Skocz do zawartości

Szczęściara


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

> Ja tu widzę więcej głupoty niż szczęścia

> Przecież mogła hamować od razu widząc tego szykującego się do lewoskrętu - to było wiadome, że on

> nie spodziewa się niczego poruszającego się z taką prędkością

bo na tych jamahach jeżdżą sami wariaci zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słaby bo pełno w gaciach... był kiedyś filmik co gościowi wyjechało coś z bocznej, to nie dość że

> sprawnie ominął, to jeszcze dalej dzida

pamiętam. a potem ok 2 miesięcy później, notka że odszedł dzidować gdzie indziej... no ale "dobry był" smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pięknie pokazana technika przeciwskrętu

Dieter, niestety ale musze Cie rozczarowac. Nie widze tu niestety nic pieknego, wrecz odwrotnie -> BLEDY ! ! !

Aby ominac z lewej najpeirw robisz impuls skretu w prawo a dopiero nastepnie w lewo, prawo i lekko lewo. Cyztaj 4 ( cztery razy ) wtedy bylo by pieknie i prawidlowo. Na filmie jedwo sie ta osoba wyrobila, wiecej szczescia niz rozumu.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dla mnie to odbil w prawo i kontra w lewo. Ja też tak robię i mam nadzieje ze życie tego nie

> będzie musiało weryfikować

Obejrzyj do konca ( cos od 027 sek ) jest w zwolnionym tempie definitywnie niema pierwszego impulsu w prawo.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aby ominac z lewej najpeirw robisz impuls skretu w prawo a dopiero nastepnie w lewo, prawo i lekko

> lewo. Cyztaj 4 ( cztery razy ) wtedy bylo by pieknie i prawidlowo. Na filmie jedwo sie ta

> osoba wyrobila, wiecej szczescia niz rozumu.

To zygzakiem miał jechać? grinser006.gif

Gość się pewnie bał, że pójdzie na czołówkę z jadącymi z przeciwka.

I, zdaje się, omijał na sprzęgle i hamulcu, co też nie pomagało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinna pchać go do Częstochowy na kolanach

Filmik pokazuje ( za przeproszeniem) debila lecącego ponad dwie paki po wiejskiej drodze, usiłującego zabrać ze sobą na tamtą stronę kogoś postronnego....

Rozumiem, że można lecieć sporo ponad ograniczenie na autostradzie, ale na wąskiej, "wiejskiej" drodze, gdzie może zdarzyć się wszystko....

Niestety, ale moje nerwy i wyobraźnia nie pozwalają mi na takie manewry.... może mam za małe "cojones" zlosnik.gif

Samo ominięcie taczki, rozpatrując jako sytuacje podbramkową, nie było najgorzej. Nie "skamieniał" w żelaznym uścisku mając klamkę hamulca ok.gif Co do samej techniki wyminięcia, Andy powiedział już wszystko ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obejrzyj do konca ( cos od 027 sek ) jest w zwolnionym tempie definitywnie niema pierwszego impulsu

> w prawo.

Hmmm jak dla mnie jest impuls w prawo (29-30s)

... ale perespektywa jest za mala ...zeby powiedziec czy to impuls ..czy efekt proby pociagniecia kierownicy w lewo (cos jak proba wykorzystania przeciwskretu do skretu w prawo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zygzakiem miał jechać ?

Kumasz roznice miedzy jechaniem zygzakiem a ominieciem przeszkody ?

> Gość się pewnie bał, że pójdzie na czołówkę z jadącymi z przeciwka.

Temu bym sie nie dziwil, tyle, ze wtedy bym tak nie z.....l a jak nie umiesz to sie jdzie wolniej biglaugh.gif

> I, zdaje się, omijał na sprzęgle i hamulcu, co też nie pomagało.

Nie widze przeciwskazan, najbezpieczniejsza mozliwosc.

Tzreba zdac sobie sprawe z tego, ze wszyscy ci ktorzy jezdza / jezdzili w ten sposob wachaja juz rzodkiewki od spodu / korzeni.

Black Prince w Paryzu, Ghost Rider w Sztokholmie, Turbo Rider w Niemczech, chce ktos moze do nich dolaczyc ?

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumasz roznice miedzy jechaniem zygzakiem a ominieciem przeszkody ?

Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej 4-impulsowej procedury wink.gif

Pewnie mam zbyt ograniczone postrzeganie crazy.gif

> Temu bym sie nie dziwil, tyle, ze wtedy bym tak nie z.....l a jak nie umiesz to sie jdzie wolniej

To tak jak z tymi, co jeżdżą szybko, ale bezpiecznie biglaugh.gif

> Nie widze przeciwskazan, najbezpieczniejsza mozliwosc.

A to nie coś, jak branie zakrętu na sprzęgle?

> Tzreba zdac sobie sprawe z tego, ze wszyscy ci ktorzy jezdza / jezdzili w ten sposob wachaja juz

> rzodkiewki od spodu / korzeni.

> Black Prince w Paryzu, Ghost Rider w Sztokholmie, Turbo Rider w Niemczech, chce ktos moze do nich

> dolaczyc ?

Moralizator możesz sobie wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz rozwinąć ?

Nienapędzany motocykl ma tendencję do zacieśniania zakrętu (z powodu malejącej siły odśrodkowej).

Pomyślałem sobie, że przy manewrach typu podwójna zmiana pasa ruchu, napędzanie koła będzie poprawiać stabilność, a nie ją pogarszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście, staram się hamować "w pionie", a manewry wykonuje na lekkim "gazie", aby kompensować zmieniający się podczas manewrowania (pochylenia motocykla) obwód koła ok.gif

Natomiast aby "zacieśnić zakręt", pomijając iż przez cały manewr delikatnie przyspieszam, jeszcze mocniej dodaje gazu i "naciskam" na rączkę bliżej ziemi zlosnik.gif

Odejmowanie gazu w zakręcie powoduje utratę stabilności moto w pochyleniu. Brak kompensacji zmieniającego się obwodu itd itd.

Moto zaczyna się "trząść" zlosnik.gif

Piszę z mojego "doświadczenia" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobiście, staram się hamować "w pionie", a manewry wykonuje na lekkim "gazie", aby kompensować

Popieram obydwoma kołami zlosnik.gif

> Odejmowanie gazu w zakręcie powoduje utratę stabilności moto w pochyleniu. Brak kompensacji

> zmieniającego się obwodu itd itd.

> Moto zaczyna się "trząść"

> Piszę z mojego "doświadczenia"

Dlatego miałem wątpliwości, czy wykonywanie - bądź co bądź - gwałtownych manewrów przy rozłączonym napędzie jest słuszne.

Bo zakręcanie na sprzęgle powoduje znakomite podniesienie adrenaliny grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo zakręcanie na sprzęgle powoduje znakomite podniesienie adrenaliny

Oraz poprawę nastroju osób oglądających taki manewr rotfl.gif

Śmieszne, ale sam położyłem tak "Suze spać" jak uczyłem się "ciasnego zawracania" jak najwolniej z jak najmniejszym promieniem sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej 4-impulsowej procedury

Ja podobnie. Dobrze, ze nie powinien 8 impulsowej w 1 sekunde robic zlosnik.gif

W takich sytuacjach glownie szczescie. Bo gdyby ten samochod troche pozniej sie schowal to nic by sie nie dalo zrobic.

A impuls prawa kierownica co mialby niby dac poza opuznieniem skrecania moto w lewo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomiast aby "zacieśnić zakręt", pomijając iż przez cały manewr delikatnie przyspieszam, jeszcze

> mocniej dodaje gazu i "naciskam" na rączkę bliżej ziemi

ok.gif

Gdybym nie wypróbował w Radomiu to bym nie uwierzył. Byłem przekonany, że przeciwskręt wybija moto z równowagi i ułatwia skręcanie.

Okazuje się, że wbrew logice, odepchnięcie przeciwnej manetki w zakręcie (w pochyleniu) daje możliwość jego pięknego ścięcia... Nie rozumiem tego spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej 4-impulsowej procedury

To jest dla mnie jasne, ale mimo tego, toi nie moja wina biglaugh.gif

> Pewnie mam zbyt ograniczone postrzeganie

No nieda sie ukryc biglaugh.gif

> To tak jak z tymi, co jeżdżą szybko, ale bezpiecznie

Pomine to, bo czegos takiego niema,

> A to nie coś, jak branie zakrętu na sprzęgle ?

Niewiem, nigdzie nie pisalem o braniu zakretu na sprzegle biglaugh.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja podobnie.

#To rowniez widac z Twojej wypowiedzi biglaugh.gif

Dobrze, ze nie powinien 8 impulsowej w 1 sekunde robic

Trolujesz teraz czy naprawde blaznujesz ?

> A impuls prawa kierownica co mialby niby dac poza opuznieniem skrecania moto w lewo ?

Zacznijmy moze od tego, ze napewno nie opoznienie skretu.

Kolo nie zrobil impujsu w prawo i dlatego nie mogl poprawnie ominac przeszkody i to wlasnie bylo szczesciem a nie umiejetnoscia, ze furka poszla nieco wcezsniejw botanike. Gdyby poszla nieco pozniej to zgarnala by tego miszcza.

Prawy impujs wykonujesz aby wyprowadzic motocykl z rownowagi i wprowadzic w niestabilnosc. Nastepnym krokiem jest impuls w lewo, dzieki niestabilnosci latwiej, szybciej a przedewszystkim umozliwia wieksza mozliwosc zlozenia.

Impls trzeci to skierowanie motocykla z lewej strony jezdni na powrot na prywy pas ( poprzedni tor jazdy ) ruchu. Impuls czwarty wyrownuje tor na prosty - poprzedni tor jazdy przed wprowadzeniem motocykla w niestabilnosc.

c.b.d.u.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odejmowanie gazu w zakręcie powoduje utratę stabilności moto w pochyleniu. Brak kompensacji zmieniającego się obwodu

Owcen zapytam sie wiec co bedzie korzystniejsze dla motocykla bezwladnosc czy zmiana kilku vektorow sil ?

proponuje przeanalizowac okreg Kamm'a

P.S. proponuje obejrzec i zwrocic uwage na impulsy od 40 sek

JAk ktos nie widzi, nich pisze, wstawie filmik na ktorym nieco lepiej widac. biglaugh.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dieter, niestety ale musze Cie rozczarowac. Nie widze tu niestety nic pieknego, wrecz odwrotnie -

> Aby ominac z lewej najpeirw robisz impuls skretu w prawo a dopiero nastepnie w lewo, prawo i lekko

> lewo. Cyztaj 4 ( cztery razy ) wtedy bylo by pieknie i prawidlowo. Na filmie jedwo sie ta

> osoba wyrobila, wiecej szczescia niz rozumu.

A tak z ciekawości, gdzie tego sie nauczyłeś?

Według mnie, zeby ominąć takie coś

- naciskasz do przodu lewa manetke

Moto skręca w lewo

- naciskasz do przodu prawa manetke

Moto wraca na swój pas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trolujesz teraz czy naprawde blaznujesz ?

Natomiast z twojej wypowiedzi wynikaja pewne kwiatki.

Piszesz po pierwsze o jakis impulsach.

Przeciwskret nie polega na zadnych impulsach tylko na ciaglym odpychaniu kierownicy w czasie skretu. Bzdury o impulsach slyszalem niejednokrotnie ale sa to zwykle bzdury.

Czy ja troluje? Raczej chyba pewna osoba troluje, probujac lansowac sie nieudolnie na autorytet.

Co do proby skretu w strone przeszkody a nastepnie dopiero w przeciwna, byc moze cos ta technika daje, nie wiem, nie slyszalem ale szczerze watpie. Logicznie rzecz biorac byla by to zwykla strata cennego czasu.

Taka sytuacjach jak ta na filmie nie pozwala na zadne techniczne zabawy (no chyba ze ktos jest mistrzem wycwiczonym do takich sytuacji, chociaz cwiczenia tez nie wiele moga pomoc, bo sa aranzowane, a taka sytuacja wystepuje z nienacka). W takich sytuacjach decyduje szczescie, oraz dziala sie instynktownie, nie ma miejsca na myslenie, impulsy, i opowiadanie o technikach. Oczywiscie, jesli ktos jezdzi technicznie lepiej, to ma troche wieksze szanse na wyjscie z opresji, o ile ma SZCZESCIE i sytuacja wogule pozwala na wyjscie z opresji. W tej sytuacji gdyby samochod skrecil pol sekundy pozniej, nie bylo by zadnego sensu zastanawiac sie nad technika jazdy bo samochod zajal by poprostu caly pas ruchu. Rozwodzenie sie nad predkoscia tez nie ma sensu, bo analogiczna sytuacja zajechania drogi moze wystapic i przy 30 na godzine i tez moze nie byc z niej wyjscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak z ciekawości, gdzie tego sie nauczyłeś ?

Na kursie Prawa jazdy w Niemczech

> Według mnie, zeby ominąć takie coś

> - naciskasz do przodu lewa manetke

> Moto skręca w lewo

> - naciskasz do przodu prawa manetke

> Moto wraca na swój pas

Obejrzyj filmod 40 sek jest pokazane. W sezonie wyprobuj i zwroc uwage ile impulsow wykonasz, tylko nie zdziw sie zlosnik.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciwskret nie polega na zadnych impulsach tylko na ciaglym odpychaniu kierownicy w czasie skretu.

rotfl.gifzlosnik2.gifbiglaugh.gif

To od razu sie pytam ile mamy technk pokonywania zakretow i w ktorych / ile to o czym zekomo piszesz edzie wystepowac. Czyli w/g Ciebie caly czas odpycha sie kierownice, hmmmm, spatam wiec do ktorego momentu ?

Po Twojej odpowiedzi mozemy ustalic dalej pewne fakty, wiec uzbroje sie w cierpliwosc

Bzdury o impulsach slyszalem niejednokrotnie ale sa to zwykle bzdury.

Stwierdzil expert ktory sam o sobie wypowiada sie niniejszymi slowy

> byc moze cos ta technika daje, nie wiem, nie slyszalem ale szczerze watpie

biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif

> Czy ja troluje? Raczej chyba pewna osoba troluje, probujac lansowac sie nieudolnie na autorytet.

To ze jestem autorytetem stwierdzila panstwowa komisja na kilku panstwowych egzaminach, dzieki temu mam prawo szkolic w Niemczech kat. A. To powinno Ci wystarczyc.

> Co do proby skretu w strone przeszkody a nastepnie dopiero w przeciwna, byc moze cos ta technika

> daje, nie wiem, nie slyszalem ale szczerze watpie. Logicznie rzecz biorac byla by to zwykla

> strata cennego czasu.

To teoria w/g Ciebie

> Taka sytuacjach jak ta na filmie nie pozwala na zadne techniczne zabawy (no chyba ze ktos jest

> mistrzem wycwiczonym do takich sytuacji, chociaz cwiczenia tez nie wiele moga pomoc, bo sa

> aranzowane,

Taaaaa, wiec lepiej wogole nie cwiczyc, bo jak przyjdzie co do czego to sie nie przyda rotfl.gifzlosnik2.gifbiglaugh.gif

> a taka sytuacja wystepuje z nienacka). W takich sytuacjach decyduje szczescie,

W tej sytuacji decyduja umiejetnosci a nie szczescie, przynajmniej w jakims tam stopniu. Fakt, ze czasem i umiejetnosci moga nie wystarczeýc.

> oraz dziala sie instynktownie, nie ma miejsca na myslenie,

Dlatego sie cwiczy aby odruch warunkowy przeszedl wbezwarunkowy biglaugh.gif

> jesli ktos jezdzi technicznie lepiej, to ma troche wieksze szanse na wyjscie z opresji,

Czyli sam tu sobie zaprzeczasz ! biglaugh.gif Czyli jednak, jak sie jezdzi lepiej technicznie, to mozna unikna. Uffff czyli moze jednak jest iskra, ze ludzie ktorzy chodza sie doszkalac Maja wieksze szanse ? Kurde jakie to szczescie, ze oni nie mysla jak Ty biglaugh.gif

> W tej sytuacji gdyby samochod skrecil pol sekundy pozniej, nie bylo by zadnego sensu zastanawiac sie nad technika jazdy bo samochod zajal by poprostu caly pas ruchu.

> Rozwodzenie sie nad predkoscia tez nie ma sensu, bo analogiczna sytuacja zajechania drogi moze wystapic i przy 30

na godzine i tez moze nie byc z niej wyjscia.

Wez moze przeczytaj to co tu napisales jeszcze raz a potem uwazaj abys nie zaplul ze smiechu monitora biglaugh.gif

Kolo jechalby przepisowe 90 km/h to ta furka zlechala by na pobocze ze 100 - 200 m przed nim. Oczywiscie moze sie zdarzyc tak, ze moze trafic centralnie w niego, ale to juz troche inna bajka. Jadac 30 km/h zatrzymujesz pojazd i ...

Poza tym to pogadaj sobie z motocyklistami ktorzy potrafia hamowac na granicy zerwania przyczepnosci przedniej opony podczas hamowania awaryjnego, powiem Ci tyle, ze Cie wysmieja. Wlasnie w tym celu szkoli sie kursanta aby w takiej sytuacju wykonywal omijanie tak a nie po Twojemu.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To od razu sie pytam ile mamy technk pokonywania zakretow i w ktorych / ile to o czym zekomo

> piszesz edzie wystepowac. Czyli w/g Ciebie caly czas odpycha sie kierownice, hmmmm, spatam

> wiec do ktorego momentu ?

> Po Twojej odpowiedzi mozemy ustalic dalej pewne fakty, wiec uzbroje sie w cierpliwosc

Buhaha. Nie jestes moim instruktorem, egzaminatorem, ani powtarzam po raz wtory zadnym autorytetem, zeby mnie "pytac". Co sądze na temat przeciwskretu napisałem wcześniej.

Zreszta od pierwszych postow ironizowales i probowales ponizyc szereg osob, ktore wyrazily swoja opinie w tym temacie. Swietne podejscie, godne pana instruktora.

> To ze jestem autorytetem stwierdzila panstwowa komisja na kilku panstwowych egzaminach, dzieki temu

> mam prawo szkolic w Niemczech kat. A. To powinno Ci wystarczyc.

Ahhhhhaaa. No patrz i nadal dla mnie nie jestes. zlosnik.gif Ale moze kursanci lykna Twoja "mantre"

Reszta twojego tekstu to wykrecanie kota ogonem, oraz wyrywanie z kontekstu, nie ma sensu sie do tego ustosunkowywac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. proponuje obejrzec i zwrocic uwage na impulsy od 40 sek

>

Sama technika jest w zasadzie poprawna do omijania nagłej przeszkody tyle, że w przypadku filmu z pierwszego posta nie uwzględnia gościa, który jechał z przeciwka. Wystarczy na chwilę zgubić przyczepność i lądujesz na masce.

Sam bałbym się w taki sposób próbować zmieścić się tam po środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam bałbym się w taki sposób próbować zmieścić się tam po środku.

W takim przypadku masz i tak blokade. Decyduja refleksy ktorych sie wyuczyles / wytrenowales i tez nie wiadomo jek to wyjdzie. W przypadku hamowania bez ABS'u nie wiadomo czy nie bedzie uslizgu przedniej opony. w przypadkuomijania moze tez byc roznie - to jest bezdyskusyjne. Tyle, ze omijanie i hamowanie nalezy trenowac na bierzaco aby wlasnie nie bylo / wykluczyc taka reakcje.

Z zycia wziete

Kursant ktory wczesniej stosuje prawy impuls kladzie maszyne glebiej przez co ma zawsze wieksze pole do manewru.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Buhaha. Nie jestes moim instruktorem, egzaminatorem,

Mozesz nim byc biglaugh.gif Tyle, ze jak to zawsze pisal Tomasz Kulik aby byc instruktorem w PL nie trzeba wogole miec kat. A aby szkolic, wiec czym Ty tu straszysz ? Ze zostawiales kursanta samopasem i szedles szkoloc innego, czy moze zostawiales go samopasem i szedles egzaminowac.

> Swietne podejscie, godne pana instruktora.

O to sie nie musisz martwic pedagogika stosowana do osiagniecia celu moze byc rozna biglaugh.gif Liczy sie efekt koncowy biglaugh.gif

> moze kursanci lykna Twoja "mantre"

Dlaczego moja ? Niemcy nie Polska gdzie nie mozecie nawet ustalic wspolnych zasad szkolenia, i gryziecie sie czy szkolic z motocykla czy z drugiego pojazdu biglaugh.gif

W przeciwienstwie do Was my mamy jedna Linie po ktorej jada wszyscy. Co Prawda od 19.01.13 nie macie juz tak latwo i moze za 30 lat dojdziecie do tego gdzie obecnie sa Niemcy biglaugh.gif ( pod warunkiem, ze ci zatrzymaja sie w miejscu biglaugh.gif )

P.S. Wstawilem konkretny filmik ktory pokazuje prawidlowa technike, teraz przychodzi tu pan Instruktor i egzaminator i zaczyna prowadzic dyskusje na temat prawidlowosci wysowajac niczym nie poparta teze, co najwyzej tym zaslyzanym na forach. ´

Wiec moze udowodnij, ze jest inaczej, tyle, ze podaj konkretne argumenty / dowody.

Chetnie dowiem sie czegos nowego biglaugh.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozesz nim byc Tyle, ze jak to zawsze pisal Tomasz Kulik aby byc instruktorem w PL nie trzeba

> wogole miec kat. A aby szkolic, wiec czym Ty tu straszysz ? Ze zostawiales kursanta samopasem

> i szedles szkoloc innego, czy moze zostawiales go samopasem i szedles egzaminowac.

> O to sie nie musisz martwic pedagogika stosowana do tosiagniecia celu moze byc rozna Liczy sie

> efekt koncowy

> Dlaczego moja ? Niemcy nie Polska gdzie nie mozecie nawet ustalic wspolnych zasad szkolenia, i

Kolega zapytal czy nie czujesz sie polakiem.

Ja natomiast sie zapytam, czy nie zapomniales jezyka polskiego, bo to co odpowiadasz na moj post jest jakas calkowita abstrakcja.

Moze koledzy z forum cos rozumieja i przeloza mi to z polskiego na nasze.

> Wiec moze udowodnij, ze jest inaczej, tyle, ze podaj konkretne argumenty / dowody.

Ty udowodnij, ze impuls zadajesz i motocyl zaczyna magicznie skrecac po zadanym torze bez dalszego dzialania na kierownice, skoro tak twierdzisz, ja twierdze, ze to bzdura panie instruktorze.

(chetnie tez dowiedzialbym sie co na ten temat sadza inni forumowicze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.