mortin7669 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Ostatnio rano było 5 stopni tylko. Odpalam samochód a tu znacząco wolniej kręcił rozrusznik. Oczywiście odpaliłem samochód, ale co będzie gdy będzie naprawdę zimno? Czy szykuje mi się wymiana akumulatora? Boje się, że jak przyjdą mrozy to będzie duży problem z odpaleniem. Zrobiłem pomiar jak wróciłem samochodem ale wtedy już było cieplej i normalnie kręcił. Napięcie na aku. 12.6 V. Warto zrobić pomiar z rana jak jest zimno przed odpaleniem ? Może warto też zrobić pomiar spadku napięcia podczas odpalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Napięcie na > aku. 12.6 V. Warto zrobić pomiar z rana jak jest zimno przed odpaleniem ? warto warto tez zmierzyć spadek napięcia podczas rozruchu ale po wyłączeniu świec żarowych - nie powinien byc poniżej 10V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > warto > warto tez zmierzyć spadek napięcia podczas rozruchu ale po wyłączeniu świec żarowych - nie powinien > byc poniżej 10V świece grzeją dopiero od ok chyba 0 stopni. Puki co świec nie grzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > świece grzeją dopiero od minus chyba 2 stopnie. Puki co świec nie grzeje raczej od +3 (albo chyba nawet wyżej w zależności od softu) wiec zmierz spadek napięcia EDIT: a najlepiej podjedź do jakiegoś warsztatu niech ci sprawdzą stan akumulatora pod obciążeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Zmierzę jutro rano jak będzie chłodno. Czytałem gdzieś, że w dieslach w mrozach podczas odpalania warto wcisnąć lekko pedał gazu. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? P.S. Jeśli była by konieczna wymiana to lepiej szukać obsługowego czy bezobsługowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Zmierzę jutro rano jak będzie chłodno. Czytałem gdzieś, że w dieslach w mrozach podczas odpalania > warto wcisnąć lekko pedał gazu. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? > P.S. Jeśli była by konieczna wymiana to lepiej szukać obsługowego czy bezobsługowego? ja zapakowałem takie coś do swojego- kumple w robocie smieja się, że w zimie przy wysokich mrożach tyle na nim krece, że spokojnie na nim samym zajechjałbym do domu żródło: " target="_blank">http://sklep.akumulatorpoznan.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Ile lat juz trzyma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Ile lat juz trzyma? od października 2011 wczesniej miałem centre plus i po 3 latach już nie miała za bardzo siły w zimie kręcić... EDIT: odnośnie aku masz podwieszony temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Ostatnio rano było 5 stopni tylko. Odpalam samochód a tu znacząco wolniej kręcił rozrusznik. Quote: Problem z rozruchem przy temperaturze zewnętrznej ok 5 stopni- problem z oprogramowaniem, które nie uwzgędnia włączenia świec żarowych w takim przedziale temperatur. Szukając "tanich" rozwiązań montowane są proste układziki oszukujące czujnik temperatury, co źle wpływa na silnik. Prawidłową metodą usunięcia usterki jest zmiana oprogramowania czyli zwiększenie dawki rozruchowej oraz zmiana temperatury załączającej świece co zrobicie państwo u nas za cene od 150zł. silnik 2.0 diesel opel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Quote: > Problem z rozruchem przy temperaturze zewnętrznej ok 5 stopni- problem z oprogramowaniem, które > nie uwzgędnia włączenia > świec żarowych w takim przedziale temperatur. Szukając "tanich" rozwiązań montowane są proste > układziki oszukujące > czujnik temperatury, co źle wpływa na silnik. > Prawidłową metodą usunięcia usterki jest zmiana oprogramowania czyli zwiększenie dawki rozruchowej > oraz zmiana temperatury załączającej świece co zrobicie państwo u nas za cene od 150zł. > silnik 2.0 diesel opel ale tu chodzi o wolniej kręcący rozrusznik niz bardziej kłopoty z odpaleniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > ale tu chodzi o wolniej kręcący rozrusznik niz bardziej kłopoty z odpaleniem Potrafię czytać i widzę że mu odpisałeś że ma aku sprawdzić pod obciążeniem. Nie widzę potrzeby pisania tego jeszcze raz, więc napisałem mu o standardowym problemie z odpalaniem przy temp 5 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Potrafię czytać i widzę że mu odpisałeś spoko loko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Wróciłem ze szkoły i zmierzyłem napięcie po zgaszeniu samochodu: 12,8V do szkoły mam 2 km więc martwi mnie to że tak szybko się podładował bo jeśli szybko się naładował szybko może się rozładować. Dobrze kombinuję ? Dodam jeszcze, że dawniej mój dziadzio się po mądrował i dolał wody gazowanej do akumulatora zamiast demineralizowanej. Sądzicie, że mógł w ten sposób uszkodzić akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 zmierz jutro rano napiecie spoczynkowe po nocy a nastepnie spadek napiecia przy rozruchu wtedy będzie wszystko jasne, takie pomiary jak teraz robisz to tak jak robić badanie krwi wieczorem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > do szkoły mam 2 km 2 km to trochę mało jak na diesla, żeby naładował aku tyle co zeżarło przy rozruchu. Nawet jeśli prawidłowo ładuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Przypomnij sobie moje słowa: KLIK PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Pomiary: Nacięcie spoczynkowe akumulatora 12 V Napięcie podczas uruchamiania 8-9V Napięcie ładowania 13,9-14,1 Napięcie ładowania przy 2000 obr ok. 14,1V Napięcie ładowania podczas obciążenia 13,9V Napięcie na aku, zaraz po zgaszeniu silnika 13V Rozumiem że szykuje się aku na wymianę prawda? Pomiary wykonane na zimnym silniku, z samego rana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Pomiary: > Nacięcie spoczynkowe akumulatora 12 V > Napięcie podczas uruchamiania 8-9V > Napięcie ładowania 13,9-14,1 > Napięcie ładowania przy 2000 obr ok. 14,1V > Napięcie ładowania podczas obciążenia 13,9V > Napięcie na aku, zaraz po zgaszeniu silnika 13V > Rozumiem że szykuje się aku na wymianę prawda? > Pomiary wykonane na zimnym silniku, z samego rana. Ja dzis w benzynowym 1,6 nie mogłem auta odpalic ,rozrusznik ledno kręcił.A odcinki po 4-8km w jedna strone w miescie robie .Sprawdzałem ładowanie rok temu było dobre 14V . Ale aku mam juz 6 rok ,wiec napewno czeka mnie nowy .Bo gdzie przy +10 st aku siada ,fakt krótkie odcinki 8km i radio ,dmuchawa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Pomiary: > Nacięcie spoczynkowe akumulatora 12 V > Napięcie podczas uruchamiania 8-9V > Napięcie ładowania 13,9-14,1 > Napięcie ładowania przy 2000 obr ok. 14,1V > Napięcie ładowania podczas obciążenia 13,9V > Napięcie na aku, zaraz po zgaszeniu silnika 13V > Rozumiem że szykuje się aku na wymianę prawda? no niby te wyniki nie wróżą nic dobrego w zimie ale zanim zmienisz aku wez go podładuj jakimś prostownikiem i za 2,3 dni zrob te same pomiary (bez pomiarów ładowania) jak nic sie nie zmieni to szykuj kasę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Nacięcie spoczynkowe akumulatora 12 V Trochę za mało, naładuj akumulator, najlepiej małym prądem a długo. > Napięcie podczas uruchamiania 8-9V To już drastycznie za mało, rozrusznik nie osiąga odpowiedniej prędkości dla silnika aby on mógł się uruchomić. > Napięcie ładowania 13,9-14,1 A mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze? Bo te ładowanie dla sprawnego alternatora trochę za mało, już ja mam większe napięcie ładowania pod obciążeniem > Napięcie na aku, zaraz po zgaszeniu silnika 13V Jak szybko spada? > Rozumiem że szykuje się aku na wymianę prawda? Wpierw go porządnie naładuj. Poza tym chodziło mi wcześniej, że wraz z nadchodzącą zimą częstsze będą Twoje posty. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Akumulator podłączony do ładowania. Przed ładowaniem zmierzyłem napięcie: 12,23V ale dzisiaj jest cieplej niż wczoraj rano. Akumulator ma kilka lat więc nie wykluczone że starość go chwyciła za elektrolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Akumulator ma kilka lat więc nie wykluczone że starość go chwyciła > za elektrolit w dieslu eksploatowanym na krótkich dystansach żaden akumulator nie pociągnie długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Postaram się jeździć dłuższa drogą do szkoły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Postaram się jeździć dłuższa drogą do szkoły 4 km wiecej to żadna róznica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Porządne auto, nawet diesel kilkunastoletni odpali nawet na niedoładowanym akumulatorze. Moja stara eFka odpalała na dotyk, nawet przy -20 a akumulatora starczało zaledwie na 15 minut słuchania radia. Jak kolega kupił auto wbrew opiniom szanownego grona forumowiczów to teraz się ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Nie wiem czy kolega przeczytał wcześniej ale ja nie mam problemów z odpalaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Porządne auto, nawet diesel kilkunastoletni odpali nawet na niedoładowanym akumulatorze. Moja stara > eFka odpalała na dotyk, nawet przy -20 a akumulatora starczało zaledwie na 15 minut słuchania > radia. Jak kolega kupił auto wbrew opiniom szanownego grona forumowiczów to teraz się ma. każdy jest kowalem swojego losu ale nie chodzi mi o samo odpalanie ale o zużycie aku na takich odcinkach, szczególnie w zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Nie wiem czy kolega przeczytał wcześniej ale ja nie mam problemów z odpalaniem. oczywiście nie życzę ci tego ale powiem tak jeszcze nie masz... zobaczysz co bedzie jak spadnie temperatura do -10 st to ci mówię ja, własciciel diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Będę opiekować się akumulatorkiem, ogrzewać go będę i karmił należytym prądem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Będę opiekować się akumulatorkiem, ogrzewać go będę i karmił należytym prądem oj widzę, żę się mocno rozczarujesz nie chodzi o sam akumulator - choć to podstawa ale chodzi ogólnie o sam typ silnika czyli diesel który raczej zimoodporny nie jest ale to wszystko miałeś opisane w temacie zakupu auta i teraz zobaczysz czy koledzy mieli rację... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Pożyjemy zobaczymy. Nie ma co się martwić na zapas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Pożyjemy zobaczymy. Nie ma co się martwić na zapas. dokładnie co by nie było to juz i tak masz to auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Mam i nadal je kocham ^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Dążę do tego, że skoro teraz masz problemy z niedomagającym akumulatorem, to znaczy w dieslu jedno, problemy przy odpalaniu na mrozie. Dobry diesel odpali nawet na 11V, skoro teraz masz już problemy spowodowane krótkimi odcinkami to znaczy, że dieselek lekko nie pali. Tak jak przemty mam duże doświadczenie z silnikami napędzanymi błotkiem i wiem jedno, skoro latem słaby akumulator daje o sobie znać to zobaczymy przy pierwszych nocach z minusem na termometrze. Nawet dobrze dbany akumulator tu nie pomorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 z tego co wiem akumulator: - ma już parę lat - latem rozładował się w ciągu 2 h gdy włączyło mi się radio - brakowało w nim cieczy - dziadek mój zalał go mineralną wodą gazowaną sądzę, że to świadczy już o jego złym samopoczuciu. Silnik odpala od razu. Nie mam problemów z odpaleniem, a z zauważyłem znaczący spadek prędkości obrotowej rozrusznika. Temat jest nie o problemach z odpalaniem a o zauważalnym spadku obrotów rozrusznika w chłodne dni, i spadku napięcia poniżej 10 V podczas odpalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > z tego co wiem akumulator: > - ma już parę lat > - latem rozładował się w ciągu 2 h gdy włączyło mi się radio > - brakowało w nim cieczy > - dziadek mój zalał go mineralną wodą gazowaną No to weź go wreszcie wymień, zanim coś kogoś tutaj trafi i zobaczymy czy się poprawiło czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Trochę za mało, naładuj akumulator, najlepiej małym prądem a długo. > To już drastycznie za mało, rozrusznik nie osiąga odpowiedniej prędkości dla silnika aby on mógł > się uruchomić. > A mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze? > Bo te ładowanie dla sprawnego alternatora trochę za mało, już ja mam większe napięcie ładowania pod > obciążeniem > Jak szybko spada? > Wpierw go porządnie naładuj. > Poza tym chodziło mi wcześniej, że wraz z nadchodzącą zimą częstsze będą Twoje posty. > PZDR VEN Doradzili naładować więc się ładuje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
signum007 Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Mi też 2 mechaników(jak nie więcej) doradziło,żeby wymienić akumulator i jakoś nie pomogło to wcale,no ale może Mortinowi akurat pomoże Mam taki sam silnik i miałem zmieniane oprogramowanie ,żeby świece grzały już przy wyższych temperaturach i dalej nic hehe.No ,ale może u mnie coś za dużo prądu zżera przez noc,ale się nie chce już w to bawić bo nie mam do tego siły.Chyba,że to rozrusznik w mojej astrze też jest na wykończeniu.Ale przejade pare km to potem pali od strzału silnik, wiec rozrusznik pewnie też tu nie jest winny,że słabo auto pali po nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Doradzili naładować więc się ładuje.... To już napisałeś wcześniej, nie dubluj swoich odpowiedzi w temacie bo źle jest to widziane na forum i jak odpowiadasz komuś to tnij cytaty. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.