Olleo Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Zastanawiam sie, czy uszkodzenie opony z boku (powiedzmy jakies 4x4cm pola powierzchni, na grubosci jakies 2mm scieta powierzchnia, ale do zbrojenia opony jeszcze nie doszlo) jest naprawialne? Powietrze nie schodzi, buli nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Zastanawiam sie, czy uszkodzenie opony z boku (powiedzmy jakies 4x4cm pola powierzchni, na grubosci > jakies 2mm scieta powierzchnia, ale do zbrojenia opony jeszcze nie doszlo) jest naprawialne? > Powietrze nie schodzi, buli nie ma. W ciężarowych i budowlanych się naprawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > W ciężarowych i budowlanych się naprawia Ale to chyba ze wzgledu na cene nowej opony? W osobowych co? Wymienia od razu, czy tak jezdzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Ale to chyba ze wzgledu na cene nowej opony? najprawdopodobniej tak > W osobowych co? Wymienia od razu, czy tak jezdzi? Zależy jak mocne masz nerwy, bo z taką oponą różnie bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Jeśli nie jest uszkodzony kord to podobno nie ma problemu. Ja najechałem na krawężnik z wystającymi elementami. Ten wystający kawałek betonu wyciął kawałek opony, przecinając kord. Pytałem w kilku warsztatach wulkanizacyjnych - wszyscy zgodnie twierdzili, że przecięty kord dyskwalifikuje oponę. Gdyby nie to, oponę można by było nadal użytkować. Ja wolałem nie ryzykować. Ewentualne pęknięcie opony nastąpiłoby pewnie w najgorszym momencie (np.przy dużej prędkości na autostradzie, albo w szybko pokonywanym zakręcie) i kupiłem dwie nowe opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Zastanawiam sie, Uszkodzenie samej gumy nie jest problemem. Inaczej nigdy nikt nie wymyśliłby bieżnikowania. Musisz tylko znaleźć warsztat, który naprawia opony na gorąco. Wulkanizacje opon do aut ciężarowych sprzęt mają na pewno. Małym wulkanizacjom tylko opon osobowych zakup sprzętu się po prostu nie opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Uszkodzenie samej gumy nie jest problemem. Inaczej nigdy nikt nie wymyśliłby bieżnikowania. > Musisz tylko znaleźć warsztat, który naprawia opony na gorąco. Wulkanizacje opon do aut > ciężarowych sprzęt mają na pewno. Małym wulkanizacjom tylko opon osobowych zakup sprzętu się > po prostu nie opłaca. Zależy jaka klientela Poza tym, Niemcy w tym roku sporo tych sprzętów do "łatania" boków wymieniają, więc i ceny spadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Zastanawiam sie, czy uszkodzenie opony z boku (powiedzmy jakies 4x4cm pola powierzchni, na grubosci > jakies 2mm scieta powierzchnia, ale do zbrojenia opony jeszcze nie doszlo) jest naprawialne? > Powietrze nie schodzi, buli nie ma. Jest, u mnie tak było (może jedynie ok 3mm przetarcia + dziurka. Dziurkę załatali i przejechałem jeszcze ok 500km, zanim z opony odpadł kawał gumy z drutami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Do jazdy po mieście ja bym zostawił. Ale w trasę to chyba bym się nie odważył pojechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Uszkodzenie samej gumy nie jest problemem. Inaczej nigdy nikt nie wymyśliłby bieżnikowania. > Musisz tylko znaleźć warsztat, który naprawia opony na gorąco. Wulkanizacje opon do aut > ciężarowych sprzęt mają na pewno. Małym wulkanizacjom tylko opon osobowych zakup sprzętu się > po prostu nie opłaca. Taką maszynkę do zgrzewania opon mają u wulkanizatora na ul. Swojczyckiej - jak jedziesz od centrum, za stacją benzynową Róża po prawej stronie jest wulkanizator. Ja kiedyś miałem ubytek w oponie, oplotu nie było widać, załatali tą oponę i tyle - latałem na niej >200 i nic się nie działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Taką maszynkę do zgrzewania opon mają u wulkanizatora na ul. Swojczyckiej - jak jedziesz od > centrum, za stacją benzynową Róża po prawej stronie jest wulkanizator. Ja kiedyś miałem ubytek > w oponie, oplotu nie było widać, załatali tą oponę i tyle - latałem na niej >200 i nic się nie > działo Troche mi nie po drodze, ale dzieki za info. A cos po drugiej (poludniowej) stronie Wroclawia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Zastanawiam sie, czy uszkodzenie opony z boku (powiedzmy jakies 4x4cm pola powierzchni, na grubosci Podjedź do fachowca, swego czasu przeciętą z boku oponę naprawiałem w serwisie Tip-Top Gość uzupełnił ubytek mieszanką wulkanizowaną na gorąco, a następnie podkleił od spodu łatke zbrojoną. Opona wyważała się i jeździła ok, chociaż widać było na niej plamę materiału o innym kolorze. Poszła do następnego właściciela razem z maluchem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Zastanawiam sie, czy uszkodzenie opony z boku (powiedzmy jakies 4x4cm pola powierzchni, na grubosci > jakies 2mm scieta powierzchnia, ale do zbrojenia opony jeszcze nie doszlo) jest naprawialne? > Powietrze nie schodzi, buli nie ma. Się łata, tylko po co coś takiego łatać, jak jest tylko guma ścięta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Się łata, tylko po co coś takiego łatać, jak jest tylko guma ścięta? Pytam, bo nie wiem. Sprobuje wrzucic jakies zdjecie po poludniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > Zastanawiam sie, czy uszkodzenie opony z boku (powiedzmy jakies 4x4cm pola powierzchni, na grubosci > jakies 2mm scieta powierzchnia, ale do zbrojenia opony jeszcze nie doszlo) jest naprawialne? To nawet nie kwalifikuje się jako uszkodzenie. Nie ma czego naprawiać o ile kord jest nieruszony i niewidowczny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Jak kord cały, to naprawiają. Ja profilaktycznie przełożyłbym taki zestaw do tyłu - jak walnie to nie tracisz sterowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > To nawet nie kwalifikuje się jako uszkodzenie. > Nie ma czego naprawiać o ile kord jest nieruszony i niewidowczny. > Pozdrawiam. No niezupełnie. To nie jest jakiś mały ubytek gumy, tylko wyrwa wielkości 4x4cm i grubości 2mm na boku opony, gdzie guma ma powiedzmy 4-5mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 > No niezupełnie. To nie jest jakiś mały ubytek gumy, tylko wyrwa wielkości 4x4cm i grubości 2mm na > boku opony, gdzie guma ma powiedzmy 4-5mm... ...to wulkanizacja tylko osłabi całość. Guma nie spełnia roli nośnej opony. Zewnętrzna powłoka to tylko osłona kordu. Jeśli nie jest on odkryty ani uszkodzony nie ma żadnego uszczerbku. To nie dętka. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Mi i kilku sąsiadom pocięli opony. Akurat w moim dwie nowe zimowe. Jedna nie nadawała się do naprawy, druga tak. Zrobiłem na Kościuszki w dawnej bazie PKS (Oponet ) z tym, że teraz na pewno już ich tam nie ma, ale ta firma istnieje (nie pamiętam gdzie). Koło z tą oponą zawsze było na tylnej osi. Po kilku latach ta łata popękała ze starości (szybciej niż oryginalna guma), ale nic z oponą się nie stało. Oczywiście poszła do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.