blue_ Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 witam wszystkich silnik znany prawie wszystkim doskonale. 1.1 mpi jaka instalacja będzie się dobrze spisywała? cena nie ma większego znaczenia, pytanie tylko, czy jest sens dawac coś drogiego do tego silnika? bo moze jakas prosta instalka da rade. auto będzie jeżdziło tylko i wyłącznie po mieście, kazdego dnia 30 km z góry dzięki za sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > witam wszystkich > silnik znany prawie wszystkim doskonale. 1.1 mpi > jaka instalacja będzie się dobrze spisywała? cena nie ma większego znaczenia, pytanie tylko, czy > jest sens dawac coś drogiego do tego silnika? bo moze jakas prosta instalka da rade. auto > będzie jeżdziło tylko i wyłącznie po mieście, kazdego dnia 30 km > z góry dzięki za sugestie Ale które 1,1? MPI, SPI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > Ale które 1,1? > MPI, SPI? no przecież napisałem jak byk! 1.1 MPI dodam, ze to ten nowszej generacji z zakręcanym korkiem oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > witam wszystkich > silnik znany prawie wszystkim doskonale. 1.1 mpi > jaka instalacja będzie się dobrze spisywała? Cokolwiek byś nie włozył to będzie jeździć. Włożysz II-gen , bedzie dobrze. Zamontujesz IV - gen i też będzie dobrze tylko zainwestuj w szybsze wtryskiwacze bo ten silnik ma krótkie czasy wtrysku PB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > ... tylko zainwestuj w szybsze wtryskiwacze bo ten silnik ma krótkie czasy wtrysku PB. Albo w stagu włączyć podwajanie wtrysków ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2013 o widzisz Pan... to juz jakaś sensowna informacja. będe wiedział o czym mówić z gazownikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > no przecież napisałem jak byk! 1.1 MPI Sorki, zmęczenie daje czasami we znaki > dodam, ze to ten nowszej generacji z zakręcanym korkiem oleju Generalnie IMO sekwencja. Wszystkie 1,1 MPI miały wtrysk sekwencyjny (ZTCW), więc montowanie zwykłego palnika to...średnio. Zresztą, znam kilkanaście przypadków padnięcia kompa w MPI (pad w związku z istnieniem LPG, potwierdzone przez kilku rożnych, nie znających się majstrów), o omawianych wyżej/niżej pompach paliwa nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michals Napisano 6 Września 2013 Udostępnij Napisano 6 Września 2013 > witam wszystkich > silnik znany prawie wszystkim doskonale. 1.1 mpi > jaka instalacja będzie się dobrze spisywała? cena nie ma większego znaczenia, pytanie tylko, czy > jest sens dawac coś drogiego do tego silnika? bo moze jakas prosta instalka da rade. auto > będzie jeżdziło tylko i wyłącznie po mieście, kazdego dnia 30 km > z góry dzięki za sugestie miałem Tartarini 2 generacji z mieszalnikiem (Panda 1,1 mpi), spisywała się rewelacyjnie, założona przy przebiegu ~300km, przy odsprzedaży auta (przebieg ponad 120tyskm, 8,5roku) nadal pracowała bez zarzutu. Usterek podczas eksplantacji brak, nie licząc 2 wymian fajki parownika (30zł z robocizną). Konieczność wymiany spowodowana wycieraniem się uszczelki - błąd podczas montażu instalacji. Po za tym wymiana filtra raz do roku. Zdecydowanie mogę polecić tą instalację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 7 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2013 czyli mam rozumiec, ze przy sekwencji jest mniejsze ryzyko padu kompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > czyli mam rozumiec, ze przy sekwencji jest mniejsze ryzyko padu kompa? bujda... bierz 2 gen jak jezdzisz krótsze odcinki jak zapalasz rano i wyłaczasz po 100km to bierz sekwencje. ja niezaleznie od stylu jazdy zamontowałbym 2 gen bo jest praktycznie bezobsługowa i mozna odpalac na lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamski73 Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 Punto 1.2MPI (czyli ten sam silnik) 2005r. 200 tyś km na II generacji i nie było problemu z kompem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > Punto 1.2MPI (czyli ten sam silnik) 2005r. 200 tyś km na II generacji i nie było problemu z kompem. Ja miałem problemy, klima i wentylator powodowały na tyle zmienne obciążenie silnika, że nie dało się tej instalacji wyregulować. Znam też przypadek w Pandzie 1,1 mpi z podobnymi problemami przy 2 generacji. A pady kompa są z powodu braku masy pomiędzy aku i silnikiem ... Tak jak w starych cinquecento dali tam gruby przewód. Jak przewód się urwie, to masa idzie przez kompa i pali go. Mam jeszcze wrażenie że np. w puntko mk2 nieszczelność spryskiwaczy powodowała, że woda zbierała się na pokrywie filtra powietrza, a stamtąd leciała na kompa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > czyli mam rozumiec, ze przy sekwencji jest mniejsze ryzyko padu kompa? Nie słyszałem ( a swego czasu znajomy latał w hurtowni gdzie mieli kilkadziesiąt SC MPI) by komuś na sekwencji padł. To nie znaczy że to się nie może zdarzyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > Ja miałem problemy, klima i wentylator powodowały na tyle zmienne obciążenie silnika, że nie dało > się tej instalacji wyregulować. Znam też przypadek w Pandzie 1,1 mpi z podobnymi problemami > przy 2 generacji. > A pady kompa są z powodu braku masy pomiędzy aku i silnikiem ... > Tak jak w starych cinquecento dali tam gruby przewód. Jak przewód się urwie, to masa idzie przez > kompa i pali go. > Mam jeszcze wrażenie że np. w puntko mk2 nieszczelność spryskiwaczy powodowała, że woda zbierała > się na pokrywie filtra powietrza, a stamtąd leciała na kompa ... nie chce mi sie wiezyc, toć to tylko prosty silnik fiata... załączenie klimy nie powoduje az takich duzych zmian zeby sterownik lpg sie nie wyrobił... smiem twierdzic ze instalacja nie była dobrze ustawiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > ja niezaleznie od stylu jazdy zamontowałbym 2 gen bo jest praktycznie bezobsługowa i mozna odpalac > na lpg Ta , jasne. Filtrów też się przy II gen. ie wymienia? Sekwencję też można odpalać tylko na LPG. Awaryjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > Ta , jasne. Filtrów też się przy II gen. ie wymienia? Sekwencję też można odpalać tylko na LPG. > Awaryjnie ziomek nie filtrów tylko filterka za 3,50zł (jest tylko jeden) poza tym przy 2 gen odpalac mozna bez procedury awaryjnej - jedynie co sie sypie to membrana w reduktorze. w sekwencji sypią się wtryski i reduktor. procedura odpalaenia awaryjnego sterownika moze byc długa i zmudna np przycisnij w odpowiedniej skewencji przyciski i odczekaj 15s... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 7 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > jak zapalasz rano i wyłaczasz po 100km to bierz sekwencje. po zapaleniu przejedzie 15 km i stop, po południu znowu 15 km i stop > ja niezaleznie od stylu jazdy zamontowałbym 2 gen bo jest praktycznie bezobsługowa i mozna odpalac na lpg no właśnie nie wiem, co o tym mysleć, bo w sienie 1.6 16V miałem 2gen. i w sumie działała bezproblemowo, ale dużo auto paliło i padała cewka i kable WN (ponoć od gazu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > ziomek > nie filtrów tylko filterka za 3,50zł (jest tylko jeden) Ziomek , nie rób ze mnie durnia. Ostatnio przyjechał do mnie jeden taki , co se filterek wymienił , i po tej wymianie przestało mu się przełączać na gaz. Kazałem mu spadać na drzewo. Jest fachowcem , niech se robi. > poza tym przy 2 gen odpalac mozna bez procedury awaryjnej - jedynie co sie sypie to membrana w > reduktorze. Membrana jest to część eksploatacyjna , sypie się bez względu na to , czy odpala się auto awaryjnie lub nie > w sekwencji sypią się wtryski i reduktor. procedura odpalaenia awaryjnego sterownika moze byc > długa i zmudna np przycisnij w odpowiedniej skewencji przyciski i odczekaj 15s... Ta , jasne. W większości przypadków " przyciśnij , przytrzymaj i odpal " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > Ziomek , nie rób ze mnie durnia. > Ostatnio przyjechał do mnie jeden taki , co se filterek wymienił , i po tej wymianie przestało mu > się przełączać na gaz. Kazałem mu spadać na drzewo. Jest fachowcem , niech se robi. toć kryzys jest a Ty gonisz klientów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > toć kryzys jest a Ty gonisz klientów? Gonię , bo na takich nie zarobisz. Zrobisz , a jemu sie przypomni , że nie ma kasy i zapłaci później , przy okazji , następnym razem albo tylko skoczy do bankomatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > Gonię , bo na takich nie zarobisz. Zrobisz , a jemu sie przypomni , że nie ma kasy i zapłaci > później , przy okazji , następnym razem albo tylko skoczy do bankomatu. Nie lubię ludzi którzy na wszystko patrzą przez pryzmat "ile zarobię na tym frajerze"... Co do instalacji - zamontowałbym sekwencję, np.: sterownik Stag/KME Diego/LPGTech + reduktor Alaska + dobre wtryski (Barracuda lub Hana), ostatecznie w wersji tańszej RegFast. Z tym, że RegFasty mogą nie zmieścić się pod obudowę filtra powietrza. Ustawić przełączanie na 20-25st.C i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > Nie lubię ludzi którzy na wszystko patrzą przez pryzmat "ile zarobię na tym frajerze"... Widać mało Cię tacy frajerzy wyświczyli. Porobiłbyś za darmo pare napraw czy regulacji to może byś zmienił zdanie. Branża LPG jest dość specyficzna i dość czesto można spotkać typków którzy uważają, że gazownik to regulacje czy naprawy za darmo powinien robić. Sam osobiście widziałem sytuację jak małolat w pełnoletniej beemce po wymianie filtrów i regulacji samodzielnie zakładanej instalacji nie zapłacił za usługę. Godzina pracy gazownika poszła w piz..... Uwierz że nie jest prosto ustawić istalką którą ktoś sobie sam w garażu posklejał plastrem z gratów wygrzebanych na szrocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > Widać mało Cię tacy frajerzy wyświczyli. Porobiłbyś za darmo pare napraw czy regulacji to może byś > zmienił zdanie. Branża LPG jest dość specyficzna i dość czesto można spotkać typków którzy > uważają, że gazownik to regulacje czy naprawy za darmo powinien robić. Sam osobiście widziałem > sytuację jak małolat w pełnoletniej beemce po wymianie filtrów i regulacji samodzielnie > zakładanej instalacji nie zapłacił za usługę. Godzina pracy gazownika poszła w piz..... > Uwierz że nie jest prosto ustawić istalką którą ktoś sobie sam w garażu posklejał plastrem z > gratów wygrzebanych na szrocie. Dziękuję , że chciało Ci się to pisać . Niestety to wszystko prawda. Akurat przypadek o którym pisałem to był golf II i instalka II-gen. zrobiona na pająka a na tym pająku drugi pająk od starego alarmu i muzyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 no właśnie zaprowadziłem autko do gazownika i jutro będzie zakładany stag 4, na wtryskach barracuda. nie pamiętam jaki reduktor mi zaproponował, ale to mój dobry znajomy, więc kitu mi raczej nie wciska. po znajomości bez dopłaty wlew gazu będzie pod klapką od paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > no właśnie zaprowadziłem autko do gazownika i jutro będzie zakładany stag 4, na wtryskach > barracuda. Baracudy sa znów dostępne ???. To super sprawa bo to fajne wtryski są. Może sie wreszcie producenci przestali ciągać po sądach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 trzeba było montować 2 gen ot takie moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2013 nie opłaca się, bo koszt podobny jak sekwencji, a na sekwencji mniej spali i lepiej pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > nie chce mi sie wiezyc, toć to tylko prosty silnik fiata... załączenie klimy nie powoduje az takich duzych zmian zeby sterownik lpg sie nie wyrobił... > smiem twierdzic ze instalacja nie była dobrze ustawiona Regulacja silnika krokowego była +/-5. Jak doszedłem jak się to przestawia, to zrobiłem +/- 20 i było znacznie lepiej. TEC97 jest jeszcze taki, że przy każdym uruchomienie może zmienić domyślne ustawienie silnika krokowego tylko o 5 kroków i jak zmieniają się warunki pracy silnika to już robi się nieciekawie ... To jest silnik EURO3, małej pojemności i jak dojdzie obciążenie klimą albo jeszcze wentylatorem to na prawdę była tragedia. Przepustnica się nie otwiera, tylko silnik krokowy biegu jałowego i dodawana jest dawka paliwa - na benzynie - na lpg 2 gen. tego nie ma. Po przesiadce na 4 gen. wszystkie te problemy ustąpiły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > trzeba było montować 2 gen ot takie moje zdanie II gen jest fajna i działa bezproblemowo, osiągi i spalanie porównywalne lub niewiele gorsze do sekwencji, ale jest jeden problem który nie zawsze daje się poprawić.... U mnie np. w punciaku jak się szybko skręci w prawo i jedziemy na biegu jałowym to auto potrafi zgasnąć...wiem że zależy to od ustawienia reduktora i wiem ze częściowo można to zniwelować odpowiednio przekręcając reduktor... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.