rusek PL Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Mam pytanie dot. alternatora DENSO w Astrze H. Okazuje się, że nie ładuje. Opłaca się to naprawiać czy szukać na dzień dobry zregenerowanego? Widzę, że altek wisi z tyłu silnika. Jakieś trudności w wyjęciu go będą? Jakie są ew. przybliżone koszty naprawy ustrojstwa? Podejrzewam diody, bo kontrolka ładowania po odpaleniu nie gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > Mam pytanie dot. alternatora DENSO w Astrze H. powinno naświetlić problem jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > powinno naświetlić problem jakiś tekst Super trafny temat. Dzięki. A czy to prawda, że trzeba od razu aku zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > A czy to prawda, że trzeba od razu aku zmienić? jeśli jest sprawny to po co go wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > Okazuje się, że nie ładuje. Opłaca się to naprawiać Przed zakupem części (diody, regulator) sprawdź, co się uszkodziło. Ja niedawno kupiłem w ciemno zestaw naprawczy: mostek + regulator, a podczas wymiany okazało się, że uzwojenie wirnika padło, dając takie samo objawy i trzeba było kupić nowy/stary altek. W rezultacie mam zbędne 2 kpl mostek+regulator (jeden używany, a drugi nówka z kpl. łożysk i blaszką). Jakby ktoś poszukiwał, to są do altka Delco Remy 100A od Astry G. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > Przed zakupem części (diody, regulator) sprawdź, co się uszkodziło. Ja niedawno kupiłem w ciemno > zestaw naprawczy: mostek + regulator, a podczas wymiany okazało się, że uzwojenie wirnika > padło, dając takie samo objawy i trzeba było kupić nowy/stary altek. > W rezultacie mam zbędne 2 kpl mostek+regulator (jeden używany, a drugi nówka z kpl. łożysk i > blaszką). Jakby ktoś poszukiwał, to są do altka Delco Remy 100A od Astry G. > Pozdr. Padły 2 diody. Mechanik już się za to zabrał bowiem i wstawia diody 55A. Większych nie mógł nigdzie dostać. Miejmy nadzieję, że starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > Większych nie mógł nigdzie dostać. Elfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > Elfa Facet poszedł na skróty - wymienił cały mostek. Koszt z robocizną - 200 zł. Jak długo podziała? Okaże się w praniu. Muszę jeszcze aku doładować, bo biedactwo dostało w kość. Stara poczciwa VARTA 60Ah/370. Dziwna bateria jak na auto 1,9 CDTi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 Dosyć niski prąd rozruchowy biorąc pod uwagę, że to diesel, ale Opel fabrycznie małe baterie wsadzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 29 Października 2013 Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > Dosyć niski prąd rozruchowy biorąc pod uwagę, że to diesel, ale Opel fabrycznie małe baterie > wsadzał. przede wszystkim dziwne zestawienie pojemności i prądu bo taka pojemnośc zazwyczaj ma coś ponad 500 A [EN] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2013 > przede wszystkim dziwne zestawienie pojemności i prądu bo taka pojemnośc zazwyczaj ma coś ponad 500 > A [EN] Mam wetknąć zdjęcie baterii? Oryginał VARTA pod szyldem GM! Kod produktu: GM 6201252 ET. Na razie musiałem podpiąć OP COMa pod kompa, bo elektryk taki magik, że nie wpiął jednej wtyczki przy filtrze paliwa i błędy zapisał do pamięci, wyrzucając żółtą kontrolkę ECU. Czy w tym kraju trzeba po wszystkich poprawiać i na wszystkim się znać?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Te 370A to wg. DIN, czyli ok. 600A wg. EN, też mam taką baterię i zasuwa z 1,9DTH bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Czy w tym > kraju trzeba po wszystkich poprawiać i na wszystkim się znać?! Trzeba. U mnie ostatnio na przeglądzie poprawiał mocowanie zderzaka i nie wpiął kostki do czujnika temperatury Oczywiście sam se poprawiłem, ale żenada totalna! ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Te 370A to wg. DIN, czyli ok. 600A wg. EN, też mam taką baterię i zasuwa z 1,9DTH bez problemu. Szacunek za sprostowanie - człowiek nieuczony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Padły 2 diody. Mechanik już się za to zabrał bowiem i wstawia diody 55A. Większych nie mógł nigdzie > dostać. Miejmy nadzieję, że starczy. Na razie wszystko działa. Prąd ładowania przy wyłączonych odbiornikach 14V. Po włączeniu świateł, dmuchawy i radio spada do 13,7V. Aku pali bez problemu, ale pewnie to już jego ostatni sezon. Ma swoje 6 latek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Prąd ładowania przy wyłączonych odbiornikach 14V. Po włączeniu świateł, > dmuchawy i radio spada do 13,7V. Mój ma ładowanie przy wyłączonych 14,3V a przy włączonych standardowych odbiornikach 13,85. >Aku pali bez problemu, ale pewnie to już jego ostatni sezon. >Ma swoje 6 latek. Nie wiem dokładnie ile mój ma latek (pochodzenie w sumie znane ale nie wiem ile ma latek). Podejrzewam, że również już wiele nie pociągnie, muszę go wpierw podłączyć do ładowania i zobaczymy jakie będą wskazania. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusek PL Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Mój ma ładowanie przy wyłączonych 14,3V a przy włączonych standardowych odbiornikach 13,85. Wszedłem w tryb serwisowy kompa i podaje, że ładowanie mieści się w normie. Może klemy muszę jeszcze przeczyścić, bo mogą być też problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Mój ma ładowanie przy wyłączonych 14,3V a przy włączonych standardowych odbiornikach 13,85. A ja myślałem, że u mnie jest słabawo, a jest przy wyłączonych odbiornikach 14.3-14.4, ze światłami mijania i dmuchawą na drugim biegu 14.2. Oczywiście na obrotach jałowych, pomiar z odczytu w BC. Aku jest oryginalne i ma 5 latek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > mijania i dmuchawą na drugim biegu 14.2. No to moim zdaniem eleganckie ładowanie. U mnie podejrzewam akumulator, pobiera zbyt dużo prądu powodując spadek napięcia, wszystkie styki i łączenia są przeczyszczone i zabezpieczone. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Nawet włączając większość odbiorników na obrotach jałowych, nie spada poniżej 14V, jedynie przy kręceniu kierownicą - wspomaganie oraz przy klimie latem. >U mnie podejrzewam akumulator, pobiera zbyt dużo prądu powodując spadek napięcia Myślisz, że przy słabym aku będzie niższe napięcie w instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Myślisz, że przy słabym aku będzie niższe napięcie w instalacji Oprócz odbiorników w aucie rozładowany akumulator też podbiera dużo prądu z alternatora, jeżeli akumulator jest już wyeksploatowany, że nie może osiągnąć odpowiedniego napięcia to i napięcie w układzie będzie wypadkową alternator i akumulator. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Oprócz odbiorników w aucie rozładowany akumulator też podbiera dużo prądu z akumulatora, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Oprócz odbiorników w aucie rozładowany akumulator też podbiera dużo prądu z akumulatora Że niby jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 oj oj tam halowenowe alleluja mnie jeszcze trzyma. Poprawione. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.