Rfck Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Witam Stan oleju prawidłowy, jednak przy mocnym skręcie na rondzie lub ostrzejszym wejściu w zakręt zapala się komunikat o ciśnieniu oleju i po chwili gaśnie. Co może być przyczyną ? czujnik ? lepkość oleju ? Wlany jest castrol magnatec 5w40 syntetyk. Stilo 2.4 20 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Witam > Stan oleju prawidłowy, jednak przy mocnym skręcie na rondzie lub ostrzejszym wejściu w zakręt > zapala się komunikat o ciśnieniu oleju i po chwili gaśnie. > Co może być przyczyną ? czujnik ? lepkość oleju ? > Wlany jest castrol magnatec 5w40 syntetyk. > Stilo 2.4 20 V Te objawy występują przy niskim stanie oleju, ale (piszesz) stan jest Może to wskazywać na walnięte panewki. Masz rzadki olej i przy skręcie ucieka on na ścianki misy i robi się go mniej przy ssawce pompy. Aby ten powód wyeliminować, w miejsce czujnika trzeba zamontować manometr i zbadać faktyczne ciśnienie. (powinno wynosić coś 3-4 Bar) Kontrolka zapala się przy ok. 0,5 Bar. Można też zmienić olej na gęstszy (15w...), ale to nie wiele pomoże jeśli to ta awaria. Sprawdź też wtyczkę przy czujniku, mogła spaść i przy skręcie dotyka czujnika, albo luźno wiszący przewód bez izolacji przy skręcie "masuje". I jeszcze jedno: czy te objawy występują przy skręcie tylko w jedną stronę? Oczywiście przypadków może być więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 2.4 i ciśnienie oleju, może to pierdółka, ale zazwyczaj jest drooogo (czyt. panewki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Te objawy występują przy niskim stanie oleju, ale (piszesz) stan jest > Może to wskazywać na walnięte panewki. Masz rzadki olej i przy skręcie ucieka on na ścianki misy i > robi się go mniej przy ssawce pompy. Aby ten powód wyeliminować, w miejsce czujnika trzeba > zamontować manometr i zbadać faktyczne ciśnienie. > (powinno wynosić coś 3-4 Bar) Kontrolka zapala się przy ok. 0,5 Bar. Można też zmienić olej na > gęstszy (15w...), ale to nie wiele pomoże jeśli to ta awaria. > Sprawdź też wtyczkę przy czujniku, mogła spaść i przy skręcie dotyka czujnika, albo luźno wiszący > przewód bez izolacji przy skręcie "masuje". > I jeszcze jedno: czy te objawy występują przy skręcie tylko w jedną stronę? > Oczywiście przypadków może być więcej. Szczerze mówiąc zawsze działo się to przy skręcie w prawo, staram się tego unikac bo mnie to irytuje Jeśli dzieje się przy skręcie w jedną stronę masz na to jakąs diagnozę ? Auto ma przejechane 96 tyś km. na bieżąco dolewam olej bo wiem że silnik swoje pije około litr na 1000km, jestem tego świadomy i konsekwentnie dolewam 500 ml na każde 500 km, robię 200 km na tydzień więc tego pilnuję. Ciężko mi trochę sprawdzić stan oleju bo ten bagnet to jest masakra, raz wskazuje minimum a raz w połowie, czasem w ogóle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Ciężko mi trochę sprawdzić stan oleju bo ten bagnet to jest masakra, raz wskazuje minimum a raz w > połowie, czasem w ogóle... I to chyba jest przyczyna.Zły pomiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 od kiedy masz to auto i od kiedy lejesz ten dziadoski olej może tak jak w mazdach sitko pompy oleju (smok) jest przytkany nagarem i takie są objawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Szczerze mówiąc zawsze działo się to przy skręcie w prawo, staram się tego unikac bo mnie to > irytuje Jeśli dzieje się przy skręcie w jedną stronę masz na to jakąs diagnozę ? > Auto ma przejechane 96 tyś km. na bieżąco dolewam olej bo wiem że silnik swoje pije około litr na > 1000km, jestem tego świadomy i konsekwentnie dolewam 500 ml na każde 500 km, robię 200 km na > tydzień więc tego pilnuję. > Ciężko mi trochę sprawdzić stan oleju bo ten bagnet to jest masakra, raz wskazuje minimum a raz w > połowie, czasem w ogóle... Obawiam się że nie mam dobrych wiadomości, ale po kolei. Po pierwsze: W Stilo pompa jest z prawej strony silnika. Przy skręcie w prawo, olej przemieszcza się na lewą ściankę misy, czyli nad pompą jest najmniej oleju i lampka świeci. Ktoś powie, że wszystkie auta skręcają w prawo i jest w porządku. To prawda, ale auta ze sprawnym układem korbowo-tłokowym utrzymują ciśnienie wyższe tj. 3-4 Bar i nawet gdy poziom oleju się obniży nie tracą tak znacznie ciśnienia i lampka nie świeci. W Twoim aucie ciśnienie jest bardzo niskie i wystarczy że poziom obniży się trochę i spada znacznie. Założę się, że w tym aucie gdy silnik jest zimny, kontrolka nie świeci, czy tak? Po drugie: Piszesz że dolewasz litr oleju na 1000 km. Przebieg komenraila (?) 96 tysięcy, to żaden przebieg. Pewny jesteś przebiegu? I po trzecie: Mój Stilonek ma 156 tys. (pewny, sprawdzony w ASO) od wymiany do wymiany (20tys) nie dolewam ani grama. oczywiście wypali go trochę, ale poziom spadnie o jedno oczko. Obym się mylił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Obawiam się że nie mam dobrych wiadomości, ale po kolei. > Po pierwsze: W Stilo pompa jest z prawej strony silnika. Przy skręcie w prawo, olej przemieszcza > się na lewą ściankę misy, czyli nad pompą jest najmniej oleju i lampka świeci. Ktoś powie, że > wszystkie auta skręcają w prawo i jest w porządku. To prawda, ale auta ze sprawnym układem > korbowo-tłokowym utrzymują ciśnienie wyższe tj. 3-4 Bar i nawet gdy poziom oleju się obniży > nie tracą tak znacznie ciśnienia i lampka nie świeci. W Twoim aucie ciśnienie jest bardzo > niskie i wystarczy że poziom obniży się trochę i spada znacznie. Założę się, że w tym aucie > gdy silnik jest zimny, kontrolka nie świeci, czy tak? > Po drugie: Piszesz że dolewasz litr oleju na 1000 km. Przebieg komenraila (?) 96 tysięcy, to żaden > przebieg. Pewny jesteś przebiegu? > I po trzecie: Mój Stilonek ma 156 tys. (pewny, sprawdzony w ASO) od wymiany do wymiany (20tys) nie > dolewam ani grama. oczywiście wypali go trochę, ale poziom spadnie o jedno oczko. > Obym się mylił. Co jest dziadowskie w tym oleju ? na jakim powinienem jeździć ? Co do autka to jest to Stilo abarth 2.4 benzyna a nie diesel z comon railem. Przebieg jest sprawdzony i pewny. Podczas normalnej jazdy lampka się nie zapala. Tylko podczas mocnego skrętu, akurat zawsze zapalała mi się na dogrzanym silniku bo nie próbowałem takich manewrów na zimnym. Załóżmy że dzieje się tak tylko na ciepłym silniku a na zimnym nie to co to dla mnie oznacza ? ]Mam do dyspozycji FESa tylko nie wiem czy da się sprawdzić ciśnienie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Co jest dziadowskie w tym oleju ? na jakim powinienem jeździć ? > Co do autka to jest to Stilo abarth 2.4 benzyna a nie diesel z comon railem. > Przebieg jest sprawdzony i pewny. > Podczas normalnej jazdy lampka się nie zapala. Tylko podczas mocnego skrętu, akurat zawsze zapalała > mi się na dogrzanym silniku bo nie próbowałem takich manewrów na zimnym. > Załóżmy że dzieje się tak tylko na ciepłym silniku a na zimnym nie to co to dla mnie oznacza ? > ]Mam do dyspozycji FESa tylko nie wiem czy da się sprawdzić ciśnienie oleju. Sory. Zasugerowałem się swoim dizlem, ale to wiele nie zmienia poza szczegółem, że dizle z zasady osiągają większe przebiegi. Zasada smarowania w tych dwóch motorkach jest taka sama. Nie widząc Twego auta, a tylko opisane objawy, można z dużym prawdopodobieństwem, powtarzam PRAWDOPODOBIEŃSTWEM stwierdzić, że silnik nie jest w dobrym stanie. Tzn. że może mieć wybite panewki, przez co spada ciśnienie oleju, no i jego niemałe zużycie. Bywa, chociaż rzadko, że podwiesi się zawór redukcyjny pompy oleju, ale ciśnienie spada, ale oleju nie ubywa., Ciepły silnik, to rzadszy olej, a tym samym mniejsze jego ciśnienie. Jedynym stwierdzeniem czy jest to poważne zużycie silnika jest upewnienie się (czytaj wyżej) Jakie faktycznie jest ciśnienie. Da się FESem, albo manometrem. Bez tego nikt rozsądny nie postawi pewnej diagnozy. I jeszcze jedno: gdyby kontrolka oleju nie gasła wcale, to by świadczyło o całkowitym zużyciu motorka. Przebieg, który podałeś przy normalnej eksploatacji jest przebiegiem niewielkim, wystarczy jednak (na przykład) 10 km bez oleju i finito. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Zmierz dokładnie poziom oleju/pisałeś,że masz z tym problem/.Uzupełnij do max poziomu.Nagrzej silnik i dokonaj prób. Wszystko wskazuje na niski poziom oleju. Może być też uszkodzony dopływ oleju do pompy np.smok ewentualnie w czasie naprawy usunięta została z miski blacha zapobiegająca przemieszczaniu się olej/w czasie skrętu/. I takie banalne pytanie.Czy masz oryginalną miarkę oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Nie przeczytałem wszystkich odpowiedzi bo tylko na chwilę na AK. Ale takim powodem jest niski stan oleju. Nie przytkany smok, nie wydolność pompy itp. A teraz ważna informacja. Stan na bagnecie pokaże prawdziwy poziom oleju jeśli (PODUSZKA SILNIKA NIE JEST OBERWANA) 2.4 ma bagnet po prawej stronie. po prawej jest poduszka która jak się oberwie umie silnik obniżyć się o ok 7cm mierząc stan oleju na oberwanej poduszce bagnet jest bardziej zanurzony. ot to cały powód. co do oleju to: o ile pamiętam to do 2.4 polecany jest 10w40 ( jeśli taki był polecany taki stosujemy - m.in wariator w takim "środowisku ma pracować") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Nie przeczytałem wszystkich odpowiedzi bo tylko na chwilę na AK. > Ale takim powodem jest niski stan oleju. Ja oczywiście teoretyzowałem biorąc pod uwagę podstawową znajomość eksploatacji, a poziom i rodzaj olejów i innych substancji w naszych bolidach do nich należy. Można też pytać np. dlaczego auto nie jedzie, nie sprawdzając że ktoś podiwanił motorek .Prawda kol. DARKOOO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Dzięki Panowie za wiele cennych informacji. W takim razie w pierwszej kolejności podepnę FES'a i sprawdzę ciśnienie oleju ( gdzie to dokładnie się znajduje ?) jeśli nie jest dobre doleję oleju do maksimum i sprawdzę ponownie jeśli nadal będzie słabe to musze zapewne szykować silnik do remontu ? wymiana panewek ?) Jeśli ciśnienie będzie dobre i problemem okazuje się niski poziom oleju bądź przytkany smok to dobrze Nie mam objawów uszkodzonej poduszki, auto chodzi równo nie telepie. Chyba że jest jeszcze jakiś inny objaw. Co do bagnetu przypuszczam iż jest oryginalny, nie jestem w stanie tego potwierdzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Oblecialem dokladnie cay Fes wersję 2.6 oraz 3.5 i nigdzie nie ma możliwosci sprawdzenia ciśnienia oleju.. Zrobiłem mały test, dolałem 0,5 L oleju, nagrzałem auto i zacząłem testy. 1. Ostra jazda na rondzie- kontrolki brak 2. Ostre wejścia w zakręt - kontrolki brak 3. Ostry skręt w lewo na ręcznym - kontrolka na chwilę zapaliła się ale nie w czasie wejścia w zakręt a po zatrzymaniu czyli jak olej wrócił z powrotem na lewo 4. Pusty plac, koła maksymalnie skręcone i kręcenie się w kółko na granicy przyczepności auta. Przy skręcie w prawo czasem zapalała się na chwilę kontrolka. Przy skręcie w lewo dopiero po zatrzymaniu czyly przelaniu się oleju z powrotem na drugą stronę. Reasumując, według mnie mogłem mieć faktycznie zbyt niski stan oleju. Teraz podczas normalnej nawet ostrej jazdy nic się nie zapala dopiero w momentach które opisałem wyżej. Co uważacie w tej kwestii ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Oblecialem dokladnie cay Fes wersję 2.6 oraz 3.5 i nigdzie nie ma możliwosci sprawdzenia ciśnienia Jeśli w silniku nie ma analogowego czujnika ciśnienia oleju to i FES/MES nie odczyta jego wartości . Jedyna możliwość sprawdzenia , to wkręcenie w m-ce czujnika manometru i bezpośredni odczyt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Jeśli w silniku nie ma analogowego czujnika ciśnienia oleju to i FES/MES nie odczyta jego wartości > . > Jedyna możliwość sprawdzenia , to wkręcenie w m-ce czujnika manometru i bezpośredni odczyt Rozumiem, ciekaw jestem ile pracy byłoby przy zamontowaniu na stałe takiego miernika ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Ja oczywiście teoretyzowałem biorąc pod uwagę podstawową znajomość eksploatacji, a poziom i rodzaj > olejów i innych substancji w naszych bolidach do nich należy. Można też pytać np. dlaczego > auto nie jedzie, nie sprawdzając że ktoś podiwanił motorek .Prawda kol. DARKOOO? Nie za bardzo rozumiem o co pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Dzięki Panowie za wiele cennych informacji. > W takim razie w pierwszej kolejności > podepnę FES'a i sprawdzę ciśnienie oleju ( gdzie to dokładnie się znajduje ?) jeśli nie jest dobre > doleję oleju do maksimum i sprawdzę ponownie jeśli nadal będzie słabe to musze zapewne szykować > silnik do remontu ? wymiana panewek ?) > Jeśli ciśnienie będzie dobre i problemem okazuje się niski poziom oleju bądź przytkany smok to > dobrze > Nie mam objawów uszkodzonej poduszki, auto chodzi równo nie telepie. Chyba że jest jeszcze jakiś > inny objaw. > Co do bagnetu przypuszczam iż jest oryginalny, nie jestem w stanie tego potwierdzić... Oberwana poduszka w 2.4 nie będzie przenosić drgania silnika na budę Zbudowana jest wewnątrz z gumy zawieszona na odlewie (gumowym) w kształcie odwróconej litery "U". oberwana poduszka opada na wewnętrzną gumę i telepania brak. Objawy -to zakłamany odczyt poziomu oleju, przy wjeździe na nierówność prawym kołem (do góry koło) i pełnym skręcie w lewo półoś będzie ocierać o stabilizator (ale to już przy urwanej poduszce) i tu też nie ma objawu drgań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Oberwana poduszka w 2.4 nie będzie przenosić drgania silnika na budę > Zbudowana jest wewnątrz z gumy zawieszona na odlewie (gumowym) w kształcie odwróconej litery "U". > oberwana poduszka opada na wewnętrzną gumę i telepania brak. > Objawy -to zakłamany odczyt poziomu oleju, przy wjeździe na nierówność prawym kołem (do góry koło) > i pełnym skręcie w lewo półoś będzie ocierać o stabilizator (ale to już przy urwanej poduszce) > i tu też nie ma objawu drgań Rozumiem. Ile jest poduszek od silnika w 2.4 ? Wracając do ciśnienia oleju, możesz coś wywnioskować odnośnie mojego testu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Nie za bardzo rozumiem o co pytasz? Już wyjaśniam: Chcąc coś podpowiedzieć kolegom, musimy być pewni, że podstawowe rzeczy w aucie już są sprawdzone, takie jak rodzaj oleju, jego ilość itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Wracając do ciśnienia oleju, możesz coś wywnioskować odnośnie mojego testu ? A czy po dolaniu 0,5 l oleju pokazało cały stan, sprawdzałeś to? Od tego przecież trzeba zacząć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > A czy po dolaniu 0,5 l oleju pokazało cały stan, sprawdzałeś to? Od tego przecież trzeba zacząć. No właśnie tu jest problem z tym pier** bagnetem bo nawet po wymianie oleju i wlaniu odpowiedniej ilości czyli 4,7 litra nie wskazywał dobrze na bagnecie.. Po kilku próbach zdaje się być na wysokosci 3/4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > No właśnie tu jest problem z tym pier** bagnetem bo nawet po wymianie oleju i wlaniu odpowiedniej > ilości czyli 4,7 litra nie wskazywał dobrze na bagnecie.. > Po kilku próbach zdaje się być na wysokosci 3/4 3/4 wystarczy w zupełności pod warunkiem, że rzeczywiście jest 3/4. Weź jaką szmatę, wytrzyj dobrze bagnet włóż go kilkakrotnie obracając po osiowo o 1/4, po każdym pomiarze wycierając. Może poproś kogoś bardziej doświadczonego i pomierzcie. Stan musisz mieć pewny w 100%, inaczej (jak piszesz) kręcąc kółka i jeżdżąc ostro, silnik posadzisz szybko. Nie mówię żebyś tego nie robił, ale motorek nie smarowany należycie jest tylko kupą żelastwa. Pozdrawiam. PS. W tych autach są długie bagnety i pomiar jest dosyć trudny, ale możliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Rozumiem, ciekaw jestem ile pracy byłoby przy zamontowaniu na stałe takiego miernika ciśnienia. Po co na co.Czujnik nie wie,że auto skręca. Po próbach,które opisujesz ewidentnym powodem zasysania powietrza przez pompę/spadek ciśnienia/ jest przelewający się olej w misce.Przyczyn może być kilka np.urwany smok,brak blachy przeciw przelewowej w misce.Nie ma na to też wpływu lepkość oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > 3/4 wystarczy w zupełności pod warunkiem, że rzeczywiście jest 3/4. > Weź jaką szmatę, wytrzyj dobrze bagnet włóż go kilkakrotnie obracając po osiowo o 1/4, po każdym > pomiarze wycierając. Może poproś kogoś bardziej doświadczonego i pomierzcie. Stan musisz mieć > pewny w 100%, inaczej (jak piszesz) kręcąc kółka i jeżdżąc ostro, silnik posadzisz szybko. Nie > mówię żebyś tego nie robił, ale motorek nie smarowany należycie jest tylko kupą żelastwa. > Pozdrawiam. > PS. W tych autach są długie bagnety i pomiar jest dosyć trudny, ale możliwy. Nigdy nie miałem problemu ze sprawdzaniem stanu oleju w różnych autach w tym stilo z innym motorem. Kombinuję właśnie w taki sposób że wkładam, przekręcam w lewo albo w prawo bagnetem tak żeby było coś widać.. Co do blachy w misce olejowej... od auta mam wszystkie wpisy z serwisów i nikt nigdy nie dobierał sie w to miejsce więc blacha na pewno jest na miejscu, co do tego smoka, czy sprawdzenie jego stanu wymaga odkręcenia miski olejowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Nigdy nie miałem problemu ze sprawdzaniem stanu oleju w różnych autach w tym stilo z innym motorem. > Kombinuję właśnie w taki sposób że wkładam, przekręcam w lewo albo w prawo bagnetem tak żeby > było coś widać.. > Co do blachy w misce olejowej... od auta mam wszystkie wpisy z serwisów i nikt nigdy nie dobierał > sie w to miejsce więc blacha na pewno jest na miejscu, co do tego smoka, czy sprawdzenie jego > stanu wymaga odkręcenia miski olejowej ? To co, nie ma wyjścia z tej sytuacji? Aby cokolwiek wiarygodnie stwierdzić, musi być pełny stan oleju i dopiero zmierzyć ciśnienie, a później mówić o przegrodach w karterze, urwanych, czy zatkanych ssawkach. Jeszcze spróbuj bagnet pobielić dokładnie szkolną kredą, na kredzie lepiej się zaznaczy. Jeśli poziom będzie pewny, a kontrolka świeci, to można też sprawdzić czujnik. Ja zrobił bym tak, a Ty zrobisz jak zechcesz. Aby sprawdzić przegrodę w misie musisz ją zdjąć, a to już robota poważniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Rozumiem. Ile jest poduszek od silnika w 2.4 ? > Wracając do ciśnienia oleju, możesz coś wywnioskować odnośnie mojego testu ? Poduszek masz 2 + lizak: 1. poduszka silnika (prawa strona na podłużnicy pod zbiorniczkiem wyrównawczym) 2. poduszka skrzyni biegów (lewa strona przykręcona do podłużnicy pod akumulatorem a dokładniej pod bezpiecznikami) 3 "Lizak" - poduszka dolna (od spodu lewa strona) przykręcona do skrzyni biegów i kołyski/sanek. jej zadaniem jest odsunąć dół silnika od ściany grodziowej. Objawy zerwanej poduszki (1) zakłamany stan oleju na mierniku (pokazuje więcej niż w rzeczywistości jest), obcieranie półosi prawej o stabilizator przy pełnym skręcie i wjechaniu na nierówność (koło do góry). Brak przenoszenia drgań silnika na karoserię. Oberwana poduszka (2) - nie przerabiałem, nie wiem Oberwany lizak (3) - niewielkie drgania przenoszone na karoserię, stuki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu (silnik kołysze się raz do przodu raz do tyłu) brak obycia ze zjawiskiem może być pomylona z luzem na kole dwu-masowym. przy gwałtownym hamowaniu możliwość obcierania półosi o stabilizator - tak samo podczas pełnego skrętu i "nurkowania samochodu". Zakłamanie stanu oleju minimalne pokazujące mniej niż w rzeczywistości jest. p.s. zastanawia mnie po co szukasz ciśnienia oleju - masz wskaźnik na wyświetlaczu? Jak wywala brak ciśnienia na zakrętach to znaczy, że olej odpłyną (bo stanu jest za mało) i zostało zassane powietrze - brak oleju = brak ciśnienia. Pilnuj stanu oleju i zastanów się nad wymianą poduszki silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 > Poduszek masz 2 + lizak: > 1. poduszka silnika (prawa strona na podłużnicy pod zbiorniczkiem wyrównawczym) > 2. poduszka skrzyni biegów (lewa strona przykręcona do podłużnicy pod akumulatorem a dokładniej pod > bezpiecznikami) > 3 "Lizak" - poduszka dolna (od spodu lewa strona) przykręcona do skrzyni biegów i kołyski/sanek. > jej zadaniem jest odsunąć dół silnika od ściany grodziowej. > Objawy zerwanej poduszki (1) zakłamany stan oleju na mierniku (pokazuje więcej niż w rzeczywistości > jest), obcieranie półosi prawej o stabilizator przy pełnym skręcie i wjechaniu na nierówność > (koło do góry). Brak przenoszenia drgań silnika na karoserię. > Oberwana poduszka (2) - nie przerabiałem, nie wiem > Oberwany lizak (3) - niewielkie drgania przenoszone na karoserię, stuki przy dodawaniu i > odejmowaniu gazu (silnik kołysze się raz do przodu raz do tyłu) brak obycia ze zjawiskiem może > być pomylona z luzem na kole dwu-masowym. przy gwałtownym hamowaniu możliwość obcierania > półosi o stabilizator - tak samo podczas pełnego skrętu i "nurkowania samochodu". Zakłamanie > stanu oleju minimalne pokazujące mniej niż w rzeczywistości jest. > p.s. > zastanawia mnie po co szukasz ciśnienia oleju - masz wskaźnik na wyświetlaczu? > Jak wywala brak ciśnienia na zakrętach to znaczy, że olej odpłyną (bo stanu jest za mało) i zostało > zassane powietrze - brak oleju = brak ciśnienia. > Pilnuj stanu oleju i zastanów się nad wymianą poduszki silnika. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Trochę mnie uspokiłeś że przyczyną faktycznie może być tylko niski stan oleju. Co do poduszki to pomyślę nad jej wymianą tak dla świętego spokoju No właśnie gdyby mądrzy konstruktorzy w UK ( mam brytyjskie auto stilo 2.4V z manualną skrzynią) zostawili zegar z abartha to widziałbym ciśnienie oleju, w mojej wersji są poprostu białe zegary i nie ma tego ekranika w środku pomiędzy zegarami. Będę próbował znaleźć dobry sposób na dokładnie sprawdzenie stanu, ale skoro po dolaniu 0.5 l oleju ciśnienie nie spada na tym samym manewrze skrętu to może winą był tylko niski stan oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 > To co, nie ma wyjścia z tej sytuacji? Aby cokolwiek wiarygodnie stwierdzić, musi być pełny stan > oleju i dopiero zmierzyć ciśnienie, a później mówić o przegrodach w karterze, urwanych, czy > zatkanych ssawkach. > Jeszcze spróbuj bagnet pobielić dokładnie szkolną kredą, na kredzie lepiej się zaznaczy. Jeśli > poziom będzie pewny, a kontrolka świeci, to można też sprawdzić czujnik. > Ja zrobił bym tak, a Ty zrobisz jak zechcesz. > Aby sprawdzić przegrodę w misie musisz ją zdjąć, a to już robota poważniejsza. Sprawdzę patent z kredą , dzięki, podłączałem do FESa, nie było żadnego błędu odnośnie czujnika oleju.. chyba że to nic nie znaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 > ]Mam do dyspozycji FESa tylko nie wiem czy da się sprawdzić ciśnienie oleju. Wczoraj zainstalowałem nowego MESa 1,8. Ciśnienie sprawdza, ale nie podaje wartości. tylko komunikat OK. Podejrzewam że gdyby było za niskie, to zakomunikuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 > Jeszcze spróbuj bagnet pobielić dokładnie szkolną kredą, na kredzie lepiej się zaznaczy. Nie wiem czy to dobry pomysł kreda ma właściwości ścierne po co ma potem pływać w oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 > Nie wiem czy to dobry pomysł kreda ma właściwości ścierne po co ma potem pływać w oleju Bez przesady. To jest tylko pobielenie, aby zlikwidować metaliczny błysk. Zaręczam, że nic do oleju nie przeniknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 > Podejrzewam że gdyby było za niskie, to zakomunikuje. Prościej załatwia to czerwona kontrolka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 25 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 > Prościej załatwia to czerwona kontrolka. Skoro pokazuje tylko czy jest ok a nie podaje wartości ciśnienia to nie ma sensu w moim przypadku instalować MES'a. dzięki za sprawdzenie tego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 > Prościej załatwia to czerwona kontrolka. Myślę że nie załatwi. Masz na myśli kontrolkę na desce rozdzielczej? Ta kontrolka pokazuje tylko minimalne dopuszczalne ciśnienie, czyli ok 0,5 bara. Jeśli jednak się zapali, to silnik należy zatrzymać. Jeśli silnik jest sprawny, układ korbowy OK, to ta kontrolka wystarczy. bo wtedy ciśnienie jest 4-5 bara. W tym jednak przypadku trzeba sprawdzić faktyczne ciśnienie manometrem (bo tak się to robi) i stwierdzić czy silnik kaput czy przyczyny szukać gdzie indziej np. walnięty czujnik ciśnienia, poziom oleju czy zawór redukcyjny. Nie jestem pewny czy MES w przypadku niższego ciśnienia poda jego wartość, być może tak. Jeśli ktoś to badał to może by napisał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 > Nie jestem pewny > czy MES w przypadku niższego ciśnienia poda jego wartość, być może tak. Jeśli ktoś to badał to > może by napisał? Sygnał o ciśnieniu oleju podaje czujnik.A on ma dwa położenia załączony lub nie.I taki sygnał podaje do komputera,który włącza kontrolkę./przy niskim ciśnieniu/. To jakim cudem chcesz odczytać z niego ciśnienie oleju /schematy w eLearn/. Uważam,że bawienie się "MES" nie ma najmniejszego sensu bo identyczną informację przekazuje czerwona kontrolka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 > Sygnał o ciśnieniu oleju podaje czujnik.A on ma dwa położenia załączony lub nie.I taki sygnał > podaje do komputera,który włącza kontrolkę./przy niskim ciśnieniu/. To jakim cudem chcesz > odczytać z niego ciśnienie oleju /schematy w eLearn/. Uważam,że bawienie się "MES" nie ma > najmniejszego sensu bo identyczną informację przekazuje czerwona kontrolka. jeśli w wersji GT nie zmienili czujnika na tym samym silniku to czujnik nie jest 01 tylko z płynnym odczytem ja w wersji Abarth. Fakt po podpięciu kompa nie ma możliwości odczytania wartości cienia, temperatury oleju w magistrali i odczytu temperatury w misie olejowej mimo, że są zamontowane czujniki i komp pokładowy w samochodzie wyświetla wartości nie wyskalowane (działanie na zasadzie wskaźnika paliwa czy płynu chłodzącego - min - zakres - max) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 > jeśli w wersji GT nie zmienili czujnika na tym samym silniku to czujnik nie jest 01 tylko z > płynnym odczytem ja w wersji Abarth. > Fakt po podpięciu kompa nie ma możliwości odczytania wartości cienia, temperatury oleju w > magistrali i odczytu temperatury w misie olejowej mimo, że są zamontowane czujniki i komp > pokładowy w samochodzie wyświetla wartości nie wyskalowane (działanie na zasadzie wskaźnika > paliwa czy płynu chłodzącego - min - zakres - max) Dzięki DARKOOO. O to mi chodziło. Aby zmierzyć ciśnienie niezbędne jest zamontowanie wyskalowanego manometru. Oczywiście nie musi to dotyczyć omawianego naszego przypadku, ale od czegoś trzeba zacząć. Pozdrawiam zainteresowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.