nero541 Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Witam Zmieniłem Astrę G na H i mam na świeżo 2 pytania: 1) auto rocznikowo 2009, modelowo 2010 więc DPF-a posiada. Sprawdzałem OP-Comem i DPF zapełniony w 45 %. Jak jest z wypalaniem tego ustrojstwa, czy odbywa się to na bieżąco, jeśli silnik ma właściwe obroty (>2000) czy też proces zaczyna się po osiągnięciu jakiegoś progu zapełnienia filtra ? 2) W trakcie jazdy z miejsca zakupu zatankowałem na trasie i po kilkunastu kilometrach zauważyłem falowanie obrotów na biegu jałowym. Przy oględzinach auta i jeździe próbnej tego nie było. Miałem nadzieję, że objawy znikną po wyjeżdżeniu tego paliwa i zatankowaniu na "swojej" stacji - ale tak się nie stało. Poczytałem trochę i ludzie piszą o zaworze SCV, który ponoć szwankuje. Trochę mi się nie uśmiecha wydać dodatkowo 400 - 800 zł (nie wiem, która wersja zaworu) w ciemno. Miejscowy magik zasugerował dolewkę 0,5-1 l oleju Mixol do paliwa, ale nie wiem czy to ma sens i nie spowoduje dodatkowych problemów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Miejscowy magik zasugerował dolewkę 0,5-1 l oleju Mixol do paliwa, ale nie wiem czy to ma sens i nie spowoduje dodatkowych problemów ? Takiemu magikowi bałbym się zostawić mu kosiarkę do naprawy . Jak już chcesz dolewać to tylko jakiś nisko popiołowy olej do silników dwusuwowych (ja używałem półsyntetyczny Orlen Platinum 2T) w proporcji 1:250 (300) czyli ok. 200 - 250 ml na cały zbiornik paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 nic nie dolewaj na własną rękę chyba że lubisz spacery zimowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Wypalanie rozpoczyna się po zapełnieniu filtra i osiągnięciu temp. ok. 50 stopni. Jedynym wzrokowym objawem jest zwiększone zużycie paliwa, trochę jest też inny inny dźwięk wydechu. Warunek absolutny nie gasić silnika podczas wypalania. Zrobiłeś dopiero krótką jazdę po zakupie, więc nie szukaj już części do wymiany. Najpierw zrób trochę kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 U mnie wypalanie zaczyna się dopiero po osiągnięciu 70 st., obroty na luzie są nieco podwyższone, silnik pracuje trochę "nie równo", spalanie na postoju rośnie z 0,5-0,7 l/h do ok 4 l/h, czuć zapach palonej gumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > 2) W trakcie jazdy z miejsca zakupu zatankowałem na trasie i po kilkunastu kilometrach zauważyłem > falowanie obrotów na biegu jałowym. Przy oględzinach auta i jeździe próbnej tego nie było. Falowanie stwierdzasz tylko po ruchu obrotomierza? Jeśli tak, to te auta z tym silnikiem mają tendencję do lekkiego falowania wskazówki. Na odsłuch silnik pracuje prawidłowo, jedynie wskazówka się waha. Zależy jak duże to falowanie jest, U mnie można zauważyć czasami ruchy wskazówki wskazujące na ok 100-200 obr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Akurat dzisiaj mi się wypalał DPF i falowania nie zauważyłem, fakt są delikatnie podwyższone obroty i jak pisałem wcześniej troszkę inny dźwięk wydechu. No i podwyższone chwilowe spalanie. Ciekawe, czy tak trudno było zrobić kontrolkę? Tym bardziej, że to jest taka istotna rzecz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Ale ty masz 1.9 a kolega chyba 1.7 jak ja, z tą różnica, że ja nie mam wirusa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > Ale ty masz 1.9 a kolega chyba 1.7 jak ja, z tą różnica, że ja nie mam wirusa. Zgadza się, ale to chyba nie powinno mieć specjalnego znaczenia Chyba, że się mylę. No przynajmniej u mnie jest tak jak pisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nero541 Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > Falowanie stwierdzasz tylko po ruchu obrotomierza? No niestety, nie chodzi tylko o falowanie wskazówki - silnik również "faluje", dokładnie jak ten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Wg mnie nie jest to chyba problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > No niestety, nie chodzi tylko o falowanie wskazówki - silnik również "faluje", dokładnie jak ten > KLIK To nie jest problem. Mam podobnie. Nie przejmuj się i jeździj. W zasadzie większość użytkowników Z17DTH tak ma. Jak wyczyściłem EGR poprawiło się, ale wskazówka nadal faluje tylko, że mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin61 Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Swoją H 1,7 CDTI kupiłem w końcu listopada 2010r. Też obroty falowały z tym, że na wolnych obrotach potrafiła zgasnąć. Jako, ze były już mrozy myślałem o filtrze paliwa. Wymieniony - nic nie pomogło. Woda w paliwie lub kiepskie paliwo - zmiana paliwa - nic nie pomogło. Zaczął gasnąć coraz częściej, a po holowaniu postawiłem na zawór SCV i kupiłem Denso za 450zł. Wymiana banalnie prosta i problem z głowy. U mnie pomogło. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nero541 Napisano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Takiemu magikowi bałbym się zostawić mu kosiarkę do naprawy . Jak już chcesz dolewać to tylko > jakiś nisko popiołowy olej do silników dwusuwowych (ja używałem półsyntetyczny Orlen Platinum > 2T) w proporcji 1:250 (300) czyli ok. 200 - 250 ml na cały zbiornik paliwa. Były jakieś efekty dolewania tego oleju in plus ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Były jakieś efekty dolewania tego oleju in plus ? Po roku używania do każdego tankowania zauważyłem poprawę korekcji wtryskiwaczy. Najbardziej widoczne było na 4 wtryskiwaczu bo korekcja była blisko 2 a po roku bliżej 1. Co do pracy silnika to się nie wsłuchiwałem, szczególnie że silnikowi Z17DTH do wzorowej pracy dużo brakuje. Czytałem, że do DPF lepszy jest chyba jakiś olej Liqui Moly bo zawiera jeszcze mniej popiołów niż ten z Orlenu ale jest sporo droższy. Ja osobiście używałem tego z Orlenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.