Skocz do zawartości

Ponowny montaż tarczy hamulcowej np. po wymianie łożyska


natek

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co wiem to praktycznie w każdym przypadku, żeby wymienić łożysko trzeba zdjąć wcześniej tarcze hamulcowa. Pytanie czy po demontażu tarczy a przed ponownym jej zamontowaniem należy wyczyścić dokładnie miejsce styku z piastą czy zostawiamy tak jak jest? Piasta zostaje stara. Mój mechanik, który wymieniał mi łożysko (piasta została stara) niczego nie czyścił twierdząc, że po czyszczeniu może bić spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to praktycznie w każdym przypadku, żeby wymienić łożysko trzeba zdjąć wcześniej

> tarcze hamulcowa. Pytanie czy po demontażu tarczy a przed ponownym jej zamontowaniem należy

> wyczyścić dokładnie miejsce styku z piastą czy zostawiamy tak jak jest? Piasta zostaje stara.

> Mój mechanik, który wymieniał mi łożysko (piasta została stara) niczego nie czyścił twierdząc,

> że po czyszczeniu może bić

Ciekawe wytłumaczenie zlosnik.gif

Kilka razy miałem taką sytuację, zawsze czyściłem i nie było bicia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój mechanik, który wymieniał mi łożysko (piasta została stara) niczego nie czyścił twierdząc,

> że po czyszczeniu może bić

Nie chciało mu się czyścić to co miał powiedzieć? grinser006.gif

A tarczę założył oczywiście dokładnie tak jak była przed wymianą łożyska? Znaki sobie porobił cfaniak? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chciało mu się czyścić to co miał powiedzieć?

> A tarczę założył oczywiście dokładnie tak jak była przed wymianą łożyska? Znaki sobie porobił

> cfaniak?

u mnie jest tylko jedna śruba ustalająca na tarczy więc nie ma mozliwosci założenia jest obróconej o 180 st. Też wychodze z założenia, że mniejsze prawdopodobieństwo bicia będzie po dokładnym wyczyszczeniu piasty i wnętrza tarczy. Przecież przesunięcie tarczy hamulcowej względem wcześniejszego położenia na piaście tylko o 0,5 mm może spowodować, że nałoży sie na jakiś nalot korozji.

NIe chce się tym mechanikom, aż szkoda gadac, a takich co wiedzą co i jak i im się chce to jak na lekarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to praktycznie w każdym przypadku, żeby wymienić łożysko trzeba zdjąć wcześniej

> tarcze hamulcowa. Pytanie czy po demontażu tarczy a przed ponownym jej zamontowaniem należy

> wyczyścić dokładnie miejsce styku z piastą czy zostawiamy tak jak jest? Piasta zostaje stara.

> Mój mechanik, który wymieniał mi łożysko (piasta została stara) niczego nie czyścił twierdząc,

> że po czyszczeniu może bić

z tego co wiem powinno się wyczyścić żeby tarcza dolegała dobrze do piasty, później może być lament jak się tarcza pokrzywi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłeś na lenia,czyści się zawsze i nawet najmniejsze zabrudzenie może spowodować bicie osiowe tarczy!Na szkoleniu TRW mówili,że nawet psiknięcie miedziuchą między powierzchnie współpracujące piasta-tarcza może spowodować bicie dlatego należy to składać "na sucho".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo czyszczenie zawsze wskazane ale sam zostawiłbym tak jak było. Jeśli jest możliwość przekręcenia to zaznaczył pozycje przed wymianą.

Wszystko dlatego, że istnieje prawdopodobieństwo, że tarcza była założona minimalnie krzywo, nawet po oczyszczeniu przed montażem i w związku z tym zużyła się minimalnie krzywo.

Przeczyszczenie może spowodować wyrównanie i bicie.

Z dwojga złego, pozostawienie nieoczyszczonej, w tej samej pozycji co przed montażem, daje mniejsze prawdopodobieństwo takich problemów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trafiłeś na lenia,czyści się zawsze i nawet najmniejsze zabrudzenie może spowodować bicie osiowe

> tarczy!Na szkoleniu TRW mówili,że nawet psiknięcie miedziuchą między powierzchnie

> współpracujące piasta-tarcza może spowodować bicie dlatego należy to składać "na sucho".

Miedziucha w tym miejscu to jak mega zabrudzenie. Tam mogło być spokojnie ćwierć milimetra lub więcej. Te elementy nie trą o siebie przy pracy, smarowanie ich czymkolwiek mija się z celem. Żeby nie korodowały można co najwyżej wyczyścić ścierą i przetrzeć ścierą nasączoną olejem. Pozostający film olejowy zabezpieczy przed rdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trafiłeś na lenia,czyści się zawsze i nawet najmniejsze zabrudzenie może spowodować bicie osiowe

> tarczy!Na szkoleniu TRW mówili,że nawet psiknięcie miedziuchą między powierzchnie

> współpracujące piasta-tarcza może spowodować bicie dlatego należy to składać "na sucho".

ja to wszystko wiem a tylko mechanika samochodowa to moje zainteresowanie. Gość jest mechanikiem od 20 lat i terminy ma 2 tygodniowe. Kiedyś jak wymieniałem tarcze hamulcowe u niego to smaru miedziowego pod tarcza było tyle, że dwie kromki chleba mógłbym posmarowac, echh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.