Skocz do zawartości

Golf 7 vs BMW 1


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

> Muszę kiedyś jechać i pomacać z bliska tą 1er potem Golfa i jazda próbna,

> bo z wpisów w tym wątku wynika, że Golf to śmieć przy 1er.

> W prowadzeniu podejrzewam, że różnica będzie, zastanawia mnie środek najbardziej.

Srodek 1er F20/21 bedzie w duzej mierze zalezal od wybranych opcji / pakietow - wersja totalnie gola z pewnoscia nie zachwyci.

IMO z rzeczy niezbędnych:

- klima automatyczna (tylko wtedy jest nawiew na tylnia kanape)

- halogeny (tylko wtedy lusterka przednie sa podgrzewane)

- sportowa skorzana kierownica / kierownica M (seryjna plastykowa jest paskudna jak malo co) ze sterowaniem radia

- radio Professional (daje duzy kolorowy ekran, mocno ulatwia uzytkwoania radia / komputeru pokladowego itp.)

- deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie (dodatkowe informacje, atrakcyjny wyglad - taka jak w linkowanym przez Ciebie czerwonym 118i Sport Line)

- fotele sportowe (duzo wygodniejsze, lepsze trzymanei boczne)

- podlokietnik

Z rzeczy przydatnych:

- xenony

- tempomat (szczegolnie w polaczeniu z automatyczna skrzynia)

- pakiet dodatkowego oswietlenia

- czujniki parkowania

- alarm (przydatnosc zadna ale ubezpieczyciele czasem wymagaja 2 zabezpieczen przy pewnym pulapie cenowym auta)

Wiekszosc dodatkow sensowniej brac w pakietach niz osobno, z drugiej strony przyzwoite pakiety (np. Polski Plus i M pakiet) + kilka dodatkow i wychodzi > 30k PLN w opcjach oslabiony.gif

Wyzsze wersje (tak od 125i / 120d) maja troche wiecej dodatkow w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobnie jak VW w kwestii spalania

> Tak? pewnie szczególnie w przypadku tsi

Proszę nie wszczynać awantury w tym poważnym wątku old.gif

116i 136 KM, w różnych testach ma od 8,4-8,9 s zmierzone z tego co udało mi się znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potwierdzam

> ma wypierd

AFAIR 116i w serii maja spore gifty, moc nierzadko podchodzi pod 150KM.

Ciekawie tez wyglada sprawa z 114i - kiedys sprawdzalem wyrywkowo wazniejsze czesci silnika w RealOem i sa one wspolne dla 114i / 116i / 118i, co daje niezle widoki na wzrosty kiedy/ jesli pojawi sie mozliwosc chiptuningu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AFAIR 116i w serii maja spore gifty, moc nierzadko podchodzi pod 150KM.

> Ciekawie tez wyglada sprawa z 114i - kiedys sprawdzalem wyrywkowo wazniejsze czesci silnika w

> RealOem i sa one wspolne dla 114i / 116i / 118i, co daje niezle widoki na wzrosty kiedy/ jesli

> pojawi sie mozliwosc chiptuningu.

Zgadza się

114i ma możliwość podciągnięcia do prawie 200 KM.

Bedzie to najtańsze 200KM RWD na rynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę nie wszczynać awantury w tym poważnym wątku

> 116i 136 KM, w różnych testach ma od 8,4-8,9 s zmierzone z tego co udało mi się znaleźć.

Dziwne. Mój wypierdek przy 136KM i 900kg. robi setkę w 8s. BMW1 waży 1400kg... hmm.gif

OK, moment obrotowy 220Nm a u mnie tylko 170Nm?

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne. Mój wypierdek przy 136KM i 900kg. robi setkę w 8s. BMW1 waży 1400kg...

Na forum BMW Klub czytalem ze gosciu zwazyl nowe F21 120d xdrive i wyszlo 1220KG, przy czym waga ta obejmowala rowniez kierowce (ok. 80kg) i ok. 15l ON. Warto tez zwrocic uwage ze sam xdrive to pewnie ok. 80kg wiecej vs wersja RWD a silnik 120d tez jest ciezszy od motorow benzynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że przełożenia mają na to wpływ

> I od dołu już pompuje.

W zakresie osiagow to najlepsza robote robi 8-mio biegowy automat ZF.

IMO roznica vs manual jest taka jakby przy manualu miec o oczko lepsza wersje silnikowa ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zakresie osiagow to najlepsza robote robi 8-mio biegowy automat ZF.

> IMO roznica vs manual jest taka jakby przy manualu miec o oczko lepsza wersje silnikowa

To ten sam automat co w 328i?

Jeżeli tak, to kiepski jest. Strasznie mu wolno idzie zmiana biegów.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Srodek 1er F20/21 bedzie w duzej mierze zalezal od wybranych opcji / pakietow - wersja totalnie

> gola z pewnoscia nie zachwyci.

> IMO z rzeczy niezbędnych:

> - klima automatyczna (tylko wtedy jest nawiew na tylnia kanape)

> - halogeny (tylko wtedy lusterka przednie sa podgrzewane)

> - sportowa skorzana kierownica / kierownica M (seryjna plastykowa jest paskudna jak malo co) ze

> sterowaniem radia

> - radio Professional (daje duzy kolorowy ekran, mocno ulatwia uzytkwoania radia / komputeru

> pokladowego itp.)

[...]

> - podlokietnik

Zaraz, to jakas specjalna wersja na rynek PL, czy generalnie EUconfused.gifniewiem.gif?

Pytam bo tojest wszystko w wersji bazowejhmm.gif

> Z rzeczy przydatnych:

[..]

> - pakiet dodatkowego oswietlenia

Ja to akurat odbieralem bardziej jako gadgethmm.gif, w wykonaniu BMW w klamkach totalnie bezuzyteczne IMVHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - klima automatyczna (tylko wtedy jest nawiew na tylnia kanape)

> - halogeny (tylko wtedy lusterka przednie sa podgrzewane)

> - sportowa skorzana kierownica / kierownica M (seryjna plastykowa jest paskudna jak malo co) ze

> sterowaniem radia

> - radio Professional (daje duzy kolorowy ekran, mocno ulatwia uzytkwoania radia / komputeru

> pokladowego itp.)

[...]

> - podlokietnik

> Zaraz, to jakas specjalna wersja na rynek PL, czy generalnie EU?

> Pytam bo tojest wszystko w wersji bazowej

> [..]

Bullshit zlosnik.gif

Z tego co zerknalem tutaj: http://www.bmw.com.au/com/en/newvehicles...-spec-guide.pdf to w wersji 116i w AU standardzie wcale nie ma:

- automatycznej klimy

- halogenow

- sportowej skorzanej kierownicy

Troche dziwi natomiast ze u Was nie ma nawet opcji na manualna skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> Bullshit

> Z tego co zerknalem tutaj: http://www.bmw.com.au/com/en/newvehicles...-spec-guide.pdf to w wersji

> 116i w AU standardzie wcale nie ma:

> - automatycznej klimy

Ale AC mazlosnik.gif, aut bez AC nikt nie sprzedajezlosnik.gif...

> - halogenow

ok.gif

> - sportowej skorzanej kierownicy

Ale jakas skora jestzlosnik.gif

> Troche dziwi natomiast ze u Was nie ma nawet opcji na manualna skrzynie.

A po co cihmm.gif, mikt tego nie kupi z manual-emhmm.gif, masz cruise control tez w standardzie, generalnie BMW kaze doplacac za skore i sunroof... To co mowi kongigurator ma sie ciut nijak co ma dealer na stock.

I dalej niewiem.gif , czy ta wersja opisana wczesniiej to na PL, czy Euhmm.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dalej , czy ta wersja opisana wczesniiej to na PL, czy Eu?

Na Polskę jest super promocja biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif

Z wyposażenia jest klimatyzacja manualna zlosnik.gif

Dopłata za automat 9000 zł zlosnik.gif

"Od teraz oferta dotyczy BMW serii 1 Hatchback w wersjach silnikowych 116i, 116d, 118i oraz 118d.

Wyposażenie samochodu w tej edycji zawiera m.in.:

- pakiet serwisowy BSI

- 16-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich (kod opcji 2DS)

- czujniki parkowania (PDC), z tyłu (507)

- sportową, skórzaną kierownicę trójramienną (255)

- przyciski wielofunkcyjne na kierownicy (249)

- pakiet serwisowy BSI – 5 lat / 100 000 km (7NH)

- fabryczny system alarmowy (302)

- dywaniki welurowe (423)

- manualną klimatyzację (530)

- podłokietnik z przodu

- Radio BMW Business

Cena samochodu BMW serii 1 116i (136 KM) 5-drzwiowego w Limitowanej Edycji to 89 900 PLN brutto.

Cena samochodu BMW serii 1 118d (143 KM) 5-drzwiowego w Limitowanej Edycji to 103 500 PLN brutto."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, temat rzucony, więc rzutem na taśmę byłem dzisiaj w salonie BMW.

Pierwszy raz spy.gif

No i nie wiem co napisać zlosnik.gif

Widać, że jest zupełnie inna koncepcja na auto niż w przypadku Golfa i pochodnych.

Widać w sumie to "premium" w środku, bo jest miękko, przytulnie, ze smakiem i z bajerami miejscami.

Wygodna kanapa z tyłu, miękkie przyciski i pokrętła itd.

Tak jak pisaliście, to auto w środku jest faktycznie dość małe.

Nisko się siedzi, kokpit jakby na nas wchodzi.

Z jedenj strony jest się przyjemnie "opatulonym", a z drugiej wydaje się, że po prostu jest ciasno.

Z tyłu faktycznie miejsca chyba tyle co u mnie w Fabii albo i gorzej.

Ale kanapa bardzo wygodna i fajnie wyprofilowana.

Bagażnik natomiast wystarczający, całkiem spory, regularne kształty, kilka schowków.

Silnik od zderzaka odstaje dobre 30-40 cm, także faktycznie jest wsunięty w kabinę,

i dlatego też konsola środkowa jest tak wysoko, bo pod spodem pewnie jest skrzynia.

Jechałem akurat wspomnianym 116i 136 KM z automatem w wersji Sportline + navi.

Katalogowo 130 kzł z hakiem spineyes.gif

Moc nie porywa, bo 136 KM nie może porywać ale jest poprawnie i można się sprawnie poruszać.

Nie wiem czego to zasługa (RWD i rozkłąd masy 50/50 ) ale miałem wrażenie, że ukłąd kierowniczy działa bardzo bezpośdredno (a może to jakiś gadżet przy wspomaganiu).

Auto prowadzi się jak po szynach i skręca od razu, nie ma milimetra zwłoki.

W środku sporo gadżetów w tym komputerze całym, dużo informacji na temat samochodu, serwisowych itd.

Przednie klocki mają starczyć jeszcze na 120.000km, tylne na 50.000 km wg. tego komputera Auto miało przebieg 1000 km.

Jest cicho w środku, przy 130 km/h auto sobie płynie spokojnie.

Przy 130-135 km/h było ok. 2500 obrotów ok.gif

Ładnie działa też Start-Stop, chociaż w Octavii III było nie gorzej.

Na koniec może coś o skrzyni biegów.

Jest dobrze, ale szału ni ma icon_rolleyes.gif

DSG robi to lepiej oink.gif

Przy rozpędzaniu są wyraźne przerwy w napędzie i lekkie szarpanie (przy gazie w podłodze mocniej szarpie), w DSG jest jeden ciąg, różnica znaczna.

Kickdown w DSG zrzuca od razu z 7 na 2 lub 3, w tym w BMW coś tam miesza, wrzuca jakiś pośredni i dopiero docelowy.

DSG spokojniej rusza na starcie, pełza. Tutaj jest zdecydowany start od razu.

W sumie nie wiem co lepsze hmm.gif

Przy spokojnej jeździe spodziewałem się 100% komfortu, ale są też szarpnięcia, w DSG jest mimo wszystko płynniej.

Natomiast lepiej od DSG zachowuje się na dohamowanich przed światłami, rondami itd.

No i teraz cena, cena, cena ... cena do jakości i użyteczności.

Szczerze nie podjarałem się jakoś mocno, a szkoda, bo B W M brzmi nieźle palacz.gif

Wczoraj skonfigurowałem sobie 116i z automatem + Sport Line + Polski Pakiet Plus + tempomat i coś tam jeszcze.

Katalogowo 128.800 zł

Później stwierdziłem, że jak szaleć to szaleć może dadzą 40% upustu i dodałem M-pakiet i jakieś gadżety.

Katalogowo 140.800 zł dalej 136 KM tongue.gif

I z mojeko rekonesansu wychodzi, że 14-15% od tych cen Ci co chcą to dadzą ok.gif

Czekam jeszcze na oferty od reszty brokerów, ale wychodzi na to,

że brokerzy zamawiają z rabatem flowym u polskich dealerów.

A ja znalazłem dealera BMW który daje te same warunki

Ale czekam jeszcze na kilka ofert ...

Tak czy inaczej wychodzi raczej nieprzyzwoicie choć do przełknięcia po 15% to już trochę jest, kwestia konfiguracji.

Jeździć golasem ale BMW hmm.gif

W imię czego tak się zastanawiam niewiem.gif

Dobrze, że na razie nie muszę kupować, bo jeszcze mam sporo gwarancji na obecnym aucie fly.gif

Długie wyszło..., am sory zlosnik.gif

Edit: 1er ma bardzo ładne zegary !!!

Świetna czcionka itd. lata 90' mode on ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłeś już Golfem 7 ? Chodzi mi o porównanie 136vs140KM

> Czy w BMW jest jakiś "pstryczek" żeby usportowić auto ? Jakis tryb sport etc.

Nie.

Tzn. jechałem Octavią z tym 1.4 TSI 140 KM.

Ciężko porównać, bo to było ze 2 miesiące temu.

Tam był manual tu automat.

Myślę, że podobnie, choć TSI ma przyjemną charakterystykę

ale tu w tej 116i też od dołu był "cug" ok.gif

BTW: Wszystkiego dobrego 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze patrzę teraz w katalog:

116i 136 KM

0-100

Manual: 8,5 s

Automat: 8,7 s

Średnie spalanie:

Manual: 5,4 l

Automat: 5,6 l

Golf VII 1.4 TSI 140 KM

Manaul: 8,4 s

Automat: 8,4 s

Średnie spalanie:

Manual: 5,2 l (4,7 z ACT)

Automat: 5,0 l (4,7 z ACT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i teraz cena, cena, cena ... cena do jakości i użyteczności.

> Szczerze nie podjarałem się jakoś mocno,

Zgadza sie, natomiast wlasciwie to samo mozna powiedziec o znakomitej wiekszosci innych nowych aut obecnie oferowanych na rynku na roznych pulapach cenowych - sa niewspolmiernie drogie w stosunku do tego czym sa / co oferuja.

> Wczoraj skonfigurowałem sobie 116i z automatem + Sport Line + Polski Pakiet Plus + tempomat i coś

> tam jeszcze.

> Katalogowo 128.800 zł

> Później stwierdziłem, że jak szaleć to szaleć może dadzą 40% upustu i dodałem M-pakiet i jakieś

> gadżety.

> Katalogowo 140.800 zł dalej 136 KM

> I z mojeko rekonesansu wychodzi, że 14-15% od tych cen Ci co chcą to dadzą

> Czekam jeszcze na oferty od reszty brokerów, ale wychodzi na to,

> że brokerzy zamawiają z rabatem flowym u polskich dealerów.

> A ja znalazłem dealera BMW który daje te same warunki

> Ale czekam jeszcze na kilka ofert ...

> Tak czy inaczej wychodzi raczej nieprzyzwoicie choć do przełknięcia po 15% to już trochę jest,

> kwestia konfiguracji.

> Jeździć golasem ale BMW

> W imię czego tak się zastanawiam

IMO musisz przemyslec co dla Ciebie jest wazne - prowadzenie / wywazenie / klasyczny uklad jezdny czy tez rozne mniej lub bardziej uzyteczne pstryczki elektryczki i dodatki. W BMW 1 mozna ofc miec i jedno i drugie, ale tak jak piszesz moze sie okazac ze i w 140k PLN ciezko bedzie sie zamknac.

IMHO jesli juz kupowac 116i to starac sie zmiescic w ok. 110k PLN, tj. przeznaczyc ok. 10k PLN / 10% ceny wyjsciowej na doposazenie. Wbrew pozorom mozna juz za to kilka przydatnych dodatkow wybrac, przy czym tez trzeba miec swiadomosc ze wersja zupelnie 'gola' zawiera wyposazenie ktore jeszcze jakis czas temu nazwane by bylo 'full wypasem' (klimatyzacja, wspomaganie, pelna elektryka, centralny zamek, ABS, komputer pokladowy itp itd.). No ale przy tym podejsciu raczej pozostaje manual.

Przy budzecie 140k PLN mysle ze warto juz sie zainteresowac 125i, zawiera sporo dodatkow w standardzie za ktore w 116i trzeba doplacac, no i jest moc pozwalajaca w pelni docenic ten uklad jezdny.

Tak jak juz psialem, warto tez rozejrzyc sie w temacie Premium Selection. Jakis czas temu widzialem bajecznie wyposazona 118i (Polski Plus, Sport Line, Drive Comfort, automat, navi, szyberdach, jakies lepsze audio i jeszcze szereg innych gadzetow) z przebiegiem ok. 20k km za okolice 115k PLN (cena nowego ok. 170k PLN). Dalej jest to niewspolmiernie drogo, ale mimo wszystko juz troche lepiej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza sie, natomiast wlasciwie to samo mozna powiedziec o znakomitej wiekszosci innych nowych aut

> obecnie oferowanych na rynku na roznych pulapach cenowych - sa niewspolmiernie drogie w

> stosunku do tego czym sa / co oferuja.

Takie czasy niestety tongue.gif

> IMO musisz przemyslec co dla Ciebie jest wazne - prowadzenie / wywazenie / klasyczny uklad jezdny

> czy tez rozne mniej lub bardziej uzyteczne

Temat otwarty w sumie ...

ale musi być automat, klima automatyczna, sterowanie w kierownicy, tempomat, ksenon itd. ... a cena szybko rośnie, za szybko zlosnik.gif

A nie dawno się Favoritką jeździło i było najlepiej na świecie cool.gif

> Tak jak juz psialem, warto tez rozejrzyc sie w temacie Premium Selection. Jakis czas temu widzialem

> bajecznie wyposazona 118i (Polski Plus, Sport Line, Drive Comfort, automat, navi, szyberdach,

> jakies lepsze audio i jeszcze szereg innych gadzetow) z przebiegiem ok. 20k km za okolice 115k

> PLN (cena nowego ok. 170k PLN). Dalej jest to niewspolmiernie drogo, ale mimo wszystko juz

> troche lepiej

Przeglądałem to premium selection.

I chyba coś takiego by było dobrą alternatywą.

Ogólnie ciekawa ta jedynka, bardzo przyjenie się siedzi w środku i o to chodzi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.