banditpl Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Witam.Mam pytanie odnosnie abs w tym modelu.Otóz kontrolka abs przy rozruchu zapala sie normalnie a abs nie działa.Gdzie szukac przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 nie kumam pytania, przy rozruchu się zapali i zgaśnie, czy zapali i świeci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Witam.Mam pytanie odnosnie abs w tym modelu.Otóz kontrolka abs przy rozruchu zapala sie normalnie a > abs nie działa.Gdzie szukac przyczyny? Co znaczy normalnie? Zaobserwuj, czy nie jest podpięta do innej kontrolki i nie gaśnie dokładnie równo z którąś inną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Sprawdz czujniki i kontakt z nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banditpl Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > nie kumam pytania, przy rozruchu się zapali i zgaśnie, czy zapali i świeci? przy odpalaniu auta zapala sie a gdy auto odpalone to gasnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > przy odpalaniu auta zapala sie a gdy auto odpalone to gasnie To jeszcze powiedz,od kiedy masz to auto,a jeśli go nie masz od nowości to popatrz,czy ta kontrolka nie gaśnie razem z kontrolką ciśnienia oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Sprawdz czujniki i kontakt z nimi. Ale to powinien wywalić błąd, a kontrolka gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazik Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Krótki samouczek diagnostyki dla modelu 124, 201, i 126 - mają taki sam ABS 1. Kontrolka zapala się zaraz po załączeniu zapłonu i nie gaśnie po uruchomieniu silnika: - przełożone kontrolki w liczniku, Układ ABS może wtedy działać (ale nie musi) - usterka "srebrnego" (zimne luty wewnątrz) Kontrolka może jednak gasnąć sporadycznie w czasie jazdy - spalony bezpiecznik na srebrnym 2. Kontrolka zapala się po załączeniu zapłonu, gaśnie po uruchomieniu silnika i zapala się ponownie po przejechaniu krótkiego dystansu: - usterka któregoś czujnika przy kołach (przerwa na czujniku lub na kablu czujnika) Lub któryś czujnik niepodłączony do instalacji. Dzieje się tak dlatego, że komputer sprawdza czujniki dopiero po ruszeniu z miejsca - a nie po uruchomieniu silnika 2. Kontrolka zapala się po załączeniu zapłonu, gaśnie po uruchomieniu silnika i zapala się ponownie po przejechaniu dłuższego dystansu (najczęściej na wybojach lub przy skręcie) Dodatkowo może być nieumotywowane załączanie układu ABS ("mrowienie" pedału nawet przy małej prędkości): - kabel któregoś czujnika jest przełamany, jednak jeszcze styka. W miejscu przełamania powstają dodatkowe impulsy (iskrzenie) powodujące zakłócenia w pracy ABS. 3. Kontrolka zapala się i gaśnie bez logicznego systemu. WAŻNE: potrafi zgasnąć w czasie jazdy. - usterka "srebrnego" (zimne luty). Usterka zasilania ABS-u to jedyny przypadek, że kontrolka może zgasnąć w czasie jazdy. Przy pozostałych uszkodzeniach (nawet krótkotrwałych) błąd zapisywany jest w krótkotrwałej pamięci sterownika i zostaje wykasowany po wyłączeniu zapłonu. Na ten czas zapalana jest kontrolka usterki i układ zostaje wyłączony. 4. Kontrolka nie świeci - ani po załączeniu zapłonu, ani po uruchomieniu silnika, ani w czasie jazdy. - spalona kontrolka - usterka przekaźnika kontrolki na pompie ABS 5. Kontrolka zapala się po załączeniu zapłonu, gaśnie po uruchomieniu silnika i zapala się ponownie po przekroczeniu określonej (zawsze prawie takiej samej) prędkości: - opony o niejednakowym promieniu toczenia. Prędkość przy której zapala się kontrolka będzie tym niższa, im większa jest różnica rozmiarów. Tak to wygląda dla większości przypadków i prawie w stu procentach się sprawdza. Autor: Gerri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Autor: Gerri jeżeli tak napisał Gerri to wie co mówi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.