Joki Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Ponieważ: "załatwiłem" tłumik końcowy w moim wynalazku a zamienniki ani tym bardziej oryginały do wersji turbo nie istnieją, zastanawiam się jakim budżetowym sposobem rozwiązać problem? Opcji jest kilka: - zamontować od wersji wolnossącej (mniejsza średnica wydechu, nie wiem czym się rożni sam tłumik), - zamontować normalny tłumik zrobiony na zamówienie lub dopasowany z innego auta, - zamontować zrobiony na zamówienie tłumik przelotowy (może nawet twin loop). Na sieci przeważają dwie opinie. Jedna, że do T jak najmniej dławienia, czyli przelot. Druga, że normalny bo przelot zaburza, zmniejsza ciśnienie, wypala zawory itd, itp. I bądź tu człowieku mądry, kiedy nie masz żadnego doświadczenia w tej materii. Do speców nie pojadę, bo wartość wydechu przekroczy wartość wynalazku... Czy ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie? Zależy mi na tym aby nie było zbyt głośno. Nie zależy mi na zwiększaniu mocy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Ponieważ: "załatwiłem" tłumik końcowy w moim wynalazku a zamienniki ani tym bardziej oryginały do > wersji turbo nie istnieją, zastanawiam się jakim budżetowym sposobem rozwiązać problem? > Opcji jest kilka: > - zamontować od wersji wolnossącej (mniejsza średnica wydechu, nie wiem czym się rożni sam tłumik), > - zamontować normalny tłumik zrobiony na zamówienie lub dopasowany z innego auta, > - zamontować zrobiony na zamówienie tłumik przelotowy (może nawet twin loop). > Czy ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie? Zależy mi na tym aby nie było zbyt głośno. Nie > zależy mi na zwiększaniu mocy itp. A może po prostu coś od innej turbobenzyny o zbliżonej pojemności i mocy? Czyli np. coś z 1.4TSI czy fiatowskiego 1.4 t-jet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > A może po prostu coś od innej turbobenzyny o zbliżonej pojemności i mocy? Czyli np. coś z 1.4TSI > czy fiatowskiego 1.4 t-jet? Ależ głupim, żem na to nie wpadł! Dziękuje za pomysł. Idę szukać po wymiarach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Ponieważ: "załatwiłem" tłumik końcowy w moim wynalazku a zamienniki ani tym bardziej oryginały do > wersji turbo nie istnieją, zastanawiam się jakim budżetowym sposobem rozwiązać problem? > Opcji jest kilka: > - zamontować od wersji wolnossącej (mniejsza średnica wydechu, nie wiem czym się rożni sam tłumik), > - zamontować normalny tłumik zrobiony na zamówienie lub dopasowany z innego auta, > - zamontować zrobiony na zamówienie tłumik przelotowy (może nawet twin loop). > Na sieci przeważają dwie opinie. Jedna, że do T jak najmniej dławienia, czyli przelot. Druga, że > normalny bo przelot zaburza, zmniejsza ciśnienie, wypala zawory itd, itp. > I bądź tu człowieku mądry, kiedy nie masz żadnego doświadczenia w tej materii. Do speców nie > pojadę, bo wartość wydechu przekroczy wartość wynalazku... > Czy ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie? Zależy mi na tym aby nie było zbyt głośno. Nie > zależy mi na zwiększaniu mocy itp. Na wzór starego nie możesz sobie zrobić u blacharza takiego samego..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Na wzór starego nie możesz sobie zrobić u blacharza takiego samego..? Ale tłumik to coś więcej niż obudowa zewnętrzna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 > Na wzór starego nie możesz sobie zrobić u blacharza takiego samego..? Niby mógłbym bo problem polega na tym, że autko przez pół roku stało i tylko było przejeżdzane po kilkadziesiąt, kilkaset metrów bez rozgrzania całości. W tłumiku zebrało się tyle skroplin, że był pełny: "kwasu". Ponieważ był już kiedyś spawany to przegnił na łączeniu blach i łączeniu z rurą. Trzeba by wymienić pół puszki. Taka naprawa kosztować będzie tyle co nowy tłumik, więc chyba lepiej coś poszukać? Na razie widzę, że od TSI i T-Jet raczej nie dopasuję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Moze uno lub punto turbo ale n ei wiem jak z dostepnoscia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 ...do Skippera... Napisałem Ci cały elaborat o tym autku ale masz zablokowane priv-y... Sprawdziłem od Punto GT i rzeczywiście bardzo, bardzo podobny. To może być dobry trop. Ciekaw jestem co z tymi przelotowymi w turbo? Maja sens czy bez większych ingerencji lepiej nie ryzykować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 może napiszesz co masz za auto? było by prościej trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > może napiszesz co masz za auto? > było by prościej trochę Zapewne YRV turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Niby mógłbym bo problem polega na tym, że autko przez pół roku stało i tylko było przejeżdzane po > kilkadziesiąt, kilkaset metrów bez rozgrzania całości. W tłumiku zebrało się tyle skroplin, że > był pełny: "kwasu". Ponieważ był już kiedyś spawany to przegnił na łączeniu blach i łączeniu z > rurą. Trzeba by wymienić pół puszki. > Taka naprawa kosztować będzie tyle co nowy tłumik, więc chyba lepiej coś poszukać? > Na razie widzę, że od TSI i T-Jet raczej nie dopasuję... wyspawaj w zakładzie który ogarnia na wzór starego, to najlepsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Ale tłumik to coś więcej niż obudowa zewnętrzna Przecież wiem , to niech go rozetnie i zajrzy do środka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Ależ głupim, żem na to nie wpadł! Dziękuje za pomysł. > Idę szukać po wymiarach... To popatrz jeszcze po renówkowych tce. Są w małych autach, więc może podpasuje coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Przecież wiem , to niech go rozetnie i zajrzy do środka W zużytym tłumiku w środku nie ma nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.