Skocz do zawartości

Wymiana reduktora 100HP na 140HP - za i przeciw?


vendorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym wymienić reduktor w swojej instalacji, w tej chwili mam Tomasetto AT07 100HP, zastanawiam się czy warto by było zamontować też reduktor Tomasetto 140HP?

Kolejne pytanie mam, gdyż chciałbym kupić reduktor z kompensacją. Otwór kompensacyjny w reduktorach Tomasetto jest umieszczony w miejscu śruby, która wcześniej służyła do zamocowania reduktora w komorze silnika, jak się montuje w takim razie te reduktory?

Dzięki wielkie za wszelkie porady i odpowiedzi.

Edyta:

Ok, znalazłem reduktor ze śrubą do montażu w pokrywie, więc drugie pytanie odpada, ale nadal pozostaje pytanie nr 1, dodam jeszcze jedynie, że mój wóz ma tylko 60 koników.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli Twój reduktor jest sprawny to spokojnie ogarnie te 60 koni (nawet z zapasem),

No właśnie czasami mam wrażenie, że nie daje radę (auto załadowane i rozpędzanie od 90 do ~120 na LPG to coś niechętnie, na NoPb jest znacznie lepiej), ale nie wiem czy to umierający powoli reduktor czy źle wyregulowana instalacja, ale jak podłączam tester (instalacja AL600) wszystko jest OK, podczas jazdy mam linijkę diodową i pokazuje pod obciążeniem czasami ubogo a na postoju przy tych samych obrotach pokazuje OK.

>jeśli chodzi o jakiś przyrost mocy to nowy reduktor nic nie zmieni czego oczekujesz po wymianie ?

Ja nie z tych co jakby się starali nie zrobią z tico ferrari grinser006.gif, oczekuję podobną charakterystykę pracy silnika jak na NoPb.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie czasami mam wrażenie, że nie daje radę (auto załadowane i rozpędzanie od 90 do ~120 na

> LPG to coś niechętnie, na NoPb jest znacznie lepiej), ale nie wiem czy to umierający powoli

> reduktor czy źle wyregulowana instalacja, ale jak podłączam tester (instalacja AL600) wszystko

> jest OK, podczas jazdy mam linijkę diodową i pokazuje pod obciążeniem czasami ubogo a na

> postoju przy tych samych obrotach pokazuje OK.

> Ja nie z tych co jakby się starali nie zrobią z tico ferrari , oczekuję podobną charakterystykę

> pracy silnika jak na NoPb.

> PZDR VEN

bo masz mikser wdolocie ograniczajacy srednice = moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>...

> podczas jazdy mam linijkę diodową i pokazuje pod obciążeniem czasami ubogo a na

> postoju przy tych samych obrotach pokazuje OK.

> Ja nie z tych co jakby się starali nie zrobią z tico ferrari , oczekuję podobną charakterystykę

> pracy silnika jak na NoPb.

> ...

Jeśli pokazuje ubogo pod obciążeniem to niezbyt dobrze, ale nie oczekuj cudów nawet jak będziesz miał bogato. Przy instalacji z mikserem część mocy ginie z racji zastosowania zwężki-miksera w dolocie, a także z racji paliwa w formie gazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogólnie nie ma sensu montować reduktora z większym wydatkiem niż ten co teraz mam?

Dodam jedynie, że kiedyś tak nie było, jazda na NoPb czy na gazie nie widać było różnicy, a nie jeżdżę autem od miesiąca.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś wymieniłem AT07 100HP na BRC Techno 100KW a furka miała wtedy 55KM (a i tego pewnie nie bo silnik w agonalnym stanie zlosnik.gif ) i w moim odczuciu osiągi się poprawiły, spalanie takie jak było takie było nadal więc akuat w moim przypadku to coś dało ok.gif

P.S. Oczywiście nie były to jakieś kosmiczne przyrosty zlosnik.gif A pozatym mój silnik nie był normalny bo mimo ogólnej jego złomowaości nigdy nie strzelał w dolot rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ogólnie nie ma sensu montować reduktora z większym wydatkiem niż ten co teraz mam?

> Dodam jedynie, że kiedyś tak nie było, jazda na NoPb czy na gazie nie widać było różnicy, a nie

> jeżdżę autem od miesiąca.

> PZDR VEN

Przy takim zapasie mocy parownika nie bardzo jest sens zakładać większy. Chyba żebyś chciał się bawić w zakładanie większego miksera i oddławianie silnika. Tylko z takich przeróbek nie zawsze wiadomo co wyjdzie.

Utrata mocy może być spowodowana przez różne przyczyny, niekoniecznie parownik. Brudny filtr gazu, zapchane przewody gazowe, sklepany przewód po zaatakowaniu krawężnika podłogą wozu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na

> LPG to coś niechętnie, na NoPb jest znacznie lepiej),

To wada instalacji na mieszalniku. Ja w swojej Astrze też odczuwałem różnicę między gazem a benzyną mimo że na LPG nawet przy ostrym bucie nie było za ubogo. Jeźdzłem nawet z kompem podglądając pracę instalacji i mam kontrolkę Lambdy w kabinie. Taki urok tej instalacji. Wymiana reduktora na mocniejszy może nawet pogorszyć sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli obecny jest sprawny, to zdecydowanie nie.

No właśnie nie koniecznie sprawny, parę lat temu regenerowałem go, od tamtej pory mam problem z rozjeżdżaniem się ustawień biegu jałowego.

Tak jakby śrubka od biegu jałowego sama się odkręcała.

Dodam, że i zestaw naprawczy był dość tani, no i przejechałem na nim już jakieś 55 kkm, może to już czas na niego, dlatego będę chciał wymienić reduktor. Może właśnie jakiś innej marki reduktor nie koniecznie Tomasetto, może BRC lub jakąś inna markę pasującą do mojego wozu.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- At 07 100HP ogarnia na spokojnie fiatowskie 1.6 16V (105KM) więc 60 to loozik

- kolega zmienił AT07 100HP na 140HP i nic się nie zmieniło (w silniku 1.2 fiat 60KM)

- mniejsza moc pod obciążeniem to niestety wynik specyfikacji instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może warto byłoby ponownie go zregenerować?

Jakbym miał więcej czasu to pewnie bym go sobie zregenerował, ale potrzebuje zrobić operację transplantacji, przy okazji zmontowanie kompensacji.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nagle po tyłu latach tak ci to przeszkadza

Popatrz na to z innej strony:

Muszę wymienić reduktor, auto muszę mieć na chodzie więc akcja wyjmuje-wkładam, jeżeli mogę kupić z kompensacją reduktor to czemu nie spróbować, kwestia przygotowania się do operacji i tylko tyle.

A jestem ciekaw czy jakakolwiek będzie różnica z czy bez kompensacji.

Jak nie będzie to trudno a jak będzie no to 270635636-JUMP2.gif

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jestem ciekaw czy jakakolwiek będzie różnica z czy bez kompensacji.

Różnica powinna być.km

Ja u siebie założyłem właśnie taki parownik i według planu o którym tu kiedyś pisałem parownik został przeniesiony za przepustnicę (wcześniej był za akumulatorem) Tyle, że ja ma silnik C14SE czyli 82KM. Niby Tomasetto 100KM powinien starczyć i starcza bo przyjmuje się zapas 20% mocy a ja mam 18% (tak gdzieś się doczytałem). Wcześniej miałem LandiRenzo SE81 o mocy 100Kw.

Z tą kompensacją to jest tak, że auto według mnie chodzi na niej lepiej i co ciekawe rozpędziło mi się do licznikowych 180Km/h na gazie na piątym biegu boje_sie.gif Wcześniej tą prędkość jak sprawdzałem to osiągałem na biegu czwartym.

Ale jest mały haczyk w tej zabawie ponieważ w mojej konfiguracji Reduktor - mikser - silnik + kompensacja podłączona w puszkę filtra występowała dziura mocy między 1300 - 2000 rpm. Zjawisko niby nie przeszkadzało ale raz mi silnik zaniemógł w Łodzi jak chciałem przez ulicę przeskoczyć a ten łeee, kangur, ja noga w podłodze z prawej auto już na drzwiach z poirytowanym kierowcą, którego zmusiłem do hamowania. Kompensację odłączyłem i parownik pracuje stabilnie w całym zakresie obrotów.

Na kompensacji za chusteczkę nie mogłem ustawić gazu. Poza dziurą (czyli zubożaniem mieszanki) było za bogato na wolnych. Za bogato przy możliwościach mojej centralki bo ta cholera chodzi +- 25 kroków od PWA w całym zakresie obrotów i nic z tym nie mogę zrobić. Jakbym nie kręcił czułością membrany (wolne zakręcone) to na wolnych bogato przy bezpiecznym ustawieniu krokowca przy wyższych obrotach co by nie uszkodzić silnika. Na tą chwilę kompensacja odłączona i nadal na wolnych ciut bardziej bogato niż na wyższych ale ogólnie krokowiec chodzi maks na 30 krokach. PWA ustawione na 75 na wyższych obrotach dochodzi da 85 kroku a na wolnych potrafi zejść do 55 kroku. Z kompensacją troszkę wojowałem - mam dwie dziury w puszcze filtra (nad i pod filtrem powietrza) i jeszcze próbowałem podpiąć dodatkowy łapacz powietrza z grila dla samej kompensacji ale z braku czasu jak na razie dałem sobie spokój. Robiłem wszelakie próby i testy ustawień, obserwacje zachowania krokowca podczas jazdy z podpiętym laptopem

Samo przeniesienie reduktora zaowocowało skróceniem węża między reduktorem a mikserem, krokowiec jest tuż przy mikserze i po wyregulowaniu chodzi bardzo stabilnie na kilku krokach co zaowocowało niższym spalaniem. Tak się jeszcze zastanawiam, czy miałbym mniejsze problemy jakbym kupił reduktor 140Hp (taki plan był ale zamówiłem 100hp I do tej pory zastanawiam się jak to się stało niewiem.gif)

Kompensację i tak uruchomię i albo dobiorę odpowiedni łapacz poza filtrem bo wygląda, że ta dziura w obrotach powstaje jak jest małe podciśnienie, które przytrzymuje membranę II stopnia od strony kompensacji i jest na tyle małe, że nie uchyla jej odpowiednio od strony miksera i zubaża mieszankę ( bo bez kompensacji tego efektu nie ma), Albo zregeneruję mój stary parowmik i na nim po testuję jak to będzie się zachowywać.

Przy okazji ze dwa razy rozebrałem parownik co by sprawdzić skąd ta dziura w obrotach i jego konstrukcja jest tak prosta, że tak naprawdę nie ma co tam nie działać prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... mojej centralki bo ta cholera chodzi +- 25 kroków od PWA w całym zakresie obrotów ...

Jaka centralka?

Pytam, bo miałem już dwie, w których niby nie można było zmienić pewnych ustawień. W jednej z nich to było właśnie +/- PWA, w drugiej próg sondy lambda - w obu przestawiłem edytując zapisane pliki ustawień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Centralka to Landi Renzo LAMBDA CONTROL A/1-V05-ER.

> Nawet nie pomyślałem co by w configach poszukać, ale jak najszybciej postaram się to nadrobić.

Pamiętaj, żeby edytować w jakimś hexedytorze, bo jak to zrobisz w notatniku, to mogą być potem jazdy włącznie z padem centralki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.