Lysy1980 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Powinna pchać go do Częstochowy na kolanach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 słaby bo pełno w gaciach... był kiedyś filmik co gościowi wyjechało coś z bocznej, to nie dość że sprawnie ominął, to jeszcze dalej dzida Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Pięknie pokazana technika przeciwskrętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Ja tu widzę więcej głupoty niż szczęścia Przecież mogła hamować od razu widząc tego szykującego się do lewoskrętu - to było wiadome, że on nie spodziewa się niczego poruszającego się z taką prędkością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Ja tu widzę więcej głupoty niż szczęścia > Przecież mogła hamować od razu widząc tego szykującego się do lewoskrętu - to było wiadome, że on > nie spodziewa się niczego poruszającego się z taką prędkością bo na tych jamahach jeżdżą sami wariaci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > bo na tych jamahach jeżdżą sami wariaci Musze se taką fundnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > słaby bo pełno w gaciach... był kiedyś filmik co gościowi wyjechało coś z bocznej, to nie dość że > sprawnie ominął, to jeszcze dalej dzida pamiętam. a potem ok 2 miesięcy później, notka że odszedł dzidować gdzie indziej... no ale "dobry był" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Pięknie pokazana technika przeciwskrętu Dieter, niestety ale musze Cie rozczarowac. Nie widze tu niestety nic pieknego, wrecz odwrotnie -> BLEDY ! ! ! Aby ominac z lewej najpeirw robisz impuls skretu w prawo a dopiero nastepnie w lewo, prawo i lekko lewo. Cyztaj 4 ( cztery razy ) wtedy bylo by pieknie i prawidlowo. Na filmie jedwo sie ta osoba wyrobila, wiecej szczescia niz rozumu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 jak dla mnie to odbil w prawo i kontra w lewo. Ja też tak robię i mam nadzieje ze życie tego nie będzie musiało weryfikować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > jak dla mnie to odbil w prawo i kontra w lewo. Ja też tak robię i mam nadzieje ze życie tego nie > będzie musiało weryfikować Obejrzyj do konca ( cos od 027 sek ) jest w zwolnionym tempie definitywnie niema pierwszego impulsu w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Klasyk Nie wiem co z autorem - życzę mu jak najlepiej. Natomiast do krainy wiecznych łowów przeniósł się BKingAndy Autor serii filmików BKing meets [...] niezły był z niego herbatnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 KLasyk Turbo Rider juz chyba trzy lub cztery lata temu jest w krainie wiecznych lowow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 A jak BlackDevil? Ten, który miał taki fajny filmik z rundki po Moskwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > A jak BlackDevil? > Ten, który miał taki fajny filmik z rundki po Moskwie? Nagrywa dalej, tylko sprzęt zmienił btw. Skąd pomysł że kierujący z pierwszego filmu w tym wątku to "ona" ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Aby ominac z lewej najpeirw robisz impuls skretu w prawo a dopiero nastepnie w lewo, prawo i lekko > lewo. Cyztaj 4 ( cztery razy ) wtedy bylo by pieknie i prawidlowo. Na filmie jedwo sie ta > osoba wyrobila, wiecej szczescia niz rozumu. To zygzakiem miał jechać? Gość się pewnie bał, że pójdzie na czołówkę z jadącymi z przeciwka. I, zdaje się, omijał na sprzęgle i hamulcu, co też nie pomagało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Powinna pchać go do Częstochowy na kolanach Filmik pokazuje ( za przeproszeniem) debila lecącego ponad dwie paki po wiejskiej drodze, usiłującego zabrać ze sobą na tamtą stronę kogoś postronnego.... Rozumiem, że można lecieć sporo ponad ograniczenie na autostradzie, ale na wąskiej, "wiejskiej" drodze, gdzie może zdarzyć się wszystko.... Niestety, ale moje nerwy i wyobraźnia nie pozwalają mi na takie manewry.... może mam za małe "cojones" Samo ominięcie taczki, rozpatrując jako sytuacje podbramkową, nie było najgorzej. Nie "skamieniał" w żelaznym uścisku mając klamkę hamulca Co do samej techniki wyminięcia, Andy powiedział już wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Nagrywa dalej, tylko sprzęt zmienił A pamiętam, jak ludzie mówili, że ten to długo nie pożyje > btw. Skąd pomysł że kierujący z pierwszego filmu w tym wątku to "ona" ?! A jo ni wim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Obejrzyj do konca ( cos od 027 sek ) jest w zwolnionym tempie definitywnie niema pierwszego impulsu > w prawo. chyba przyjadę do Ciebie na szkolenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > chyba przyjadę do Ciebie na szkolenie Zgłoś się do mnie Swoją drogą - dobre opinie słyszałem o szkole doskonalenia techniki jazdy z Zabrza... Tylko nie mogę sobie przypomnieć nazwy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Zgłoś się do mnie > Swoją drogą - dobre opinie słyszałem o szkole doskonalenia techniki jazdy z Zabrza... > Tylko nie mogę sobie przypomnieć nazwy... a czego mnie naumiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > A pamiętam, jak ludzie mówili, że ten to długo nie pożyje > A jo ni wim Leszcz, zmienia biegi ze sprzęgłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Obejrzyj do konca ( cos od 027 sek ) jest w zwolnionym tempie definitywnie niema pierwszego impulsu > w prawo. Hmmm jak dla mnie jest impuls w prawo (29-30s) ... ale perespektywa jest za mala ...zeby powiedziec czy to impuls ..czy efekt proby pociagniecia kierownicy w lewo (cos jak proba wykorzystania przeciwskretu do skretu w prawo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Zaczęła hamować przodem i ją zachwiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Zaczęła hamować przodem i ją zachwiało. dlatego mowie .. brak wiekszej perespektywy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > A pamiętam, jak ludzie mówili, że ten to długo nie pożyje Bo nie pożyje. Ale zielona fala to tam działa wyśmienicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Zaczęła hamować przodem i ją zachwiało. ja tam nie widzę nurkowania przy hamowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > To zygzakiem miał jechać ? Kumasz roznice miedzy jechaniem zygzakiem a ominieciem przeszkody ? > Gość się pewnie bał, że pójdzie na czołówkę z jadącymi z przeciwka. Temu bym sie nie dziwil, tyle, ze wtedy bym tak nie z.....l a jak nie umiesz to sie jdzie wolniej > I, zdaje się, omijał na sprzęgle i hamulcu, co też nie pomagało. Nie widze przeciwskazan, najbezpieczniejsza mozliwosc. Tzreba zdac sobie sprawe z tego, ze wszyscy ci ktorzy jezdza / jezdzili w ten sposob wachaja juz rzodkiewki od spodu / korzeni. Black Prince w Paryzu, Ghost Rider w Sztokholmie, Turbo Rider w Niemczech, chce ktos moze do nich dolaczyc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > ja tam nie widzę nurkowania przy hamowaniu Ale użycie dźwigni hamulca w momencie majtania kierownicą widać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Ale użycie dźwigni hamulca w momencie majtania kierownicą widać! moze na ekranie lapka widać więcej niż moim smarku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Kumasz roznice miedzy jechaniem zygzakiem a ominieciem przeszkody ? Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej 4-impulsowej procedury Pewnie mam zbyt ograniczone postrzeganie > Temu bym sie nie dziwil, tyle, ze wtedy bym tak nie z.....l a jak nie umiesz to sie jdzie wolniej To tak jak z tymi, co jeżdżą szybko, ale bezpiecznie > Nie widze przeciwskazan, najbezpieczniejsza mozliwosc. A to nie coś, jak branie zakrętu na sprzęgle? > Tzreba zdac sobie sprawe z tego, ze wszyscy ci ktorzy jezdza / jezdzili w ten sposob wachaja juz > rzodkiewki od spodu / korzeni. > Black Prince w Paryzu, Ghost Rider w Sztokholmie, Turbo Rider w Niemczech, chce ktos moze do nich > dolaczyc ? Moralizator możesz sobie wyłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > A to nie coś, jak branie zakrętu na sprzęgle? Możesz rozwinąć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Możesz rozwinąć ? Nienapędzany motocykl ma tendencję do zacieśniania zakrętu (z powodu malejącej siły odśrodkowej). Pomyślałem sobie, że przy manewrach typu podwójna zmiana pasa ruchu, napędzanie koła będzie poprawiać stabilność, a nie ją pogarszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Osobiście, staram się hamować "w pionie", a manewry wykonuje na lekkim "gazie", aby kompensować zmieniający się podczas manewrowania (pochylenia motocykla) obwód koła Natomiast aby "zacieśnić zakręt", pomijając iż przez cały manewr delikatnie przyspieszam, jeszcze mocniej dodaje gazu i "naciskam" na rączkę bliżej ziemi Odejmowanie gazu w zakręcie powoduje utratę stabilności moto w pochyleniu. Brak kompensacji zmieniającego się obwodu itd itd. Moto zaczyna się "trząść" Piszę z mojego "doświadczenia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Osobiście, staram się hamować "w pionie", a manewry wykonuje na lekkim "gazie", aby kompensować Popieram obydwoma kołami > Odejmowanie gazu w zakręcie powoduje utratę stabilności moto w pochyleniu. Brak kompensacji > zmieniającego się obwodu itd itd. > Moto zaczyna się "trząść" > Piszę z mojego "doświadczenia" Dlatego miałem wątpliwości, czy wykonywanie - bądź co bądź - gwałtownych manewrów przy rozłączonym napędzie jest słuszne. Bo zakręcanie na sprzęgle powoduje znakomite podniesienie adrenaliny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Bo zakręcanie na sprzęgle powoduje znakomite podniesienie adrenaliny Oraz poprawę nastroju osób oglądających taki manewr Śmieszne, ale sam położyłem tak "Suze spać" jak uczyłem się "ciasnego zawracania" jak najwolniej z jak najmniejszym promieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej 4-impulsowej procedury Ja podobnie. Dobrze, ze nie powinien 8 impulsowej w 1 sekunde robic W takich sytuacjach glownie szczescie. Bo gdyby ten samochod troche pozniej sie schowal to nic by sie nie dalo zrobic. A impuls prawa kierownica co mialby niby dac poza opuznieniem skrecania moto w lewo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Natomiast aby "zacieśnić zakręt", pomijając iż przez cały manewr delikatnie przyspieszam, jeszcze > mocniej dodaje gazu i "naciskam" na rączkę bliżej ziemi Gdybym nie wypróbował w Radomiu to bym nie uwierzył. Byłem przekonany, że przeciwskręt wybija moto z równowagi i ułatwia skręcanie. Okazuje się, że wbrew logice, odepchnięcie przeciwnej manetki w zakręcie (w pochyleniu) daje możliwość jego pięknego ścięcia... Nie rozumiem tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej 4-impulsowej procedury To jest dla mnie jasne, ale mimo tego, toi nie moja wina > Pewnie mam zbyt ograniczone postrzeganie No nieda sie ukryc > To tak jak z tymi, co jeżdżą szybko, ale bezpiecznie Pomine to, bo czegos takiego niema, > A to nie coś, jak branie zakrętu na sprzęgle ? Niewiem, nigdzie nie pisalem o braniu zakretu na sprzegle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Ja podobnie. #To rowniez widac z Twojej wypowiedzi Dobrze, ze nie powinien 8 impulsowej w 1 sekunde robic Trolujesz teraz czy naprawde blaznujesz ? > A impuls prawa kierownica co mialby niby dac poza opuznieniem skrecania moto w lewo ? Zacznijmy moze od tego, ze napewno nie opoznienie skretu. Kolo nie zrobil impujsu w prawo i dlatego nie mogl poprawnie ominac przeszkody i to wlasnie bylo szczesciem a nie umiejetnoscia, ze furka poszla nieco wcezsniejw botanike. Gdyby poszla nieco pozniej to zgarnala by tego miszcza. Prawy impujs wykonujesz aby wyprowadzic motocykl z rownowagi i wprowadzic w niestabilnosc. Nastepnym krokiem jest impuls w lewo, dzieki niestabilnosci latwiej, szybciej a przedewszystkim umozliwia wieksza mozliwosc zlozenia. Impls trzeci to skierowanie motocykla z lewej strony jezdni na powrot na prywy pas ( poprzedni tor jazdy ) ruchu. Impuls czwarty wyrownuje tor na prosty - poprzedni tor jazdy przed wprowadzeniem motocykla w niestabilnosc. c.b.d.u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Odejmowanie gazu w zakręcie powoduje utratę stabilności moto w pochyleniu. Brak kompensacji zmieniającego się obwodu Owcen zapytam sie wiec co bedzie korzystniejsze dla motocykla bezwladnosc czy zmiana kilku vektorow sil ? proponuje przeanalizowac okreg Kamm'a P.S. proponuje obejrzec i zwrocic uwage na impulsy od 40 sek JAk ktos nie widzi, nich pisze, wstawie filmik na ktorym nieco lepiej widac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Dieter, niestety ale musze Cie rozczarowac. Nie widze tu niestety nic pieknego, wrecz odwrotnie - > Aby ominac z lewej najpeirw robisz impuls skretu w prawo a dopiero nastepnie w lewo, prawo i lekko > lewo. Cyztaj 4 ( cztery razy ) wtedy bylo by pieknie i prawidlowo. Na filmie jedwo sie ta > osoba wyrobila, wiecej szczescia niz rozumu. A tak z ciekawości, gdzie tego sie nauczyłeś? Według mnie, zeby ominąć takie coś - naciskasz do przodu lewa manetke Moto skręca w lewo - naciskasz do przodu prawa manetke Moto wraca na swój pas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Trolujesz teraz czy naprawde blaznujesz ? Natomiast z twojej wypowiedzi wynikaja pewne kwiatki. Piszesz po pierwsze o jakis impulsach. Przeciwskret nie polega na zadnych impulsach tylko na ciaglym odpychaniu kierownicy w czasie skretu. Bzdury o impulsach slyszalem niejednokrotnie ale sa to zwykle bzdury. Czy ja troluje? Raczej chyba pewna osoba troluje, probujac lansowac sie nieudolnie na autorytet. Co do proby skretu w strone przeszkody a nastepnie dopiero w przeciwna, byc moze cos ta technika daje, nie wiem, nie slyszalem ale szczerze watpie. Logicznie rzecz biorac byla by to zwykla strata cennego czasu. Taka sytuacjach jak ta na filmie nie pozwala na zadne techniczne zabawy (no chyba ze ktos jest mistrzem wycwiczonym do takich sytuacji, chociaz cwiczenia tez nie wiele moga pomoc, bo sa aranzowane, a taka sytuacja wystepuje z nienacka). W takich sytuacjach decyduje szczescie, oraz dziala sie instynktownie, nie ma miejsca na myslenie, impulsy, i opowiadanie o technikach. Oczywiscie, jesli ktos jezdzi technicznie lepiej, to ma troche wieksze szanse na wyjscie z opresji, o ile ma SZCZESCIE i sytuacja wogule pozwala na wyjscie z opresji. W tej sytuacji gdyby samochod skrecil pol sekundy pozniej, nie bylo by zadnego sensu zastanawiac sie nad technika jazdy bo samochod zajal by poprostu caly pas ruchu. Rozwodzenie sie nad predkoscia tez nie ma sensu, bo analogiczna sytuacja zajechania drogi moze wystapic i przy 30 na godzine i tez moze nie byc z niej wyjscia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > A tak z ciekawości, gdzie tego sie nauczyłeś ? Na kursie Prawa jazdy w Niemczech > Według mnie, zeby ominąć takie coś > - naciskasz do przodu lewa manetke > Moto skręca w lewo > - naciskasz do przodu prawa manetke > Moto wraca na swój pas Obejrzyj filmod 40 sek jest pokazane. W sezonie wyprobuj i zwroc uwage ile impulsow wykonasz, tylko nie zdziw sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Przeciwskret nie polega na zadnych impulsach tylko na ciaglym odpychaniu kierownicy w czasie skretu. To od razu sie pytam ile mamy technk pokonywania zakretow i w ktorych / ile to o czym zekomo piszesz edzie wystepowac. Czyli w/g Ciebie caly czas odpycha sie kierownice, hmmmm, spatam wiec do ktorego momentu ? Po Twojej odpowiedzi mozemy ustalic dalej pewne fakty, wiec uzbroje sie w cierpliwosc Bzdury o impulsach slyszalem niejednokrotnie ale sa to zwykle bzdury. Stwierdzil expert ktory sam o sobie wypowiada sie niniejszymi slowy > byc moze cos ta technika daje, nie wiem, nie slyszalem ale szczerze watpie > Czy ja troluje? Raczej chyba pewna osoba troluje, probujac lansowac sie nieudolnie na autorytet. To ze jestem autorytetem stwierdzila panstwowa komisja na kilku panstwowych egzaminach, dzieki temu mam prawo szkolic w Niemczech kat. A. To powinno Ci wystarczyc. > Co do proby skretu w strone przeszkody a nastepnie dopiero w przeciwna, byc moze cos ta technika > daje, nie wiem, nie slyszalem ale szczerze watpie. Logicznie rzecz biorac byla by to zwykla > strata cennego czasu. To teoria w/g Ciebie > Taka sytuacjach jak ta na filmie nie pozwala na zadne techniczne zabawy (no chyba ze ktos jest > mistrzem wycwiczonym do takich sytuacji, chociaz cwiczenia tez nie wiele moga pomoc, bo sa > aranzowane, Taaaaa, wiec lepiej wogole nie cwiczyc, bo jak przyjdzie co do czego to sie nie przyda > a taka sytuacja wystepuje z nienacka). W takich sytuacjach decyduje szczescie, W tej sytuacji decyduja umiejetnosci a nie szczescie, przynajmniej w jakims tam stopniu. Fakt, ze czasem i umiejetnosci moga nie wystarczeýc. > oraz dziala sie instynktownie, nie ma miejsca na myslenie, Dlatego sie cwiczy aby odruch warunkowy przeszedl wbezwarunkowy > jesli ktos jezdzi technicznie lepiej, to ma troche wieksze szanse na wyjscie z opresji, Czyli sam tu sobie zaprzeczasz ! Czyli jednak, jak sie jezdzi lepiej technicznie, to mozna unikna. Uffff czyli moze jednak jest iskra, ze ludzie ktorzy chodza sie doszkalac Maja wieksze szanse ? Kurde jakie to szczescie, ze oni nie mysla jak Ty > W tej sytuacji gdyby samochod skrecil pol sekundy pozniej, nie bylo by zadnego sensu zastanawiac sie nad technika jazdy bo samochod zajal by poprostu caly pas ruchu. > Rozwodzenie sie nad predkoscia tez nie ma sensu, bo analogiczna sytuacja zajechania drogi moze wystapic i przy 30 na godzine i tez moze nie byc z niej wyjscia. Wez moze przeczytaj to co tu napisales jeszcze raz a potem uwazaj abys nie zaplul ze smiechu monitora Kolo jechalby przepisowe 90 km/h to ta furka zlechala by na pobocze ze 100 - 200 m przed nim. Oczywiscie moze sie zdarzyc tak, ze moze trafic centralnie w niego, ale to juz troche inna bajka. Jadac 30 km/h zatrzymujesz pojazd i ... Poza tym to pogadaj sobie z motocyklistami ktorzy potrafia hamowac na granicy zerwania przyczepnosci przedniej opony podczas hamowania awaryjnego, powiem Ci tyle, ze Cie wysmieja. Wlasnie w tym celu szkoli sie kursanta aby w takiej sytuacju wykonywal omijanie tak a nie po Twojemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > To od razu sie pytam ile mamy technk pokonywania zakretow i w ktorych / ile to o czym zekomo > piszesz edzie wystepowac. Czyli w/g Ciebie caly czas odpycha sie kierownice, hmmmm, spatam > wiec do ktorego momentu ? > Po Twojej odpowiedzi mozemy ustalic dalej pewne fakty, wiec uzbroje sie w cierpliwosc Buhaha. Nie jestes moim instruktorem, egzaminatorem, ani powtarzam po raz wtory zadnym autorytetem, zeby mnie "pytac". Co sądze na temat przeciwskretu napisałem wcześniej. Zreszta od pierwszych postow ironizowales i probowales ponizyc szereg osob, ktore wyrazily swoja opinie w tym temacie. Swietne podejscie, godne pana instruktora. > To ze jestem autorytetem stwierdzila panstwowa komisja na kilku panstwowych egzaminach, dzieki temu > mam prawo szkolic w Niemczech kat. A. To powinno Ci wystarczyc. Ahhhhhaaa. No patrz i nadal dla mnie nie jestes. Ale moze kursanci lykna Twoja "mantre" Reszta twojego tekstu to wykrecanie kota ogonem, oraz wyrywanie z kontekstu, nie ma sensu sie do tego ustosunkowywac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > P.S. proponuje obejrzec i zwrocic uwage na impulsy od 40 sek > Sama technika jest w zasadzie poprawna do omijania nagłej przeszkody tyle, że w przypadku filmu z pierwszego posta nie uwzględnia gościa, który jechał z przeciwka. Wystarczy na chwilę zgubić przyczepność i lądujesz na masce. Sam bałbym się w taki sposób próbować zmieścić się tam po środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Sam bałbym się w taki sposób próbować zmieścić się tam po środku. W takim przypadku masz i tak blokade. Decyduja refleksy ktorych sie wyuczyles / wytrenowales i tez nie wiadomo jek to wyjdzie. W przypadku hamowania bez ABS'u nie wiadomo czy nie bedzie uslizgu przedniej opony. w przypadkuomijania moze tez byc roznie - to jest bezdyskusyjne. Tyle, ze omijanie i hamowanie nalezy trenowac na bierzaco aby wlasnie nie bylo / wykluczyc taka reakcje. Z zycia wziete Kursant ktory wczesniej stosuje prawy impuls kladzie maszyne glebiej przez co ma zawsze wieksze pole do manewru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Buhaha. Nie jestes moim instruktorem, egzaminatorem, Mozesz nim byc Tyle, ze jak to zawsze pisal Tomasz Kulik aby byc instruktorem w PL nie trzeba wogole miec kat. A aby szkolic, wiec czym Ty tu straszysz ? Ze zostawiales kursanta samopasem i szedles szkoloc innego, czy moze zostawiales go samopasem i szedles egzaminowac. > Swietne podejscie, godne pana instruktora. O to sie nie musisz martwic pedagogika stosowana do osiagniecia celu moze byc rozna Liczy sie efekt koncowy > moze kursanci lykna Twoja "mantre" Dlaczego moja ? Niemcy nie Polska gdzie nie mozecie nawet ustalic wspolnych zasad szkolenia, i gryziecie sie czy szkolic z motocykla czy z drugiego pojazdu W przeciwienstwie do Was my mamy jedna Linie po ktorej jada wszyscy. Co Prawda od 19.01.13 nie macie juz tak latwo i moze za 30 lat dojdziecie do tego gdzie obecnie sa Niemcy ( pod warunkiem, ze ci zatrzymaja sie w miejscu ) P.S. Wstawilem konkretny filmik ktory pokazuje prawidlowa technike, teraz przychodzi tu pan Instruktor i egzaminator i zaczyna prowadzic dyskusje na temat prawidlowosci wysowajac niczym nie poparta teze, co najwyzej tym zaslyzanym na forach. ´ Wiec moze udowodnij, ze jest inaczej, tyle, ze podaj konkretne argumenty / dowody. Chetnie dowiem sie czegos nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Dlaczego piszesz "my"/"wy"? Nie jesteś lub nie czujesz się Polakiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Mozesz nim byc Tyle, ze jak to zawsze pisal Tomasz Kulik aby byc instruktorem w PL nie trzeba > wogole miec kat. A aby szkolic, wiec czym Ty tu straszysz ? Ze zostawiales kursanta samopasem > i szedles szkoloc innego, czy moze zostawiales go samopasem i szedles egzaminowac. > O to sie nie musisz martwic pedagogika stosowana do tosiagniecia celu moze byc rozna Liczy sie > efekt koncowy > Dlaczego moja ? Niemcy nie Polska gdzie nie mozecie nawet ustalic wspolnych zasad szkolenia, i Kolega zapytal czy nie czujesz sie polakiem. Ja natomiast sie zapytam, czy nie zapomniales jezyka polskiego, bo to co odpowiadasz na moj post jest jakas calkowita abstrakcja. Moze koledzy z forum cos rozumieja i przeloza mi to z polskiego na nasze. > Wiec moze udowodnij, ze jest inaczej, tyle, ze podaj konkretne argumenty / dowody. Ty udowodnij, ze impuls zadajesz i motocyl zaczyna magicznie skrecac po zadanym torze bez dalszego dzialania na kierownice, skoro tak twierdzisz, ja twierdze, ze to bzdura panie instruktorze. (chetnie tez dowiedzialbym sie co na ten temat sadza inni forumowicze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.