rtoip Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Witam Pojawił się problem z uruchomieniem silnika po nocnym postoju. Po przekręceniu kluczyka kręcę kilka sekund i nic, druga próba - zapala na moment potem zaczyna szarpać i gaśnie. Dopiero za trzecim czwartym razem zapala i pracuje już normalnie. Komputer nie wywala żadnych błędów. Na ciepłym silniku i po krótkich postojach nie ma problemu z odpalaniem. W trakcie jazdy brak problemów. Samochód jest zagazowany. Ktoś przerabiał podobną przypadłość wszelkie skazówki mile widziane Proszę nie piszcie, że LPG to zło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > Witam > Pojawił się problem z uruchomieniem silnika po nocnym postoju. > Po przekręceniu kluczyka kręcę kilka sekund i nic, druga próba - zapala na moment potem zaczyna > szarpać i gaśnie. Dopiero za trzecim czwartym razem zapala i pracuje już normalnie. Komputer > nie wywala żadnych błędów. Na ciepłym silniku i po krótkich postojach nie ma problemu z > odpalaniem. W trakcie jazdy brak problemów. Samochód jest zagazowany. > Ktoś przerabiał podobną przypadłość wszelkie skazówki mile widziane > Proszę nie piszcie, że LPG to zło sprawdz cisnienie paliwa podawanego przez pompe ze zbiornika - podobno da sie FES'em. Kolega cos podobnego mial i sie okazalo ze gdzies mu pompa puszcza, cisnienie w 'magistrali' paliwowej spada i zanim dopompuje to wlasnie taki objaw jest* edyta: chodzilo o pompe benzyny - zeby bylo jasnosc * calosc zaslyszana od kolegi ktoremu ASO naprawilo problem z porannym odpalaniem wiec nie wiem czy to co pisze wogole ma sens PS. moj zaczyna sie zachowywac podobnie - czyzby felerna seria pomp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 jaka instalacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rtoip Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 > jaka instalacja? stag 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 hehe, jeden z powodów dlaczego zdjąłem lpg w bravo więc tak, do tej pory nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, sporo ludzi na lpg ma ten problem - rozwiązanie to raczej porządne ustawienie lpg, jest kłopot z komputerem bravo, zapamiętuje jakby to co się dzieje na lpg, potem przy odpalaniu na pb daje za mało paliwa i gaśnie/szarpie, mi nie pomagało odłączanie aku ma noc (niby miały się zresetować ustawienia kompa). Jak gaziarz nie pomoże to polecam pojeździć na samej pb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRUSH Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Częsty przypadek u mnie w ASO, przywrócenie ustawień fabrycznych komputera pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 > Częsty przypadek u mnie w ASO, przywrócenie ustawień fabrycznych komputera pomaga. Wlasnie tylko przez kompa mozna czy jest jakis sposob na reset? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 ja mam to samo, tylko że w stilo (silnik dokładnie ten sam). U mnie problemem jest głównie stare paliwo w baku. Byłem już kiedyś tak zdesperowany, że auto tydzień stało u mechanika, który wymieniał po kolei wszystkie czujniki- nic nie pomogło. Jak odessał paliwo z baku, to okazało się, że nie miało koloru żółtego, tylko raczej brązowy. Po zalaniu nowego paliwa zapala normalnie. Paliwo, które teraz mamy nie nadaje się chyba do "przechowywania" w zbiorniku, bo chłonie wodę z powietrza. Zanim ruszysz resetowanie kompa (nie polecam FES/MES bo w moim przypadku było tylko coraz gorzej) zalej nowe paliwo i zobaczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 tak, przerabiałem takie same objawy w zagazowanym Seicento, dużo ludzi ma ten problem z zagazowanymi Pandami. Winny zwykle jest uszkodzony pochłaniacz par paliwa lub jakiś jego zawór. Ja odpiąłem pochłaniacz od silnika, żeby opary nie wracały, zatkałem szczelnie przewody i po dwóch dniach problem zniknął. A wierz mi, że na wymieniłem się wszystkiego- od świec, przewody, kable,czujnik położenia wału, nawet pompa paliwa, a winne było to ustrojstwo...wygląda, że instalacja gazowa to zabija. cały watek z także moimi wypowiedziami tutaj (ja nie jestem autorem wątku): http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=50642 Sprawdz, czy poziom paliwa w baku ma znaczenie przy odpalaniu- u mnie miał...ale o tym poczytasz w powyższym wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Może lpg wypalił Ci gniazda zaworowe czy też zawory itp. elementy , które kasują luzy zaworowe , vel dopiero za którymś odpaleniem silnik jako tako się nagrzewa rozszerzając metal (luzy się kasują) i wszystko śmiga. Ale w 90% przypadków to masz źle wyregulowane ,albo wtryski od benzyny się zasyfiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 zawory pewnie hydraulicznie się regulują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > tak, przerabiałem takie same objawy w zagazowanym Seicento, dużo ludzi ma ten problem z > zagazowanymi Pandami. Winny zwykle jest uszkodzony pochłaniacz par paliwa lub jakiś jego > zawór. Ja odpiąłem pochłaniacz od silnika, żeby opary nie wracały, zatkałem szczelnie przewody > i po dwóch dniach problem zniknął. > A wierz mi, że na wymieniłem się wszystkiego- od świec, przewody, kable,czujnik położenia wału, > nawet pompa paliwa, a winne było to ustrojstwo...wygląda, że instalacja gazowa to zabija. > cały watek z także moimi wypowiedziami tutaj (ja nie jestem autorem wątku): > http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=50642 > Sprawdz, czy poziom paliwa w baku ma znaczenie przy odpalaniu- u mnie miał...ale o tym poczytasz w > powyższym wątku bardzo ciekawe jest to co piszesz....mam podobnie w bravie 1.6 tzn jak jest zimno to po odpaleniu zamiast od razu wskoczyć na obroty to się telepie i dopiero po chwili jakby się skapował że jest nie tak jak powinno obroty się podnoszą, ale czym zimniej tym trudniej i czasami muszę lekko pomóc pedałem przyspieszenia. Czyżby też filtr/pochłaniacz par paliwa ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > bardzo ciekawe jest to co piszesz....mam podobnie w bravie 1.6 tzn jak jest zimno to po odpaleniu > zamiast od razu wskoczyć na obroty to się telepie i dopiero po chwili jakby się skapował że > jest nie tak jak powinno obroty się podnoszą, ale czym zimniej tym trudniej i czasami muszę > lekko pomóc pedałem przyspieszenia. > Czyżby też filtr/pochłaniacz par paliwa ???? spróbuj przed zgaszeniem silnika przełączyć na benzynę i przegazować lekko ze dwa razy. Jak miałem lanosa z lpg to zawsze lepiej odpalał po takim zabiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 mam sekwencję i po zgaszeniu gaz nie ma prawa dostawać się do kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 > bardzo ciekawe jest to co piszesz....mam podobnie w bravie 1.6 tzn jak jest zimno to po odpaleniu > zamiast od razu wskoczyć na obroty to się telepie i dopiero po chwili jakby się skapował że > jest nie tak jak powinno obroty się podnoszą, ale czym zimniej tym trudniej i czasami muszę > lekko pomóc pedałem przyspieszenia. > Czyżby też filtr/pochłaniacz par paliwa ???? spróbuj go odłączyć przy silniku (kolektorze ssącym?) , zaślep, żeby się syf nie dostał i oceń po 2-3 dniach czy pomogło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 odłączony i zaślepiony, zobaczymy jak będzie. btw. ztcw tam jest elektrozawór i powinien być zamknięty (przynajmniej jak silnik jest wyłączony) a ja bez problemu dmuchałem w tą rurkę którą odłączyłem z kolektora ssącego i czuć było że nic nie jest zablokowanie Normalnie sobie dmuchałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 > odłączony i zaślepiony, zobaczymy jak będzie. > btw. ztcw tam jest elektrozawór i powinien być zamknięty (przynajmniej jak silnik jest wyłączony) a > ja bez problemu dmuchałem w tą rurkę którą odłączyłem z kolektora ssącego i czuć było że nic > nie jest zablokowanie Normalnie sobie dmuchałem ciekawe czy pomoże- daj znac. u mnie pomogło, a bujałem się z tym kilka miesięcy...bo w sumie nikt nie słyszał o pochłaniaczu, żeby się zepsuł. tylko tak jak pisałem- efekty były dopiero po 2-3 dniach, nie od razu... zresztą najlepiej przeczytać cały wątek, który podałem odnośnie Pandy/Seicento... ZTCW to kilku osobom pomogło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rtoip Napisano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Witam ponownie. Problem został zdiagnozowany Wszystko wskazuje na to, że winne było paliwo, które od 3 m-cy krążyło w baku. Gdy zakładałem gaz bak był pełny. Po założeniu instalacji zużycie Pb minimalne. Mechanik powiedział, że to co było w baku to breja nie przypominająca benzyny. Zatankowano nowe paliwo i jak na razie odpala normalnie. Miejmy nadzieję że już będzie OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 niestety będzie tak cały czas...... Mam to samo. Nie testowałem jeszcze jazdy z pełnym bakiem i dolewką co jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 > Witam ponownie. > Problem został zdiagnozowany > Wszystko wskazuje na to, że winne było paliwo, które od 3 m-cy krążyło w baku. > Gdy zakładałem gaz bak był pełny. Po założeniu instalacji zużycie Pb minimalne. Mechanik > powiedział, że to co było w baku to breja nie przypominająca benzyny. Zatankowano nowe paliwo > i jak na razie odpala normalnie. Miejmy nadzieję że już będzie OK ciekawe... ja tankuje benzyne do pelna i czekam do momentu az zostanie w baku 1/4 paliwa i ponownie tankuje do fula, trwa to tak okolo 3 miesiecy i przy odpalaniu nie ma zadnych problemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 > ciekawe... > ja tankuje benzyne do pelna i czekam do momentu az zostanie w baku 1/4 paliwa i ponownie tankuje do > fula, > trwa to tak okolo 3 miesiecy i przy odpalaniu nie ma zadnych problemow masz taki sam silnik? ten silnik jest wrażliwy widocznie na jakość paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 > masz taki sam silnik? ten silnik jest wrażliwy widocznie na jakość paliwa nie, mówie o Octavi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 > nie, > mówie o Octavi to zerknij na jakim kaciku jestes.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.