Skocz do zawartości

[J] które silniki są na bezpośrednim wtrysku?


kecyrf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pytanko jak w temacie, chodzi o astrę J (chodzi o przeróbkę na gaz). Z tego co się orientuję (znalazłem) to są nastepujące:

1.4 ecoFLEX A14XER 100 KM

1.4ecoFLEX A14XEL 87 KM

1.4Turbo A14NET 140 KM

1.4 Turbo A14NEL 120 KM

1.6 A16XER 115 KM

1.6 Turbo A16LET 180 KM

1.6 SIDI A16XHT 170 KM

2.0 Turbo A20NFT 280 KM

A może przy okazji ktoś napisze które dobrze się spisują, a które omijać wink.gif. No 2.0 odpada a które z pozostałych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z benzynowych XHT i NFT, z diesli wszystkie.

> Zagazować można wszystkie, kwestia kasy. Najtańsza eksploatacja wyjdzie na benzyniakach 1.4, bo

> mają hydraulikę przy zaworach.

Wszystkie 1.4 mają hydraulikę? A 1.4 min ile koni by w miarę sie zrywało w jeździe? Dodam że to ma być kombi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Pytanko jak w temacie, chodzi o astrę J (chodzi o przeróbkę na gaz). Z tego co się orientuję

> (znalazłem) to są nastepujące:

1.4 A14XER 100 KM

Dopiero 25kkm na LPG, jak na razie żadnych problemów, poza tym co już pisałem wcześniej. Ten silnik nie przyspiesza w tym aucie tylko się toczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A 1.4 min ile koni by w miarę sie zrywało w jeździe? Dodam że to ma być kombi?

100KM w kombi to za mało do tego auta. A14NEL i A14NET to te same silniki, tylko w wersji 120KM - A14NEL jest inny soft w komputerze. Obydwa idzie podciągnąć na około 160 KM i ta moc jak dla mnie powinna być już wystarczająca.

Co do LPG bo to Cię na pewno zainteresuje, to mam założoną instalację w A14NET 140 KM. Na razie przejechałem ok. 3kkm na LPG także nie mogę się wypowiedzieć jak na dłuższą metę jest ale nie czuję różnicy pomiędzy LPG a noPB palacz.gif

Zamontowane mam: reduktor ACR01, hany zielone, Stag Qbox, butla 59l w koło (650x230), max jaka wejdzie to 680x230 i emulator ciśnienia paliwa AEB.

Ogólnie astrę z silnikiem A14NET da się znaleźć lecz jak byś szukał astry z silnikiem A14NET dobrze wyposażonej lizak.gif i nie klepaną z przystanku to bardzo ciężko sick.gif

Jak byś miał jakieś pytania to śmiało ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100KM w kombi to za mało do tego auta. A14NEL i A14NET to te same silniki, tylko w wersji 120KM -

> A14NEL jest inny soft w komputerze. Obydwa idzie podciągnąć na około 160 KM i ta moc jak dla

> mnie powinna być już wystarczająca.

> Co do LPG bo to Cię na pewno zainteresuje, to mam założoną instalację w A14NET 140 KM. Na razie

> przejechałem ok. 3kkm na LPG także nie mogę się wypowiedzieć jak na dłuższą metę jest ale nie

> czuję różnicy pomiędzy LPG a noPB

> Zamontowane mam: reduktor ACR01, hany zielone, Stag Qbox, butla 59l w koło (650x230), max jaka

> wejdzie to 680x230 i emulator ciśnienia paliwa AEB.

> Ogólnie astrę z silnikiem A14NET da się znaleźć lecz jak byś szukał astry z silnikiem A14NET dobrze

> wyposażonej i nie klepaną z przystanku to bardzo ciężko

> Jak byś miał jakieś pytania to śmiało

No dzieki za info. Ja myslałem o 1,4 140KM lub 1,6 115KM. Czyli tą 120KM można podkręcić bez problemów do 140KM?

I jeszcze jedno może kolega napisać coś o spalaniu swojej asterki tej 1.4 140KM. Jakie spalanie na trasie a jakie w mieście, bo jak czytam to na necie są rozbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli tą 120KM można podkręcić bez problemów do 140KM?

Bez a nawet można więcej zlosnik.gif

> I jeszcze jedno może kolega napisać coś o spalaniu swojej asterki tej 1.4 140KM. Jakie spalanie na trasie a jakie w mieście, bo jak czytam to na necie są rozbieżności.

Wszystko zależy od stylu jazdy. W moim przypadku na LPG, miasto 10-11 z tym że nie wiem co to korki, trasa od 7 l/100km. Na noPb do 20% mniej. Auto bardzo szybko się rozgrzewa co uważam jest sporym plusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina jest zamontowane w kolektorze wylotowym. Chłodzi ją woda. Tzreba poamiętać żeby po ostrej jeździe nie gasić od razu bo oprócz mozliwości uszkodzenia turbo można jeszcze zagotować płyn chłodniczy ( ktoś opisywał ostatnio podobną historię z Fordowskim EcoBoostem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbina jest zamontowane w kolektorze wylotowym. Chłodzi ją woda. Tzreba poamiętać żeby po ostrej jeździe nie gasić od razu bo oprócz mozliwości uszkodzenia turbo można jeszcze zagotować płyn chłodniczy

A jak to jest podczas dłuższego postoju na wolnych obrotach w upale?

Przy takich postojach temperatura w moim aucie rośnie do 105 st.C. Można od razu gasić, czy lepiej poczekać aż spadnie?

Temperatura płynu przy normalnej jeździe wynosi u mnie ok. 100 - 102 st.C. Dodam, że wskaźnik temp. płynu okazuje 90 st.C, wentylatory działają a temperatura płynu zmierzona była poprzez podpięcie komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się wydaje, że przy turbosprężarkach montowanych w płaszczu wodnym były dodatkowo stosowane elektryczne pompy, aby mogły pracować po wyłączeniu silnika.

A te pompy to powinno być słychać po wyłączeniu silnika bo u mnie nic nie hałasuje niewiem.gifpanic.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy takich postojach temperatura w moim aucie rośnie do 105 st.C.

Rośnie, bo masz elektrycznie sterowany termostat. Możesz wyłączać bez problemu. Po normalnej jeździe też. Tutaj chodzi tylko o przypadki, kiedy np: jedziesz 160/h po autostradzie (niemieckiej oczywiście), skręcasz na stację i w takim przypadku powinno się odczekać z pół minutki przed wyłączeniem silnika.

Dodatkową pompę wody ma - z benzyniaków - tylko XHT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz wyłączać bez problemu. Po normalnej jedzie też.

ok.gif

>Tutaj chodzi tylko o przypadki, kiedy np: jedziesz 160/h po autostradzie (niemieckiej oczywiście), skręcasz na stację i w takim przypadku powinno się odczekać z pół minutki przed wyłączeniem silnika.

to jest dla mnie oczywiste, zaszkodzić nie zaszkodzi a jest szansa, że turbinka dłużej wytrzyma zlosnik.gifdevil.gif

> Dodatkową pompę wody ma - z benzyniaków - tylko XHT.

aha, czyli w silniku, który posiadam nie ma jej lizak.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale po co jak na sekwencji spisuje się dobrze

Instalacja jest prostsza. Korzysta z ECM fabrycznego. Nie ma żadnych problemów z gniazdami zaworowymi.

I najwazniejsze: rozprężanie gazu w kolektorze dolotowym powoduje wyraźny spadek temp mieszanki. Czyli działa podobnie jak intecooler.

Większa moc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj piszą, że ta instalacja wcale nie jest taka rewelacyjna

No przestań... proszę.

To 2009 rok.

Obecnie jest sporo zmian. Instalacja staniała, stała się prostsza. Działa idealnie. Nie ma w niej reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No przestań... proszę.

> To 2009 rok.

> Obecnie jest sporo zmian. Instalacja staniała, stała się prostsza. Działa idealnie. Nie ma w niej reduktora.

Ok, zgodzę się z Tobą, lecz proszę o więcej informacji i jakieś fachowe źródło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Autoświecie nr 49/13 jest dyzy artykuł poświęcony nowej instalacji. Wady, zalety, ceny.

Przeczytałem swiety.gif. Instalacja faktycznie może i dobra lecz cały czas mało tego jeździ, zapewne ciężko znaleźć ogarniętego mechanika no i jednak wyższa cena. Uważam, że DOBRZE wyregulowana instalacja sekwencyjna nie ma wpływu na żywotność silnika. Jak ktoś szuka auta do LPG to wydaje mi się że wybierze z takich co się nadają a nie będzie później cudował 270751858-jezyk.gif. Za kilka lat zapewne stanie się popularna, lecz na razie chyba jeszcze za wcześnie. A artykuł w Auto Świecie jak to gazetach, może ktoś mu pomógł żeby się tam znalazł i ocenił tak jak trzeba grinser006.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli tą 120KM można podkręcić bez problemów do 140KM?

Bez a nawet można więcej

No to jeszcze ostatnia kwestia w temacie podkręcania. Czy to jest ingerencja typu chipowanie auta, czy podłaczenie pod kompa starczy? (jak wyczytałem: A14NEL - Słabsza odmiana silnika A14NET. Moc zmniejszono poprzez modyfikację programu sterującego silnikiem.). No i jaki jest ewentualnie koszt takiej zmiany na 140KM?

No i z innej beczki. Jak widzę to ten 1.4 120 i 140KM ma lepsze osiągi i mniejsze spalanie paliwa niż 1.6 115KM. No i lepiej nadają się do zagazaowania ze wzgledu na hydraulike na zaworach? Czyli brać te 1.4 niż 1.6 lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jeszcze ostatnia kwestia w temacie podkręcania. Czy to jest ingerencja typu chipowanie auta, czy podłaczenie pod kompa starczy? (jak wyczytałem: A14NEL - Słabsza odmiana silnika A14NET.

> Moc zmniejszono poprzez modyfikację programu sterującego silnikiem.). No i jaki jest ewentualnie koszt takiej zmiany na 140KM?

Nie mam pojęcia, spróbuj zadzwonić do ASO i zapytaj czy z NEL-a da się zrobić NET-a bo może oferują taką usługę.

> No i z innej beczki. Jak widzę to ten 1.4 120 i 140KM ma lepsze osiągi i mniejsze spalanie paliwa niż 1.6 115KM. No i lepiej nadają się do zagazaowania ze wzgledu na hydraulike na zaworach?

> Czyli brać te 1.4 niż 1.6 lepiej?

1,6 też da się zagazować, ktoś tutaj ma zagazowaną, lecz nie mogę sobie przypomnieć kto. Ważny jest ogarnięty mechanik i dobry kit ok.gif. Co do spalania u mnie już pisałem, poza tym "turbo żyje - turbo pije" devil.gif. Ja na Twoim miejscu szukałbym T zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pojęcia, spróbuj zadzwonić do ASO i zapytaj czy z NEL-a da się zrobić NET-a bo może oferują

> taką usługę.

Na ASO pod tym względem bym nie stawiał..

Byłoby to wbrew polityce Opla ( jak i każdego innego producenta) - cennikowo wersja 14o konna jest 3000 droższa od 120 konnej. I dla firmy lepiej gdy klient wyda 3000 wiecej niz np kupi słabszą wesję i dołoży np 1500 na mod softu żeby mieć mocniejszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na ASO pod tym względem bym nie stawiał..

Ale spróbować można. Wiem, że np. w Seacie można podnieść moc w ASO (lub za pośrednictwem ASO) nie tracąc przy tym gwarancji.

> Byłoby to wbrew polityce Opla ( jak i każdego innego producenta) - cennikowo wersja 14o konna jest 3000 droższa od 120 konnej. I dla firmy lepiej gdy klient wyda 3000 wiecej niz np kupi słabszą wesję i dołoży np 1500 na mod softu żeby mieć mocniejszą...

A jeśli podniesienie mocy kosztuje w ASO 4000 zł to kto zarabia? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod temat bo planuje zakup Astry J z silnikiem 1.4T 140KM z rocznika od 2011. Zupełnie nie znam tego silnika i chciałbym poznać wasze opinie na jego temat szczególnie tych którzy użytkują te auta na codziennie. Zależy mi na opiniach z zamontowaną instalacją LPG.

Na co uważać i zwrócić uwagę przy zakupie czemu się przyglądać i nasłuchiwać?

Za każdą cenną radę z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.