Skocz do zawartości

Merc 190E


banditpl

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam.Mam pytanie odnosnie abs w tym modelu.Otóz kontrolka abs przy rozruchu zapala sie normalnie a

> abs nie działa.Gdzie szukac przyczyny?

Co znaczy normalnie? Zaobserwuj, czy nie jest podpięta do innej kontrolki i nie gaśnie dokładnie równo z którąś inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki samouczek diagnostyki dla modelu 124, 201, i 126 - mają taki sam ABS

1. Kontrolka zapala się zaraz po załączeniu zapłonu i nie gaśnie po uruchomieniu silnika:

- przełożone kontrolki w liczniku, Układ ABS może wtedy działać (ale nie musi)

- usterka "srebrnego" (zimne luty wewnątrz) Kontrolka może jednak gasnąć sporadycznie w czasie jazdy

- spalony bezpiecznik na srebrnym

2. Kontrolka zapala się po załączeniu zapłonu, gaśnie po uruchomieniu silnika i zapala się ponownie po przejechaniu krótkiego dystansu:

- usterka któregoś czujnika przy kołach (przerwa na czujniku lub na kablu czujnika) Lub któryś czujnik niepodłączony do instalacji. Dzieje się tak dlatego, że komputer sprawdza czujniki dopiero po ruszeniu z miejsca - a nie po uruchomieniu silnika

2. Kontrolka zapala się po załączeniu zapłonu, gaśnie po uruchomieniu silnika i zapala się ponownie po przejechaniu dłuższego dystansu (najczęściej na wybojach lub przy skręcie) Dodatkowo może być nieumotywowane załączanie układu ABS ("mrowienie" pedału nawet przy małej prędkości):

- kabel któregoś czujnika jest przełamany, jednak jeszcze styka. W miejscu przełamania powstają dodatkowe impulsy (iskrzenie) powodujące zakłócenia w pracy ABS.

3. Kontrolka zapala się i gaśnie bez logicznego systemu. WAŻNE: potrafi zgasnąć w czasie jazdy.

- usterka "srebrnego" (zimne luty). Usterka zasilania ABS-u to jedyny przypadek, że kontrolka może zgasnąć w czasie jazdy. Przy pozostałych uszkodzeniach (nawet krótkotrwałych) błąd zapisywany jest w krótkotrwałej pamięci sterownika i zostaje wykasowany po wyłączeniu zapłonu. Na ten czas zapalana jest kontrolka usterki i układ zostaje wyłączony.

4. Kontrolka nie świeci - ani po załączeniu zapłonu, ani po uruchomieniu silnika, ani w czasie jazdy.

- spalona kontrolka

- usterka przekaźnika kontrolki na pompie ABS

5. Kontrolka zapala się po załączeniu zapłonu, gaśnie po uruchomieniu silnika i zapala się ponownie po przekroczeniu określonej (zawsze prawie takiej samej) prędkości:

- opony o niejednakowym promieniu toczenia. Prędkość przy której zapala się kontrolka będzie tym niższa, im większa jest różnica rozmiarów.

Tak to wygląda dla większości przypadków i prawie w stu procentach się sprawdza.

Autor: Gerri

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.