Jump to content

Wariuje wskaznik temperatury po dodaniu gazu


Recommended Posts

Witam drogich forumowiczow , otorz problem polega na tym ze wariuje wskaznik temperatury. Plynu nie ubywa, ogrzewanie jest natomiast przy dodawaniu gazu wskazowka leci na dol, pozniej znow troche do gory , znow na dol i po chwili zaczyna drgac ok 1-2 mm gora dol. Obroty zaczely falowac itp. Co to moze byc? Ja obstawiam za czujnikiem temperatuty tylko pytanie ktorym ?

Link to comment
Share on other sites

Objawy wskazują na brak styku w płytce z elektroniką od wskaźników albo z samym czujnikiem .

Nie mam w tej chwili dostępu do schematu , ale w 1.6 powinno być rozwiązanie analogiczne jak w JTD , gdzie w termostacie jest podwójny czujnik temperatury - sprawdź styk na wtyczce .

Link to comment
Share on other sites

Tez mi sie tak zdaje ze albo czujnik albo wtycznka.. tylko powiedz czy ma to wplyw na falowanie obrotow ? I od czego sa dwa czujniki czerwoni i niebieski konkretnie?

> Objawy wskazują na brak styku w płytce z elektroniką od wskaźników albo z samym czujnikiem .

> Nie mam w tej chwili dostępu do schematu , ale w 1.6 powinno być rozwiązanie analogiczne jak w

> JTD , gdzie w termostacie jest podwójny czujnik temperatury - sprawdź styk na wtyczce .

Link to comment
Share on other sites

Przed liftem w termostacie były dwa czujniki. Jeden podawał temperaturę do komputera drugi na deskę. W moim aucie za falowanie obrotów na gazie odpowiedzialny był uszkodzony regulator ciśnienia paliwa. Zdejmij gumowy wężyk idący od listwy do kolektora ssącego i zobacz czy są ślady benzyny.

Link to comment
Share on other sites

> Witam drogich forumowiczow , otorz problem polega na tym ze wariuje wskaznik temperatury. Plynu nie

> ubywa, ogrzewanie jest natomiast przy dodawaniu gazu wskazowka leci na dol, pozniej znow

> troche do gory , znow na dol i po chwili zaczyna drgac ok 1-2 mm gora dol. Obroty zaczely

> falowac itp. Co to moze byc? Ja obstawiam za czujnikiem temperatuty tylko pytanie ktorym ?

może masz zapowietrzony układ, bąbel przeleci przez termos obniży temp, zaraz czujnik dostanie płynu i wskazówka w górę wink.gif

Link to comment
Share on other sites

A u mnie w Bravie 1,6 też raz wskaźnik zaczął wariować (zresztą wkrótce po kupnie padaki, co mnie nieco zmartwiło)

Odnalazłem (jakoś, sam nie wiem jak i już słabo pamietam gdzie, ale przy silniku i "od góry") miejsce gdzie odchodzi kabelek od czujnika temp. - zweryfikowałem, że to on przykładając do masy przy pomocy żony. Konektorek był luźny, nieco go "zmiażdzyłem" i wsunąłem, potem do końca posiadania padaki (w zasadzie do dzisiaj bo znam obecnego własciciela, czyli ze 6 lat już) było już wszystko git.

A objaw był podobny, tzn wariowanie (OIDP opadanie) wskaźnika w zależności od przygazówek, obrotów, hamowania silnikiem itd. itp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.