el_guapo Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 Absolutnie nic nie wiem o tym aucie i tym silniku, a jutro jadę oglądać auto w takiej konfiguracji. Czy możecie napisać w telegraficznym skrócie jakie usterki trapią te samochody z tą jednostką napędową? Gdzie można spodziewać się korozji, a gdzie wycieków z silnika? Co się często psuje i jakie są objawy, że za chwilę padnie? Czy ten motor jest na pasku, czy na łańcuchu? Interesuje mnie wszystko dot. tego modelu z tą jednostką. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > Absolutnie nic nie wiem o tym aucie i tym silniku, a jutro jadę oglądać auto w takiej konfiguracji. > Czy możecie napisać w telegraficznym skrócie jakie usterki trapią te samochody z tą jednostką > napędową? > Gdzie można spodziewać się korozji, a gdzie wycieków z silnika? > Co się często psuje i jakie są objawy, że za chwilę padnie? > Czy ten motor jest na pasku, czy na łańcuchu? > Interesuje mnie wszystko dot. tego modelu z tą jednostką. > Z góry dziękuję. Rudej być nie powinno, silnik 125KM diesel o kodzie silnika QYWA. Rozrząd na pasku.Sprawdzić standardowo blachy, zawiechę, stan dwumasy, wycieki (których być nie powinno przynajmniej do 250 tyś przebiegu (takie znam dalej nie wiem), chyba że nie szanowany). Nie lepiej odrobinkę dołożyć i kupić fajniejsze 2.0?Jeździ lepiej, ze sprzedażą kiedyś będzie również lepiej, spalanie takie samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > Absolutnie nic nie wiem o tym aucie i tym silniku, a jutro jadę oglądać auto w takiej konfiguracji. O usterkach dużo nie powiem, bo nasz firmowy ma stosunkowo nieduży przebieg (82 tysie) i jeszcze nikogo nie zawiódł. Natomiast nie podoba mi się że baaardzo dużo pali. To ciężkie auto, wysokie - stawia spore opory, więc spalanie powyżej dyszki na trasie to standard, a na autostradzie przy prędkościach 140-150 to tak 12 litrów. Ale fajne, wygodne wielkie auto dla wielodzietnej rodziny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > To ciężkie auto, wysokie - stawia spore opory, więc spalanie powyżej dyszki na trasie to standard, > a na autostradzie przy prędkościach 140-150 to tak 12 litrów. > Ale fajne, wygodne wielkie auto dla wielodzietnej rodziny Jakie spalanie? 2.0 diesel spala 7-8 w trybie mieszanym, 7.6 po szybkiej trasie 1200km (160-180 gdzie się dało), ecodriving najniższe zanotowane w trasie Wawa-Częstochowa 5/100. 9 na setkę dla niewprawionego w jeździe dieslami mogę zrozumieć, ale przy 12/100 i jeździe do 150km/h to udałbym się na kontrolę ustawienia dawek paliwowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubertmlody Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 Popieram . Jak jeżdziłem S-maxem 2.0 to katowany po maxie palil 10 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > Popieram . > Jak jeżdziłem S-maxem 2.0 to katowany po maxie palil 10 l Ale kolega pyta o 1.8. To ciężkie auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > 9 na setkę dla niewprawionego w jeździe dieslami mogę zrozumieć, ale przy 12/100 i jeździe do > 150km/h to udałbym się na kontrolę ustawienia dawek paliwowych. Ale nie kopci, nic złego się nie dzieje poza tym że żłopie Jak się wyprzedza ciężarówki to w pewnym momencie opór powietrza po prostu zwalnia auto na chwilę Żeby nie było - na co dzień jeżdżę dieslem i umiem mało palić Oczywiście na wyjazdach służbowych nie uprawiamy ecodrivingu bo liczy się czas, ale też nie butuję auta bez umiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 12/100 to przesada nawet jakby to 1.4 był w tej budzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 9 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2013 > 12/100 to przesada nawet jakby to 1.4 był w tej budzie Mówię Ci lej w baku... Może faktycznie coś z nim nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > To ciężkie auto, wysokie - stawia spore opory, więc spalanie powyżej dyszki na trasie to standard, > a na autostradzie przy prędkościach 140-150 to tak 12 litrów. Pali tyle, ile mój ecoboost Chyba coś z nim nie do końca ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Natomiast nie podoba mi się że baaardzo dużo pali. > To ciężkie auto, wysokie - stawia spore opory, więc spalanie powyżej dyszki na trasie to standard, > a na autostradzie przy prędkościach 140-150 to tak 12 litrów. > Ale fajne, wygodne wielkie auto dla wielodzietnej rodziny Łojoj Jeździłem przez jakiś czas 2.0 TDCi 140 KM. Przy braku oszczędzania średnia wychodziła mi 7.5 z komputera który i tak lubi zawyżać wynik. Z czego więcej waliłem po mieście i ok. 140-160 km/h niż oszczędnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Łojoj > Jeździłem przez jakiś czas 2.0 TDCi 140 KM. > Przy braku oszczędzania średnia wychodziła mi 7.5 z komputera który i tak lubi zawyżać wynik. Z > czego więcej waliłem po mieście i ok. 140-160 km/h niż oszczędnie. Dokładnie. Fakt, że mam z tym silnikiem Mondeo (2.0 tdci 143KM), ale przekroczenie 8/100 w mieście to naprawdę trzeba się starać. W chwili obecnej na baku (pod korek wchodzi ok 68-70litrów) przejechane jest ok 780km, komputer pokazuje zasięg 190km. Sama jazda po Krakowie z krótka trasą ok 50km Spalanie wyjdzie coś kolo 7,5 I nawet biorąc pod uwagę opory powietrza i większą wagę S-maxa to zacząłbym się zastanawiać przy spalaniu powyżej 9/100 w mieście co jest nie tak. Znajomy ostatnio sprzedał S-maxa 2.5T, i nie przekroczył w mieście 15/100 a w trasie 11/100 a lekkiej nogi nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Absolutnie nic nie wiem o tym aucie i tym silniku, a jutro jadę oglądać auto w takiej konfiguracji. Silnik sam w sobie zapewne lepszy niż 2.0 TDCi, słabszy, ale bardziej wytrzymały. Jest na pasku, który wg fabryki wymienia się co 200 kkm, wymiana tzw. mokrego i suchego to ok. 1500 zł w górę zgodnie z info z forum Dwumasa co 150 - 200 kkm zazwyczaj, wtryskiwacze ponad 200 kkm powinny przejeździć choć to już loteria. Zawieszenia w S-sie nie znam, ale silnika do takiej krowy nie polecam, będzie palić tyle co 2.0 a będzie o wiele wolniej jechać. Jak chcesz diesla warto jednak szukać 2.0 lub 2.2 i "chipować", wtedy wychodzi 170/200-205 KM i już jest ok Albo celować w benzyniaka i gazować, i 2.0 145 KM jak i 2.5T świetnie się do tego nadają a wyjdzie na to, że szybko staną się ekonomiczniejszym środkiem transportu przy lepszej dynamice(2.5T) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Jest na pasku, który wg fabryki wymienia się co 200 kkm, wymiana tzw. mokrego i suchego to ok. 1500 > zł w górę zgodnie z info z forum Komplet rozrządu (pasek + napinacz) jest śmiesznie tani, natomiast pytanie mam co do kasety napędu pompy wtryskowej: jak można rozszyfrować, czy pracuje tam pasek, czy łańcuch? Dwumas+sprzęgło: czy w miarę dobrą metodą kontroli tego zespołu jest próba wyczucia pod stopą "pulsowania" pedału sprzęgła? (dodam, że biegi i sprzęgło chodzą rewelacyjne lekko). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > Komplet rozrządu (pasek + napinacz) jest śmiesznie tani, natomiast pytanie mam co do kasety napędu > pompy wtryskowej: jak można rozszyfrować, czy pracuje tam pasek, czy łańcuch? W foce po lifcie wsadzali pasek, podejrzewam że w maxiu od początku było to robione na pasku, bo jest od 2007 rok więc ... > Dwumas+sprzęgło: czy w miarę dobrą metodą kontroli tego zespołu jest próba wyczucia pod stopą > "pulsowania" pedału sprzęgła? (dodam, że biegi i sprzęgło chodzą rewelacyjne lekko). Czy ja wiem ... ten silnik generuje takie wibracje że pedał ciągle pulsuje Zimą ma opcję samoodśnieżania poprzez wytelepanie całego nadwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > Czy ja wiem ... ten silnik generuje takie wibracje że pedał ciągle pulsuje Zimą ma opcję > samoodśnieżania poprzez wytelepanie całego nadwozia No to chyba innym 1.8 TDCI jeździłem, bo kultura pracy była IMHO rewelacyjna - lepsza niż w aktualnym 1.7 CDTI (z17dtj by isuzu); dłużej natomiast grzał świece. Pedał sprzęgła chodził rewelacyjnie miękko i w żadnym położeniu nie czułem pulsowania; mam nadzieję, że to dobra prognoza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 11 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2013 > Dwumas+sprzęgło: czy w miarę dobrą metodą kontroli tego zespołu jest próba wyczucia pod stopą > "pulsowania" pedału sprzęgła? (dodam, że biegi i sprzęgło chodzą rewelacyjne lekko). sasiad ma c-max z takim motorem. przy 150tys wymienial sprzeglo + dwumase, bo po prostu sie tluklo, nawet na biegu jalowym. jak jezdzilem takim c-max to nie zauwazylem pulsowania pedalo sprzegla. biegi wchodzily spoko, ale sam pedal to super lekko nie wciskal sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 > No to chyba innym 1.8 TDCI jeździłem, bo kultura pracy była IMHO rewelacyjna - lepsza niż w > aktualnym 1.7 CDTI (z17dtj by isuzu); dłużej natomiast grzał świece. > Pedał sprzęgła chodził rewelacyjnie miękko i w żadnym położeniu nie czułem pulsowania; mam > nadzieję, że to dobra prognoza. 1.7 CDTI to akurat nie jest mistrz kultury też Powiedziałbym prędzej że pracują na podobnym poziomie. Gdybyś miał porównanie z 2.0 TDCi i innymi bardziej kulturalnymi dieslami wiedziałbyś o czym mówię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.