vendorr Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 Witam, chciałbym wymienić reduktor w swojej instalacji, w tej chwili mam Tomasetto AT07 100HP, zastanawiam się czy warto by było zamontować też reduktor Tomasetto 140HP? Kolejne pytanie mam, gdyż chciałbym kupić reduktor z kompensacją. Otwór kompensacyjny w reduktorach Tomasetto jest umieszczony w miejscu śruby, która wcześniej służyła do zamocowania reduktora w komorze silnika, jak się montuje w takim razie te reduktory? Dzięki wielkie za wszelkie porady i odpowiedzi. Edyta: Ok, znalazłem reduktor ze śrubą do montażu w pokrywie, więc drugie pytanie odpada, ale nadal pozostaje pytanie nr 1, dodam jeszcze jedynie, że mój wóz ma tylko 60 koników. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 jeżeli Twój reduktor jest sprawny to spokojnie ogarnie te 60 koni (nawet z zapasem), jeśli chodzi o jakiś przyrost mocy to nowy reduktor nic nie zmieni czego oczekujesz po wymianie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > jeżeli Twój reduktor jest sprawny to spokojnie ogarnie te 60 koni (nawet z zapasem), No właśnie czasami mam wrażenie, że nie daje radę (auto załadowane i rozpędzanie od 90 do ~120 na LPG to coś niechętnie, na NoPb jest znacznie lepiej), ale nie wiem czy to umierający powoli reduktor czy źle wyregulowana instalacja, ale jak podłączam tester (instalacja AL600) wszystko jest OK, podczas jazdy mam linijkę diodową i pokazuje pod obciążeniem czasami ubogo a na postoju przy tych samych obrotach pokazuje OK. >jeśli chodzi o jakiś przyrost mocy to nowy reduktor nic nie zmieni czego oczekujesz po wymianie ? Ja nie z tych co jakby się starali nie zrobią z tico ferrari , oczekuję podobną charakterystykę pracy silnika jak na NoPb. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > No właśnie czasami mam wrażenie, że nie daje radę (auto załadowane i rozpędzanie od 90 do ~120 na > LPG to coś niechętnie, na NoPb jest znacznie lepiej), ale nie wiem czy to umierający powoli > reduktor czy źle wyregulowana instalacja, ale jak podłączam tester (instalacja AL600) wszystko > jest OK, podczas jazdy mam linijkę diodową i pokazuje pod obciążeniem czasami ubogo a na > postoju przy tych samych obrotach pokazuje OK. > Ja nie z tych co jakby się starali nie zrobią z tico ferrari , oczekuję podobną charakterystykę > pracy silnika jak na NoPb. > PZDR VEN bo masz mikser wdolocie ograniczajacy srednice = moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2013 > bo masz mikser wdolocie ograniczajacy srednice = moc Jak jeżdżę na NoPb to nie demontuje miksera. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 30 Września 2013 Udostępnij Napisano 30 Września 2013 >... > podczas jazdy mam linijkę diodową i pokazuje pod obciążeniem czasami ubogo a na > postoju przy tych samych obrotach pokazuje OK. > Ja nie z tych co jakby się starali nie zrobią z tico ferrari , oczekuję podobną charakterystykę > pracy silnika jak na NoPb. > ... Jeśli pokazuje ubogo pod obciążeniem to niezbyt dobrze, ale nie oczekuj cudów nawet jak będziesz miał bogato. Przy instalacji z mikserem część mocy ginie z racji zastosowania zwężki-miksera w dolocie, a także z racji paliwa w formie gazowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2013 Czyli ogólnie nie ma sensu montować reduktora z większym wydatkiem niż ten co teraz mam? Dodam jedynie, że kiedyś tak nie było, jazda na NoPb czy na gazie nie widać było różnicy, a nie jeżdżę autem od miesiąca. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 > Czyli ogólnie nie ma sensu montować reduktora z większym wydatkiem niż ten co teraz mam? Jeśli obecny jest sprawny, to zdecydowanie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Ja kiedyś wymieniłem AT07 100HP na BRC Techno 100KW a furka miała wtedy 55KM (a i tego pewnie nie bo silnik w agonalnym stanie ) i w moim odczuciu osiągi się poprawiły, spalanie takie jak było takie było nadal więc akuat w moim przypadku to coś dało P.S. Oczywiście nie były to jakieś kosmiczne przyrosty A pozatym mój silnik nie był normalny bo mimo ogólnej jego złomowaości nigdy nie strzelał w dolot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 > Czyli ogólnie nie ma sensu montować reduktora z większym wydatkiem niż ten co teraz mam? > Dodam jedynie, że kiedyś tak nie było, jazda na NoPb czy na gazie nie widać było różnicy, a nie > jeżdżę autem od miesiąca. > PZDR VEN Przy takim zapasie mocy parownika nie bardzo jest sens zakładać większy. Chyba żebyś chciał się bawić w zakładanie większego miksera i oddławianie silnika. Tylko z takich przeróbek nie zawsze wiadomo co wyjdzie. Utrata mocy może być spowodowana przez różne przyczyny, niekoniecznie parownik. Brudny filtr gazu, zapchane przewody gazowe, sklepany przewód po zaatakowaniu krawężnika podłogą wozu itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 > na > LPG to coś niechętnie, na NoPb jest znacznie lepiej), To wada instalacji na mieszalniku. Ja w swojej Astrze też odczuwałem różnicę między gazem a benzyną mimo że na LPG nawet przy ostrym bucie nie było za ubogo. Jeźdzłem nawet z kompem podglądając pracę instalacji i mam kontrolkę Lambdy w kabinie. Taki urok tej instalacji. Wymiana reduktora na mocniejszy może nawet pogorszyć sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 nalezy jeszcze pamietac ze naklejki na reduktorze to tylko naklejki i czesto niewiele maja wsponego z tym co red faktycznie potrafi przyklad, zavoli zeta N w opisie 140kw http://www.zavoli.com/prodotti.php?mode=...=14〈=en a faktycznie 140 km to max ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2013 > Jeśli obecny jest sprawny, to zdecydowanie nie. No właśnie nie koniecznie sprawny, parę lat temu regenerowałem go, od tamtej pory mam problem z rozjeżdżaniem się ustawień biegu jałowego. Tak jakby śrubka od biegu jałowego sama się odkręcała. Dodam, że i zestaw naprawczy był dość tani, no i przejechałem na nim już jakieś 55 kkm, może to już czas na niego, dlatego będę chciał wymienić reduktor. Może właśnie jakiś innej marki reduktor nie koniecznie Tomasetto, może BRC lub jakąś inna markę pasującą do mojego wozu. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 1 Października 2013 Udostępnij Napisano 1 Października 2013 - At 07 100HP ogarnia na spokojnie fiatowskie 1.6 16V (105KM) więc 60 to loozik - kolega zmienił AT07 100HP na 140HP i nic się nie zmieniło (w silniku 1.2 fiat 60KM) - mniejsza moc pod obciążeniem to niestety wynik specyfikacji instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 to może warto byłoby ponownie go zregenerować? Fabryczny zewstaw naprawczy w sklepie PH-Jacuś kosztował mnie 51,50 z przesyłką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 2 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2013 > to może warto byłoby ponownie go zregenerować? Jakbym miał więcej czasu to pewnie bym go sobie zregenerował, ale potrzebuje zrobić operację transplantacji, przy okazji zmontowanie kompensacji. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 to kup nowy i po kłopocie. Jak kupisz 140HP to na 99% będziesz miał za bogato na wolnych, a z tą kompensacją to nie wiem po co ci to skoro ileś lat już latasz na LPG bez tego??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 2 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2013 Wiesz trzeba się czegoś uczyć zawsze. Chcę zobaczyć jaka jest różnica. I chyba nie będę kombinował zakupie 100HP z kompensacją. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigou Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > a z tą kompensacją to nie wiem po co > ci to skoro ileś lat już latasz na LPG bez tego??? pewnie mu gasnie na wolnych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > pewnie mu gasnie na wolnych obrotach no nie gaśnie, ale mam zdjęty przewód z "wiatrołapu" do filtra. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > no nie gaśnie, ale mam zdjęty przewód z "wiatrołapu" do filtra. I nagle po tyłu latach tak ci to przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > I nagle po tyłu latach tak ci to przeszkadza Popatrz na to z innej strony: Muszę wymienić reduktor, auto muszę mieć na chodzie więc akcja wyjmuje-wkładam, jeżeli mogę kupić z kompensacją reduktor to czemu nie spróbować, kwestia przygotowania się do operacji i tylko tyle. A jestem ciekaw czy jakakolwiek będzie różnica z czy bez kompensacji. Jak nie będzie to trudno a jak będzie no to PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilk_26 Napisano 5 Października 2013 Udostępnij Napisano 5 Października 2013 > A jestem ciekaw czy jakakolwiek będzie różnica z czy bez kompensacji. Różnica powinna być.km Ja u siebie założyłem właśnie taki parownik i według planu o którym tu kiedyś pisałem parownik został przeniesiony za przepustnicę (wcześniej był za akumulatorem) Tyle, że ja ma silnik C14SE czyli 82KM. Niby Tomasetto 100KM powinien starczyć i starcza bo przyjmuje się zapas 20% mocy a ja mam 18% (tak gdzieś się doczytałem). Wcześniej miałem LandiRenzo SE81 o mocy 100Kw. Z tą kompensacją to jest tak, że auto według mnie chodzi na niej lepiej i co ciekawe rozpędziło mi się do licznikowych 180Km/h na gazie na piątym biegu Wcześniej tą prędkość jak sprawdzałem to osiągałem na biegu czwartym. Ale jest mały haczyk w tej zabawie ponieważ w mojej konfiguracji Reduktor - mikser - silnik + kompensacja podłączona w puszkę filtra występowała dziura mocy między 1300 - 2000 rpm. Zjawisko niby nie przeszkadzało ale raz mi silnik zaniemógł w Łodzi jak chciałem przez ulicę przeskoczyć a ten łeee, kangur, ja noga w podłodze z prawej auto już na drzwiach z poirytowanym kierowcą, którego zmusiłem do hamowania. Kompensację odłączyłem i parownik pracuje stabilnie w całym zakresie obrotów. Na kompensacji za chusteczkę nie mogłem ustawić gazu. Poza dziurą (czyli zubożaniem mieszanki) było za bogato na wolnych. Za bogato przy możliwościach mojej centralki bo ta cholera chodzi +- 25 kroków od PWA w całym zakresie obrotów i nic z tym nie mogę zrobić. Jakbym nie kręcił czułością membrany (wolne zakręcone) to na wolnych bogato przy bezpiecznym ustawieniu krokowca przy wyższych obrotach co by nie uszkodzić silnika. Na tą chwilę kompensacja odłączona i nadal na wolnych ciut bardziej bogato niż na wyższych ale ogólnie krokowiec chodzi maks na 30 krokach. PWA ustawione na 75 na wyższych obrotach dochodzi da 85 kroku a na wolnych potrafi zejść do 55 kroku. Z kompensacją troszkę wojowałem - mam dwie dziury w puszcze filtra (nad i pod filtrem powietrza) i jeszcze próbowałem podpiąć dodatkowy łapacz powietrza z grila dla samej kompensacji ale z braku czasu jak na razie dałem sobie spokój. Robiłem wszelakie próby i testy ustawień, obserwacje zachowania krokowca podczas jazdy z podpiętym laptopem Samo przeniesienie reduktora zaowocowało skróceniem węża między reduktorem a mikserem, krokowiec jest tuż przy mikserze i po wyregulowaniu chodzi bardzo stabilnie na kilku krokach co zaowocowało niższym spalaniem. Tak się jeszcze zastanawiam, czy miałbym mniejsze problemy jakbym kupił reduktor 140Hp (taki plan był ale zamówiłem 100hp I do tej pory zastanawiam się jak to się stało ) Kompensację i tak uruchomię i albo dobiorę odpowiedni łapacz poza filtrem bo wygląda, że ta dziura w obrotach powstaje jak jest małe podciśnienie, które przytrzymuje membranę II stopnia od strony kompensacji i jest na tyle małe, że nie uchyla jej odpowiednio od strony miksera i zubaża mieszankę ( bo bez kompensacji tego efektu nie ma), Albo zregeneruję mój stary parowmik i na nim po testuję jak to będzie się zachowywać. Przy okazji ze dwa razy rozebrałem parownik co by sprawdzić skąd ta dziura w obrotach i jego konstrukcja jest tak prosta, że tak naprawdę nie ma co tam nie działać prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Października 2013 Udostępnij Napisano 5 Października 2013 > ... mojej centralki bo ta cholera chodzi +- 25 kroków od PWA w całym zakresie obrotów ... Jaka centralka? Pytam, bo miałem już dwie, w których niby nie można było zmienić pewnych ustawień. W jednej z nich to było właśnie +/- PWA, w drugiej próg sondy lambda - w obu przestawiłem edytując zapisane pliki ustawień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilk_26 Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Centralka to Landi Renzo LAMBDA CONTROL A/1-V05-ER. Nawet nie pomyślałem co by w configach poszukać, ale jak najszybciej postaram się to nadrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 > Centralka to Landi Renzo LAMBDA CONTROL A/1-V05-ER. > Nawet nie pomyślałem co by w configach poszukać, ale jak najszybciej postaram się to nadrobić. Pamiętaj, żeby edytować w jakimś hexedytorze, bo jak to zrobisz w notatniku, to mogą być potem jazdy włącznie z padem centralki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.