GPRally Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Czołem, Koledzy takie pytanie: czy umiejscowienie sondy lambda w kolektorze wydech ma jakies znaczenie??? lepiej jak jest blizej glowicy (wyzsza temp spalin) czy dalej np gdzies juz w okolicach plecionki??? ma to jakies znaczenie? dzieki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Czołem, > Koledzy takie pytanie: > czy umiejscowienie sondy lambda w kolektorze wydech ma jakies znaczenie??? > lepiej jak jest blizej glowicy (wyzsza temp spalin) czy dalej np gdzies juz w okolicach > plecionki??? > ma to jakies znaczenie? > dzieki za odp W wolnym ssaku, jeśli sonda ma grzałkę, to nie ma to większego znaczenia. W mocnym turbo wysokie EGT może uszkodzić sondę, choć to zdarza się bardzo rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdriSt Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Nie mam sondy od 3 lat i jestem z tego powodu bardzo zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > W wolnym ssaku, jeśli sonda ma grzałkę, to nie ma to większego znaczenia. ma, jak miałem 1.2 8V to sonda był w kolektorze 4-2-1 daleko (mniej więcej za miską), i czy to w zime i czy w deszcz bywało, że sonda się studziła a silnik głupiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > ma, jak miałem 1.2 8V to sonda był w kolektorze 4-2-1 daleko (mniej więcej za miską), i czy to w > zime i czy w deszcz bywało, że sonda się studziła a silnik głupiał Jesteś pewien, że to przez odległość? Nigdy się nie spotkałem z takim przypadkiem, a nieco siedzę przy sterowaniu silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Jesteś pewien, że to przez odległość? Nigdy się nie spotkałem z takim przypadkiem, a nieco siedzę > przy sterowaniu silników. po przeniesieniu sondy w okolice filtra oleju "się naprawiło" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Jesteś pewien, że to przez odległość? Nigdy się nie spotkałem z takim przypadkiem, a nieco siedzę > przy sterowaniu silników. Mogła mieć równie dobrze skopaną albo nie podłączoną grzałkę. Odległość ma też na pewno (choć minimalny) wpływ na lagi korekt po lambdzie, w ekstremalnym przypadku mogło by się to wszystko rozjechać, np. jeżeli czujnik nie jest już pierwszej "świeżości". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > ma, jak miałem 1.2 8V to sonda był w kolektorze 4-2-1 daleko (mniej więcej za miską), i czy to w > zime i czy w deszcz bywało, że sonda się studziła a silnik głupiał Mam szerokopasmówkę i niezależnie od temperatury po włączeniu zapłonu mija jakieś 20-30 sekund na rozgrzanie sondy. Później wskaźnik pokazuje wzorowo i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy gorący i czy jest na dworze -20 czy +40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Mogła mieć równie dobrze skopaną albo nie podłączoną grzałkę. sonda była sprawna jednak wkręcenie jej na samym dole (za silnikiem) powodowało że w czasie deszczu ciągle była studzona przez wodę albo zimą szorowała po śniegu ta sama sonda przy filtrze już nie głupiała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Czołem, > Koledzy takie pytanie: > czy umiejscowienie sondy lambda w kolektorze wydech ma jakies znaczenie??? > lepiej jak jest blizej glowicy (wyzsza temp spalin) czy dalej np gdzies juz w okolicach > plecionki??? > ma to jakies znaczenie? > dzieki za odp Mam 4-2-1 i sonda jest na wys. filtra oleju moze troche nad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareq_ Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 podbije, jeszcze jakies opinie Panowie ? strugam kolektor i wlasnie spawacz dzwonil czy sonde na pewno chce tak jak mialem , czy dajemy ja pod spod auto w deszcze i sniegi nie jezdzi mialem tak : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Fajny kolektor. Kto Ci robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareq_ Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Fajny kolektor. Kto Ci robił? robil go daaawno temu kolega Zeton z Warszawy, zakupil go kolega Ociec, a ja go odkupilem w 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > ma, jak miałem 1.2 8V to sonda był w kolektorze 4-2-1 daleko (mniej więcej za miską), i czy to w > zime i czy w deszcz bywało, że sonda się studziła a silnik głupiał Sory za odgrzanie kotleta, ale chciałem potwierdzić co kolega napisał. Miałem dokładnie te same objawy przy nowej sondzie i wspawanej dość daleko bo za plecionką. Po przeniesieniu przed miskę olejową jak ręką odjął, auto płynnie śmiga i nie ma efektu dławienia się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.