Skocz do zawartości

Lybra 1.6 16V-cienizna


famot0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Szukam pomocy w sprawie mojej Lybry ponieważ autko jest bardzo słabe.Co prawda jak już się jakoś rozpędzi to niby prędkość jest ale trwa to dość długo.Problem jest nawet na 1 czy 2 biegu,autko nie zakręci kołem na mokrym i brudnym od piachu asfalcie,na którym nie ma nikt z tym problemu,a wciśnięcie pedału gazu do oporu zwiększa tylko buczenie i tyle.

Zrobiłem reset auto adaptacji,ale czy może mi ktoś powiedzieć czy po tym resecie rozjechane mapy wracają do stanu pierwotnego czy zostaje tylko wgranie softu od początku?

Chodzi oczywiście o Lancie Lybra 1.6 16V z sekwencją.Na gazie jest to samo a może 5% gorzej ale to może moje złudzenie.

Muszę wyjąć jeszcze tą zwężkę z filtra powietrza a w środę prawdopodobnie autko idzie na wymianę rozrządu to może odpadnie jedna z możliwości,przestawiony rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzęgło było wymieniane i na pewno się nie ślizga Auto nie przyśpiesza ale obroty też nie

> rosną.

> Po podłączeniu lapka był błąd P1170

P1170 to błąd od mieszanki paliwowej. Zresetuj adaptacje na początek: odepnik aq na ok 30min, podepnij i odpal auto, zostaw na luzie aż do włączenia wentylatora na chłodnicy.

Jak masz kompa przejedź się z nim i zobacz jakie są wartości w obu FuelTrim - STFT i LTFT i wartości dla lambdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P1170 to błąd od mieszanki paliwowej. Zresetuj adaptacje na początek: odepnik aq na ok 30min,

> podepnij i odpal auto, zostaw na luzie aż do włączenia wentylatora na chłodnicy.

> Jak masz kompa przejedź się z nim i zobacz jakie są wartości w obu FuelTrim - STFT i LTFT i

> wartości dla lambdy.

Robiłem już reset autoadaptacji i nie ma żadnej różnicy.Niestety ale lapek pracuje tylko na kablu frown.gif

Dołączam fotkę wykresu między innymi sondy.

http://forum.autokacik.pl/files/287457494-nowy4.JPG

post-44976-14352522883956_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiłem już reset autoadaptacji i nie ma żadnej różnicy.Niestety ale lapek pracuje tylko na kablu

> Dołączam fotkę wykresu między innymi sondy.

ale to jest gaz, przydałyby się parametry korekcji mieszanki z kompa samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to jest gaz, przydałyby się parametry korekcji mieszanki z kompa samochodu

Tak wiem że to jest od gazu,ale ładnie widać oscylację sond.Następnym razem zrobię wykres z MES-a.

Szczerze to nie patrzyłem w dolot (filtr powietrza wyciągałem) jest tylko jakaś zwężka zamontowana w filtrze.A jak najłatwiej sprawdzić katalizator bo jest on zaraz za silnikiem i nie mam pojęcia jak go ominąć,a na wolny wydech też nie puszczę bo nie chcę żeby mi się coś tam zapaliło yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc można powiedzieć że wpadłem z deszczu pod rynnę oslabiony.gif i to taką fi 500 sick.gif

Przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o dwa zęby.Niestety teraz jest masakra.Przed tym wszystkim było słychać jakiś lekki stukot ale był na tyle cichy że jakoś nie zwracał na siebie uwagi i nawet nie można go było zlokalizować.Teraz po wymianie rozrządu,gdy kompresja jest już właściwa i silnik odzyskał swoją moc,okazuje się że owy lekki stukot zmienił się w młot udarowy.Jutro jadę do warsztatu żeby powiedzieli na 100% co tak wali,ale są tylko dwie możliwości,moim zdaniem sworzeń albo któryś korbowód na wale. pad.gif Czuje się 270747800-sex.gif

Po prostu się załamałem buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A więc można powiedzieć że wpadłem z deszczu pod rynnę i to taką fi 500

> Przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o dwa zęby.Niestety teraz jest masakra.Przed tym

> wszystkim było słychać jakiś lekki stukot ale był na tyle cichy że jakoś nie zwracał na siebie

> uwagi i nawet nie można go było zlokalizować.Teraz po wymianie rozrządu,gdy kompresja jest już

> właściwa i silnik odzyskał swoją moc,okazuje się że owy lekki stukot zmienił się w młot

> udarowy.Jutro jadę do warsztatu żeby powiedzieli na 100% co tak wali,ale są tylko dwie

> możliwości,moim zdaniem sworzeń albo któryś korbowód na wale. Czuje się

> Po prostu się załamałem

albo hydraulika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A więc można powiedzieć że wpadłem z deszczu pod rynnę i to taką fi 500

> Przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o dwa zęby.Niestety teraz jest masakra.Przed tym

> wszystkim było słychać jakiś lekki stukot ale był na tyle cichy że jakoś nie zwracał na siebie

> uwagi i nawet nie można go było zlokalizować.Teraz po wymianie rozrządu,gdy kompresja jest już

> właściwa i silnik odzyskał swoją moc,okazuje się że owy lekki stukot zmienił się w młot

> udarowy.Jutro jadę do warsztatu żeby powiedzieli na 100% co tak wali,ale są tylko dwie

> możliwości,moim zdaniem sworzeń albo któryś korbowód na wale. Czuje się

> Po prostu się załamałem

A jak pisałeś do mnie to pytałem czy rozrząd dobrze ustawiony, większość mechaników nie ma do tego blokad, robią na pałę i potem tak jest. Szczerze mówiąc to śmiem wątpić że dół silnika jest zdemolowany bo on raczej jest tutaj pancerny. Zwalać głowicę i tam szukać przyczyny. Poza tym silniki w super stanie są po 700zł więc głowa do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel sam wymieniał rozrząd oslabiony.gif Ja też zawsze robię sam,ale tutaj była taka cicha nadzieja że to pasek i dlatego oddałem do warsztatu,żeby sprawdzili to na blokadach.

Wydaje mi się że to raczej głowica nie będzie,bo stukanie jest "grubsze" niż od zaworów czy popychaczy.Popytam o cenę panewek bo akurat tutaj za dużo pracy nie ma a i koszty będą mniejsze.Niestety ale w tym momencie 7 stówek to dla mnie kasa nie osiągalna buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Całą sobotę spędziłem wylegując się pod Lybrą.Po paru ciężkich godzinach,udało mi się zdjąć miskę i

> sprawdzić panewki.Jak na moje oko to wyglądają jak najbardziej OK więc to będzie raczej coś

> powyżej

W tych 1.6 16v plagą są padające pierścienie. Najlepiej jakbyś zmierzył kompresję, lub sprawdził, czy czasami nie zasysa powietrza przez odmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Byłem wczoraj w serwisie Boscha,tam gdzie robiłem rozrząd i mechanik po powrocie autkiem powiedział że niestety padła panewka na wale.Niestety ale będę zmieniać cały słupek frown.gif

Cóż można powiedzieć,uważajcie na auta od klubowiczów bardziej niż od osób nie znanych oslabiony.gif

A co do pierścieni to po zrobieniu "paru" kilometrów,musiałem dolać już trochę oleju crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tych 1.6 16v plagą są padające pierścienie. Najlepiej jakbyś zmierzył kompresję, lub sprawdził,

> czy czasami nie zasysa powietrza przez odmę.

Nie słyszałem żeby w tych silnikach padały pierścienie. To są jedne z najbardziej pancernych silników Fiata jakie były stosowane. Sam użytkuję już drugi z przebiegiem ok 150-160k km i nie zanotowałem praktycznie żadnego zużycia oleju od wymiany do wymiany co 10k km. Do tego serwisuję sporo aut klientów z tym silnikiem i nikt nie ma absolutnie żadnych zastrzeżeń co do zużycia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.Byłem wczoraj w serwisie Boscha,tam gdzie robiłem rozrząd i mechanik po powrocie autkiem

> powiedział że niestety padła panewka na wale.Niestety ale będę zmieniać cały słupek

> Cóż można powiedzieć,uważajcie na auta od klubowiczów bardziej niż od osób nie znanych

> A co do pierścieni to po zrobieniu "paru" kilometrów,musiałem dolać już trochę oleju

Dziwna sprawa bo te silniki znoszą 300-400km bez żadnego problemu, no ale wiadomo że zależy jak kto dbał o niego wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie słyszałem żeby w tych silnikach padały pierścienie. To są jedne z najbardziej pancernych

> silników Fiata jakie były stosowane. Sam użytkuję już drugi z przebiegiem ok 150-160k km i nie

> zanotowałem praktycznie żadnego zużycia oleju od wymiany do wymiany co 10k km. Do tego

> serwisuję sporo aut klientów z tym silnikiem i nikt nie ma absolutnie żadnych zastrzeżeń co do

> zużycia oleju.

Średnio 4-5 razy w roku wymieniam pierścienie w Stilo, Marea, Brava itp. właśnie w 1.6, nie zależnie też czy benzyna czy gaz. Za każdym razem zasysa powietrze przez odmę i za każdym razem po wymianie pierścieni temat się zamyka. Z moich obserwacji, najczęściej padają między 150 a 180 tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Średnio 4-5 razy w roku wymieniam pierścienie w Stilo, Marea, Brava itp. właśnie w 1.6, nie

> zależnie też czy benzyna czy gaz. Za każdym razem zasysa powietrze przez odmę i za każdym

> razem po wymianie pierścieni temat się zamyka. Z moich obserwacji, najczęściej padają między

> 150 a 180 tyś. km.

nie strasz nie strasz bo się zes.... hehe.gif moja ma 173 zlosnik.gif Przy robocie UPG sprawdzałem gładź cylindra i jak nowa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany zamiast się droczyć pomóżcie bo mam kolejny problem oink.gif

Mianowicie zakupiłem silnik na LKP i dzisiaj przyjechał.Gdy odczytałem jego kod niestety ale jest inny.U mnie jest 182.B6.000 a przyszedł 182.A4.000.Z wyglądu jest identyczny ale z tego co wiem ma inny skok i średnicę cylindrów.Orientujecie się może czy mój komp i wtryski obsłużą go bez problemu czy muszę go odesłać,a tego bym chciał uniknąć przez spore koszty frown.gif

Poszukuję też numerów sterowników czy są takie same w tych dwóch silnikach.

EDIT:

Niestety ale silnik który przyszedł 182.A4.000 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu.U mnie on jest,więc niestety ale odpada montaż tego silnika oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie zwróciłeś uwagi na kod silnika. Tak jak piszesz silniki te mają różny skok tłoka i średnicę cylindrów, nie mam pojęcia czy będzie to chodziło tak jak należy. Do Twojej lancii najprościej wstawić silnik od Stilona gdzie po 800zł chodzą już bdb silniki z relatywnie niskimi przebiegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda że nie zwróciłeś uwagi na kod silnika. Tak jak piszesz silniki te mają różny skok tłoka i

> średnicę cylindrów, nie mam pojęcia czy będzie to chodziło tak jak należy. Do Twojej lancii

> najprościej wstawić silnik od Stilona gdzie po 800zł chodzą już bdb silniki z relatywnie

> niskimi przebiegami.

Niestety ale sprzedający nie zwrócił uwagi na kod silnika,ponieważ podałem go dwa razy,w tytule jak i w samym temacie o zakupie.Po prostu sprzedawca był pewny,że skoro wyjął go z Lybry to musi pasować.Niestety ale była to jedna z pierwszych Lucyn i pewnie stąd ta różnica.Niestety ale owy silnik nie ma w ogóle czujnika położenia wałka rozrządu więc na pewno go nie włożę.Muszę znaleźć jakiś inny.

Wiem że w Multipli i w Stilo były właśnie te z kodem 182.B6.000 tylko że niby od Stilo to i cena masakra frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety ale sprzedający nie zwrócił uwagi na kod silnika,ponieważ podałem go dwa razy,w tytule jak

> i w samym temacie o zakupie.Po prostu sprzedawca był pewny,że skoro wyjął go z Lybry to musi

> pasować.Niestety ale była to jedna z pierwszych Lucyn i pewnie stąd ta różnica.Niestety ale

> owy silnik nie ma w ogóle czujnika położenia wałka rozrządu więc na pewno go nie włożę.Muszę

> znaleźć jakiś inny.

> Wiem że w Multipli i w Stilo były właśnie te z kodem 182.B6.000 tylko że niby od Stilo to i cena

> masakra

Dogadaj się w temacie zwrotu silnika bo nawet jak uda się ożenić ten czujnik wałka, poprzekladać konsole czy tez zrobic inne kombinacje to może się okazać że narobisz się a to nie będzie działać tak jak fabryka przykazała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominałem o tym, że jest B6000 i A4000 wink.gif

A4000 też ma czujnik położenia wałka grinser006.gif

Generalnie taki mix będzie pracował dość daleko od optymalnych parametrów (propagacja płomienia w cylindrze o większej średnicy jest zupełnie inna - to wymaga innych kątów wyprzedzenia zapłonu, tak samo jak częstotliwość spalania stukowego - inna średnica powoduje inną częstotliwość - może się okazać, że cofany jest zapłon, ze względu na obecność dźwięków, które faktycznie spalaniem stukowym nie są, ale też w drugą stronę...)

Wymieniaj koniecznie, bo dokładanie sobie kosztów w postaci remapa ecu pod ten silnik jest pozbawione sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A4000 też ma czujnik położenia wałka

No właśnie z tego co pamiętam to w Marei 1,6 też miałem więc dziwne mi się wydawało że autor wątku pisze że brak. W końcu to sekwencyjny wtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie z tego co pamiętam to w Marei 1,6 też miałem więc dziwne mi się wydawało że autor wątku

> pisze że brak. W końcu to sekwencyjny wtrysk.

Panowie dlaczego miał bym Was kłamać.Zdemontowałem nawet osłonę rozrządu i nie ma po nim nawet śladu a koło rozrządu jest bez potrzebnej do tego blachy,więc odpada też demontaż przez sprzedającego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Mam kolejne pytanie.Przywiozłem kolejny silnik i po zdjęciu kolektora ssącego,zauważyłem nagar na

> zaworach i w kanale.Czy to normalne,bo zapytany znajomy mechanik powiedział że wygląda

> normalnie.

> http://forum.autokacik.pl/files/287575490-1.jpg

> Ozz: rozmiar zdjęcia!

to na ssaniu?

To nie jest normalne. Taki nagar to jedynie w dizlach da się zobaczyć i w benzynach z bezpośrednim wtryskiem paliwa grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą na FKP powiedziano mi że:

Quote:

Taki nalot był charakterystyczny dla silników z instalacją LPG starszej generacji


W sumie mogło by się zgadzać bo brakuje benzyny do wypłukiwania zanieczyszczeń.No nic wygląda na to że jutro zaczynam przekładkę silnika oslabiony.gif

Nie wiem dlaczego ale prze okropnie mi się nie chce 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed chwilą na FKP powiedziano mi że:

> Quote:

> Taki nalot był charakterystyczny dla silników z instalacją LPG starszej generacji

> W sumie mogło by się zgadzać bo brakuje benzyny do wypłukiwania zanieczyszczeń.No nic wygląda na to

> że jutro zaczynam przekładkę silnika

> Nie wiem dlaczego ale prze okropnie mi się nie chce

Małe ot, podziwiam że się tak bawisz tym wozem wink.gif

Już dawno bym opadł z chęci do zabawy tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety ale zakupiony silnik okazał się złomem.Leży już wyjęty i gotowy do oddania.Zdemontowałem za to miskę w moim i jako tako nie ma czerwonej panewki.Zna się ktoś na tym dobrze,żeby ocenić co i jak po wyglądzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety ale zakupiony silnik okazał się złomem.Leży już wyjęty i gotowy do oddania.Zdemontowałem

> za to miskę w moim i jako tako nie ma czerwonej panewki.Zna się ktoś na tym dobrze,żeby ocenić

> co i jak po wyglądzie?

Niestety ale kupowanie silników z allegro to wielka niewiadoma. lepiej poszukaj kompletnego auta typu BBM gdzie możesz sprawdzić wszystko. Wyjmiesz motor inne klamoty a resztę oddasz na złom. Szczególnie że takiego BBM można wyrwać już za 1000 zł ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że z BBM-mów nie pasi,jedynie z multipli,stilo czy z Lybry a tu już inaczej z ceną.Może uda mi się zrobić mój,tylko że sporo czasu na to pójdzie,ale trudno.Muszę sprawdzić osiowość bloku i czy wał nie jest krzywy.

Jutro jadę oddać silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że z BBM-mów nie pasi,jedynie z multipli,stilo czy z Lybry a tu już inaczej z ceną.Może uda

> mi się zrobić mój,tylko że sporo czasu na to pójdzie,ale trudno.Muszę sprawdzić osiowość bloku

> i czy wał nie jest krzywy.

> Jutro jadę oddać silnik.

Może zaryzykować przełożyć razem z komputerem wszedłem na tablica.pl i jest mnóstwo takich sprzętów w cenie do 1500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wracałem po oddaniu silnika,kupiłem inny w Ropczycach.Już tam kiedyś brałem silnik Tacie do Astry 1.7 TD i było OK.Koleś ma milion silników shocked.gif i było z czego wybierać.Zapodałem palony przed wyjęciem z przebiegiem 103 tyś i przy przekładce osprzętu widać było że za dużo nie ma nalatane.Silnik odpalony wczoraj a dzisiaj zrobiłem już parę kilometrów i na razie jest GIT skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wracałem po oddaniu silnika,kupiłem inny w Ropczycach.Już tam kiedyś brałem silnik Tacie do

> Astry 1.7 TD i było OK.Koleś ma milion silników i było z czego wybierać.Zapodałem palony

> przed wyjęciem z przebiegiem 103 tyś i przy przekładce osprzętu widać było że za dużo nie ma

> nalatane.Silnik odpalony wczoraj a dzisiaj zrobiłem już parę kilometrów i na razie jest GIT

Gratuluję samozaparcia ok.gif Szerokości w takim razie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pany zlosnik.gif Dzisiaj Lybra dostała nowy rozrząd po raz drugi.Oczywiście w niedziele na parkingu przed sklepem z silnika wylał się cały płyn.Moja wina bo nie zakręciłem opaski dolnego węża od chłodnicy spineyes.gif ale już miałem wszystkiego dość heheee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Pany Dzisiaj Lybra dostała nowy rozrząd po raz drugi.Oczywiście w niedziele na parkingu

> przed sklepem z silnika wylał się cały płyn.Moja wina bo nie zakręciłem opaski dolnego węża od

> chłodnicy ale już miałem wszystkiego dość heheee

no i niech juz jezdzi bezawaryjnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.