zinger Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Jakiś czas temu pytałem ogólnie o Ravkę z silnikiem 3.5 i opinie były raczej pozytywne (szczególnie jeśli chodzi o silnik). Niestety, znajomy zmienił zdanie i póki co swojej nie będzie sprzedawał, ale sam pomysł pozostał i rozglądam się za podobnym autem. Interesuje mnie wersja Long (chciałbym, żeby w środku było porównywalnie miejsca co w Priusie, który ma 2700 rozstaw osi i naprawdę sporo miejsca w środku - dla mojej rodziny 2+2 jest ok), do tego silnik nadający się do zagazowania (roczny przebieg ok 20-25kkm), więc pozostaje chyba tylko 3.5? Są jeszcze 2.4, jest nawet kilka z LPG, ale coś kojarzę, że VVTi nie lubią się z gazem, prawda to? Co sądzicie np o tym egzemplarzu - RAV4 3.5 LPG egzemplarzu, warto się bliżej zainteresować? Z drugiej strony nie upieram się przy Toyocie i rozważam inne opcje. Ostatnio pojawiło się na giełdzie AK ogłoszenie z tym Foresterem 2.0 LPG . Nigdy w takim nie siedziałem ani nie jeździłem, ale zawsze podobały mi się te auta. Suche liczby mówią, że będzie nieco ciaśniej niż w Toyocie, do tego bagażnik ma pomniejszony przez instalację. Z drugiej strony kilka tyś zostaje w portfelu, co też nie jest bez znaczenia. Oczywiście auto ma być bezawaryjne i tanie w utrzymaniu A tak serio, to które z tych dwóch byście wybrali i dlaczego? Który z nich będzie potencjalnie droższy w utrzymaniu i teoretycznie może przysporzyć więcej problemów (wiadomo, że to loteria, ale jakieś tam statystyki poparte doświadczeniami użytkowników są i dają jakiś obraz) A może jakaś inna, podobna opcja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 ja bym brał rav bo fajniejszy silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > ja bym brał rav bo fajniejszy silnik I wyposażenie też ma lepsze. IMHO nie ma co się zastanawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > I wyposażenie też ma lepsze. IMHO nie ma co się zastanawiać. Tylo, ze RAV z tym silnikiem bedzie na 99% sciagana z USA... Wiec warto sprawdzic w jakim stanie to przyjechalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Co sądzicie np o tym egzemplarzu - RAV4 3.5 LPG > Ostatnio pojawiło się na giełdzie AK ogłoszenie z tym Foresterem 2.0 LPG . Coś mi się wydaje, że oba samochody są wystawiane przez Userów AK Forester już wiesz. RAV4, patrząc na miejscówkę, wystawia prawdopodobnie kolega Santi. Widziałem kilka ogłoszeń z analogicznymi zdjęciami, więc pewnie będzie wiedział coś więcej o tym konkretnym egzemplarzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Tylo, ze RAV z tym silnikiem bedzie na 99% sciagana z USA... > Wiec warto sprawdzic w jakim stanie to przyjechalo Forestera to też się tyczy, sprowadzone z Niemiec w 2011 Ale faktycznie, jak Toyota jest z USA, to osobiście bym nie kupił, za dużo jest różnic Nawet ASO może nie miec części, czy nawet odpowiednich narzędzi. Znajoma sprowadziła Yarisa z USA i był dramat, jeżeli chodzi o serwis i o części zamienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Forester po priusie będzie ciasny. Co do toyoty - jeżeli to vvti, to może się nie lubić z lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Forestera to też się tyczy, sprowadzone z Niemiec w 2011 Ale faktycznie, jak Toyota jest z USA, > to osobiście bym nie kupił, za dużo jest różnic Nawet ASO może nie miec części, czy nawet > odpowiednich narzędzi. Znajoma sprowadziła Yarisa z USA i był dramat, jeżeli chodzi o serwis i > o części zamienne chyba w EU nie bylo RAV z takim silnikiem Nie wiem jak z czesciami z US w przypadku Toyoty, ale w Subaru spotkalem sie wielokrotnie ze szybciej i taniej dostanie sie czesci z US, z tym ze wiekszosc elementow i czesci sa identyczne jak EUDM, tym bardziej ze Forester jest robiony tylko w JP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Forester będzie ciasny z tył w porównaniu do rav4. W foeku Butla lpg 58l wchodzi w miejce kola więc cały bagażnik jest do dyspozycji. Nie patrz na litry bo niby 400l to nie wiele ale w rzeczywistości bagażnik jest wystarczy dla rodziny. W rav4 kolo jestt chyba na klapie... Co do silnika to 2.0n/a nie jedzie mimo ze ma 158KM (bardzo lubi wysokie obr) Jeśli forek to 2.5n/a sohc 173KM (lubi się z lpg) lub 2.5turbo dohc 230KM (średnio lubi z lpg) Nie na się co bać forestera z usa. Na EU i US sa robione w japoni i poza drobnymi szczegolami (światła, liczniki, radio) się nie różnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 30 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Coś mi się wydaje, że oba samochody są wystawiane przez Userów AK > Forester już wiesz. RAV4, patrząc na miejscówkę, wystawia prawdopodobnie kolega Santi. Widziałem > kilka ogłoszeń z analogicznymi zdjęciami, więc pewnie będzie wiedział coś więcej o tym > konkretnym egzemplarzu. Widziałem kilka jego ogłoszeń i faktycznie otoczenie wygląda znajomo, dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 30 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Forester po priusie będzie ciasny. Tego własnie się obawiam. Prius z zewnątrz nie jest duzy, ale ma rozstaw osi porównywalny z autami z segmentu D i miejsca w środku jest naprawdę sporo. Każdy, kto pierwszy raz wsiada do tego auta zwraca na ten fakt uwagę. > Co do toyoty - jeżeli to vvti, to może się nie lubić z lpg. 2.4 jest vvti, 3.5 nie i podobno w tym przypadku nie powinno być z tym problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 30 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Forester będzie ciasny z tył w porównaniu do rav4. W foeku Butla lpg 58l wchodzi w miejce kola więc > cały bagażnik jest do dyspozycji. Nie patrz na litry bo niby 400l to nie wiele ale w > rzeczywistości bagażnik jest wystarczy dla rodziny. W rav4 kolo jestt chyba na klapie... > Co do silnika to 2.0n/a nie jedzie mimo ze ma 158KM (bardzo lubi wysokie obr) > Jeśli forek to 2.5n/a sohc 173KM (lubi się z lpg) lub 2.5turbo dohc 230KM (średnio lubi z lpg) > Nie na się co bać forestera z usa. Na EU i US sa robione w japoni i poza drobnymi szczegolami > (światła, liczniki, radio) się nie różnią dzieki za sugestie. Musze w końcu dorwac jakiegoś i go pooglądać z bliska i przekonać się na żywo ile tam jest miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.