Skocz do zawartości

[Y17DT] alternator


jerro

Rekomendowane odpowiedzi

> Trcohę małe te ładowanie. Przy braku ładowania pierwszym objawem jest kontrolka, a kolejnym brak

> wspomagania. Pod pełnym obciążeniem masz te 13.7V ?

na razie sprawdziłem bez obciążenia.

Jak długo można jeździć z tym problemem - dojadę do mechanika 15 km??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy przy przygazowaniu kontrolka gaśnie?

nie gaśnie hmm.gif

czuć zapach spalenizny z okolic altka shocked.gif

według książki "Sam naprawiam samochód" wyjęcie altka wiąże się z odpinaniem przewodów klimy yikes.gif

nie ma innej możliwości???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości sprawdziłem w książce ale u mnie nie ma w ogóle opisanego sposobu wymontowania pod Twój silnik hmm.gif ale np. do rozrusznika już jest opis pod Twój silnik. Ale odnośnie odpięcia przewodów od klimy napisane jest że dotyczy to silników X14XE Z14XE Z16XE i X18XE1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli to tylko problem z napięciem (w co wątpię) to możesz tak jeździć cały czas. 13,7 to nie takie

> złe ładowanie.

> Ale pewnie padła któraś dioda na mostku.

Dokładnie, padły diody ok.gif Podobno od jeżdżenia po wodzie shocked.gif

Wyjęcie i założenie altka - 100 zł, naprawa - 80 zł. Razem 180zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli to tylko problem z napięciem (w co wątpię) to możesz tak jeździć cały czas. 13,7 to nie takie

> złe ładowanie.

> Ale pewnie padła któraś dioda na mostku.

a jakiej firmy to jest alternator?? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Długo na tym nie pojeździsz Takich mostków w tej cenie wymieniłem chyba 5 przez 3 lata. Dopiero po

> kupnie oryginału, sytuacja się ustabilizowała. Obecny właściciel Astry jeździ do dziś z tym

> alternatorem.

w moim jest w tej chwili jest 2 zestaw mostek/regulator i jest poki co OK.

P. S Gdzie i po ile kupiłeś orygianał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny nie pamiętam, kupiłem w sklepie internetowym. Ogólnie, alternator miał co tam robić szczególnie zimą, ponieważ bardzo intensywnie było tam używane Webasto. Minimalne ładowanie na tym Hitachi miałem 14.5V przy pełnym obciazeniu. Na zamienniku spadało do 13.9V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś znalazłem info, iż przyczyną padania diód w altu może być grzanie świec żarowych non stop yikes.gif

da się przy użyciu miernika sprawdzić, czy przypadkiem po osiągnięciu temperatury 60 st.C nie grzeje dalej świec żarowych i przez to wykańcza mi alternator?? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzić można amperomierzem, ale z uwagi na to że rzadko kto będzie mieć amperomierz o zakresie

> powiedzmy do 100 A więc na pewno jest jakiś inny sposób

przecież jeżeli grzeją to jest dostarczane do nich napięcie, jeżeli nie grzeją to tego napięcia nie ma

resztę wywnioskuj sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie wystarczy na rozgrzanym silniku zmierzyć czy jest na świecach napięcie? Jak silnik jest

> rozgrzany napięcia nie powinno być.

tak chciałem zrobić, tylko nie wiem do której części fajki podpiąć plus od miernika.

Nie śmiejcie się jeśli głupoty piszę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak chciałem zrobić, tylko nie wiem do której części fajki podpiąć plus od miernika.

> Nie śmiejcie się jeśli głupoty piszę

Tam fajki nie ma, to diesel, a co za różnica jak przyłożysz kable, jak zrobisz odwrotnie pojawi się - (minus) na mierniku i tyle a napięcie i tak pokaże jakie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam fajki nie ma, to diesel, a co za różnica jak przyłożysz kable, jak zrobisz odwrotnie pojawi się

> - (minus) na mierniku i tyle a napięcie i tak pokaże jakie jest.

proszę o zaznaczenie na obrazku gdzie przyłożyć plus od miernika grinser006.gifgrinser006.gif

Obrazek szerszy niż 900pix.

post-83598-14352523363662_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

287554361-287554361-287554332-swieca.jpg

No faktycznie są niby fajki. Dla pewności na odpalonym i rozgrzanym silniku sprawdź napięcie na której kolwiek świecy. Napięcie powinno być na wszystkich jeśli masz problem z niewyłączaniem dogrzewania, lub jak pisał Orichimaru na pierwszej i na ostatniej, czyli na skrajnych. Jak pojawi się jakieś napięcie to grzeją.

W eFce trochę inaczej to było rozwiązane pomimo niemal tej samej konstrukcji silnika. U mnie była listwa metalowa łącząca wszystkie świece, a do niej dochodził tylko jeden gruby kabel. Wszystko było odsłonięte, a tu zakryli niby fajkami elementy o jakie można by zwarcie zrobić.

post-99822-14352523364814_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W eFce trochę inaczej to było rozwiązane pomimo niemal tej samej konstrukcji silnika. U mnie była

> listwa metalowa łącząca wszystkie świece, a do niej dochodził tylko jeden gruby kabel.

> Wszystko było odsłonięte, a tu zakryli niby fajkami elementy o jakie można by zwarcie zrobić.

i tu jest problem, bo nie ma do czego plusa przyłożyć - wszystko przykryte plastikem confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdejmij tą fajkowatą osłonę, powinien kabel ze świecy zejść, podejrzewam że jest na jakimś zatrzasku i szarpnięcie go zdejmie, wtedy zmierzysz w tej fajce czy jest napięcie. Można tez delikatnie ostrym nożykiem lekko naciąć izolację na kabelku i tam przyłożyć sondę miernika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak, jest to rozwiązanie ale pod warunkiem, że pomiędzy fajką a izolacją przewodu będzie na tyle

> luzu aby szpilka weszła

dwa warunki muszę spełnić:

1) mieć pewność, że szpilka dotyka przewodu

2) nie zgubić szpilki przy pracującym silniku zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dwa warunki muszę spełnić:

Zawsze robię pomiary w ten sposób i jeszcze się takie złącze nie trafiło, którego nie dałoby się w ten sposób podłączyć skromny.gif

EDIT: Przypomniało mi się, że kiedyś w Pacifice robiłem ABS. Tam są wtyczki odlewane razem z przewodami i jeszcze w środku jest silikon. Ale dobrałem się do złącza przy samym module zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tu jest problem, bo nie ma do czego plusa przyłożyć - wszystko przykryte plastikem

Sprawdz na wyjsciu przekaźnika, w zielonym kólku.

ic9189.jpg

Sprawdzic tez mozesz op-comem lub po prostu zwykla kontrolką.

Przepraszam za rozjechanie się forum blush.gif

nono.gif

[Orochimaru]

Poprawione blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.