Skocz do zawartości

[H] Pytania po zakupie


nero541

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zmieniłem Astrę G na H i mam na świeżo 2 pytania:

1) auto rocznikowo 2009, modelowo 2010 więc DPF-a posiada. Sprawdzałem OP-Comem i DPF zapełniony w 45 %. Jak jest z wypalaniem tego ustrojstwa, czy odbywa się to na bieżąco, jeśli silnik ma właściwe obroty (>2000) czy też proces zaczyna się po osiągnięciu jakiegoś progu zapełnienia filtra ?

2) W trakcie jazdy z miejsca zakupu zatankowałem na trasie i po kilkunastu kilometrach zauważyłem falowanie obrotów na biegu jałowym. Przy oględzinach auta i jeździe próbnej tego nie było. Miałem nadzieję, że objawy znikną po wyjeżdżeniu tego paliwa i zatankowaniu na "swojej" stacji - ale tak się nie stało. Poczytałem trochę i ludzie piszą o zaworze SCV, który ponoć szwankuje. Trochę mi się nie uśmiecha wydać dodatkowo 400 - 800 zł (nie wiem, która wersja zaworu) w ciemno. Miejscowy magik zasugerował dolewkę 0,5-1 l oleju Mixol do paliwa, ale nie wiem czy to ma sens i nie spowoduje dodatkowych problemów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miejscowy magik zasugerował dolewkę 0,5-1 l oleju Mixol do paliwa, ale nie wiem czy to ma sens i nie spowoduje dodatkowych problemów ?

Takiemu magikowi bałbym się zostawić mu kosiarkę do naprawy grinser006.gif. Jak już chcesz dolewać to tylko jakiś nisko popiołowy olej do silników dwusuwowych (ja używałem półsyntetyczny Orlen Platinum 2T) w proporcji 1:250 (300) czyli ok. 200 - 250 ml na cały zbiornik paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie rozpoczyna się po zapełnieniu filtra i osiągnięciu temp. ok. 50 stopni. Jedynym wzrokowym objawem jest zwiększone zużycie paliwa, trochę jest też inny inny dźwięk wydechu.

Warunek absolutny nie gasić silnika podczas wypalania.

Zrobiłeś dopiero krótką jazdę po zakupie, więc nie szukaj już części do wymiany. Najpierw zrób trochę kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2) W trakcie jazdy z miejsca zakupu zatankowałem na trasie i po kilkunastu kilometrach zauważyłem

> falowanie obrotów na biegu jałowym. Przy oględzinach auta i jeździe próbnej tego nie było.

Falowanie stwierdzasz tylko po ruchu obrotomierza? Jeśli tak, to te auta z tym silnikiem mają tendencję do lekkiego falowania wskazówki. Na odsłuch silnik pracuje prawidłowo, jedynie wskazówka się waha. Zależy jak duże to falowanie jest, U mnie można zauważyć czasami ruchy wskazówki wskazujące na ok 100-200 obr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat dzisiaj mi się wypalał DPF i falowania nie zauważyłem, fakt są delikatnie podwyższone obroty i jak pisałem wcześniej troszkę inny dźwięk wydechu. No i podwyższone chwilowe spalanie. Ciekawe, czy tak trudno było zrobić kontrolkę? Tym bardziej, że to jest taka istotna rzecz niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety, nie chodzi tylko o falowanie wskazówki - silnik również "faluje", dokładnie jak ten

> KLIK

To nie jest problem. Mam podobnie. Nie przejmuj się i jeździj. W zasadzie większość użytkowników Z17DTH tak ma. Jak wyczyściłem EGR poprawiło się, ale wskazówka nadal faluje tylko, że mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją H 1,7 CDTI kupiłem w końcu listopada 2010r. Też obroty falowały z tym, że na wolnych obrotach potrafiła zgasnąć. Jako, ze były już mrozy myślałem o filtrze paliwa. Wymieniony - nic nie pomogło. Woda w paliwie lub kiepskie paliwo - zmiana paliwa - nic nie pomogło. Zaczął gasnąć coraz częściej, a po holowaniu postawiłem na zawór SCV i kupiłem Denso za 450zł. Wymiana banalnie prosta i problem z głowy. U mnie pomogło.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takiemu magikowi bałbym się zostawić mu kosiarkę do naprawy . Jak już chcesz dolewać to tylko

> jakiś nisko popiołowy olej do silników dwusuwowych (ja używałem półsyntetyczny Orlen Platinum

> 2T) w proporcji 1:250 (300) czyli ok. 200 - 250 ml na cały zbiornik paliwa.

Były jakieś efekty dolewania tego oleju in plus ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Były jakieś efekty dolewania tego oleju in plus ?

Po roku używania do każdego tankowania zauważyłem poprawę korekcji wtryskiwaczy. Najbardziej widoczne było na 4 wtryskiwaczu bo korekcja była blisko 2 a po roku bliżej 1. Co do pracy silnika to się nie wsłuchiwałem, szczególnie że silnikowi Z17DTH do wzorowej pracy dużo brakuje. Czytałem, że do DPF lepszy jest chyba jakiś olej Liqui Moly bo zawiera jeszcze mniej popiołów niż ten z Orlenu ale jest sporo droższy. Ja osobiście używałem tego z Orlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.