Skocz do zawartości

ASTRA H - alternator DENSO


rusek PL

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dot. alternatora DENSO w Astrze H. Okazuje się, że nie ładuje. Opłaca się to naprawiać czy szukać na dzień dobry zregenerowanego? Widzę, że altek wisi z tyłu silnika. Jakieś trudności w wyjęciu go będą? Jakie są ew. przybliżone koszty naprawy ustrojstwa? Podejrzewam diody, bo kontrolka ładowania po odpaleniu nie gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Okazuje się, że nie ładuje. Opłaca się to naprawiać

Przed zakupem części (diody, regulator) sprawdź, co się uszkodziło. Ja niedawno kupiłem w ciemno zestaw naprawczy: mostek + regulator, a podczas wymiany okazało się, że uzwojenie wirnika padło, dając takie samo objawy i trzeba było kupić nowy/stary altek.

W rezultacie mam zbędne 2 kpl mostek+regulator (jeden używany, a drugi nówka z kpl. łożysk i blaszką). Jakby ktoś poszukiwał, to są do altka Delco Remy 100A od Astry G.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed zakupem części (diody, regulator) sprawdź, co się uszkodziło. Ja niedawno kupiłem w ciemno

> zestaw naprawczy: mostek + regulator, a podczas wymiany okazało się, że uzwojenie wirnika

> padło, dając takie samo objawy i trzeba było kupić nowy/stary altek.

> W rezultacie mam zbędne 2 kpl mostek+regulator (jeden używany, a drugi nówka z kpl. łożysk i

> blaszką). Jakby ktoś poszukiwał, to są do altka Delco Remy 100A od Astry G.

> Pozdr.

Padły 2 diody. Mechanik już się za to zabrał bowiem i wstawia diody 55A. Większych nie mógł nigdzie dostać. Miejmy nadzieję, że starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elfa

Facet poszedł na skróty - wymienił cały mostek. Koszt z robocizną - 200 zł. Jak długo podziała? Okaże się w praniu. Muszę jeszcze aku doładować, bo biedactwo dostało w kość. Stara poczciwa VARTA 60Ah/370. Dziwna bateria jak na auto 1,9 CDTi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przede wszystkim dziwne zestawienie pojemności i prądu bo taka pojemnośc zazwyczaj ma coś ponad 500

> A [EN]

Mam wetknąć zdjęcie baterii? Oryginał VARTA pod szyldem GM! Kod produktu: GM 6201252 ET.

287282713-20131029925%28480x355%29.jpg

Na razie musiałem podpiąć OP COMa pod kompa, bo elektryk taki magik, że nie wpiął jednej wtyczki przy filtrze paliwa i błędy zapisał do pamięci, wyrzucając żółtą kontrolkę ECU. Czy w tym kraju trzeba po wszystkich poprawiać i na wszystkim się znać?!

post-29036-14352522158078_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Padły 2 diody. Mechanik już się za to zabrał bowiem i wstawia diody 55A. Większych nie mógł nigdzie

> dostać. Miejmy nadzieję, że starczy.

Na razie wszystko działa. Prąd ładowania przy wyłączonych odbiornikach 14V. Po włączeniu świateł, dmuchawy i radio spada do 13,7V. Aku pali bez problemu, ale pewnie to już jego ostatni sezon. Ma swoje 6 latek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prąd ładowania przy wyłączonych odbiornikach 14V. Po włączeniu świateł,

> dmuchawy i radio spada do 13,7V.

Mój ma ładowanie przy wyłączonych 14,3V a przy włączonych standardowych odbiornikach 13,85.

>Aku pali bez problemu, ale pewnie to już jego ostatni sezon.

>Ma swoje 6 latek.

Nie wiem dokładnie ile mój ma latek (pochodzenie w sumie znane ale nie wiem ile ma latek). Podejrzewam, że również już wiele nie pociągnie, muszę go wpierw podłączyć do ładowania i zobaczymy jakie będą wskazania.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ma ładowanie przy wyłączonych 14,3V a przy włączonych standardowych odbiornikach 13,85.

Wszedłem w tryb serwisowy kompa i podaje, że ładowanie mieści się w normie. Może klemy muszę jeszcze przeczyścić, bo mogą być też problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój ma ładowanie przy wyłączonych 14,3V a przy włączonych standardowych odbiornikach 13,85.

A ja myślałem, że u mnie jest słabawo, a jest przy wyłączonych odbiornikach 14.3-14.4, ze światłami mijania i dmuchawą na drugim biegu 14.2. Oczywiście na obrotach jałowych, pomiar z odczytu w BC. Aku jest oryginalne i ma 5 latek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mijania i dmuchawą na drugim biegu 14.2.

No to moim zdaniem eleganckie ładowanie.

U mnie podejrzewam akumulator, pobiera zbyt dużo prądu powodując spadek napięcia, wszystkie styki i łączenia są przeczyszczone i zabezpieczone.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet włączając większość odbiorników na obrotach jałowych, nie spada poniżej 14V, jedynie przy kręceniu kierownicą - wspomaganie oraz przy klimie latem.

>U mnie podejrzewam akumulator, pobiera zbyt dużo prądu powodując spadek napięcia

Myślisz, że przy słabym aku będzie niższe napięcie w instalacji hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz, że przy słabym aku będzie niższe napięcie w instalacji

Oprócz odbiorników w aucie rozładowany akumulator też podbiera dużo prądu z alternatora, jeżeli akumulator jest już wyeksploatowany, że nie może osiągnąć odpowiedniego napięcia to i napięcie w układzie będzie wypadkową alternator i akumulator.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.