Skocz do zawartości

Prośba o radę przy zakupie Focus Kombi II 1.6 TDCi 2007 rok


msemafor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Będę bardzo wdzięczny, jeśli ktoś mi podpowie, czy Focus II Kombi 1.6 TDCi 90KM z 2007 roku 171 tys. przebiegu ma filtr cząstek stałych DPF i koło dwumasowe? VIN wf0wxxgcdw7k65793

Ogólnie mam możliwość kupić to auto (ogłoszenie prywatnej osoby). Dziś je oglądałem - bezwypadkowe, sprowadzone z Holandii w 2009 roku przy przebiegu 120 tys. km. Osoba sprowadzająca nim jeździła do teraz, jest zarejestrowany w Polsce. Ma dwie minimalne punktowe wgniotki na tylnej klapie i na drzwiach tylnych - jakby na parkingu ktoś go lekko dotknął. Ma też lekko otarty jeden róg tylnego zderzaka i dwie kropki korozyjne na masce. Ogólnie blacharka cała bez śladów składania, lakierowania lub prostowania. Wszystkie szyby oryginalne. Silnik działa równo i stabilnie, odpalił od razu bez mocnego wstrząsu silnikiem ani dymu z rury. Silnik jest zakurzony i z jednej strony pokrywy zaworów lekko spocony chyba olejem. Gość ma faktury na wszystkie wymiany części, których dokonał. Opony letnie Pirelli z tyłu i Michelin z przodu z grubym bieżnikiem - jeszcze na kilka lat. Cena obecna to 17 800 zł, myślę, że za 16 500 - 17 000 powinien oddać.

Co myślicie o tych Focusach odnośnie ich trwałości mechanicznej i antykorozyjnej? Jest to dobra czy raczej przeciętna oferta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Zdeniu,

Czy to prawda, że można do niego włożyć normalne sprzęgło zamiast zestawu z kołem dwumasowym? Gdzieś czytałem, że ktoś tak robił.

Czy wtryski w tym silniku są trwałe i nieawaryjne lejąc dobre paliwo? W razie czego można je regenerować czy tylko wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Zdeniu,

> Czy to prawda, że można do niego włożyć normalne sprzęgło zamiast zestawu z kołem dwumasowym?

> Gdzieś czytałem, że ktoś tak robił.

Można, tylko pytanie ... po co ? Jaki to ma sens ekonomiczny ? Jaki będzie wpływ zwiększonych wibracji na inne podzespoły ?

> Czy wtryski w tym silniku są trwałe i nieawaryjne lejąc dobre paliwo?

Tego to chyba nikt nie wie zlosnik.gif Generalnie miej zawsze na uwadze, że obecne samochody "projektuje się" na przebiegi rzędu 200-250kkm i wtedy się sypać zaczyna. Chociaż są odstępstwa od tej reguły

>W razie czego można je

> regenerować czy tylko wymiana?

A tego to akurat nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Zdeniu,

> Czy to prawda, że można do niego włożyć normalne sprzęgło zamiast zestawu z kołem dwumasowym?

> Gdzieś czytałem, że ktoś tak robił.

> Czy wtryski w tym silniku są trwałe i nieawaryjne lejąc dobre paliwo? W razie czego można je

> regenerować czy tylko wymiana?

Nie wkładaj zwykłego koła zamiast dwumasowego. Mój znajomy się pokusił i teraz mu telepie całym samochodem, do tego stopnia że pluje sobie w brodę że dał się na to namówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łakaj, mam takie coś z 2006 z przebiegiem niecałe 160kkm kupiony po flocie - jeździ, trąbi - jest OK.

dwumas jest - nie daj się namówić na solida, dpfa nie ma - i dobrze ok.gif

chcesz wiedzieć coś konkretnego - wal śmiało ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem jakoś w maju.

Wymieniłem heble - przód tarcze (brembo) +kloci - nie pamiętam marki, tył (kraft) i klocki chyba też kraft , płyn hamulcowy, zapodałem alu 16" bo był na stalowych 15", wymieniłem oliwę plus filtr i filtr powietrza, serwis klimy, kilka simerbloków kwalifikowało się do wymiany a, że auto ma być dla mojej serce.gif, która jeździ głownie z naszym synkiem to zrobiłem cały kompletny zawias - koszt 700 zł - bez amorków oczywiście. Tylny zawias - OK.

mój jest poflotowy - do końca był serwisowany w aso - mam kompletna KS plus jak sądzę część faktur ok.gif

Postawiłem grata na kanale i pozrzucałem nadkola, gwarancja na blachę już się skończyła i niestety znalazłem kilka niewielkich ognisk korozji pod nadkolami. Wyczyściłem, zabezpieczyłem, zakonserwowałem - jest spokój - warto sprawdzić ranty błotników- szczegolnie tylnych - wiele fok ma ogniska korozji właśnie na tylnych rantach - mój też hehe.gif już zabezpieczone ale było. Oraz tylną klapę bod blendą.

Bollem zabezpieczyłem drzwi wewnątrz - myślę że w przypadku forda warto ok.gif

Rozważam opcję konserwacji auta jeszcze przed zimą, gdyż wygląda, że foka u nas zostanie na dłużej.

Dołożyłem CB radio i światła DRL.

Silnik nie dymi, jak na 1.6 ciągnie całkiem fajnie,

turbo o dziwo wygląda bardzo dobrze, silnik troszkę pocił się olejem spod pokrywy zaworów od strony rozrządu ale dokręcnie śrub załatwiło sprawę ok.gif

Spalanie - ja zapindalam - czasem w drodze zastanawiam się czy aby już nie przesadzam, bo raczej nikt mnie nie wyprzedza - Ale powszechnie wiadomo, że czerwone najszybsze som hehe.gif

spalanie podawałem ostatnio 5.7 l/100 km.

Jak sprzęgło zdechnie - zmienię na dwumas zwłaszcza, że róznica w cenie solida nie jest powalająca.

Aha, fotel na zakrętach robił "cyk" i było wrażenie przeskakiwania - wymontowałem, sprawdziłem dokręcenie śrub, przesmarowałem szyny i cykanie ustało.

nic mi więcej nie przychodzi pod kopułkę.

aha, przejechałem nic 5kkm - tak wysoki sądzie, jestem zadowolony, kupiłbym drugi raz ok.gif

aha paliwo leję głownie na stacji bliska - ale raczej z przyzwyczajenia - bo zawsze leję na tej stacji, kiedyś nazywała się petrochemia, - chyba, że w terenie to staram się omijać pipidówy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to prawda, że można do niego włożyć normalne sprzęgło zamiast zestawu z kołem dwumasowym?

witam, ja w swojej foce a mam już ja ponad 4 lata wymienilem dwumas na zwykłe sprzegło prawie zaraz po kupnie przy przebiegu ok 125kkm i do dziś jezdzi mi sie OK, a nalatane już mam 206900km. Ciutke głosniejszy się zrobił ale pozatym do tej pory odpukac sprzegło ok. Oczywiście jakbym teraz miał robi to tez na dwumas bo róznica cenowa niewielka... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Omen81 :-),

Wielu pisze, że można ale nie warto zmieniać na sprzęgło bez koła dwumasowego w tym Focusie bo drgania silnika znacznie wzrastają, co ma negatywny wpływ na pozostałe podzespoły silnika i obniża komfort jazdy. Gdzie dokonywałeś wymiany, ile kosztowała (części + robocizna) i czy odczuwasz większe drgania ? Napisz coś więcej o tym bo jestem żywo zainteresowany i tylko to nieszczęsne koło dwumasowe jeszcze mnie wstrzymuje od podjęcia decyzji i kupnie tego auta :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Będę bardzo wdzięczny, jeśli ktoś mi podpowie, czy Focus II Kombi 1.6 TDCi 90KM z 2007 roku 171

> tys. przebiegu ma filtr cząstek stałych DPF i koło dwumasowe? VIN wf0wxxgcdw7k65793

> Ogólnie mam możliwość kupić to auto (ogłoszenie prywatnej osoby). Dziś je oglądałem - bezwypadkowe,

> sprowadzone z Holandii w 2009 roku przy przebiegu 120 tys. km. Osoba sprowadzająca nim

> jeździła do teraz, jest zarejestrowany w Polsce. Ma dwie minimalne punktowe wgniotki na tylnej

> klapie i na drzwiach tylnych - jakby na parkingu ktoś go lekko dotknął. Ma też lekko otarty

> jeden róg tylnego zderzaka i dwie kropki korozyjne na masce. Ogólnie blacharka cała bez śladów

> składania, lakierowania lub prostowania. Wszystkie szyby oryginalne. Silnik działa równo i

> stabilnie, odpalił od razu bez mocnego wstrząsu silnikiem ani dymu z rury. Silnik jest

> zakurzony i z jednej strony pokrywy zaworów lekko spocony chyba olejem. Gość ma faktury na

> wszystkie wymiany części, których dokonał. Opony letnie Pirelli z tyłu i Michelin z przodu z

> grubym bieżnikiem - jeszcze na kilka lat. Cena obecna to 17 800 zł, myślę, że za 16 500 - 17

> 000 powinien oddać.

> Co myślicie o tych Focusach odnośnie ich trwałości mechanicznej i antykorozyjnej? Jest to dobra czy

> raczej przeciętna oferta?

Witam

Komplet czyli dwumas ,spręgło i wysprzęglik to koszt ok 2000 plus wymiana 500 i po pewnym przebiegu będziesz musiał przełknąc ten wydatek .

Pytanie tylko czy zaraz teraz czy pózniej . U mnie w Foce Mk 1 dwumas padł po przebiegu 260 tyś , obecnie w Mk 2 mam na blacie 240 tyś i zauważyłem lekkie postukiwanie dochodzące z okolic sprzęgła ale tylko jak silnik jest zimny .

Mam nadzięję że jeszcze z 10 tyś wytrzyma tongue.gif

Jeżeli w tym Fordzie który chcesz kupić przebieg jest oryginalny i sprzęgło nie bylo jakoś mocno katowane to spokojnie jeszcze 40 tyś wytrzyma a to jakieś 2 lata smigania .

Do tego czasu zestawy naprawcze na pewno stanieją wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sork ze teraz odpisuje ale nie mialem czasu...

Powiem tak: jakie drgania? silnika? brak! silnik pracuje równo elegancko. Buda auta nie drga, slychac tylko deliktanie tyrkanie od strony sprzegła, jak sie wciska pedał sprzegła to tyrkanie ustaje i tyle, zadnych innych problemów nie mam a przejechałem juz na tym sprzegle ok 80kkm tyak wiec polecam ale wszystko zalezy od ceny i od Twych wymagań.

Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Omen81 :-),

> Wielu pisze, że można ale nie warto zmieniać na sprzęgło bez koła dwumasowego w tym Focusie bo

> drgania silnika znacznie wzrastają, co ma negatywny wpływ na pozostałe podzespoły silnika i

> obniża komfort jazdy. Gdzie dokonywałeś wymiany, ile kosztowała (części + robocizna) i czy

> odczuwasz większe drgania ? Napisz coś więcej o tym bo jestem żywo zainteresowany i tylko to

> nieszczęsne koło dwumasowe jeszcze mnie wstrzymuje od podjęcia decyzji i kupnie tego auta :-)

wymieniał mi kolega Pawel z kacika UNO i ogólnego w Mysłowicach. Fachura porządny. Robocizna ok 250pln plus czesci ok 1350pln. Sam kupowałem na alledrogo zestaw VALEO i wysprzeglik LUK i wszystko ok. Nawet jeszcze na stronie www z valeo dokonywałem porównań. Tak więc polecam ale jak wspomniałem wcześniej wszystko zależy od Ciebie. Hej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Omen81 za cenne rady:-)

Twój Focus to pierwsza wersja (mkI) czy druga (mkII)? Bo po roczniku sądzę, że mkI, a egzemplarz, który wciąż myślę, czy kupić to mkII. Właśnie o tej wersji pisali, że zmiana dwumasy na stałe sprzęgło daje negatywne skutki i nie warto tego robić. U Ciebie znowu jest mocniejszy silnik (115KM), a u mnie tylko 90KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki BONZO :-)

> Czy inni forumowicze również są zdania, że za jakieś dwa lata ceny zestawów dwumasa+sprzęgło

> stanieją na tyle, że ta dość popularna usterka przestanie być tak "bolesna" dla kieszeni?

A moim zdaniem, jezeli kwota 2kPLN za sprzeglo jest dla Ciebie bariera, to zastanowilbym sie nad zakupem diesla w ogoleok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.