Skocz do zawartości

Zamykanie drzwi.


mortin7669

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Odkąd kupiłem autko to po przekręceniu kluczyka w pozycję gdy zapalają się kontrolki, zamykają się drzwi. Ale po przekręceniu w pozycję kręcenia rozrusznikiem drzwi się otwierają i i znowu zamykają. Czy tak powinno być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie przypuszczalnie znajduje się?

Dodam, że mam pilot do centralnego zamka, który jest połączony z alarmem i tym pilotem otwieram drzwi i wyłączam alarm.

Czy dobrze przypuszczam, że może znajdować się gdzieś na dole przedniego słupka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące później...

Mam autoalarm Eurosec GN5_S. Wyczytałem że może to być spowodowane zanikiem ''+'' podczas rozruchu dlatego drzwi się otwierają i pojawieniem się po odpaleniu dlatego drzwi ponownie się zamykają. Więc wychodzi na to, że jakiś kabelek jest źle podpięty. Czy ktoś mógłby wskazać jaki i gdzie go ewentualnie podpiąć?

Dodałem załącznik i mam pytanie czy to jest czujnik nachylenia i uderzenia ?

P.S tutaj schemat alarmu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=170564

post-156756-14352523295812_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z uwagi, iż nic nie ruszyło sam zacząłem kombinować

Oto mój schemat identyczne podłączenie mam w aucie.

[załącznik]

Podczas odpalania drzwi się otwierają po odpaleniu zamykają. Czy to znaczy, że źle podłączony jest przewód 5 brązowy, czy może źle 6 biały, 7 czerwony?

post-156756-14352523473019_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z uwagi, iż nic nie ruszyło sam zacząłem kombinować

> Oto mój schemat identyczne podłączenie mam w aucie.

> [załącznik]

> Podczas odpalania drzwi się otwierają po odpaleniu zamykają. Czy to znaczy, że źle podłączony jest

> przewód 5 brązowy, czy może źle 6 biały, 7 czerwony?

Myślę ze dobrze kombinujesz. Stawiam ze 5 został niewłasciwie podpięty pod stacyjkę i zanika na nim napiecie. Podłącz miernik i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podczas odpalania drzwi się otwierają po odpaleniu zamykają.

Widzę, że nikt nie odpowiada, a ty się męczysz, więc mam koncepcję, dlaczego tak się dzieje:

Niektóre alarmy mają funkcję zamykania drzwi podczas jazdy i odmykania po wyłączeniu silnika. To taki myk, żeby ci złodzieje torebki nie zajumały (panie) lub bagażnika nie opróżniły, jak stoisz na czerwonym świetle lub w korku tongue.gif

Te najprostrze działają tak:

- włączamy zapłon = drzwi się zamykają

- wyłączamy zapłon = drzwi się otwierają

Działa to w ten sposób, że alarm testuje napięcie na linii "15": wysokie => zamknąć, niskie => otworzyć.

I teraz moja hipoteza: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx jeśli po przekręceniu kluczyka na zapłon drzwi się zamkną ( "wysokie => zamknąć "),

ale podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie na akumulatorze znacznie się obniży , to alarm może to odczytać jako "niskie => otworzyć ",

następnie jak silnik zacznie działać i alternator da te U >14V, to alarm to odczytuje xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx " wysokie => zamknąć ".

W rezultacie masz sekwencję opisywaną na początku postu:

Quote:

... po przekręceniu kluczyka w pozycję gdy zapalają się kontrolki,
zamykają
się drzwi.

Ale po przekręceniu w pozycję kręcenia rozrusznikiem drzwi się
x
otwierają

i znowu
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
zamykają
.


Pasuje?

I masz rozwiązanie zagadki: moja konkluzja: słaby akumulator.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest tak jak piszesz, tyle że akumulator nowy. Ale ten trop jest dobry, napięcie zanika. Obstawiam złe podpięcie pod stacyjkę. Sprawdzę jutro miernikiem.

Odłączając centralkę alarmu drzwi w ogóle nie otwierają się ani nie zamykają się podczas rozruchu i przekręceniu kluczyka więc to coś z alarmem.

Jeśli okaże się, że to złe podłączenie to trzeba by pogłówkować gdzie podłączyć przewód nr 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeszcze taka opcja, że zamykanie drzwi jest podpięte pod obwód, który jest wyłączany w pozycji

> kluczyka rozrusznik. Tak jak np. radio.

Dokładnie tak może być. Skąd wziąć ''stałego'' plusa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzone, podczas rozruchu napięcie spada do 0 czyli zanika. Akumulator odpada. Oznacza to, że źle jest podłączone. Idę kombinować i szukać stałego plusa smile.gif

Panowie, przyszła mi myśl: W liczniku nie jest czasem doprowadzony stały plus po przekręceniu kluczyka? może tam podpiąć się do jednego kabelka i pociągnąć plusa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomierzone, podczas rozruchu napięcie spada do 0 czyli zanika.

Więc, tak jak wyżej napisano, podłączone jest do linii "15A", a powinno do "15", błąd montażu, tego nie zakładałem... Teraz schemat w rączkę, poszukaj, gdzie są te sygnały i skoryguj podłączenie. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuje wszystkim za pomoc!

> Udało mi się znaleźć stały plus po przekręceniu kluczyka przy liczniku. Teraz centralny działa jak

> trzeba

Edytuj posty mistrzu bo znowu się ktoś przyczepi.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.