richardo Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Witam. Byłem użytkownikiem XP 2.0hdi z 2005 roku przez dwa lata i nie miałem absolutnie żadnych problemów (około 60 tys. km), lecz miałem wypadek i samochód idzie do kasacji . Chce kupić kolejna XP , ale większość ogłoszeń ma silnik 1.6 hdi ,wiec mam kilka pytań. Czy silnik 1.6hdi jest wystarczająco mocny ,żeby holować kamping? Obawiam się filtra cząsteczek stałych i kola dwu masowego. Przy jakim przebiegu pierwsza wymiana rozrządu? Proszę o opinie i dziękuje za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Witam. > Byłem użytkownikiem XP 2.0hdi z 2005 roku przez dwa lata i nie miałem absolutnie żadnych problemów > (około 60 tys. km), lecz miałem wypadek i samochód idzie do kasacji . > Chce kupić kolejna XP , ale większość ogłoszeń ma silnik 1.6 hdi ,wiec mam kilka pytań. > Czy silnik 1.6hdi jest wystarczająco mocny ,żeby holować kamping? -raczej tak, jednak ma słaby dół i przy ruszaniu trzeba dodać więcej gazu żeby to jako-tako wyglądało, potem ładnie idzie (przynajmniej ten którym ja jeżdżę). Pokonywanie ostrych zakrętów z redukcją do 2. Na trójce się nie pozbiera, co po przesiadce z 90KM HDi Xantia na 110KM HDi C5 mnie trochę załamało. Zależy jaka waga campingu, ja nie mam ale powinno być OK. > Obawiam się filtra cząsteczek stałych i kola dwu masowego. FAP-nie ma się co bać jest OK. Dwumas .... w tysiącu powinieneś się zmieścić. Raczej Turbo jest słabo smarowane i prędzej ci się zepsuje. Trzeba wymieniać razem z przewodami. > Przy jakim przebiegu pierwsza wymiana rozrządu? chyba 240 kkm > Proszę o opinie i dziękuje za odpowiedz. Najwięcej pierdół wyskakuje w przebiegu 190kkm i z takim przebiegiem jak właściciel mówi że bezawaryjne i nic nie wymieniał to omijał bym szerokim łukiem. Jak rozrząd wymieniony przy 150kkm.... też bym się zastanowił po co BARDZO WAŻNE jak w okolicach wtrysków ma mokro - NIE BIERZ jak w okolicach wtrysków ma ślady że może kiedys był wyciek, przed zakupem przegoń auto z pół godziny na szybkiej drodze i sprawdź czy dalej jest sucho a napewno wyciąg od sprzedającego kiedy wymieniał uszczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 mam XP 1,6 HDI 110 KM i ten silnik uskrzydla tą budę. XP jest lekki jak na dzisiejsze standardy a wersja 110 KM ze zmienną geometria turbiny bardzo ładnie utrzymuje wysoki moment w szerokim zakresie obrotów. Kłopotów nie miałem żadnych Przyczepę też powinien pociągnąć, bo to w sumie najmocniejszy silnik w XP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Przyczepę też powinien pociągnąć, bo to w sumie najmocniejszy silnik w XP. A ja, jako były posiadacz XP myślałem, że 1,8i ma 117 KM a 2,0i ma 135 KM. No ale ja laik jestem i nie znam się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > A ja, jako były posiadacz XP myślałem, że 1,8i ma 117 KM a 2,0i ma 135 KM. No ale ja laik jestem i > nie znam się... Raczej kolega celuje w coś nowszego, niż 8 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > Raczej kolega celuje w coś nowszego, niż 8 lat. Wydaje mi się (patrząc po necie), że 2,0i robili do 2007 roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dakota Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > mam XP 1,6 HDI 110 KM i ten silnik uskrzydla tą budę. XP jest lekki jak na dzisiejsze standardy a > wersja 110 KM ze zmienną geometria turbiny bardzo ładnie utrzymuje wysoki moment w szerokim > zakresie obrotów. > Kłopotów nie miałem żadnych > Przyczepę też powinien pociągnąć, bo to w sumie najmocniejszy silnik w XP. To chyba ja mam jakiś inny silnik Ostatnio nie mogłem dogonić mojej starej Felicji 1,6 (75 KM) kierowanej przez moją żonę. Na światłach wąchałem spaliny Skody.. A znajomy mechanik od Citroenów mówi, że moja XP ładnie chodzi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 > To chyba ja mam jakiś inny silnik > Ostatnio nie mogłem dogonić mojej starej Felicji 1,6 (75 KM) kierowanej przez moją żonę. Na > światłach wąchałem spaliny Skody.. A znajomy mechanik od Citroenów mówi, że moja XP ładnie > chodzi.. Na papierze Xsara 1.6 110BHP jest ponad 1 sekunde do 100km/h szybsza niz Felicia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > To chyba ja mam jakiś inny silnik > Ostatnio nie mogłem dogonić mojej starej Felicji 1,6 (75 KM) kierowanej przez moją żonę. Na > światłach wąchałem spaliny Skody.. A znajomy mechanik od Citroenów mówi, że moja XP ładnie > chodzi.. Maszyna gwizda, tylko...- no właśnie , co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > To chyba ja mam jakiś inny silnik > Ostatnio nie mogłem dogonić mojej starej Felicji 1,6 (75 KM) kierowanej przez moją żonę. Na > światłach wąchałem spaliny Skody.. A znajomy mechanik od Citroenów mówi, że moja XP ładnie > chodzi.. No to ja nie wiem co Ty masz za 1.6HDi może przepływka CI zarosła ? Jeździełm jakiś czas XP z takim (90KM) i śmigało zadowalająco. Na dodatek był to wyjazd wakacyjny, auto załadowane "po dach" i 2,5 osoby na pokładzie. Do tego spalanie wyszło z całego wyjazdu (coś koło 1500km) na poziomie 5 l/100. Teraz żonie kupiłem C3 z 1.6HDi (110KM) i to jest faktycznie wymiatacz Rozpędza się jak rakieta do tego w trasie przy bardzo dynamicznej i szybkiej jeździe wychodzi sporo poniżej 6 litrów (mnie na poziomie 5,1/100, żonie ~5,6/100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > No to ja nie wiem co Ty masz za 1.6HDi może przepływka CI zarosła ? > Jeździełm jakiś czas XP z takim (90KM) i śmigało zadowalająco. Na dodatek był to wyjazd wakacyjny, > auto załadowane "po dach" i 2,5 osoby na pokładzie. Do tego spalanie wyszło z całego wyjazdu > (coś koło 1500km) na poziomie 5 l/100. > Teraz żonie kupiłem C3 z 1.6HDi (110KM) i to jest faktycznie wymiatacz Rozpędza się jak rakieta do > tego w trasie przy bardzo dynamicznej i szybkiej jeździe wychodzi sporo poniżej 6 litrów (mnie > na poziomie 5,1/100, żonie ~5,6/100 Moja XP 1,6 HDI 110 KM z 5 osobami na pokładzie bez żadnego problemu do 180 się rozpędza na autostradzie (oczywiście niemieckiej ) i jeszcze jest potencjał do szybszej jazdy, ale już się bałem o opony. Przy 120 km/h jak się wciśnie gaz do dechy to nadal bardzo odczuwalnie wyrywa do przodu. Rozpędzanie od 0 do 140 jest bardzo płynne - dopiero powyżej 140 czuć, że już mu ciężko idzie z rozpędzaniem. Moment na kołach jest taki, że jak zaczyna padać deszcz, to przy 80 km/h na 4 biegu przy dodaniu gazu miga ESP, że jest uślizg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 to albo masz auto po dobrym programie w innym wypadku przestań opowiadać bajki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > to albo masz auto po dobrym programie w innym wypadku przestań opowiadać bajki Nie wiem, czy mam program, bo brykę kupiłem jako poleasingowy używany przez jedną osobę. Dla ustalenia uwagi - mówimy o tym silniku, który ma 260 Nm w szczycie z overboostem oraz sprężarkę o zmiennej geometrii i ESP w standardzie, aby sobie krzywdy na zakręcie nie zrobić.. Nie mylić z tym samym silnikiem ze sprężarką o stałej geometrii i bez overboosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Dla ustalenia uwagi - mówimy o tym silniku, który ma 260 Nm w szczycie z overboostem oraz sprężarkę > o zmiennej geometrii to przy takim momencie brak szans na zerwanie trakcji na 4 biegu przy 80 km/h chyba że na lodzie zresztą patrząc na wykres to straszny kibel jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > to przy takim momencie brak szans na zerwanie trakcji na 4 biegu przy 80 km/h chyba że na lodzie Przecież napisałem, że na mokrej drodze. Na suchym asfalcie to raczej przy toczeniu się tak ze 20 km/h i dogazowaniu sobie mignie ESP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Przecież napisałem, że na mokrej drodze. > Na suchym asfalcie to raczej przy toczeniu się tak ze 20 km/h i dogazowaniu sobie mignie ESP. nawet na mokrej brak szans przy fabrycznym sofcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > nawet na mokrej brak szans przy fabrycznym sofcie Widocznie mam albo coś podtunowane, albo kiepską drogę w okolicy lub kiepskie opony - gdyż jak jadę na mokrym z gazem w podłodze to właściwie zawsze miga ESP przy wejściu w zakręt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > Widocznie mam albo coś podtunowane, albo kiepską drogę w okolicy lub kiepskie opony - gdyż jak jadę > na mokrym z gazem w podłodze to właściwie zawsze miga ESP przy wejściu w zakręt. zmień opony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 > przy wejściu w zakręt. > zmień opony . Mam podejrzenie, że jest dłubnięty soft - bo Lexia pokazuje dość ciekawe wskazania w kwestii zużycia filtra FAP - podejrzewam, że go nie ma oraz przy okazji ktoś dłubnął w sofcie. Pokazuje, ze masa dodaktu w FAP jest 0 g, domieszkowanie niemożliwe, a w innym kalkulatorze masa w filtrze już dawno jest powyżej 110 g, gdy poziom ostrzeżenia jest przy 89 g, a żadnego błędu nie zgłasza. Nie mówiąc już o tym, że wg przebiegu już powinno się FAPa czyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.