Skocz do zawartości

Zimno, ciężej dla rozrusznika


mortin7669

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio rano było 5 stopni tylko. Odpalam samochód a tu znacząco wolniej kręcił rozrusznik. Oczywiście odpaliłem samochód, ale co będzie gdy będzie naprawdę zimno? Czy szykuje mi się wymiana akumulatora? Boje się, że jak przyjdą mrozy to będzie duży problem z odpaleniem.

Zrobiłem pomiar jak wróciłem samochodem ale wtedy już było cieplej i normalnie kręcił. Napięcie na aku. 12.6 V. Warto zrobić pomiar z rana jak jest zimno przed odpaleniem ?

Może warto też zrobić pomiar spadku napięcia podczas odpalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzę jutro rano jak będzie chłodno. Czytałem gdzieś, że w dieslach w mrozach podczas odpalania warto wcisnąć lekko pedał gazu. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

P.S. Jeśli była by konieczna wymiana to lepiej szukać obsługowego czy bezobsługowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmierzę jutro rano jak będzie chłodno. Czytałem gdzieś, że w dieslach w mrozach podczas odpalania

> warto wcisnąć lekko pedał gazu. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

> P.S. Jeśli była by konieczna wymiana to lepiej szukać obsługowego czy bezobsługowego?

ja zapakowałem takie coś do swojego- kumple w robocie smieja się, że w zimie przy wysokich mrożach tyle na nim krece, że spokojnie na nim samym zajechjałbym do domu

varta-silver-12v-74ah-750a.jpg

żródło: " target="_blank">http://sklep.akumulatorpoznan.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio rano było 5 stopni tylko. Odpalam samochód a tu znacząco wolniej kręcił rozrusznik.

Quote:

Problem z rozruchem przy temperaturze zewnętrznej ok 5 stopni- problem z oprogramowaniem, które nie uwzgędnia włączenia

świec żarowych w takim przedziale temperatur. Szukając "tanich" rozwiązań montowane są proste układziki oszukujące

czujnik temperatury, co źle wpływa na silnik.

Prawidłową metodą usunięcia usterki jest zmiana oprogramowania czyli zwiększenie dawki rozruchowej oraz zmiana temperatury załączającej świece co zrobicie państwo u nas za cene od 150zł.


silnik 2.0 diesel opel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Problem z rozruchem przy temperaturze zewnętrznej ok 5 stopni- problem z oprogramowaniem, które

> nie uwzgędnia włączenia

> świec żarowych w takim przedziale temperatur. Szukając "tanich" rozwiązań montowane są proste

> układziki oszukujące

> czujnik temperatury, co źle wpływa na silnik.

> Prawidłową metodą usunięcia usterki jest zmiana oprogramowania czyli zwiększenie dawki rozruchowej

> oraz zmiana temperatury załączającej świece co zrobicie państwo u nas za cene od 150zł.

> silnik 2.0 diesel opel

ale tu chodzi o wolniej kręcący rozrusznik niz bardziej kłopoty z odpaleniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tu chodzi o wolniej kręcący rozrusznik niz bardziej kłopoty z odpaleniem

Potrafię czytać i widzę że mu odpisałeś że ma aku sprawdzić pod obciążeniem. Nie widzę potrzeby pisania tego jeszcze raz, więc napisałem mu o standardowym problemie z odpalaniem przy temp 5 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem ze szkoły i zmierzyłem napięcie po zgaszeniu samochodu: 12,8V do szkoły mam 2 km więc martwi mnie to że tak szybko się podładował bo jeśli szybko się naładował szybko może się rozładować. Dobrze kombinuję ? Dodam jeszcze, że dawniej mój dziadzio się po mądrował i dolał wody gazowanej do akumulatora zamiast demineralizowanej. Sądzicie, że mógł w ten sposób uszkodzić akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary:

Nacięcie spoczynkowe akumulatora 12 V

Napięcie podczas uruchamiania 8-9V

Napięcie ładowania 13,9-14,1

Napięcie ładowania przy 2000 obr ok. 14,1V

Napięcie ładowania podczas obciążenia 13,9V

Napięcie na aku, zaraz po zgaszeniu silnika 13V

Rozumiem że szykuje się aku na wymianę prawda?

Pomiary wykonane na zimnym silniku, z samego rana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomiary:

> Nacięcie spoczynkowe akumulatora 12 V

> Napięcie podczas uruchamiania 8-9V

> Napięcie ładowania 13,9-14,1

> Napięcie ładowania przy 2000 obr ok. 14,1V

> Napięcie ładowania podczas obciążenia 13,9V

> Napięcie na aku, zaraz po zgaszeniu silnika 13V

> Rozumiem że szykuje się aku na wymianę prawda?

> Pomiary wykonane na zimnym silniku, z samego rana.

Ja dzis w benzynowym 1,6 nie mogłem auta odpalic ,rozrusznik ledno kręcił.A odcinki po 4-8km w jedna strone w miescie robie .Sprawdzałem ładowanie rok temu było dobre 14V . Ale aku mam juz 6 rok ,wiec napewno czeka mnie nowy .Bo gdzie przy +10 st aku siada ,fakt krótkie odcinki 8km i radio ,dmuchawa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomiary:

> Nacięcie spoczynkowe akumulatora 12 V

> Napięcie podczas uruchamiania 8-9V

> Napięcie ładowania 13,9-14,1

> Napięcie ładowania przy 2000 obr ok. 14,1V

> Napięcie ładowania podczas obciążenia 13,9V

> Napięcie na aku, zaraz po zgaszeniu silnika 13V

> Rozumiem że szykuje się aku na wymianę prawda?

no niby te wyniki nie wróżą nic dobrego w zimie

ale zanim zmienisz aku wez go podładuj jakimś prostownikiem i za 2,3 dni zrob te same pomiary (bez pomiarów ładowania)

jak nic sie nie zmieni to szykuj kasę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nacięcie spoczynkowe akumulatora 12 V

Trochę za mało, naładuj akumulator, najlepiej małym prądem a długo.

> Napięcie podczas uruchamiania 8-9V

To już drastycznie za mało, rozrusznik nie osiąga odpowiedniej prędkości dla silnika aby on mógł się uruchomić.

> Napięcie ładowania 13,9-14,1

A mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze?

Bo te ładowanie dla sprawnego alternatora trochę za mało, już ja mam większe napięcie ładowania pod obciążeniem

> Napięcie na aku, zaraz po zgaszeniu silnika 13V

Jak szybko spada?

> Rozumiem że szykuje się aku na wymianę prawda?

Wpierw go porządnie naładuj.

Poza tym chodziło mi wcześniej, że wraz z nadchodzącą zimą częstsze będą Twoje posty.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządne auto, nawet diesel kilkunastoletni odpali nawet na niedoładowanym akumulatorze. Moja stara eFka odpalała na dotyk, nawet przy -20 a akumulatora starczało zaledwie na 15 minut słuchania radia. Jak kolega kupił auto wbrew opiniom szanownego grona forumowiczów to teraz się ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porządne auto, nawet diesel kilkunastoletni odpali nawet na niedoładowanym akumulatorze. Moja stara

> eFka odpalała na dotyk, nawet przy -20 a akumulatora starczało zaledwie na 15 minut słuchania

> radia. Jak kolega kupił auto wbrew opiniom szanownego grona forumowiczów to teraz się ma.

każdy jest kowalem swojego losu

ale nie chodzi mi o samo odpalanie ale o zużycie aku na takich odcinkach, szczególnie w zimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będę opiekować się akumulatorkiem, ogrzewać go będę i karmił należytym prądem

oj widzę, żę się mocno rozczarujesz

nie chodzi o sam akumulator - choć to podstawa

ale chodzi ogólnie o sam typ silnika czyli diesel który raczej zimoodporny nie jest

ale to wszystko miałeś opisane w temacie zakupu auta i teraz zobaczysz czy koledzy mieli rację...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dążę do tego, że skoro teraz masz problemy z niedomagającym akumulatorem, to znaczy w dieslu jedno, problemy przy odpalaniu na mrozie. Dobry diesel odpali nawet na 11V, skoro teraz masz już problemy spowodowane krótkimi odcinkami to znaczy, że dieselek lekko nie pali. Tak jak przemty mam duże doświadczenie z silnikami napędzanymi błotkiem i wiem jedno, skoro latem słaby akumulator daje o sobie znać to zobaczymy przy pierwszych nocach z minusem na termometrze. Nawet dobrze dbany akumulator tu nie pomorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem akumulator:

- ma już parę lat old.gif

- latem rozładował się w ciągu 2 h gdy włączyło mi się radio sick.gif

- brakowało w nim cieczy angryfire.gif

- dziadek mój zalał go mineralną wodą gazowaną czacha.gif

sądzę, że to świadczy już o jego złym samopoczuciu. Silnik odpala od razu. Nie mam problemów z odpaleniem, a z zauważyłem znaczący spadek prędkości obrotowej rozrusznika. Temat jest nie o problemach z odpalaniem a o zauważalnym spadku obrotów rozrusznika w chłodne dni, i spadku napięcia poniżej 10 V podczas odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co wiem akumulator:

> - ma już parę lat

> - latem rozładował się w ciągu 2 h gdy włączyło mi się radio

> - brakowało w nim cieczy

> - dziadek mój zalał go mineralną wodą gazowaną

No to weź go wreszcie wymień, zanim coś kogoś tutaj trafi i zobaczymy czy się poprawiło czy nie facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę za mało, naładuj akumulator, najlepiej małym prądem a długo.

> To już drastycznie za mało, rozrusznik nie osiąga odpowiedniej prędkości dla silnika aby on mógł

> się uruchomić.

> A mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze?

> Bo te ładowanie dla sprawnego alternatora trochę za mało, już ja mam większe napięcie ładowania pod

> obciążeniem

> Jak szybko spada?

> Wpierw go porządnie naładuj.

> Poza tym chodziło mi wcześniej, że wraz z nadchodzącą zimą częstsze będą Twoje posty.

> PZDR VEN

Doradzili naładować więc się ładuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też 2 mechaników(jak nie więcej) doradziło,żeby wymienić akumulator i jakoś nie pomogło to wcale,no ale może Mortinowi akurat pomoże wink.gif Mam taki sam silnik i miałem zmieniane oprogramowanie ,żeby świece grzały już przy wyższych temperaturach i dalej nic hehe.No ,ale może u mnie coś za dużo prądu zżera przez noc,ale się nie chce już w to bawić bo nie mam do tego siły.Chyba,że to rozrusznik w mojej astrze też jest na wykończeniu.Ale przejade pare km to potem pali od strzału silnik, wiec rozrusznik pewnie też tu nie jest winny,że słabo auto pali po nocy no.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.