denus Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > przestań... nigdy ale to nigdy nie smarowałem świec... i nigdy nie miałem kłopotu z ich > odkreceniem... wiec po co? Mi kiedys jedna sie ukrecila przy odkrecaniu, NGK. Moze to byla wada swiecy. Mam nawet gdzies jej fotke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > No dobra zgoda, smar to izolator itp. nie smarujemy gwintów świec. Nie sądzę, żeby na Świecie był taki smar, który mógłby wpłynąć na połączenie elektryczne przy tak dużych napięciach. Nawet gdyby była to czysta mika. Środek (bo to właściwie nie jest smar) w tym miejscu ma służyć wyłącznie zapobieganiu wnikaniu wilgoci między nitki gwintu i w rezultacie korozji w tym miejscu. Ma go być śladowa ilość - kropelka na cały gwint. Sporo mniej niż na sondzie lambda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Mi kiedys jedna sie ukrecila przy odkrecaniu, NGK. Moze to byla wada swiecy. Mam nawet gdzies jej > fotke. A wcześniej ktoś jej nie dokręcał kluczem z przedłużką?Jak robi się to dynamometrycznym to ciężko uwierzyć że tak "lekko" wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > A wcześniej ktoś jej nie dokręcał kluczem z przedłużką?Jak robi się to dynamometrycznym to ciężko > uwierzyć że tak "lekko" wystarczy. typówka, za mocno dokręcona i potem się urywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > A jesteś pewny, że sonda wykorzystuje do pracy "masę" tak, jak świeca? > W czteroprzewodowej masz dwa druty do grzałki i dwa do "pracy"... do pracy czyli jeden sygnałowy i drugi masa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > A jesteś pewny, że sonda wykorzystuje do pracy "masę" tak, jak świeca? > W czteroprzewodowej masz dwa druty do grzałki i dwa do "pracy"... Jestem pewny bo są sondy 3 przewodowe i 1 przewodowe, które na pewno wykorzystują masę obudowy do pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > A wcześniej ktoś jej nie dokręcał kluczem z przedłużką?Jak robi się to dynamometrycznym to ciężko > uwierzyć że tak "lekko" wystarczy. Nie, lekko byly dokrecone, trzy pozostale odkrecily sie bez najmniejszego problemu, nawet nie trzeba uzyc wiekszej sily. Jedna jak pekla to czesc z gwintem zostala w glowicy. Na szczescie reszte udalo sie wydobyc wykretakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > typówka, za mocno dokręcona i potem się urywa. Nie byla za mocno dokrecona, a pozniejsze odkrecanie bylo na cieplym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Nie byla za mocno dokrecona, a pozniejsze odkrecanie bylo na cieplym silniku. powinno być na zimnym raczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Jestem pewny bo są sondy 3 przewodowe i 1 przewodowe, które na pewno wykorzystują masę obudowy do > pracy. Tak to prawda, są to rozwiązania archaiczne. problemem właśnie było gubienie masy stąd wprowadzono parzysty przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Nie byla za mocno dokrecona, a pozniejsze odkrecanie bylo na cieplym silniku. jak nie była dokręcona mocno to dlaczego się urwała? przecież normalnie pracuje w dużych wibracjach i temp więc jakby była wadliwa to by się rozpadła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Tak to prawda, są to rozwiązania archaiczne. problemem właśnie było gubienie masy stąd wprowadzono > parzysty przewód. Może i archaiczne, ale jeszcze bardzo wiele aut jeżdżących po naszych drogach posiada takie sondy. Ale nie do tego zmierzam. Bardziej chodziło mi o to, że producent jakim jest firma Bosch (czyli nie jakiś tam nie wiadomo skąd) fabrycznie smaruje gwint w takich 1 i 3 przewodowych sondach, gdzie masa jest właśnie brana z obudowy. Jak to się więc ma do stwierdzenia, że posmarowanie gwintu na świecy będzie izolować ją od głowicy, a tym sam powodować problemy z przejściem masy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Jestem pewny bo są sondy 3 przewodowe i 1 przewodowe, które na pewno wykorzystują masę obudowy do > pracy. No i wszystko ok. Przy dokręcaniu gwintu następuje wyciśnięcie smaru i masz niczym nie zakłócony styk metalu z metalem, a wyciśnięty smar chroni tylko przed wnikaniem wilgoci w luzy między zwojami gwintów i ewentualnej korozji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > powinno być na zimnym raczej Mam wrazenie, ze na zimnym trzeba uzywac wiekszej sily do odkrecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > jak nie była dokręcona mocno to dlaczego się urwała? przecież normalnie pracuje w dużych wibracjach > i temp więc jakby była wadliwa to by się rozpadła... Nie wiem dlaczego. W kazdym badz razie swiece wymieniane wiele razy i zawsze bez problemu poza tym jednym przypadkiem. Moze jakas podrobka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? Mam Fordowski manual do silnika 2.0 Zetec który występował w Mondeo MKII i pierwszych Focusach. Nie jest to manual dostępny szerszej publiczności, tylko taki wewnętrzny manual fabryki. Znajduje się tam informacja, że przy montażu silnika należy 150 stopni z obwodu gwintu na szerokości bodajże dwóch (edit: 3-4) zwojów świecy pokryć smarowidłem zapobiegającym zapiekaniu się. Więc jednak coś jest na rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Mam Fordowski manual do silnika 2.0 Zetec Znajduje > się tam informacja, że przy montażu silnika należy 150 stopni z obwodu gwintu na szerokości > bodajże dwóch zwojów świecy pokryć smarowidłem zapobiegającym zapiekaniu się. Hahaha... już widzę tę aptekarską precyzję i dokładność w smarowaniu gwintu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Hahaha... już widzę tę aptekarską precyzję i dokładność w smarowaniu gwintu... Jest do tego nawet rysunek i dokładny opis, jak zlezę do garażu to wrzucę fotkę z manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Jest do tego nawet rysunek i dokładny opis, jak zlezę do garażu to wrzucę fotkę z manuala. Pofatygowałem się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.