Skocz do zawartości

Kombi albo van do 35 tyś - co wybrać


Luki

Rekomendowane odpowiedzi

Nie lubię doradzać w kwestiach zakupu samochodu, ale tym razem muszę dlatego proszę o pomoc. Znajomy szuka samochodu rodzinnego w budżecie do 35 tyś pln już z wliczonym pakietem startowym i ewentualnie montażem LPG. Wymagania:

- silnik benzynowy dobry do montażu LPG

- rok produkcji od 2003 w górę

- duży bagażnik (tylko kombi albo van, suv'y odpadają)

- w miarę komfortowe zawieszenie/fotele

- musi zapewniać ciszę przy prędkościach 120-140m/h

- auto odporne na rdzę i niezawodne

- w miarę tanie w eksploatacji (dobry dostęp do części)

- całkowita długość auta poniżej 4.8m aby weszło do garażu

W pierwszej chwili pomyślałem o Mercedesie 211 kombi z racji bagażnika i wyciszenia, ale koszty eksploatacji jednak zbyt wysokie (ubezpieczenie, pneumatyczne zawieszenie itp.). Druga myśl to Honda Accord kombi, ale nie wiem jak z korozją i raczej jak to w Hondzie o dobrym wyciszeniu możemy zapomnieć no.gif A może jakaś Zafira albo S-Max? Niestety zbyt mało wiem o tych samochodach bo nigdy nimi nie jeździłem frown.gif Doradźcie coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Renault Scenic?

> - silnik benzynowy dobry do montażu LPG

2,0i lub 2,0T bardzo dobrze znoszą LPG. smile.gif

> - rok produkcji od 2003 w górę

Do 2009 to Scenic II.

> - duży bagażnik (tylko kombi albo van, suv'y odpadają)

Można wybrać wersję grand 5-cio osobową. Bagażnik jest wtedy bardzo duży. smile.gif

> - w miarę komfortowe zawieszenie/fotele

Bardzo komfortowe. smile.gif

> - musi zapewniać ciszę przy prędkościach 120-140m/h

W manualu jest 6 biegów, więc powinno być OK. Ja mam automat 4 biegowy, więc wyżej jest trochę głośniej... smile.gif

> - auto odporne na rdzę i niezawodne

Jak najbardziej odporne na rdzę. smile.gif

> - w miarę tanie w eksploatacji (dobry dostęp do części)

Części wbród. smile.gif

> - całkowita długość auta poniżej 4.8m aby weszło do garażu

Grand ma długość 4,49 m. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś duży bagażnik i van. Mogę polecić VW Tourana. Ojciec takim jeździł przez 6 lat i ani razu samochód nie zawiódł. Owszem - były jakieś drobiazgi do wymiany (z niestandardowych rzeczy o ile pamiętam to podnośnik szyby kierowcy i dźwignia tempomatu), ale jak wspomina, to był najmniej problemowy (pomimo, że to było powszechnie odradzane 2.0 TDI) samochód jakim jeździł . Po 6 latach nie było nawet śladu rdzy (a i teraz czasem widuję ten egzemplarz bo kupił gość z okolicy i jedyne co widać się zmieniło, to częściowo oblazł "chrom" z ramki grilla - jak na 10 lat to nieźle). Bagażnik duży, po złożeniu siedzeń to przyzwoita ciężarówka. Zdarzało mi się nim jeździć i muszę przyznać, że prowadzi się przyjemnie (dużo lepiej niż vany toyoty czy francuskie, ale układ kierowniczynie jest też tak bezpośredni jak w fordach), zawieszenie - nie jest to kanapa jak we francuzach. Moim zdaniem to kompromis komfort/prowadzenie. Fotele - raczej twarde, ale wygodne (testowane doświadczalnie - jednym ciągiem przejechaliśmy z Warszawy na Słowenię). Na trasie przy prędkościach ok. 140 km/h było przyzwoicie ( ale to był diesel - w benzyniaku może być ciszej). Teraz koszty utrzymania tego samochodu mogą być całkiem rozsądne, bo technicznie to Golf V, więc dostęp do części będzie dobry. Jesli chodzi o gazowanie - wolnossące 1.6 VW skoda oferowała swojego czasu z fabrycznym gazem.

Pewną wadą tego modelu obecnie jest to, że rynek jest duży i posuzkiwanie wymaga dużo cierpliwości - znajomy szukał używanego i mówi, że pełno jest egzemplarzy powypadkowych i zajeżdżonych z kręconymi licznikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałeś duży bagażnik i van. Mogę polecić VW Tourana. Ojciec takim jeździł przez 6 lat i ani razu

Szwagier będzie miał do sprzedania Tourana z 2006 r. 1,9 TDI.

Obszerne auto z przyzwoitym bagażnikiem. ok.gif

Pudełkowy design nie powala, w środku szaro-buro, diesel klekocze.

Ale w praktyce sprawdza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szwagier będzie miał do sprzedania Tourana z 2006 r. 1,9 TDI.

> Obszerne auto z przyzwoitym bagażnikiem.

> Pudełkowy design nie powala, w środku szaro-buro, diesel klekocze.

> Ale w praktyce sprawdza się.

A ile to będzie miało nalotu? Pytam z ciekawości bo dla mojego kolegi liczy się tylko LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może Renault Scenic?

Jak się pojawiło wymaganie "komfort" to od razu o nim pomyślałem smile.gif

> 2,0i lub 2,0T bardzo dobrze znoszą LPG.

Jak z trwałością i niezawodnością elektryki? Rozrządy na pasku i wymiana normalnie bezproblemowa?

> Do 2009 to Scenic II.

> Można wybrać wersję grand 5-cio osobową. Bagażnik jest wtedy bardzo duży.

Przydałaby się wyraźna fotka bagażnika w tej wersji...

> Bardzo komfortowe.

A jak z trwałością zawieszenia? Z tyłu tradycyjnie belka?

> W manualu jest 6 biegów, więc powinno być OK. Ja mam automat 4 biegowy, więc wyżej jest trochę

> głośniej...

Jaki to jest dokładnie model skrzyni auto?

> Jak najbardziej odporne na rdzę.

To mi się chyba we francuzach najbardziej podoba wink.gif

> Części wbród.

ok.gif

> Grand ma długość 4,49 m.

Jeśli wymagania odnośnie bagażnika byłyby spełnione to w sumie nawet lepiej bo auto będzie użytkowane na co dzień także w mieście.

Jeszcze jedno: generalnie budżet 35kPLN jest do wykorzystania najlepiej w całości tzn. proszę nie proponować np. 124 kombi za 10kPLN, chociaż wiem że to świetne auto smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak z trwałością i niezawodnością elektryki?

U mnie od roku jest OK. Jedynie od czasu do czasu zapala się lampka airbaga, ale jest to wina słabego styku wtyczki pod fotelem kierowcy (znany problem w tym modelu) - wystarczy rozłączyć i złączyć wtyczkę. smile.gif

> Rozrządy na pasku i wymiana normalnie bezproblemowa?

Tak.

> Przydałaby się wyraźna fotka bagażnika w tej wersji...

Niestety ja mam krótkiego...

> A jak z trwałością zawieszenia? Z tyłu tradycyjnie belka?

Jak na razie bez problemów.

> Jaki to jest dokładnie model skrzyni auto?

Klasyczny hydraulik 4 biegi, AL4 czyli DP0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klasyczny hydraulik 4 biegi, AL4 czyli DP0.

Coś słyszałem... to ta skrzynia która była projektowana do małych aut a zaczęli ją montować do większych i przez to były problemy w niektórych egzemplarzach podobno nawet od nowości oslabiony.gif

Zrobiłem rozeznanie i takiego Grand Scenic'a w wersji 5-os, z benzynowych silnikiem 2.0 i rozsądnym przebiegiem to ze świecą szukać frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś słyszałem... to ta skrzynia która była projektowana do małych aut a zaczęli ją montować do

> większych i przez to były problemy w niektórych egzemplarzach podobno nawet od nowości

To jest wersja ze strony PRND. smile.gif

Moim zdaniem 2,0i nie jest aż tak wysilonym silnikiem, żeby skrzynia miała problemy. Co innego, gdyby wsadzali ją do 3,0 V6. Ale chyba w autach PSA z tym silnikiem jest inny automat, 6-biegowy...

> Zrobiłem rozeznanie i takiego Grand Scenic'a w wersji 5-os, z benzynowych silnikiem 2.0 i rozsądnym

> przebiegiem to ze świecą szukać

Ano niestety. Ja na swojego też polowanie urządzałem i upolowałem pod Bydgoszczą. I jak się okazało, gdy go oglądałem to już 3 innych kupujących czekało, czy aby nie zrezygnuję... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano niestety. Ja na swojego też polowanie urządzałem i upolowałem pod Bydgoszczą. I jak się

> okazało, gdy go oglądałem to już 3 innych kupujących czekało, czy aby nie zrezygnuję...

cool.gif

Widzę że wcześniej miałeś Picasso. Możesz krótko porównać te dwa auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakby tak Opel Zafira B z silnikiem 1.8 VVT 140KM - jakby pasował do podanych wymagań?

Myślę, ze fajną wersję można by wyrwać taniej niż VW.

No i oplowski 1,8 nadaje się do gazu (nie wiem czy wszystkie wersje, bo w Chevrolecie dopłacało za to).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, ze fajną wersję można by wyrwać taniej niż VW.

> No i oplowski 1,8 nadaje się do gazu (nie wiem czy wszystkie wersje, bo w Chevrolecie dopłacało za

> to).

Z VW problemem jest bardzo duża ilość kombinowanych samochodów bo sporo ludzi takimi "modami" się zajmuje no i możliwość wtopienia jakiegoś ulepa kradzieżowego jak to było w przypadku mojego kolegi (po 6 m-cach zabrali mu Passata kombi). Jest też spore ryzyko kradzieży więc raczej AC będzie kosztowne oslabiony.gif

Jak w takiej Zafirze jest z korozją, wyciszeniem i komfortem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakby tak Opel Zafira B z silnikiem 1.8 VVT 140KM - jakby pasował do podanych wymagań?

Zarasz sie dowiesz, ze z LPG bedzie hulal ale idealem nie jest (brak hydrauliczej regulacji luzow zaworowych).

Co VVT w silniku Opla oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zarasz sie dowiesz, ze z LPG bedzie hulal ale idealem nie jest (brak hydrauliczej regulacji luzow

> zaworowych).

Jak gniazda zaworowe są słabe i LPG będzie je "zjadać" to nie ma większego znaczenia czy jest reg. hydrauliczna czy nie ma. Jaki dokładnie jest sposób regulacji luzu w silniku o który pytam czyli Z18XER?

> Co VVT w silniku Opla oznacza?

Ogólnie VVT oznacza zmienne fazy rozrzadu (ang. Variable Valve Timing) ale czy u Opla coś innego to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę że wcześniej miałeś Picasso. Możesz krótko porównać te dwa auta?

Pikuś miał trochę większy bagażnik i był trochę wyższy. Pozostałe cechy: komfort, prowadzenie, wyciszenie, ekonomia (paliwo - w obu miałem LPG, części, koszty serwisu - mam cały czas tego samego mechanika) są porównywalne. Na plus dla Scenica: lepsze zabezpieczenie antykorozyjne (w Pikusiu już rdzewiały progi i miał odpryski na masce) no i w moim przypadku automat. Na Pikusia też polowałem na 2,0i automat ale wtedy był taki jeden w Lublinie i był dużo droższy a nie miałem tyle kasy... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zarasz sie dowiesz, ze z LPG bedzie hulal ale idealem nie jest (brak hydrauliczej regulacji luzow

> zaworowych).

> Co VVT w silniku Opla oznacza?

Double Continuous Variable Cam Phasing technology, a variant of VVT

In 2011, the new Gen III block has been introduced which features DCVCP, TwinPort and piston cooling by oil jets, as well as higher compression ratio. These engines are manufactured at Szentgotthárd, Hungary, Bupyeoung, Korea and Toluca, Mexico.

Oznaczenie A18XER (w moim koreańczyku 2H0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak gniazda zaworowe są słabe i LPG będzie je "zjadać" to nie ma większego znaczenia czy jest reg.

> hydrauliczna czy nie ma.

Wiem, mam na pokladzie identyczne rozwiazanie z poj. 1,6 +LPG.

> Jaki dokładnie jest sposób regulacji luzu w silniku o który pytam

> czyli Z18XER?

Szklanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzilo mi bardziej o to, ze opel raczej nie oznacza w ten sposob swoich silnikow (ani na autach,

> ani w materialach reklamowych).

W moim Chevrolecie o oznaczeniu silnika można dowiedzieć się z instrukcji obsługi - 2H0 - resztę Wikipedia powiedziała, producent nie chwali się zaawansowaną techniką smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.