Skocz do zawartości

Pytanie do mistrzów - średnice sekcji pompy hamulcowej?


Zuraw

Rekomendowane odpowiedzi

Walczę cały czas z hamulcami w swoim bobie. Miałem wrażenie, że tył hamuje za słabo w stosunku do przodu, więc wjechałem na rolki i to się potwierdziło. Pompę mam oryginalną z seicento, hamulce podłączone "na krzyż",a mimo to najmocniej hamuje koło PP, później PL, później oba z tyłu. Padła propozycja abym zamienił na pompie przewody przednie z tylnymi, ale nie jestem pewien, czy to coś da, stąd pytanie czy sekcje w pompie mają te same średnice, przez co zamiana przodu z tyłem nic nie da, czy może jednak różnica jest i działanie ma sens? Logika podpowiada, że hamulce mają być podłączone na krzyż, ale może w sc jest nielogicznie i przód jest na jednej sekcji, a tył na drugiej?

Przy okazji może ktoś wie jakiej średnicy jest tłoczek tylnego zacisku Alfy 145?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Walczę cały czas z hamulcami w swoim bobie. Miałem wrażenie, że tył hamuje za słabo w stosunku do

> przodu, więc wjechałem na rolki i to się potwierdziło. Pompę mam oryginalną z seicento,

> hamulce podłączone "na krzyż",a mimo to najmocniej hamuje koło PP, później PL, później oba z

> tyłu. Padła propozycja abym zamienił na pompie przewody przednie z tylnymi, ale nie jestem

> pewien, czy to coś da, stąd pytanie czy sekcje w pompie mają te same średnice, przez co

> zamiana przodu z tyłem nic nie da, czy może jednak różnica jest i działanie ma sens? Logika

> podpowiada, że hamulce mają być podłączone na krzyż, ale może w sc jest nielogicznie i przód

> jest na jednej sekcji, a tył na drugiej?

> Przy okazji może ktoś wie jakiej średnicy jest tłoczek tylnego zacisku Alfy 145?

A korektory na tył masz założone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, ale przypominam, że to tył hamuje za słabo. Korektory jeszcze bardziej ograniczyłyby siłę

> hamowania.

Tyż racja. Tak zapytałem, bo nic o nich nie napisałeś. Masz 4 tarcze, co nie? Nie znam się na heblach prawie wogóle, ale nie jest przypadkiem tak, że taka pompa z Seja jest za mała na taki setup, tym bardziej właśnie, że nie masz korektorów i cały system "leży"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyż racja. Tak zapytałem, bo nic o nich nie napisałeś. Masz 4 tarcze, co nie? Nie znam się na

> heblach prawie wogóle, ale nie jest przypadkiem tak, że taka pompa z Seja jest za mała na taki

> setup, tym bardziej właśnie, że nie masz korektorów i cały system "leży"?

hmm...ale ja w CC tez mam 4 tarcze i autko staje w miejscu praktycznie, a tyl czasem potrafi przyzblokowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce nie musza byc na krzyz, to zalezy jak sa sekcje "rozlokowane" np w pompie z PGT tyl jest kolo siebie i przod ale nie pamietam gdzie tyl a gdzie przod. zreszta to i tak nie ma znaczenia bo cisnienie na kazdym wyjsciu jest takie samo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z alfy 146. srednicy nie pamietam, ale mam tez inne zaciski i te co zalozylem maja mniejsza

> srednice

> ooo takie

Znalazłem trochę informacji o zaciskach. Przednie zaciski cc/sc/punto mają średnicę tłoczka 48 mm, tylne zaciski mam z alfy 156 o średnicy tłoczka 38mm. Taką samą średnicę mają zaciski z Alfy 146, natomiast zaciski tylne z marei mają średnicę 34 mm.

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem trochę informacji o zaciskach. Przednie zaciski cc/sc/punto mają średnicę tłoczka 48 mm,

> tylne zaciski mam z alfy 156 o średnicy tłoczka 38mm. Taką samą średnicę mają zaciski z Alfy

> 146, natomiast zaciski tylne z marei mają średnicę 34 mm.

> Co o tym sądzicie?

mam tez zaciski z marei wlasnie i one maja wiekszy tloczek jak te z alfy...jutro sprawdze jaki dokladnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem trochę informacji o zaciskach. Przednie zaciski cc/sc/punto mają średnicę tłoczka 48 mm,

> tylne zaciski mam z alfy 156 o średnicy tłoczka 38mm. Taką samą średnicę mają zaciski z Alfy

> 146, natomiast zaciski tylne z marei mają średnicę 34 mm.

> Co o tym sądzicie?

Tylne AR145/146 z oczkiem linki przykręcanym mają 34mm, PGT z oczkiem linki w zacisku też 34mm. Bez problemu latają na pompie CC/SC.

Przednie CC/SC/Punto - 48mm, PGT - 54mm

Sekcje pompy w w/w 20mm wersje z litym przodem, 22mm z wentylowanym przodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylne AR145/146 z oczkiem linki przykręcanym mają 34mm, PGT z oczkiem linki w zacisku też 34mm. Bez

> problemu latają na pompie CC/SC.

> Przednie CC/SC/Punto - 48mm, PGT - 54mm

> Sekcje pompy w w/w 20mm wersje z litym przodem, 22mm z wentylowanym przodem.

Dzięki za informacje. Pompy większej raczej zakładać nie będę, bo przód hamuje aż nadto dobrze, za to tylne zaciski zdecydowanie muszę zmienić na takie z mniejszym tłoczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może nie do końca w temacie pompy hamulcowej, lecz dalej w temacie hamulców mam temat,

Mianowicie od długiego czasu, praktycznie odkąd posiadam cc, mam problem z hamulcami, który dotyczy tego że muszę mocno deptać hamulec aby hamowały jak należy.

najpierw była totalna seria, , potem zmieniłem na przód wentylowany, o tej samej średnicy czyli 240mm, tył został seria, lecz wszystkie nowe przewody elastyczne, przednie zaciski regenerowane, z tyłu nowe szczeki, nowe cylinderki, płyn ATE dot 4 , hamulec dobry, blokuje 4 koła jak się zaprę porządnie, lecz no tak jak mówię, trzeba go deptać aż czasem mnie to drażni

Słyszałem że może być to spowodowane płynem hamulcowym , że zmiana na dot 4 mogła to spowodować, a nie wiem co było zalane poprzednio.

Dodam że pedał mimo poprawnego odpowietrzenia, jest nieco powyżej połowy skoku, czuć że twardy, nie rośnie przy pompowaniu, serwo wydaje się sprawne, na pewno szczelne, bo sprawdzałem, przy odpalaniu gdy trzymam hamulec czuć że pedał opada, natomiast jak podciągnę ręczny, i pod pompuje 2 razy, hamulec jest u samej góry lecz nadal trzeba go deptać bardzo mocno

Moje zdziwienie bierze się stąd, że jechałem niejednym sejem, i w każdym hamulce były na dotyk, do tego stopnia że jak używając nawet nie połowę siły tej co u mnie auto stawało dęba,

ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?

zamierzam jeszcze na dniach wrzucić z tyłu tarcze, by usunąć efekt odsuwania się szczęk od powierzchni ciernej bębna, i wywalenia fabrycznych korektorów, a wstawienia manualnego tiltona, lecz planowałem puścić tył jednym przewodem i z tyłu trójnik, lecz może ktoś już to robił, to się wypowie, czy lepiej puścić z jednej sekcji na tył jednym przewodem <jeżeli tak to z której> a z drugiej przód czy jednak pozostawić układ diagonalny a po prostu połączyć przed korektorem w jedne i z tyłu znów trójnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zamierzam jeszcze na dniach wrzucić z tyłu tarcze, by usunąć efekt odsuwania się szczęk od

> powierzchni ciernej bębna, i wywalenia fabrycznych korektorów, a wstawienia manualnego

> tiltona, lecz planowałem puścić tył jednym przewodem i z tyłu trójnik, lecz może ktoś już to

> robił, to się wypowie, czy lepiej puścić z jednej sekcji na tył jednym przewodem a z drugiej

> przód czy jednak pozostawić układ diagonalny a po prostu połączyć przed korektorem w jedne i z

> tyłu znów trójnik ?

tyl zostawiasz normalnie na dwoch przewodach, do tego przerobiony korektor z belki golfa III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.