Skocz do zawartości

belka XP


Lewy20bis

Rekomendowane odpowiedzi

jak rozpoznac uszkodzenie belki w XP ? Coś mi gdzieś delikatnie stuka i nie mogę zlokalizować. Na szarpakach z przodu wszystko ok z tyłu nikt nie sprawdzał. Zaglądając pod spód auta nic nie widać co by wskazywało na jakieć uszkodzenia.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak rozpoznac uszkodzenie belki w XP ? Coś mi gdzieś delikatnie stuka i nie mogę zlokalizować. Na

> szarpakach z przodu wszystko ok z tyłu nikt nie sprawdzał. Zaglądając pod spód auta nic nie

> widać co by wskazywało na jakieć uszkodzenia.

> pzdr

Jeżeli był by problem z belką to siadłby Ci tył samochodu na koła - mi pękł drążek to samochód usiadł i woziło go co do stuków to może być równie dobrze coś z przodu tylko niesie się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak rozpoznac uszkodzenie belki w XP ? Coś mi gdzieś delikatnie stuka i nie mogę zlokalizować. Na

> szarpakach z przodu wszystko ok z tyłu nikt nie sprawdzał. Zaglądając pod spód auta nic nie

> widać co by wskazywało na jakieć uszkodzenia.

> pzdr

Po pierwsze popatrz czy jak stoją koła samochodu jak /---| |---\ lub /---\ to moze sie okazac, ze belke masz juz do roboty. Dodatkowo jesli dochodza niepokojace dzwieki typu zgrzytanie z tylnego zawieszenia to niestety oznacza, ze belka dogorywa ( wystarczy otworzyc bagaznik i pohustac autem góra-dół).

W przypadku belek do partnera/berlingo pierwszej generacji i XP to są one trwale pod warunkiem okresowej wymiany oslony lozysk igielkowych oraz samych lozysk co nie jest drogie. Natomiast zaniedbanie tego moze doprowadzic do uszkodzenia belki i drazka i wtedy regeneracja nie pomoze.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze popatrz czy jak stoją koła samochodu jak /---| |---\ lub /---\ to moze sie okazac, ze

> belke masz juz do roboty. Dodatkowo jesli dochodza niepokojace dzwieki typu zgrzytanie z

> tylnego zawieszenia to niestety oznacza, ze belka dogorywa ( wystarczy otworzyc bagaznik i

> pohustac autem góra-dół).

> W przypadku belek do partnera/berlingo pierwszej generacji i XP to są one trwale pod warunkiem

> okresowej wymiany oslony lozysk igielkowych oraz samych lozysk co nie jest drogie. Natomiast

> zaniedbanie tego moze doprowadzic do uszkodzenia belki i drazka i wtedy regeneracja nie

> pomoze.

> pozdr.

> M.

koła z tyłu są lekko pod skosem, ale jak przypatrzyłem się po innych egzemplarzach to wszystkie tak mają. zgrzytania nie ma. od czasu do czasu coś delikatnie stuka. z początku myślełem, że może coś wydech stuka, ale siedzi mocno.

Przy okazji sprawdze tak jak napisałeś i zobaczę, czy wtedy będzie coś słychać. przebieg według licznika dopiero 157 kkm, faktyczny ??? niewiem.gif

dam zanć.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koła z tyłu są lekko pod skosem, ale jak przypatrzyłem się po innych egzemplarzach to wszystkie tak

> mają. zgrzytania nie ma. od czasu do czasu coś delikatnie stuka. z początku myślełem, że może

> coś wydech stuka, ale siedzi mocno.

> Przy okazji sprawdze tak jak napisałeś i zobaczę, czy wtedy będzie coś słychać. przebieg według

> licznika dopiero 157 kkm, faktyczny ???

> dam zanć.pzdr

Mój Pikuś miał 198 kkm jak go sprzedawałem i z tyłu nic nie było nigdy robione. smile.gif

A w sprawie napraw tylnej belki to polecany jest Antałex. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedy naokolo warszawy masz mase warsztatow, odstawiasz auto i nastepnego dnia masz zrobione, bez

> jazdy nie wiadomo ile kilometrow, bez zmarowanego dnia w pracy itd....

> Belka to naprawde nie jest jakies aj waj..

Dokładnie smile.gif zrobiłem partnerem prawie 300 kkm i teraz pikusiem dobijam do 300 i pikus od nowosci mial tylko jedna ingerencje w uszczelniacze i lozyska belki i jezdzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedy naokolo warszawy masz mase warsztatow, odstawiasz auto i nastepnego dnia masz zrobione, bez

> jazdy nie wiadomo ile kilometrow, bez zmarowanego dnia w pracy itd....

> Belka to naprawde nie jest jakies aj waj..

ale nadal wielu jest w przekonaniu że belka skrętna jest technologią rodem z NASA. Jeśli u mnie siądzie zamawiam u Ciebie cały komplet naprawczy i jazda z robotą grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nadal wielu jest w przekonaniu że belka skrętna jest technologią rodem z NASA. Jeśli u mnie

> siądzie zamawiam u Ciebie cały komplet naprawczy i jazda z robotą

Bo zakładów regenerujących lub chociaż naprawiających belki nie spotkasz na każdym rogu. Zajmujących się tym w miarę profesjonalny sposób jest pewnie kilkanaście w kraju...Jak sie ma to do choćby 380 powiatów?

Tak że zakładając że masz pod nosem taki warsztat to problemu nie widzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rozumiem co to za stwierdzenie... czesc belek sie nie da zregenerowac, ale to widac po

> rozebraniu dopiero...

Każdą belkę się da zregenerować, pytanie tylko czy się opłaci.

Jeśli pisząc regeneracja masz na myśli wymianę łożysk i uszczelnień to IMO piszesz o podstawowej naprawie, a nie regeneracji.l jeszcze raz, ile znasz wrsztatów z listy miast którą napisałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.