Skocz do zawartości

XP 1.6 hdi?


richardo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Byłem użytkownikiem XP 2.0hdi z 2005 roku przez dwa lata i nie miałem absolutnie żadnych problemów waytogo.gif (około 60 tys. km), lecz miałem wypadek i samochód idzie do kasacji frown.gif.

Chce kupić kolejna XP , ale większość ogłoszeń ma silnik 1.6 hdi ,wiec mam kilka pytań.

Czy silnik 1.6hdi jest wystarczająco mocny ,żeby holować kamping?

Obawiam się filtra cząsteczek stałych i kola dwu masowego.

Przy jakim przebiegu pierwsza wymiana rozrządu?

Proszę o opinie i dziękuje za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Byłem użytkownikiem XP 2.0hdi z 2005 roku przez dwa lata i nie miałem absolutnie żadnych problemów

> (około 60 tys. km), lecz miałem wypadek i samochód idzie do kasacji .

> Chce kupić kolejna XP , ale większość ogłoszeń ma silnik 1.6 hdi ,wiec mam kilka pytań.

> Czy silnik 1.6hdi jest wystarczająco mocny ,żeby holować kamping?

-raczej tak, jednak ma słaby dół i przy ruszaniu trzeba dodać więcej gazu żeby to jako-tako wyglądało, potem ładnie idzie (przynajmniej ten którym ja jeżdżę). Pokonywanie ostrych zakrętów z redukcją do 2. Na trójce się nie pozbiera, co po przesiadce z 90KM HDi Xantia na 110KM HDi C5 mnie trochę załamało. Zależy jaka waga campingu, ja nie mam ale powinno być OK.

> Obawiam się filtra cząsteczek stałych i kola dwu masowego.

FAP-nie ma się co bać jest OK.

Dwumas .... w tysiącu powinieneś się zmieścić.

Raczej Turbo jest słabo smarowane i prędzej ci się zepsuje. Trzeba wymieniać razem z przewodami.

> Przy jakim przebiegu pierwsza wymiana rozrządu?

chyba 240 kkm

> Proszę o opinie i dziękuje za odpowiedz.

Najwięcej pierdół wyskakuje w przebiegu 190kkm i z takim przebiegiem jak właściciel mówi że bezawaryjne i nic nie wymieniał to omijał bym szerokim łukiem. Jak rozrząd wymieniony przy 150kkm.... też bym się zastanowił po co smile.gif

BARDZO WAŻNE

jak w okolicach wtrysków ma mokro - NIE BIERZ

jak w okolicach wtrysków ma ślady że może kiedys był wyciek, przed zakupem przegoń auto z pół godziny na szybkiej drodze i sprawdź czy dalej jest sucho a napewno wyciąg od sprzedającego kiedy wymieniał uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam XP 1,6 HDI 110 KM i ten silnik uskrzydla tą budę. XP jest lekki jak na dzisiejsze standardy a wersja 110 KM ze zmienną geometria turbiny bardzo ładnie utrzymuje wysoki moment w szerokim zakresie obrotów.

Kłopotów nie miałem żadnych

Przyczepę też powinien pociągnąć, bo to w sumie najmocniejszy silnik w XP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam XP 1,6 HDI 110 KM i ten silnik uskrzydla tą budę. XP jest lekki jak na dzisiejsze standardy a

> wersja 110 KM ze zmienną geometria turbiny bardzo ładnie utrzymuje wysoki moment w szerokim

> zakresie obrotów.

> Kłopotów nie miałem żadnych

> Przyczepę też powinien pociągnąć, bo to w sumie najmocniejszy silnik w XP.

To chyba ja mam jakiś inny silnik confused.gif

Ostatnio nie mogłem dogonić mojej starej Felicji 1,6 (75 KM) kierowanej przez moją żonę. Na światłach wąchałem spaliny Skody.. buu.gif A znajomy mechanik od Citroenów mówi, że moja XP ładnie chodzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba ja mam jakiś inny silnik

> Ostatnio nie mogłem dogonić mojej starej Felicji 1,6 (75 KM) kierowanej przez moją żonę. Na

> światłach wąchałem spaliny Skody.. A znajomy mechanik od Citroenów mówi, że moja XP ładnie

> chodzi..

Na papierze Xsara 1.6 110BHP jest ponad 1 sekunde do 100km/h szybsza niz Felicia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba ja mam jakiś inny silnik

> Ostatnio nie mogłem dogonić mojej starej Felicji 1,6 (75 KM) kierowanej przez moją żonę. Na

> światłach wąchałem spaliny Skody.. A znajomy mechanik od Citroenów mówi, że moja XP ładnie

> chodzi..

Maszyna gwizda, tylko...- no właśnie , co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba ja mam jakiś inny silnik

> Ostatnio nie mogłem dogonić mojej starej Felicji 1,6 (75 KM) kierowanej przez moją żonę. Na

> światłach wąchałem spaliny Skody.. A znajomy mechanik od Citroenów mówi, że moja XP ładnie

> chodzi..

No to ja nie wiem smile.gif co Ty masz za 1.6HDi smile.gif może przepływka CI zarosła ? smile.gif

Jeździełm jakiś czas XP z takim (90KM) i śmigało zadowalająco. Na dodatek był to wyjazd wakacyjny, auto załadowane "po dach" i 2,5 smile.gif osoby na pokładzie. Do tego spalanie wyszło z całego wyjazdu (coś koło 1500km) na poziomie 5 l/100.

Teraz żonie kupiłem C3 z 1.6HDi (110KM) i to jest faktycznie wymiatacz smile.gif Rozpędza się jak rakieta do tego w trasie przy bardzo dynamicznej i szybkiej jeździe wychodzi sporo poniżej 6 litrów (mnie na poziomie 5,1/100, żonie ~5,6/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ja nie wiem co Ty masz za 1.6HDi może przepływka CI zarosła ?

> Jeździełm jakiś czas XP z takim (90KM) i śmigało zadowalająco. Na dodatek był to wyjazd wakacyjny,

> auto załadowane "po dach" i 2,5 osoby na pokładzie. Do tego spalanie wyszło z całego wyjazdu

> (coś koło 1500km) na poziomie 5 l/100.

> Teraz żonie kupiłem C3 z 1.6HDi (110KM) i to jest faktycznie wymiatacz Rozpędza się jak rakieta do

> tego w trasie przy bardzo dynamicznej i szybkiej jeździe wychodzi sporo poniżej 6 litrów (mnie

> na poziomie 5,1/100, żonie ~5,6/100

Moja XP 1,6 HDI 110 KM z 5 osobami na pokładzie bez żadnego problemu do 180 się rozpędza na autostradzie (oczywiście niemieckiej hehe.gif) i jeszcze jest potencjał do szybszej jazdy, ale już się bałem o opony.

Przy 120 km/h jak się wciśnie gaz do dechy to nadal bardzo odczuwalnie wyrywa do przodu.

Rozpędzanie od 0 do 140 jest bardzo płynne - dopiero powyżej 140 czuć, że już mu ciężko idzie z rozpędzaniem.

Moment na kołach jest taki, że jak zaczyna padać deszcz, to przy 80 km/h na 4 biegu przy dodaniu gazu miga ESP, że jest uślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to albo masz auto po dobrym programie w innym wypadku przestań opowiadać bajki

Nie wiem, czy mam program, bo brykę kupiłem jako poleasingowy używany przez jedną osobę.

Dla ustalenia uwagi - mówimy o tym silniku, który ma 260 Nm w szczycie z overboostem oraz sprężarkę o zmiennej geometrii i ESP w standardzie, aby sobie krzywdy na zakręcie nie zrobić..

picasso16hdi09.jpg

Nie mylić z tym samym silnikiem ze sprężarką o stałej geometrii i bez overboosta.

File:PSA_Peugeot-Citroen_Engine_1.6HDi_II_power_diagramm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla ustalenia uwagi - mówimy o tym silniku, który ma 260 Nm w szczycie z overboostem oraz sprężarkę

> o zmiennej geometrii

to przy takim momencie brak szans na zerwanie trakcji na 4 biegu przy 80 km/h chyba że na lodzie hehe.gif zresztą patrząc na wykres to straszny kibel jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to przy takim momencie brak szans na zerwanie trakcji na 4 biegu przy 80 km/h chyba że na lodzie

Przecież napisałem, że na mokrej drodze.

Na suchym asfalcie to raczej przy toczeniu się tak ze 20 km/h i dogazowaniu sobie mignie ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nawet na mokrej brak szans przy fabrycznym sofcie

Widocznie mam albo coś podtunowane, albo kiepską drogę w okolicy lub kiepskie opony - gdyż jak jadę na mokrym z gazem w podłodze to właściwie zawsze miga ESP przy wejściu w zakręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy wejściu w zakręt.

> zmień opony .

Mam podejrzenie, że jest dłubnięty soft - bo Lexia pokazuje dość ciekawe wskazania w kwestii zużycia filtra FAP - podejrzewam, że go nie ma oraz przy okazji ktoś dłubnął w sofcie.

Pokazuje, ze masa dodaktu w FAP jest 0 g, domieszkowanie niemożliwe, a w innym kalkulatorze masa w filtrze już dawno jest powyżej 110 g, gdy poziom ostrzeżenia jest przy 89 g, a żadnego błędu nie zgłasza.

Nie mówiąc już o tym, że wg przebiegu już powinno się FAPa czyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.