lucash Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Czy macie już praktyczne porównanie zmiany opon na wyższą klasę efektywności paliwowej? Zastanawiam się nad zasadnością informacji na tej stronie. Czeka mnie zakup letniaków i wg tejże strony potencjalne roczne oszczędności przy zmianie opon kat.F na B to 1025 PLN. Wtedy można by śmiało rozważyć zakup lepszych opon skoro w ciągu roku zwraca się cena w mniejszym spalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Czy macie już praktyczne porównanie zmiany opon na wyższą klasę efektywności paliwowej? Zastanawiam > się nad zasadnością informacji na tej stronie. Czeka mnie zakup letniaków i wg tejże strony > potencjalne roczne oszczędności przy zmianie opon kat.F na B to 1025 PLN. Wtedy można by > śmiało rozważyć zakup lepszych opon skoro w ciągu roku zwraca się cena w mniejszym spalaniu. Na Michelin Energy Saver na morkym slizgalem sie jak glupi. Byly ciche to duzy plus. Inny roznic nie zauwazylem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 z testu ekoopon: "najbardziej oszczędny okazał się Michelin Energy Saver, który obniżył apetyt testowego Mercedesa (C 200 CGI, standardowe średnie zużycie paliwa 8,5 l/100 km) aż o 0,62 l/100 km. " Test potwierdza, że czym większa oszczędność paliwa tym gorsza trakcja na mokrym. Mam te opony i wolałbym spalić więcej, ale bezpieczniej. Poza tym na suchym super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Zauważcie, że klasa efektywności zależy od profilu opony. Dokładnie ta sama opona o tej samej średnicy, tej samej szerokości i tym samym indeksie prędkości może mieć efektywność np. B albo F zależnie od profilu (wysokości). Dla pewnych rozmiarów nie ma opon o wyższej efektywności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Opona ma kleic a nie oszczedzac paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Na Michelin Energy Saver na morkym slizgalem sie jak glupi. Byly ciche to duzy plus. Inny roznic > nie zauwazylem. raz sie prawie zabiłem na tych oponach - też wole coś czym sie da jechać w deszczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 potwierdzę to co pisali koledzy ponizej raz miałem jakieś firestory fuel save i były do tego stopnia nierzyczepne na mokrym, ze na deszczu dosłownie strach było jechać. Zdecydowanie juz wolę spalić te parę setek paliwa więcej, ale w zamian czuć się bezpieczniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Czy macie już praktyczne porównanie zmiany opon na wyższą klasę efektywności paliwowej? Zastanawiam > się nad zasadnością informacji na tej stronie. Czeka mnie zakup letniaków i wg tejże strony > potencjalne roczne oszczędności przy zmianie opon kat.F na B to 1025 PLN. Wtedy można by > śmiało rozważyć zakup lepszych opon skoro w ciągu roku zwraca się cena w mniejszym spalaniu. A jakie opony na jakie chcesz zmienić? Zobacz na etykietach opon jakie mają klasy ekonomiczności i potem policz potencjalny zysk uwzględniając różnicę ceny tych opon (jest na stronie, którą cytujesz obliczenie amortyzacji opony). Na pewno nie uzyskasz takiej różnicy, bo opony w klasie E są praktycznie niedostępne (lub bardzo mało popularne), z kolei opony z niskimi literkami są znacząco droższe od tych z wyższymi. Jeżeli uzyskasz zwrot inwestycji po 9 latach (tak mi wyszło z symulacji dwóch opon wielosezonowych do mojego auta), to dziękuję bardzo - postoję Tak naprawdę - wstawienie do tego kalkulatora prawdziwych danych pokazuje tylko, jak bardzo bezsensowne są eko-opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Na Michelin Energy Saver na morkym slizgalem sie jak glupi. To prawda, jadą jak łyżwy Bródki po lodzie... > Byly ciche to duzy plus. Ciche... Toż to masakra jakaś, głośniejsze od zimówek Kleber KRISALP HP 2 Tylko czekam, aż te fabrycznie montowane wynalazki się wykończą i założę coś innego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > A jakie opony na jakie chcesz zmienić? Zobacz na etykietach opon jakie mają klasy ekonomiczności i > potem policz potencjalny zysk uwzględniając różnicę ceny tych opon (jest na stronie, którą > cytujesz obliczenie amortyzacji opony). Na pewno nie uzyskasz takiej różnicy, bo opony w > klasie E są praktycznie niedostępne (lub bardzo mało popularne), z kolei opony z niskimi > literkami są znacząco droższe od tych z wyższymi. Jeżeli uzyskasz zwrot inwestycji po 9 latach > (tak mi wyszło z symulacji dwóch opon wielosezonowych do mojego auta), to dziękuję bardzo - > postoję > Tak naprawdę - wstawienie do tego kalkulatora prawdziwych danych pokazuje tylko, jak bardzo > bezsensowne są eko-opony Nie chcę zmienić tylko kupić nowe W rozmiarze 215/60/R16 mam albo Michelin EnergySaver o parametrach BA , a RainExperty Uniroyala mają EB. Wg testów Michałki są lepsze od Rainexpertów w deszczu. Czy testy kłamią ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 najbardziej oszczedne sa opony z tajwanu:) mam osobiscie NANKANG NS 20 17" i nie mam powodow do narzekania. Mialem Pirelli, na mokrym tracily przyczepnosc, jakos roznicy przy normalnej jezdzie nie widze poza cena w zakupie o 30-40% nizsza Te ES to test ze dla 80tkm jedna opona sie zwraca )))) zarty jakies czyli powiedzmy przy cene opony 300 zl, na 100km zystasz 37 groszy:) wolne zarty:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Nie chcę zmienić tylko kupić nowe W rozmiarze 215/60/R16 mam albo Michelin EnergySaver o > parametrach BA , a RainExperty Uniroyala mają EB. Wg testów Michałki są lepsze od Rainexpertów > w deszczu. Czy testy kłamią > ? mam UNI reinexperty w 15" i powiem ze naprawde fajna gumka, tnie wode i jedzie, nie czyc w ogole aquaplaningu. Obecnie wysyp opon tjwansko-chinskich jest ogromny i kilka ciekawych i tanich mozna wyluskac. Dodam, ze NANKANG to firma z tajwanu co 45 lat opony robi do wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > mam UNI reinexperty w 15" i powiem ze naprawde fajna gumka, tnie wode i jedzie, nie czyc w ogole > aquaplaningu. > Obecnie wysyp opon tjwansko-chinskich jest ogromny i kilka ciekawych i tanich mozna wyluskac. > Dodam, ze NANKANG to firma z tajwanu co 45 lat opony robi do wszystkiego. Mam zimowe NANKANGi i na mokrej drodze średnio dają radę. Pirelli w sumie też nie były udane pod tym względem. Ciężko obiektywnie ocenić opony skoro w danych warunkach mamy tylko do dyspozycji jedne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > To prawda, jadą jak łyżwy Bródki po lodzie... > Ciche... Toż to masakra jakaś, głośniejsze od zimówek Kleber KRISALP HP 2 Tylko czekam, aż te > fabrycznie montowane wynalazki się wykończą i założę coś innego... A może przy lekkim samochodzie się sprawdzają? Przy cięższym muszą mieć lepszą przyczepność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Mam zimowe NANKANGi i na mokrej drodze średnio dają radę. Pirelli w sumie też nie były udane pod > tym względem. Ciężko obiektywnie ocenić opony skoro w danych warunkach mamy tylko do > dyspozycji jedne wlasnie, ciezko ocenic. Mialem zimowe BARUMy polaris 2 i powiem ze lepiej wykopywaly sie niz CONTINENTALE 2x drozsze no ale wiadomo, reklama czyni cuda, a juz w ogole olewam te testy opon w AŚ, jak sie poza miejscem w czolowce porowna znikome roznice np jazda po okregu w predkosci czy czasie. Zysk np 1% przy cenie 2x wyzszej:)) wolne zarty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > A może przy lekkim samochodzie się sprawdzają? Przy cięższym muszą mieć lepszą przyczepność. Zakładając ten sam rozmiar opon, to na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Zakładając ten sam rozmiar opon, to na odwrót Zakłądam że np. w Pandzie opony firmy X sprawdzą się super ale w cięższym samochodzie w większym rozmiarze firmy X nie będą już takie super przyczepne. Także nie mowa o tym samym rozmiarze do 2 różnych aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > mam UNI reinexperty w 15" i powiem ze naprawde fajna gumka, tnie wode i jedzie, nie czyc w ogole > aquaplaningu. > Obecnie wysyp opon tjwansko-chinskich jest ogromny i kilka ciekawych i tanich mozna wyluskac. > Dodam, ze NANKANG to firma z tajwanu co 45 lat opony robi do wszystkiego. Mialem Opony Continentala Eco cos tam i byla tragedia. Opony kompletnie sie nie kleily, na mokrym auto sie slizgalo, byly ciche i przyznaje ze ciezko bylo je zajechac. Zmienilem na Nankang NS2 i otwarl sie swiat, zupelnie inna klasa, na mokrym znacznie lepiej, glosniej niestety tez, staly sie ale za to czulem ze mialem panowanie nad samochodem. Zmienilem na Rainsport, na mokrym REWELACJA, lepszych opon na mokre wczesniej nie mialem, niestety byly glosniejsze, na suchym natomiast nie widzialem roznicy w porownaniu z innymi oponami Dobra zmienilem na TOYO T1R Na mokrym slabiej niz Rainsport, na suchym dobrze, ciszej niz na Rainsportach. Opony niestety bardzo miekkie i zajechalem je w polowe tego czasu co mialem Nankang ----- W miedzyczasie w drugim samochodzie mialem Pirelli P5000, te opony to byla totalna porazka, sliskie, okropnie glosne, nie wytrzymakem i zmienilem, uzywki sprzedalem. Zbieg okolicznosci ze niedawno zakupilem drugi komplet felg i trzbea cos bylo poszukac. Nie bedac przekonanym co kupic szukalem pomyslu. Akurat sie trafilo ze 3 tygodnie temu zakupilem P6000 i ....... hmm nie jest zle. Na razie dopiero 450 mil zrobilem i nie nazekam, w porownaniu z P5000 to zupelnie inna klasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.