Skocz do zawartości

Poszukiwania


adamm_mk1

Rekomendowane odpowiedzi

Po wielu udanych latach z moim Fiatem Punto przyszła pora rozejrzeć się za czymś.... nowszym i nie rdzewiejącym. Co warto kupić w granicach 25 000 - 30 000zł używanego? Samochód dla dwóch osób więc coś w wielkości kompakta w zupełności wystarczy, silnik o mocy powyżej 100km czy to benzyna czy diesel nie ma większego znaczenia choć skłaniałbym się do diesla robię 20 000km rocznie. Mam jeden wymóg auto nie może rdzewieć tak jak obecne Punto i Impreza GT, oraz żeby jego utrzymanie było na normalnym poziomie smile.gif Rocznikowo powyżej 2006r.

Jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W okolicy 30 tyś powinieneś znaleźć ładnego Peugeota 308 1.6 HDI

Jak z awaryjnością, korozją i eksploatacją wygląda Peugeot? Ja się jeszcze zastanawiałem nad: Nowe Bravo, Citroen C4, lub coś niemcowatego typu A3 lub Golf lub Astra lub Focus (kolejność nie celowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W okolicy 30 tyś powinieneś znaleźć ładnego Peugeota 308 1.6 HDI

Za 30 tys. ogólnie można sobie "poszaleć" na rynku używanych samochodów, zwłaszcza kompaktów. Problem to nie trafić na minę, a z tym jest bardzo źle. Tutaj priorytetem jest też korozja - sam chętnie dowiem się, czy dzisiaj można w ogóle kupić 6 - 8 letni kompakt, który przez kolejne 10 nie będzie miał problemów z rdzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 30 tys. ogólnie można sobie "poszaleć" na rynku używanych samochodów, zwłaszcza kompaktów.

> Problem to nie trafić na minę, a z tym jest bardzo źle. Tutaj priorytetem jest też korozja -

> sam chętnie dowiem się, czy dzisiaj można w ogóle kupić 6 - 8 letni kompakt, który przez

> kolejne 10 nie będzie miał problemów z rdzą?

Szukając we francuskich, jest na to większa szansa niż w Fordzie czy VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak jest z korozją w Kia (Kii) ? Słyszałem że rdzewieją, ale to tylko "słyszałem"

Cee'd ma 6 lat gwarancji na rdzę i 12 na perforację. Blacha jest cynkowana, a spód pokryty grubą warstwą bitumu. Nie sądzę, żeby były z tym jakieś problemy do końca życia samochodu. Wygląda to bardzo solidnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cee'd ma 6 lat gwarancji na rdzę i 12 na perforację. Blacha jest cynkowana, a spód pokryty grubą

> warstwą bitumu. Nie sądzę, żeby były z tym jakieś problemy do końca życia samochodu. Wygląda

> to bardzo solidnie.

To dziwne, bo co niektórzy się skarżyli na rdzewiejącą klapę bagażnika zlosnik.gif, jest tam ocynk?

ps. ja bym szukał civic'a VII gen. z końcówki wypustu, tylko że nie spełnia założenia rocznikowego bo ostatnie to chyba 2005 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby tak coś konkretniej,np: wybierz Golfa bo nie rdzewieje, lub wybierz Bravo, bo ma dobre zawieszenie. Kompaktów jest do wyboru do koloru i z tego wora trzeba wybrać dobrze. Proszę o jakieś konkrety. I dodatkowo jako kryterium nagłośnienie tak, żeby nic nie trzeba było przerabiać i dokupować tylko, żeby było dobre lub bardzo dobre i jeszcze, żeby auto się fajnie prowadziło i można nim było trochę szybciej pojeździć po zakrętach, bo kto tego nie lubi? devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wielu udanych latach z moim Fiatem Punto przyszła pora rozejrzeć się za czymś.... nowszym i nie

> rdzewiejącym. Co warto kupić w granicach 25 000 - 30 000zł używanego? Samochód dla dwóch osób

> więc coś w wielkości kompakta w zupełności wystarczy, silnik o mocy powyżej 100km czy to

> benzyna czy diesel nie ma większego znaczenia choć skłaniałbym się do diesla robię 20 000km

> rocznie. Mam jeden wymóg auto nie może rdzewieć tak jak obecne Punto i Impreza GT, oraz żeby

> jego utrzymanie było na normalnym poziomie Rocznikowo powyżej 2006r.

> Jakieś propozycje?

który rok masz tej imprezy? może warto było by ją zamienić na nowszą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak z awaryjnością, korozją i eksploatacją wygląda Peugeot?

Znam takich co po 307 kupili 308 i chwalą sobie. 1.6 to udany silnik, w wersji 90KM (która spokojnie starcza do napędzania focusa w kombii, więc z pugiem też sobie poradzi) w większości nie ma DPF i sprzęgła z dwumasem. O jakichś awariach odbiegających od tej klasy aut (czyli tego co Cię może spotkać w każdym z ww wymienionych) nie słyszałem. Niemce będą droższe i zaoferują zazwyczaj dużo mniej za te same pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Był 1999, był bo już sprzedana, gdyby nie względy finansowe nie sprzedawałbym Gieteka tylko nim

> jeździł teraz przyszła pora na dupowóz.

To kup Forka wink.gif, wygodniejsze, latwogazowalne, nisko awaryjne i nie rdzewieje.

Nawet serwis dobry masz niedaleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.