Skocz do zawartości

Czym posmarować gwint na świecach?


fantomasz

Rekomendowane odpowiedzi

> przestań... nigdy ale to nigdy nie smarowałem świec... i nigdy nie miałem kłopotu z ich

> odkreceniem... wiec po co?

Mi kiedys jedna sie ukrecila przy odkrecaniu, NGK. Moze to byla wada swiecy. Mam nawet gdzies jej fotke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra zgoda, smar to izolator itp. nie smarujemy gwintów świec.

Nie sądzę, żeby na Świecie był taki smar, który mógłby wpłynąć na połączenie elektryczne przy tak dużych napięciach. Nawet gdyby była to czysta mika.

Środek (bo to właściwie nie jest smar) w tym miejscu ma służyć wyłącznie zapobieganiu wnikaniu wilgoci między nitki gwintu i w rezultacie korozji w tym miejscu. Ma go być śladowa ilość - kropelka na cały gwint. Sporo mniej niż na sondzie lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi kiedys jedna sie ukrecila przy odkrecaniu, NGK. Moze to byla wada swiecy. Mam nawet gdzies jej

> fotke.

A wcześniej ktoś jej nie dokręcał kluczem z przedłużką?Jak robi się to dynamometrycznym to ciężko uwierzyć że tak "lekko" wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesteś pewny, że sonda wykorzystuje do pracy "masę" tak, jak świeca?

> W czteroprzewodowej masz dwa druty do grzałki i dwa do "pracy"...

Jestem pewny bo są sondy 3 przewodowe i 1 przewodowe, które na pewno wykorzystują masę obudowy do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wcześniej ktoś jej nie dokręcał kluczem z przedłużką?Jak robi się to dynamometrycznym to ciężko

> uwierzyć że tak "lekko" wystarczy.

Nie, lekko byly dokrecone, trzy pozostale odkrecily sie bez najmniejszego problemu, nawet nie trzeba uzyc wiekszej sily. Jedna jak pekla to czesc z gwintem zostala w glowicy. Na szczescie reszte udalo sie wydobyc wykretakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie byla za mocno dokrecona, a pozniejsze odkrecanie bylo na cieplym silniku.

jak nie była dokręcona mocno to dlaczego się urwała? przecież normalnie pracuje w dużych wibracjach i temp więc jakby była wadliwa to by się rozpadła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to prawda, są to rozwiązania archaiczne. problemem właśnie było gubienie masy stąd wprowadzono

> parzysty przewód.

Może i archaiczne, ale jeszcze bardzo wiele aut jeżdżących po naszych drogach posiada takie sondy.

Ale nie do tego zmierzam. Bardziej chodziło mi o to, że producent jakim jest firma Bosch (czyli nie jakiś tam nie wiadomo skąd) fabrycznie smaruje gwint w takich 1 i 3 przewodowych sondach, gdzie masa jest właśnie brana z obudowy.

Jak to się więc ma do stwierdzenia, że posmarowanie gwintu na świecy będzie izolować ją od głowicy, a tym sam powodować problemy z przejściem masy? 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem pewny bo są sondy 3 przewodowe i 1 przewodowe, które na pewno wykorzystują masę obudowy do

> pracy.

No i wszystko ok. Przy dokręcaniu gwintu następuje wyciśnięcie smaru i masz niczym nie zakłócony styk metalu z metalem, a wyciśnięty smar chroni tylko przed wnikaniem wilgoci w luzy między zwojami gwintów i ewentualnej korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie była dokręcona mocno to dlaczego się urwała? przecież normalnie pracuje w dużych wibracjach

> i temp więc jakby była wadliwa to by się rozpadła...

Nie wiem dlaczego. W kazdym badz razie swiece wymieniane wiele razy i zawsze bez problemu poza tym jednym przypadkiem. Moze jakas podrobka niewiem.gif

287498391-swieca1.JPG

post-73486-14352523075318_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint?

Mam Fordowski manual do silnika 2.0 Zetec który występował w Mondeo MKII i pierwszych Focusach. Nie jest to manual dostępny szerszej publiczności, tylko taki wewnętrzny manual fabryki. Znajduje się tam informacja, że przy montażu silnika należy 150 stopni z obwodu gwintu na szerokości bodajże dwóch (edit: 3-4) zwojów świecy pokryć smarowidłem zapobiegającym zapiekaniu się.

Więc jednak coś jest na rzeczy.

287500113-P1080663.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Fordowski manual do silnika 2.0 Zetec Znajduje

> się tam informacja, że przy montażu silnika należy 150 stopni z obwodu gwintu na szerokości > bodajże dwóch zwojów świecy pokryć smarowidłem zapobiegającym zapiekaniu się.

Hahaha... hehe.gifbiglaugh.gif już widzę tę aptekarską precyzję i dokładność w smarowaniu gwintu... spineyes.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.