Skocz do zawartości

Muzyk to co ... ?


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

> dokładnie

> a dodajmy np benzyne w LPG vs Diesel co bardziej się opłaca ?

Nigdy nie miałem samochodu z LPG-więc nie mam porównania, mamy z żonką dwa diesle, wcześniej miała diesla (ja dwie benzynki zlosnik.gif ), teściowie mają diesle (scenic 1,5dci i meganka 1,5dci, i wszystko hula. Jedyny problem jaki mieliśmy z dieslem (astra 2,o dti) to faktycznie padnięta pompa, przy 240000km (koszt naprawy 1500zł)- teraz astra ma 332000km i (odpukać) kula się całkiem nieźle. Dodam tylko że mamy w domu trzy 1,5dci -dwa są u nas od 3 lat i też jest waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to podałem Ci

> 1.6 16v po mieście jakieś 7,5

Po mieście? Aby na pewno?

W życiu, przy swojej jeździe, nie zszedłbym Meganką z takim silnikiem poniżej 11-tu. A wcale nie jeżdżę jak wariat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy nie miałem samochodu z LPG-więc nie mam porównania, mamy z żonką dwa diesle, wcześniej miała

> diesla (ja dwie benzynki ), teściowie mają diesle (scenic 1,5dci i meganka 1,5dci, i wszystko

> hula. Jedyny problem jaki mieliśmy z dieslem (astra 2,o dti) to faktycznie padnięta pompa,

> przy 240000km (koszt naprawy 1500zł)- teraz astra ma 332000km i (odpukać) kula się całkiem

> nieźle. Dodam tylko że mamy w domu trzy 1,5dci -dwa są u nas od 3 lat i też jest

Jeśli chodzi o lpg to osoby z mala tolerancja na dziwne zachowania auta nie powinny jej zakładać. Zawsze się można czepiać czegoś. A jak Ci nic nie przeszkadza to zakładać można. Mnie dobija częste tankowanie. Na lpg robiłem do 350 km na zbiorniku. Na samedojazdy do pracy schodzi dziennie ponad 70km. Zakupy albo inne tam i wychodzi tankowanie co 2-3 dzień :/

Miałem i mieć nie chce. Wole rozwiązania fabryczne. Chętnie bym spróbował małej turbobenzyny i hybrydy ale ta druga przy moich trasach raczej się nie sprawdzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po mieście? Aby na pewno?

> W życiu, przy swojej jeździe, nie zszedłbym Meganką z takim silnikiem poniżej 11-tu. A wcale nie

> jeżdżę jak wariat.

bez problemu miałem taki wynik , ale fakt jak były duże korki to równe 8 ok.gif więc jak widać nie ma jakiejś masakry ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy nie miałem samochodu z LPG-więc nie mam porównania, mamy z żonką dwa diesle, wcześniej miała

> diesla (ja dwie benzynki ), teściowie mają diesle (scenic 1,5dci i meganka 1,5dci, i wszystko

> hula. Jedyny problem jaki mieliśmy z dieslem (astra 2,o dti) to faktycznie padnięta pompa,

> przy 240000km (koszt naprawy 1500zł)- teraz astra ma 332000km i (odpukać) kula się całkiem

> nieźle. Dodam tylko że mamy w domu trzy 1,5dci -dwa są u nas od 3 lat i też jest

panic.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po mieście? Aby na pewno?

> W życiu, przy swojej jeździe, nie zszedłbym Meganką z takim silnikiem poniżej 11-tu. A wcale nie

> jeżdżę jak wariat.

pitolenie trzy po trzy,

po pierwsze, tesciu przy 150kkm sprzedał kangoo 1.5dci - zero awarii

szwagier dobija do 190kkm w kangoo 1.5 dci - zero awari o ktorych piszecie

meganka przy traktowaniu zero-jedynkowym pali 10.5l/lpg

przy takim samym traktowaniu 1.9tdi w octavii pali podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez problemu miałem taki wynik , ale fakt jak były duże korki to równe 8 więc jak widać nie ma

> jakiejś masakry

u mnie komp z ostatnich 4000km, pokazuje 7.9

a jezdze praktycznie w 95% trasy z predkosciami 120-160km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam gaz w 4-tym aucie,

w nexii II gen - dno

lanos sekwencja - lepiej, ale duzo brakowalo do fajnej jazdy

megane/yaris - fajnie dobrane komponenty - chodzi naprawde dobrze (megane 27kkm, yaris 11kkm)

do pracy mam 100km, tankuje co 3 dni - żyję zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie komp z ostatnich 4000km, pokazuje 7.9

> a jezdze praktycznie w 95% trasy z predkosciami 120-160km/h

Mam tak samo ze spalaniem, z tym ze ciut więcej miasta i trochę wolniejok.gif

No ale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam tak samo ze spalaniem, z tym ze ciut więcej miasta i trochę wolniej

> No ale

wieksza bude masz,

wydaje mi sie ze przez ta moja skrzynie pali troche mniej

170km/h - 4000 rpm

chociaz opory robia swoje, wiec i spalic musi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wieksza bude masz,

Wyższąok.gif

> wydaje mi sie ze przez ta moja skrzynie pali troche mniej

> 170km/h - 4000 rpm

> chociaz opory robia swoje, wiec i spalic musi

No skrzynie to masz albo z diesla albo z jakiegoś 3.0 zlosnik.gif

Przy 4000 mam jakieś 140...może ciut więcej.

Przy 3000 jest trochę ponad 100 (licznikowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam gaz w 4-tym aucie,

> w nexii II gen - dno

> lanos sekwencja - lepiej, ale duzo brakowalo do fajnej jazdy

> megane/yaris - fajnie dobrane komponenty - chodzi naprawde dobrze (megane 27kkm, yaris 11kkm)

> do pracy mam 100km, tankuje co 3 dni - żyję

Współczuje ja się męczyć na szczęście nie muszę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o lpg to osoby z mala tolerancja na dziwne zachowania auta nie powinny jej zakładać.

> Zawsze się można czepiać czegoś. A jak Ci nic nie przeszkadza to zakładać można. Mnie dobija

> częste tankowanie. Na lpg robiłem do 350 km na zbiorniku. Na samedojazdy do pracy schodzi

> dziennie ponad 70km. Zakupy albo inne tam i wychodzi tankowanie co 2-3 dzień :/

> Miałem i mieć nie chce. Wole rozwiązania fabryczne. Chętnie bym spróbował małej turbobenzyny i

> hybrydy ale ta druga przy moich trasach raczej się nie sprawdzi...

ja robię teraz kilkukilometrowe odcinki do pracy i z powrotem, diesel się męczy- ale sprzedawać "dobre" i prawie bezawaryjne auto troszkę mi szkoda 270751858-jezyk.gif no i tankowanie raz w miesiącu... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na trasie zawsze jeżdżę 110 max 120

I przy tej prędkości spalało ci 6/100?

Kurcze, wuja w swojej megane spalał pod 7/100 w trasie, Mi średnia wychodzi (z kompa) 7,6-8,0...i mniej nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak rozglądałeś się za autobusem to brałeś pod uwagę C-Maxa ?

tak ale jakoś Ford nie przemawia do mnie i trudno było dostać wypasem , a wiedziałem że renówka łatwo się gazuje i silnik żywotny i zazwyczaj na fullwypasie ok.gif no i cena też niezła jest renówek ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzeczony Łysy, to chyba nie tylko fotozbok, ale i francozbok.

niestety , jak bym miał więcej kasy to pewnie jakieś audi bym kupił bo fajnie wykonane są ale nie spał bym bo by mi pewnie buchnęli grinser006.gif

No niestety francuzy najniższa cena co do wyposażenia i rocznika. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak ale jakoś Ford nie przemawia do mnie i trudno było dostać wypasem , a wiedziałem że renówka

> łatwo się gazuje i silnik żywotny i zazwyczaj na fullwypasie no i cena też niezła jest

> renówek

nie boisz się tego automatu ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie boisz się tego automatu ?

a czego mam się bać ? kupe ludzi jeździ i działa , a jak padają to zazwyczaj zaworki i w takim dobrym serwisie renault powiedzieli mi że za robotę wymianę zaworków 1200zł wezmą ok.gif

W stanach pewnie 99% automatów i nie płaczą zlosnik.gif

komfort jest piękny jak nie da mi w palnik jakoś to już wiem że same automaty kupuje zlosnik.gifok.gif

w tym serwisie mówili mi że jak olej będę zmieniał co 60tys to śmiało przebiegi po 220-250tys bez wymiany zaworka ok.gif

a ja i tak zamierzam pojeździć pewnie max 3 lata i wymienić na coś nowszego ok.gif i nie ukrywam że chętnie bym dźwignął pewnie takie sceniora ale po 2008 albo już w nowej budzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciągle się słyszy o zepsutych skrzyniach a to audi, a to vw (pełno tego)

> znajomy stracił trochę kasy i zdrowia - skrzynia w audi a6

Ale tam chyba nie bylo klasycznych automatow, tylko jakies wynalazki tiptronic, dsg itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tam chyba nie bylo klasycznych automatow, tylko jakies wynalazki tiptronic, dsg itp.

A które teraz to KLASYCZNE automaty ??

Wszystkie z elektroniką smile.gif

a DP0 inaczej zwana AL4 dostępna w PSA za dobrej opinii nie ma, w porównaniu do starych ZFów xxHP.

Jest to słaba skrzynia - tzn. ma mały moment MAX na poziomie 220-240Nm co dyskwalifikuje ją do podnoszenia mocy motoru smile.gif

Co innego AISIN AM6C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A które teraz to KLASYCZNE automaty ??

> Wszystkie z elektroniką

> a DP0 inaczej zwana AL4 dostępna w PSA za dobrej opinii nie ma, w porównaniu do starych ZFów xxHP.

> Jest to słaba skrzynia - tzn. ma mały moment MAX na poziomie 220-240Nm co dyskwalifikuje ją do

> podnoszenia mocy motoru

> Co innego AISIN AM6C

Nie oszukujmy się teraz już nikt nie bawi sie w Tuningi w dupowozach benzynowych, a w dieslach zazwyczaj chip tuning a tam już jest mocniejsza skrzynia nie dp0. Przynajmniej w scenic i megane nie wiem jak w innych francuzach.

no i jak czytam fora renault to nie ma jakiegoś dużego wysypu problemów ale fakt też mniejsza ilość jezdzi z automatami.

jak szukałem scenica to wszystkich na allegro było około 1000szt po wyfiltrowaniu benzyn poniżej 200 sztuk a zaznaczeniu automatycznej skrzyni 22sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdze drugim BMW dieselem, w pierwszym bez większych problemów, tylko sprzęgło i koło dwumasowe.

W obecnym aucie na problemy typowo dieslowe wydalem już z 7,5 tyś PLN (nowa turbposrężarka, problem z DPFem).

Ok, nie zrażam się, dam jeszcze jedną szansę dieslowi, np HDI, ale jak znowu będą problemy to tylko benzyna + gaz.

Patrząc z perspektywy czasu to myśle sobie, ze jeśli chcialbym bezawaryjnego auta to trzeba byłoby zdecudować się na Meganke 1.6 z gazem i to wszystko. Zniese wymianę cewek, zniese rozrzad z KZFR co 80 tyś bo koszty nie zabijają. Ale przy jakiejkolwiek wiekszej awarii w dieslu leci 2-5 koła.

W roku jeżdże sporo ok 25 kkm, ale do pracy mam 11 km i mój diesel jest gotowy do wypalania DPFa (którego już nie ma zlosnik.gif) dopiero, kiedy temp silnika osiągnie 75 st., a zimą osiąga na 2-3 km przed końcem drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdze drugim BMW dieselem, w pierwszym bez większych problemów, tylko sprzęgło i koło dwumasowe.

> W obecnym aucie na problemy typowo dieslowe wydalem już z 7,5 tyś PLN (nowa turbposrężarka, problem

> z DPFem).

> Ok, nie zrażam się, dam jeszcze jedną szansę dieslowi, np HDI, ale jak znowu będą problemy to tylko

> benzyna + gaz.

> Patrząc z perspektywy czasu to myśle sobie, ze jeśli chcialbym bezawaryjnego auta to trzeba byłoby

> zdecudować się na Meganke 1.6 z gazem i to wszystko. Zniese wymianę cewek, zniese rozrzad z

> KZFR co 80 tyś bo koszty nie zabijają. Ale przy jakiejkolwiek wiekszej awarii w dieslu leci

> 2-5 koła.

> W roku jeżdże sporo ok 25 kkm, ale do pracy mam 11 km i mój diesel jest gotowy do wypalania DPFa

> (którego już nie ma ) dopiero, kiedy temp silnika osiągnie 75 st., a zimą osiąga na 2-3 km

> przed końcem drogi

Jeździsz średnio 25-30 kkm, sporo to jest 40-60 kkm rocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie oszukujmy się teraz już nikt nie bawi sie w Tuningi w dupowozach benzynowych, a w dieslach

> zazwyczaj chip tuning a tam już jest mocniejsza skrzynia nie dp0. Przynajmniej w scenic i

> megane nie wiem jak w innych francuzach.

> no i jak czytam fora renault to nie ma jakiegoś dużego wysypu problemów ale fakt też mniejsza ilość

> jezdzi z automatami.

> jak szukałem scenica to wszystkich na allegro było około 1000szt po wyfiltrowaniu benzyn poniżej

> 200 sztuk a zaznaczeniu automatycznej skrzyni 22sztuki.

DP0 (AL4) to bardzo uniwersalna skrzynia, montowana i w mniejszych i w większych autach, w benzynach i dieselach.

Np w Espace IV 2,2dCi również jest DP0 w jakiejś tam odmianie.

Poza tym to tylko 4 biegowa skrzynia, średnio komfortowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DP0 (AL4) to bardzo uniwersalna skrzynia, montowana i w mniejszych i w większych autach, w

> benzynach i dieselach.

> Np w Espace IV 2,2dCi również jest DP0 w jakiejś tam odmianie.

> Poza tym to tylko 4 biegowa skrzynia, średnio komfortowa.

A to już zależy o jakim komforcie mówisz bo nie widzę w porównaniu do poprzedniej skrzyni jakiś minusów. ..a i na trasie nie ma dramatu ale ja nie jeżdżę szybko. a jednak w scenicach po lifcie dieslach już jest inna skrzynka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.