Skocz do zawartości

ktm adventure czy bmw gs


banaś

Rekomendowane odpowiedzi

jako że mój sprzęcik słabo sie nadaje na dalekie wypady zlosnik.gif potrzebuje czegoś co sie nada na dalekie trasy (boczne czarne i szutry)

mam dylemat co wybrać zlosnik.gif

ktm jest piękny ale podobno (nie sądzilem że to napisze sick.gif) paliwożerny zlosnik.gif

druga opcja to bmw zlosnik.gif tym nie jeździłem nigdy

wolałbym ktm ale latanie bocznymi trasami wiąze sie z małą ilością stacji paliw

tak więc co wybrać panowie czad czy rozsądek zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żadnych wynalazków nie mam zamiaru czekać długo na części

No to trampek zlosnik.gif

Fajna jest stara 600 (z "kwadratową" lampą) z przeszczepionym serduchem od 650 ok.gif

ps. Ponoć i silnik z 700 da się w miarę bezproblemowo zaszczepić do 600 wink.gif Wtedy miałbyś chyba all in one wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jako że mój sprzęcik słabo sie nadaje na dalekie wypady potrzebuje czegoś co sie nada na dalekie

> trasy (boczne czarne i szutry)

> mam dylemat co wybrać

> ktm jest piękny ale podobno (nie sądzilem że to napisze ) paliwożerny

> druga opcja to bmw tym nie jeździłem nigdy

> wolałbym ktm ale latanie bocznymi trasami wiąze sie z małą ilością stacji paliw

> tak więc co wybrać panowie czad czy rozsądek

Jeżeli chodzi o spalanie, to GSA 1,2 przy jeździe przepisowej (jechałem kiedyś z czoperowcami z Częstochowy do Warszawy) ze spalaniem zbliża sie do 4 l na 100

Biorąc pod uwagę pojemność zbiorńika to zbliżamy sie do 1kkm icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chodzi o spalanie, to GSA 1,2 przy jeździe przepisowej (jechałem kiedyś z czoperowcami z

> Częstochowy do Warszawy) ze spalaniem zbliża sie do 4 l na 100

> Biorąc pod uwagę pojemność zbiorńika to zbliżamy sie do 1kkm

Przy baaaaardzo spokojnej jeździe, 700 km w 1200 adv(bo o takim piszesz )jest spokojnie do osiągnięcia!

Ja wziąłbym gs 800 ok.gif 1200 to ciężkawa maszyna w teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy baaaaardzo spokojnej jeździe, 700 km w 1200 adv(bo o takim piszesz )jest spokojnie do

> osiągnięcia!

> Ja wziąłbym gs 800 1200 to ciężkawa maszyna w teren.

przy nie bardzo spokojnej jezdzie polowa na autostradzie polowa w miescie robilem spokojnie 680km, oczywiscie mowimy o ADV

Polecam BMW ale nie bardzo da sie porównanć 990 do r1200. KTM zdecydowanie lepiej daje sobie rade w terenie choc i widzialem ludzi ktorzy wyczyniali cuda z BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chodzi o spalanie, to GSA 1,2 przy jeździe przepisowej (jechałem kiedyś z czoperowcami z

> Częstochowy do Warszawy) ze spalaniem zbliża sie do 4 l na 100

> Biorąc pod uwagę pojemność zbiorńika to zbliżamy sie do 1kkm

no właśnie dlatego mysle o gs ale opcja ktm z większym zbiornikiem narazie przechyla szale w strone ktm zlosnik.gif

chyba musze pokatować jakiś bmw i wtedy zobacze jak będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy nie bardzo spokojnej jezdzie polowa na autostradzie polowa w miescie robilem spokojnie 680km,

> oczywiscie mowimy o ADV

> Polecam BMW ale nie bardzo da sie porównanć 990 do r1200. KTM zdecydowanie lepiej daje sobie rade w

> terenie choc i widzialem ludzi ktorzy wyczyniali cuda z BMW

własnie mam zamiar omijać autostrady bo wole poruszać sie duktami i mniej uczęszczanymi drogami bo widoki bardzo piekne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> własnie mam zamiar omijać autostrady bo wole poruszać sie duktami i mniej uczęszczanymi drogami bo

> widoki bardzo piekne

jak nie planujesz powazniejszego OFF'a to BMW da spokojnie da rade.

Co do jazdy z chopperowcami to o ile nie wykonczysz sie nerwowo to zrobisz faktycznie mistrzowsko niskie wyniki w spalaniu mnie komp pokazywal cos kolo 4L/100km... ale nie da sie tak jezdzic smile.gif Nawet ciezarowki nas wyprzedzaly smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie planujesz powazniejszego OFF'a to BMW da spokojnie da rade.

> Co do jazdy z chopperowcami to o ile nie wykonczysz sie nerwowo to zrobisz faktycznie mistrzowsko

> niskie wyniki w spalaniu mnie komp pokazywal cos kolo 4L/100km... ale nie da sie tak jezdzic

> Nawet ciezarowki nas wyprzedzaly

nie mam zamiaru jeździć z chopperowcami zlosnik.gif

tak w kilka osób na cięższych enduro chcemy pozwiedzać polske zlosnik.gif

wiesz jak jest ciągnie wilka do lasu devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam zamiaru jeździć z chopperowcami

> tak w kilka osób na cięższych enduro chcemy pozwiedzać polske

> wiesz jak jest ciągnie wilka do lasu

mając świadomość jak jeździsz to lepiej chyba weź KTM'a w terenie jakby Cię poniosło radzi sobie dużo lepiej smile.gif nie ma co ukrywać choć sam mam ADV i sobie chwalę ale nie mam aspiracji do nabijania kilometrów po nieutwardzonych drogach... smile.gifsmile.gifsmile.gif raczej jakiś lekki dojazd albo ścieżka leśna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mając świadomość jak jeździsz to lepiej chyba weź KTM'a w terenie jakby Cię poniosło radzi sobie

> dużo lepiej nie ma co ukrywać choć sam mam ADV i sobie chwalę ale nie mam aspiracji do

> nabijania kilometrów po nieutwardzonych drogach... raczej jakiś lekki dojazd albo ścieżka

> leśna

tak chyba będzie przekonał mnie akcesoryjny zbiornik zlosnik.gif

ktm to ktm 001.gif

ale jeszcze postaram sie oblatać jakąś bmw żeby mieć pewność co do ktm hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żadnych wynalazków nie mam zamiaru czekać długo na części

Osobiscie polecil bym Ci Tiger'a ale 1050. Silnik bajka, obecnei bodajze na 3 - 4 miejscu w calkowitym rankingu niezawodnosci ( tyle, ze testowano Sprinta 1050.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobiscie polecil bym Ci Tiger'a ale 1050. Silnik bajka, obecnei bodajze na 3 - 4 miejscu w

> calkowitym rankingu niezawodnosci ( tyle, ze testowano Sprinta 1050.

Triumph ma w Polsce beznadzieny serwis autoryzowany, przynajmniej w wawie ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pociesze Cie, ze KTM ma jeszcze gorsze ASO ....

Nie wiem, nie znam się. Ale jeśli kupi motka nie podpadającego pod gwarancję to po kiego grzyba ASO?

Często taki Mietek Sprytek w szopie zrobi lepiej niż ASO. OK, piszę tu o motocyklach nie potrzebujących komputera ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, nie znam się. Ale jeśli kupi motka nie podpadającego pod gwarancję to po kiego grzyba

> ASO?

> Często taki Mietek Sprytek w szopie zrobi lepiej niż ASO. OK, piszę tu o motocyklach nie

> potrzebujących komputera

nie kazdy zrobi CI dobrze 990 ADV, popytaj chlopakow z ISM ile nerwow kosztowaly ich KTM'y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kazdy zrobi CI dobrze 990 ADV, popytaj chlopakow z ISM ile nerwow kosztowaly ich KTM'y

Nie muszę się pytać wink.gif Na zloty TA też przyjeżdżają KTMy.

Nie zapomnę jak próbowali odpalić i na koniec się okazało, że jakiś popierdółkowaty przekaźnik padł zlosnik.gif

Dlatego wolę proste konstrukcje z minimum elektroniki.

ps. Wiem, chcę mieć fajne nowe jeździdełko - jestem skazany na elektronikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez sensu a szkoda, bo nowego Tigera Sport 1050 mozna kupic teraz w niezlej cenie

OK kup BMW i zobaczymy do kogo bedziesz na service jezdzil. Podpowiem, ze z W-wy ludzie do Bielska B. Smigaja biglaugh.gif

Jak widac mechaniory w stolycy tez nie ogarniaja biglaugh.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK kup BMW i zo aczymy dokogo bedziesz na service jezdzil.podpowiem, ze z w-wy ludzie do Bielska B.

> Smigaja

> jak widac w stolycy tez nie ogarniaja

nie lepiej samemu serwis zrobić... jedyne co konieczne za pomocą kompa to ustawić następne przypomnienie serwisowe, resztę każdy średnio ogarnięty motocyklista zrobi sam... pewnie, nie drogo i satysfakcja jest smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie lepiej samemu serwis zrobić...

No jezeli masz sprzeta po gwarancji to i owszem, mozna co nieco samemu zrobic ale bedocy na gwarancji to juz strzel w kolano !

Lwia czescia kosztow jest olej, ktory mozna dostarczyc samemu a zaplacic jedynie za usluge wymiany, no chyba, ze w PL to zabronione biglaugh.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam wielu zadowolonych klientów... ale tu na AK ASO to zło... wiec nie walcze z wiatrakami

mowie o okolicach Wawy, podobno ASO KTM na pradze jest ogarniete ale FF notabene swietej pamieci, dobrych notowan nie mial

co do BMW sie nie wypowiem bo niewiem, wiem, ze Honda i Suzuki maja przyzwoite ASO w Wawie, Suzuki cale jedno (a raptem dwoch), Honda wiem o jednym akceptowalnym bo ekipa z tego dobrego ASO Honda zwinela sie z roboty

ASO Triumpha, Intermotors, tez nie ma za dobrych opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lwia czescia kosztow jest olej, ktory mozna dostarczyc samemu a zaplacic jedynie za usluge wymiany,

> no chyba, ze w PL to zabronione

Niestety chyba się mylisz, dam Ci przykład: przegląd r1200 GSA przy 40.000km koszt ASO w Bielsku około 2.000 zł. Co wchodzi w skład tego przeglądu? Wymiana oleju silnikowego + filtr - 4L cena rynkowa 150zl, wymiana oleju skrzyni biegów - 1L - 80zł, wymiana oleju w dyfrze - 1L - 80 zł, wymiana płynu hamulcowego - 50zł, Wymiana paska alternatora - 50zł, regulacja/sprawdzenie luzów zaworowych - 0zł (ewentualnie koszt tych płytek półsferycznych) synchronizacja przepustnic 0 zł w sumie jeszcze jakieś śmieszne kontrole typu sprawdzenie wyłącznika bezpieczeństwa stopki, szprychy i takie pierdołki aha i jeszcze filtr powietrza... łącznie niecałe 500zł licząc po kosztach z allegro i boxer parts bez zniżek... 1500zł za know-how i czas poświęcony który przy tych wszystkich czynnościach dla sprawnego mechanika to pewnie 3-4h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woytec,

Lolaboga, jakim drogim moturem Ty jezdzis ! biglaugh.gif

Nie robilem w BMW nigdy przegladu 40 000 km weic sie nie wypowiem.

W K 1200 S robilem 1000, 10 000, i 20 000 km ale nigdy nie placilem wiecej niz 149,- Euro z tego za sam olej wychodzilo prawie 90 Euro, wiec tak nie do konca.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Woytec,

> Lolaboga, jakim drogim moturem Ty jezdzis !

> Nie robilem w BMW nigdy przegladu 40 000 km weic sie nie wypowiem.

> W K 1200 S robilem 1000, 10 000, i 20 000 km ale nigdy nie placilem wiecej niz 149,- Euro z tego za

> sam olej wychodzilo prawie 90 Euro, wiec tak nie do konca.

to se ne wrati smile.gif stare czasy Panie smile.gif aha do moich kosztów można dorzucić jeszcze jednorazowy zakup książki Haynes'a smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to se ne wrati

Fakt !

Mi powoli wychodza warsztaty. Zostaly mi dwa, bylby jeszcze trzeci ale gdy obejrzalem nowo zmontowana przez nich sztuke, to stwierdzilem, ze podziekuje biglaugh.gif

P.S. W zeszlym roku koszta wzrosly do 189,- Euro, ale tak jak mowie, polowa z tego to olej.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK kup BMW i zobaczymy do kogo bedziesz na service jezdzil. Podpowiem, ze z W-wy ludzie do Bielska

> B. Smigaja

> Jak widac mechaniory w stolycy tez nie ogarniaja

już mam trzeci motocykł BMW i nie byłem w serwisie poza warszawą grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.