Skocz do zawartości

AR 159 1.9 JTDm turbodziura


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

Od razu walę pytaniem: jak powinna przyspieszać AR 159 1.9 jtdm 150KM? Płynnie czy może powyżej pewnych obrotów jest nagły przyrost mocy? W egzemplarzu którym dzisiaj jeździłem do ~2500 obr nie działo się praktycznie nic, natomiast powyżej łeb urywało hmm.gif Sprzedający twierdzi że pasowałoby wyczyścić turbo. Błędów żadnych nie wywala. Do tej pory jeździłem jednym dieslem - Laguną 1.9 dCi i tutaj moc (110KM) oddawana jest płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od razu walę pytaniem: jak powinna przyspieszać AR 159 1.9 jtdm 150KM? Płynnie czy może powyżej

> pewnych obrotów jest nagły przyrost mocy? W egzemplarzu którym dzisiaj jeździłem do ~2500 obr

> nie działo się praktycznie nic, natomiast powyżej łeb urywało Sprzedający twierdzi że

> pasowałoby wyczyścić turbo. Błędów żadnych nie wywala. Do tej pory jeździłem jednym dieslem -

> Laguną 1.9 dCi i tutaj moc (110KM) oddawana jest płynnie.

nie majstrował ktoś przy sofcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od razu walę pytaniem: jak powinna przyspieszać AR 159 1.9 jtdm 150KM? Płynnie czy może powyżej

> pewnych obrotów jest nagły przyrost mocy? W egzemplarzu którym dzisiaj jeździłem do ~2500 obr

> nie działo się praktycznie nic, natomiast powyżej łeb urywało Sprzedający twierdzi że

> pasowałoby wyczyścić turbo. Błędów żadnych nie wywala. Do tej pory jeździłem jednym dieslem -

> Laguną 1.9 dCi i tutaj moc (110KM) oddawana jest płynnie.

Na 90% EGR, na 10% nie pracują kierownice w turbinie, najczęściej za kierownice odpowiada zaworek sterujący. Najprościej odkręcić EGR i zaślepić w celu sprawdzenia przyczyny - mozna to zrobić w warunkach amatorskich. Dodatkowo w silniku 16V 150 PS koniecznie sprawdź stan klapek w kolektorze dolotowym, wycieraja się gniazda i ucieka tamtedy powietrze z turbo, dodatkowo po dłuższym uzytkowaniu w stanie agonalnym wpadają do silnika i robią duże szkody. Stan klapek sprawdzisz zdejmując osłonę silnika i zaglądając w najgłebsze miejsce pod listwa ciśnieniową CR - ma być czysto i sucho, brud i mokre miejsca wokół czterech klapek świadczą o problemie. Dodatkowo listwa sterująca często leży sobie obok klapek z powodu wytarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od razu walę pytaniem: jak powinna przyspieszać AR 159 1.9 jtdm 150KM? Płynnie czy może powyżej

> pewnych obrotów jest nagły przyrost mocy? W egzemplarzu którym dzisiaj jeździłem do ~2500 obr

> nie działo się praktycznie nic, natomiast powyżej łeb urywało

Prawdopodobnie wina zaworu EGR.

Miałem prawie taki sam objaw w 2.4

Po wyczyszczeniu zaworu auto jechało normalnie (jak na turbodiesla zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na 90% EGR, na 10% nie pracują kierownice w turbinie, najczęściej za kierownice odpowiada zaworek

> sterujący.

Tył silnika w okolicach zbiorniczka płynu hamulcowego jest uwalony olejem i syfem. W Lagunie w tym miejscu jest EGR, tutaj jest tak samo?

Jeżeli "90%" sprawdzi się to nie jest to ciężka robota?

Wystarczy wszystko wyczyścić, ewentualnie zaślepić i jazda? wink.gif

Problematyczne klapki w którymś roku zmieniono? Podobno w tym konkretnym egzemplarzu było coś robione, można to jakoś sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdopodobnie wina zaworu EGR.

> Miałem prawie taki sam objaw w 2.4

> Po wyczyszczeniu zaworu auto jechało normalnie (jak na turbodiesla )

2:0 na EGR.

Kurcze, auto raczej od pewnego sprzedającego (moderator z Alfaholików). Ma trochę wad blacharsko lakierniczych wymagających lakierowania, ale to raczej kosmetyka. Przebieg wygląda na oryginalny. Jest mętlik w głowie spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2:0 na EGR.

> Kurcze, auto raczej od pewnego sprzedającego (moderator z Alfaholików). Ma trochę wad blacharsko

> lakierniczych wymagających lakierowania, ale to raczej kosmetyka. Przebieg wygląda na

> oryginalny. Jest mętlik w głowie

Po co Ci więcej problemów zlosnik.gif

Starczy taki powód? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łechtać Cię nie będe

> Zależy czego oczekujesz od auta?

159 piekielnie mi się podoba i w zasadzie to wystarczy. Na pewno szukam kombi, silnik diesla (w miarę dynamiczny), wygodny (156 była zrobiona jakby pode mnie), ładne i dobrze poskładane wnętrze, dobrze wyposażony, jak najmniej awaryjny. Wydaje mi się, że z grubsza Alfa spełni moje oczekiwania? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 159 piekielnie mi się podoba i w zasadzie to wystarczy. Na pewno szukam kombi, silnik diesla (w

> miarę dynamiczny), wygodny (156 była zrobiona jakby pode mnie), ładne i dobrze poskładane

> wnętrze, dobrze wyposażony, jak najmniej awaryjny. Wydaje mi się, że z grubsza Alfa spełni

> moje oczekiwania?

ładna jest, to fakt 893goodvibes.gif chociaż gust jest jak pupa grinser006.gif

z awaryjnością to zależy jaki egz. kupisz oslabiony.gif i czy był dobrze serwisowany ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ładna jest, to fakt chociaż gust jest jak pupa

> z awaryjnością to zależy jaki egz. kupisz i czy był dobrze serwisowany

Serwisowany niby był, jest trochę papierów. Początkiem roku wymieniona maglownica, akumulator, coś w zawieszeniu. 2 lata temu przednia szyba na oryginalną z wszystkimi czujnikami. Przebieg 211 000 km i wygląda na prawdziwy. Z minusów to zaniedbania blacharsko-lakiernicze oraz "turbodziura", poza tym piękna bestia serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serwisowany niby był, jest trochę papierów. Początkiem roku wymieniona maglownica, akumulator, coś

> w zawieszeniu. 2 lata temu przednia szyba na oryginalną z wszystkimi czujnikami. Przebieg 211

> 000 km i wygląda na prawdziwy. Z minusów to zaniedbania blacharsko-lakiernicze oraz

> "turbodziura", poza tym piękna bestia

Hmmm nie wiem co Ci napisać zlosnik.gif

Jeśli chcesz zacząć przygodę to kupuj grinser006.gif

Lakier oryginał? Jak sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm nie wiem co Ci napisać

> Jeśli chcesz zacząć przygodę to kupuj

> Lakier oryginał? Jak sprzęgło?

Lakierowany był cały tylny oraz połowa ( spineyes.gif) przedniego błotnika. Poza tym wygląda na oryginał. Do lakierowania w moim zakresie byłyby 2 zderzaki (porysowane i zapaćkane "szprajem", 2 w/w błotniki oraz dół drzwi od strony kierowcy (lekko przerysowane i wgięte od krawężnika). Sprzęgło działa lekko, żadnych stuków nie słychać, ale w jakiej jest kondycji to ciężko powiedzieć niewiem.gif

Do 27-30k zł znajdzie auto w stanie igła? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lakierowany był cały tylny oraz połowa ( ) przedniego błotnika. Poza tym wygląda na oryginał. Do

> lakierowania w moim zakresie byłyby 2 zderzaki (porysowane i zapaćkane "szprajem", 2 w/w

> błotniki oraz dół drzwi od strony kierowcy (lekko przerysowane i wgięte od krawężnika).

> Sprzęgło działa lekko, żadnych stuków nie słychać, ale w jakiej jest kondycji to ciężko

> powiedzieć

> Do 27-30k zł znajdzie auto w stanie igła?

chcesz to ci moja sprzedam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lakierowany był cały tylny oraz połowa ( ) przedniego błotnika. Poza tym wygląda na oryginał. Do

> lakierowania w moim zakresie byłyby 2 zderzaki (porysowane i zapaćkane "szprajem", 2 w/w

> błotniki oraz dół drzwi od strony kierowcy (lekko przerysowane i wgięte od krawężnika).

> Sprzęgło działa lekko, żadnych stuków nie słychać, ale w jakiej jest kondycji to ciężko

> powiedzieć

> Do 27-30k zł znajdzie auto w stanie igła?

nie ślizga się? sprawdzałeś 5/6bieg i gaz w podłogę?

co do kwoty zależy jakie chcesz wyposażenie oraz rok auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ślizga się? sprawdzałeś 5/6bieg i gaz w podłogę?

Auto nie przerejestrowane, tyle co pojeździłem po osiedlowej uliczce

> co do kwoty zależy jakie chcesz wyposażenie oraz rok auta.

Lubię gadżety itp zlosnik.gif Wyposażenie im większe tym lepiej, koniecznie kombi, koniecznie diesel, najlepiej czarny Alfatex, stan jak najlepszy. To chyba tyle z moich wymagań hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od razu walę pytaniem: jak powinna przyspieszać AR 159 1.9 jtdm 150KM? Płynnie czy może powyżej

> pewnych obrotów jest nagły przyrost mocy? W egzemplarzu którym dzisiaj jeździłem do ~2500 obr

> nie działo się praktycznie nic, natomiast powyżej łeb urywało Sprzedający twierdzi że

> pasowałoby wyczyścić turbo.

typowy objaw zapchanego sadzą dolotu zlosnik.gif egr, kolektor i turbo do czyszczenia/przeglądu/sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Do 27-30k zł znajdzie auto w stanie igła?

W stanie igła to będzie ciężko, jak ja się rozglądam to liczę 40k pln za 08 lub 09 i poniżej 150kkm realnego przebiegu ciężko coś znaleźć, 1.9 16v też szukam ale chyba poczekam jeszcze trochę jak za te 40k kupię nie zajechane 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Panowie jeszcze raz zawracam głowę.

Dolot wyczyszczony, egr częściowo zaślepiony, turbo wyczyszczone. Auto wczoraj jeździło prawie normalnie a dzisiaj strach uciekać ze skrzyżowania. Wskaźnik doładowania podnosi się leniwie do 1,5 bara ale w ogóle nie czuć przyspieszenia. Co się mogło zepsuć? Jestem akurat w Krakowie, jutro muszę się jakoś doturlać do Rzeszowa icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie jeszcze raz zawracam głowę.

> Dolot wyczyszczony, egr częściowo zaślepiony, turbo wyczyszczone. Auto wczoraj jeździło prawie

> normalnie a dzisiaj strach uciekać ze skrzyżowania. Wskaźnik doładowania podnosi się leniwie

> do 1,5 bara ale w ogóle nie czuć przyspieszenia. Co się mogło zepsuć? Jestem akurat w

> Krakowie, jutro muszę się jakoś doturlać do Rzeszowa

a logowales to auto w ogole?

wypnij przeplywke i zobacz jak to jezdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a logowales to auto w ogole?

> wypnij przeplywke i zobacz jak to jezdzi

Zapomniałem dodać, że przepływka nowa. W razie czego mogę sprawdzić jak jeździ na starej.

Jutro będę miał dostęp do kabli. Co sprawdzić i jakich wartości książkowych spodziewać się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejny raz up!

Przepływka nowa, dpf out, egr zaślepiony, turbo, dolot i overboot wyczyszczone. Auto nadal nie jeździ tak jak powinno.

Na 1 biegu nie czuć mocy, już myślałem, że tak powinno być ale dosłownie raz udało się jej wystrzelić spod świateł jak z katapulty (porównując do dotychczasowych doznań to było naprawdę coś zlosnik.gif). Na 2 biegu 50/50% jedzie/nie jedzie, tzn. raz czuć moc już od około 2k obr/min a innym razem dopiero powyżej 2,5-2,7k obr. Na 3 podobna sytuacja jak na 2 z tą różnicą, że 70/30% jedzie/nie jedzie. Na wyższych biegach wydaje mi się, że jest tak jak powinno być chociaż porównania do idealnej sztuki nie mam. Co można jeszcze sprawdzić?

Chwilowo nie mam jej jak podłączyć pod komputer, dopiero w przyszłym tygodniu będę miał dostęp do kabla.

159 nie daje się kochać, me serce krwawi buu.gif

287288269-Alfaija.jpg

post-38310-14352522173881_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez szukam alficy ale sedana czarnego min. 150 kucyków, narazie same kible

Tylko, że ja już znalazłem wink.gif Typ nadwozia, wyposażenie, silnik, kolor i typ tapicerki spełniają w zupełności wszystkie moje wymagania.

Zastrzeżenia mam do stanu lakieru, tzn. kilka elementów pomalowanych, lakier gdzieniegdzie "siadł" sick.gif Widziałem część elementów przed lakierowaniem, na szczęście to były tylko wgniotki. Drugi minus - braki mocy a co za tym idzie po mieście ciężko zejść poniżej 10 litrów icon_eek.gif Laguna II w tych samych warunkach paliła 6,5-7 litrów.

Życzę powodzenia w poszukiwaniu fury ok.gif Pamiętaj również, żeby nikomu nie ufać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może szukasz tych tańszych?

szukam dobrej a ja jestem pedantyczny i np poniszczone wnetrze gdzie reszta ok dyskwalifikuje auto.....

Wymogi mam w miarę spore wiec zobaczymy, a najlepiej

sedan czaerny, 2,4 lub 1,9 150 ewentualnie 2,0 jtdm, xenonik, ciemne wnetrze, utrzymane pedantycznie ! zero rys itp...... cena bez znaczenia ale wedlug mnie nie dam za alfe wiecej niz 40 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukam dobrej a ja jestem pedantyczny i np poniszczone wnetrze gdzie reszta ok dyskwalifikuje

> auto.....

> Wymogi mam w miarę spore wiec zobaczymy, a najlepiej

> sedan czaerny, 2,4 lub 1,9 150 ewentualnie 2,0 jtdm, xenonik, ciemne wnetrze, utrzymane

> pedantycznie ! zero rys itp...... cena bez znaczenia ale wedlug mnie nie dam za alfe wiecej

> niz 40 tys.

z takimi wymaganiami to zapraszam do salonu

do 40tyś nie kupisz super wypasu z młodego rocznika, jeśli chcesz auto w stanie salonowym, ale powodzenia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z takimi wymaganiami to zapraszam do salonu

NA 10 EGZEMPLARZY 1 ZNALAZŁEM CO W 70% SPEŁNIAŁ WYMAGANIA, ZDYSKWALIFIKOWAŁ GO GŁÓWNIE SILNIK 1,9 120 KUCY I LEKKO PRZEBIEG 161 TYŚ, NO XENONA TEZ NIE BYLO, ALE ROCZNIK BYŁ 2010 I CENA 37 TYS... pozyjemy zobaczymy, ale raz sie spoznilem bo stala w salonie alfy w slupsku 2010 rok 2,0jtdm z 40tys przebiegu stan igla, poszla w ciagu 12 h nie zdazylem dojechac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojej szukałem 2,5 miesiąca. Chciałem kupić TBi, ale uciekła mi sztuka z przebiegiem około 60 tyś. z 2009 roku.

Później widziałem same "kible", aż w końcu znajomy znalazł dla mnie auto z 2010 roku, przebieg 79 tyś., pierwszy właściciel, 2010, wersja Distinctive, czarna z jasnym Alfatexem, no ale motor 1.9 JTDm 150KM. Cena 47 tyś., więc w kwocie do 40 ciężko będzie znaleźć coś w naprawdę dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.