Skocz do zawartości

Podnosnik motocyklowy czy stojak?


Rekomendowane odpowiedzi

Moje moto nie ma stopki centralnej i nie widzę szans na montaż takiej, bo w jej miejscu mam wielką puszkę tłumika. Bez stopki centralnej podstawowe czynności obsługowe są dość trudne do wykonania - jak choćby sprawdzenie stanu łożysk główki ramy czy smarowanie łańcucha.

Przeglądam allegro i mam dylemat, co lepsze:

1. Podnośnik

ZDJ1.jpg

Czy moto na czymś takim będzie stabilne, a jeżeli tak, to jakim cudem? blush.gif IMO podparcie moto tak, by podnieść je idealnie w punkcie środka ciężkości może być trudne. Poza tym, mam obawy, że sprzęt zwali się na bok....dobrze kombinuję?

2. Stojak a nawet 2 - przód i tył

stojakcombo903.jpg

O ile w przypadku takiego stojaka tył podpiera się o wahacz, to za co podnosi się przód? Sprzęt stoi stabilnie na takim stojaku?

A może radzicie sobie w jakiś inny sposób?

Wiem, leff pewnie napisze, że oddaje moto do serwisu, ale pewnie są i tacy, co sami grzebią zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, na smarowanie lancucha tez oddaje .....

grinser006.gifok.gif ja bym pewnie do W-wy musial lecieć nawet na smarowanie łańcucha zlosnik.gif U mnie na wsi są tylko pseudo serwisy skuterków zlosnik.gif

> podnosnik, tyl za wahacz, przod za oske, sa specjalne uchwyty

> horneta stawialem tylko na tylnym i byl bardzo stabilny

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym pewnie W-wy musial lecieć nawet na smarowanie łańcucha U mnie na wsi są tylko pseudo

> serwisy skuterków

> > horneta stawialem tylko na tylnym i byl bardzo stabilny

bierz stojak (pomylilem sie w poprzednim poscie) wystarczy tyl zeby moto stabilnie stalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bierz stojak (pomylilem sie w poprzednim poscie) wystarczy tyl zeby moto stabilnie stalo

I większość czynności obsługowych, jak choćby wspomniane sprawdzenie łożysk główki ramy da się ogarnąć tylko na tylnym stojaku? Jeżeli tak, to przód bym odpuścił, po co ma mi garaż zagracać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I większość czynności obsługowych, jak choćby wspomniane sprawdzenie łożysk główki ramy da się

> ogarnąć tylko na tylnym stojaku? Jeżeli tak, to przód bym odpuścił, po co ma mi garaż zagracać

no sprawdzenie glowki ramy to albo na centralnej stopce albo na podnosniku chociaz ... jak mocno trafiona to i na kolach sprawdzisz

IMO odpusc przod, tyl styka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no sprawdzenie glowki ramy to albo na centralnej stopce albo na podnosniku chociaz ... jak mocno

> trafiona to i na kolach sprawdzisz

> IMO odpusc przod, tyl styka

cetralnej nie mam oslabiony.gif

OK, wezmę tył ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stojak wystarczy, podnosnik nie zawsze pasuje pod moto.

Jesli wybierzesz stojak, to najlepiej spraw sobie rolki do tylnego wahacza i specjalnie koncowki do stojaka. Lepsze to rozwiazanie niz rysowanie sobie lakieru na wahaczu przez zwykle podstawianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stojak wystarczy, podnosnik nie zawsze pasuje pod moto.

> Jesli wybierzesz stojak, to najlepiej spraw sobie rolki do tylnego wahacza i specjalnie koncowki do

> stojaka. Lepsze to rozwiazanie niz rysowanie sobie lakieru na wahaczu przez zwykle

> podstawianie.

e tam, ja mam z gumowymi koncowkami i przez 3 lata wahacz sie nie porysowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stojak wystarczy, podnosnik nie zawsze pasuje pod moto.

> Jesli wybierzesz stojak, to najlepiej spraw sobie rolki do tylnego wahacza i specjalnie koncowki do

> stojaka.

jak to wygląda? montuje się coś na stałe do moto?

>Lepsze to rozwiazanie niz rysowanie sobie lakieru na wahaczu przez zwykle

> podstawianie.

niby niektóre stojaki mają takie uchwyty z tworzywa w miejscu styku z wahaczem, no ale to też może rysować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to wygląda? montuje się coś na stałe do moto?

Tak, montuje sie na stale na wahaczu. Przykladowa aukcja . Tylko zobacz czy masz mozliwosc zalozenia czegos takiego u siebie.

A do stojaka zakladasz uchwyty z pretem w ksztalcie litery U.

> niby niektóre stojaki mają takie uchwyty z tworzywa w miejscu styku z wahaczem, no ale to też może

> rysować...

U mnie sa pokryte guma, ale same rogi maja odsloniete i pewnie nimi sobie zarysowalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, montuje sie na stale na wahaczu. Przykladowa aukcja . Tylko zobacz czy masz mozliwosc

> zalozenia czegos takiego u siebie.

> A do stojaka zakladasz uchyty z pretem w ksztalcie litery U.

Sprawdzę jutro, ale chyba u mnie się nie da tego zamontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Zephyra w zupełności styknie stojak na tył.

Ja stosowałem zwykły podnośnik hydrauliczny tzw. żabę, podpatrzyłem to u mojego mechanika.

Pod stopkę wyższy klocek, z drugiej strony żaba i w górę. Moto stał stabilnie i można było grzebać.

Teraz mam komfort, bo Fazer, jako jeden z nielicznych moto ma stopkę centralną.

Insza inszość, to postawić klamota na tym. Muszę poćwiczyć na siłowni zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam stojak z oslonietymi plastikami końcówkami i nic nie rysuje.

Ps. Pierwsze stawiania proponuje wykonywać z osobą asekuracyjną. Przednie kolo wyprostowane i ciągniemy stojak ok.gif

Wiem wiem, odpisuje Na ostatni post wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Zephyra w zupełności styknie stojak na tył.

> Ja stosowałem zwykły podnośnik hydrauliczny tzw. żabę, podpatrzyłem to u mojego mechanika.

> Pod stopkę wyższy klocek, z drugiej strony żaba i w górę. Moto stał stabilnie i można było grzebać.

> Teraz mam komfort, bo Fazer, jako jeden z nielicznych moto ma stopkę centralną.

> Insza inszość, to postawić klamota na tym. Muszę poćwiczyć na siłowni

nic nie musisz, stajesz calym ciezarem ciala na dzwigni od centralnej i ciagniesz do tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic nie musisz, stajesz calym ciezarem ciala na dzwigni od centralnej i ciagniesz do tylu

Całym ciężarem? Znaczy co, druga nogę odrywam od ziemi podczas tego manewru?

Heh, za bardzo nie mam za co złapać z boku.

Co prawda, blokuje tylko jedną nogą dźwignię i szarpię moto do tyłu. Muszę potrenować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Całym ciężarem? Znaczy co, druga nogę odrywam od ziemi podczas tego manewru?

> Heh, za bardzo nie mam za co złapać z boku.

> Co prawda, blokuje tylko jedną nogą dźwignię i szarpię moto do tyłu. Muszę potrenować.

yes, stanac cala masa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yes, stanac cala masa

Ok, po pracy spróbuję. Mam obawy, żeby mnie nie przeważyło na drugą stronę. Ale myślę, że to kwestia wprawy. Poćwiczę waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też mam stojak z oslonietymi plastikami końcówkami i nic nie rysuje.

> Ps. Pierwsze stawiania proponuje wykonywać z osobą asekuracyjną. Przednie kolo wyprostowane i

> ciągniemy stojak

> Wiem wiem, odpisuje Na ostatni post

Generalnie jest parę myków żeby łatwiej w jedną osobę postawić to na stojaku, ale to nie takie proste, raz mi się mało sprzęt nie wyłożył crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wipra Cena przyzwoita, moto stoi na tym stabilnie (ja mam na przód i tył). Mógłby być nieco

> sztywniejszy, ale generalnie daje radę

Hmm...taki jak TEN to chyba sobie sam wystrugam...żadna to filozofia, profil 20x20, migomat, kilka śrubek a rolki z poliamidu gdzieś mi się przewalały wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm...taki jak TEN to chyba sobie sam wystrugam...żadna to filozofia, profil 20x20, migomat,

> kilka śrubek a rolki z poliamidu gdzieś mi się przewalały

Fakt, jak masz możliwość to czemu nie. Do tego zrobisz sobie na szerokość swojego motocykla i zawsze będzie sztywniejszy niż regulowany waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt, jak masz możliwość to czemu nie. Do tego zrobisz sobie na szerokość swojego motocykla i

> zawsze będzie sztywniejszy niż regulowany

Ale właśnie chyba zrobię regulowany, bo wtedy będzie można go wykorzystać również do przodu...pomyślę, może w weekend coś podziałam ok.gif Najpierw muszę pomierzyć moto wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja pindole, myslalem, ze moj to kloc ale Twoje jest ponad 100 kg ciezszy .........

Gotowy do drogi waży jedynie 355-360kg (zależnie od źródła informacji) grinser006.gif

Jedynie - bo co mają powiedzieć właściciele Boss Hoss-ów? hehe.gifhahaha.gif

Za to kiedy stoi na centralnej stopce - można bezkarnie na niego wchodzić, stanąć na podnóżku itp. - nic go nie rusza... hehe.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.