jerro Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 kontrolka ładowania świeci cały czas, prąd ładowania na aku wynosi 13,7 V czy to padł alternator ??? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Trcohę małe te ładowanie. Przy braku ładowania pierwszym objawem jest kontrolka, a kolejnym brak wspomagania. Pod pełnym obciążeniem masz te 13.7V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Trcohę małe te ładowanie. Przy braku ładowania pierwszym objawem jest kontrolka, a kolejnym brak > wspomagania. Pod pełnym obciążeniem masz te 13.7V ? na razie sprawdziłem bez obciążenia. Jak długo można jeździć z tym problemem - dojadę do mechanika 15 km?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Jeśli to tylko problem z napięciem (w co wątpię) to możesz tak jeździć cały czas. 13,7 to nie takie złe ładowanie. Ale pewnie padła któraś dioda na mostku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Quote: prąd ładowania na aku wynosi 13,7 V to nie jest prąd ładowania, a napięcie ładowania przy 13,7 V nie powinna się jeszcze zapalać kontrolka A czy przy przygazowaniu kontrolka gaśnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > A czy przy przygazowaniu kontrolka gaśnie? nie gaśnie czuć zapach spalenizny z okolic altka według książki "Sam naprawiam samochód" wyjęcie altka wiąże się z odpinaniem przewodów klimy nie ma innej możliwości??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Nie trzeba. Od spodu wyciągniesz alternator, wcześniej demontując klaksony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Z ciekawości sprawdziłem w książce ale u mnie nie ma w ogóle opisanego sposobu wymontowania pod Twój silnik ale np. do rozrusznika już jest opis pod Twój silnik. Ale odnośnie odpięcia przewodów od klimy napisane jest że dotyczy to silników X14XE Z14XE Z16XE i X18XE1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Niewiem co tam piszą w tej książce, ale rozrusznik można wyjąc od dołu i od góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > Jeśli to tylko problem z napięciem (w co wątpię) to możesz tak jeździć cały czas. 13,7 to nie takie > złe ładowanie. > Ale pewnie padła któraś dioda na mostku. Dokładnie, padły diody Podobno od jeżdżenia po wodzie Wyjęcie i założenie altka - 100 zł, naprawa - 80 zł. Razem 180zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Długo na tym nie pojeździsz Takich mostków w tej cenie wymieniłem chyba 5 przez 3 lata. Dopiero po kupnie oryginału, sytuacja się ustabilizowała. Obecny właściciel Astry jeździ do dziś z tym alternatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > Jeśli to tylko problem z napięciem (w co wątpię) to możesz tak jeździć cały czas. 13,7 to nie takie > złe ładowanie. > Ale pewnie padła któraś dioda na mostku. a jakiej firmy to jest alternator?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > a jakiej firmy to jest alternator?? Oryginalnie jest Hitachi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kin54 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Oryginalnie jest Hitachi. te alternatory Hitachi to jest IMO najwieksza wpadka we w sumie bezawaryjnych silnikach wywodzacych sie z konstrukcji ISUZU 1686cm3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kin54 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Długo na tym nie pojeździsz Takich mostków w tej cenie wymieniłem chyba 5 przez 3 lata. Dopiero po > kupnie oryginału, sytuacja się ustabilizowała. Obecny właściciel Astry jeździ do dziś z tym > alternatorem. w moim jest w tej chwili jest 2 zestaw mostek/regulator i jest poki co OK. P. S Gdzie i po ile kupiłeś orygianał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Ceny nie pamiętam, kupiłem w sklepie internetowym. Ogólnie, alternator miał co tam robić szczególnie zimą, ponieważ bardzo intensywnie było tam używane Webasto. Minimalne ładowanie na tym Hitachi miałem 14.5V przy pełnym obciazeniu. Na zamienniku spadało do 13.9V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 dziś znalazłem info, iż przyczyną padania diód w altu może być grzanie świec żarowych non stop da się przy użyciu miernika sprawdzić, czy przypadkiem po osiągnięciu temperatury 60 st.C nie grzeje dalej świec żarowych i przez to wykańcza mi alternator?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > dziś znalazłem info, iż przyczyną padania diód w altu może być grzanie świec żarowych non stop di o d Ale jeśli grzeją świece to nie pali się czasem kontrolka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > di o d > Ale jeśli grzeją świece to nie pali się czasem kontrolka ? swieci tylko przy odpalaniu, potem gaśnie choć świece jeszcze dogrzewają silnik do 60 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Ale jakby tak miały grzać cały czas to czy by się nie zjarały po kilkunastu godzinach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 W isuzu dogrzewa silnik świecami do ok 60 stopni. Świece się nie zjarają bo są specjalnie do tego celu skonstruowane. W eFce kiedyś odłączyłem ten mechanizm i altek przestał padać. Jak to jest w G nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Ale jakby tak miały grzać cały czas to czy by się nie zjarały po kilkunastu godzinach ? pewnie po jakimś dłuższym czasie by się sfajczyły dlatego standardowo grzeją tylko do osiągnięcia 60 -tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Sprawdzić można amperomierzem, ale z uwagi na to że rzadko kto będzie mieć amperomierz o zakresie powiedzmy do 100 A więc na pewno jest jakiś inny sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 A nie wystarczy na rozgrzanym silniku zmierzyć czy jest na świecach napięcie? Jak silnik jest rozgrzany napięcia nie powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Sprawdzić można amperomierzem, ale z uwagi na to że rzadko kto będzie mieć amperomierz o zakresie > powiedzmy do 100 A więc na pewno jest jakiś inny sposób przecież jeżeli grzeją to jest dostarczane do nich napięcie, jeżeli nie grzeją to tego napięcia nie ma resztę wywnioskuj sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Nie palą się dlatego, że to rezystory ptc - im są cieplejsze tym mają większy opór - same ograniczają sobie prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 A może sprawdzić by napięcie na przekaźniku świec żarowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Mortin, do przekaźnika trzeba się dokopać a świece niemal na wierzchu są. No chyba, że ktoś nie wie jak tych świec szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > A nie wystarczy na rozgrzanym silniku zmierzyć czy jest na świecach napięcie? Jak silnik jest > rozgrzany napięcia nie powinno być. tak chciałem zrobić, tylko nie wiem do której części fajki podpiąć plus od miernika. Nie śmiejcie się jeśli głupoty piszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > A może sprawdzić by napięcie na przekaźniku świec żarowych ? Ty chyba naprawdę lubisz sobie życie utrudniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > tak chciałem zrobić, tylko nie wiem do której części fajki podpiąć plus od miernika. > Nie śmiejcie się jeśli głupoty piszę Plus do świecy dochodzi kabelkiem, masa jest z głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > tak chciałem zrobić, tylko nie wiem do której części fajki podpiąć plus od miernika. > Nie śmiejcie się jeśli głupoty piszę Tam fajki nie ma, to diesel, a co za różnica jak przyłożysz kable, jak zrobisz odwrotnie pojawi się - (minus) na mierniku i tyle a napięcie i tak pokaże jakie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Tam fajki nie ma, to diesel, a co za różnica jak przyłożysz kable, jak zrobisz odwrotnie pojawi się > - (minus) na mierniku i tyle a napięcie i tak pokaże jakie jest. proszę o zaznaczenie na obrazku gdzie przyłożyć plus od miernika Obrazek szerszy niż 900pix. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Mortin, do przekaźnika trzeba się dokopać a świece niemal na wierzchu są. Człowiek uczy się całe życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 No faktycznie są niby fajki. Dla pewności na odpalonym i rozgrzanym silniku sprawdź napięcie na której kolwiek świecy. Napięcie powinno być na wszystkich jeśli masz problem z niewyłączaniem dogrzewania, lub jak pisał Orichimaru na pierwszej i na ostatniej, czyli na skrajnych. Jak pojawi się jakieś napięcie to grzeją. W eFce trochę inaczej to było rozwiązane pomimo niemal tej samej konstrukcji silnika. U mnie była listwa metalowa łącząca wszystkie świece, a do niej dochodził tylko jeden gruby kabel. Wszystko było odsłonięte, a tu zakryli niby fajkami elementy o jakie można by zwarcie zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > W eFce trochę inaczej to było rozwiązane pomimo niemal tej samej konstrukcji silnika. U mnie była > listwa metalowa łącząca wszystkie świece, a do niej dochodził tylko jeden gruby kabel. > Wszystko było odsłonięte, a tu zakryli niby fajkami elementy o jakie można by zwarcie zrobić. i tu jest problem, bo nie ma do czego plusa przyłożyć - wszystko przykryte plastikem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 To zdejmij tą fajkowatą osłonę, powinien kabel ze świecy zejść, podejrzewam że jest na jakimś zatrzasku i szarpnięcie go zdejmie, wtedy zmierzysz w tej fajce czy jest napięcie. Można tez delikatnie ostrym nożykiem lekko naciąć izolację na kabelku i tam przyłożyć sondę miernika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > To zdejmij tą fajkowatą osłonę, powinien kabel ze świecy zejść, podejrzewam że jest na jakimś > zatrzasku i szarpnięcie go zdejmie, wtedy zmierzysz w tej fajce czy jest napięcie. tylko nie wywali to jakiegoś błędu świecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 ^^^ Ja bym nacinał, pewne i nie wywali błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Wsuń szpilkę od tyłu w fajkę i do niej przyłóż sondę miernika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > ^^^ > Ja bym nacinał, pewne i nie wywali błędu. jedno milimetrowe chirurgiczne nacięcie i można wszystko pomierzyć a później zaizolować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Wsuń szpilkę od tyłu w fajkę i do niej przyłóż sondę miernika. Co fachowiec to fachowiec, tu się głowią a rozwiązanie takie śmiesznie proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Co fachowiec to fachowiec, tu się głowią a rozwiązanie takie śmiesznie proste. no tak, jest to rozwiązanie ale pod warunkiem, że pomiędzy fajką a izolacją przewodu będzie na tyle luzu aby szpilka weszła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 ^^^ Przecież nie chodzi tu o precyzyjny pomiar co do 0,1V ale ogólnie o sprawdzenie czy tam jest czy nie ma napięcia. Szpilka załatwi sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > no tak, jest to rozwiązanie ale pod warunkiem, że pomiędzy fajką a izolacją przewodu będzie na tyle > luzu aby szpilka weszła dwa warunki muszę spełnić: 1) mieć pewność, że szpilka dotyka przewodu 2) nie zgubić szpilki przy pracującym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 ^^^ Taką pewność masz po nacięciu delikatnym izolacji, masz do wyboru jakiej techniki użyjesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > dwa warunki muszę spełnić: Zawsze robię pomiary w ten sposób i jeszcze się takie złącze nie trafiło, którego nie dałoby się w ten sposób podłączyć EDIT: Przypomniało mi się, że kiedyś w Pacifice robiłem ABS. Tam są wtyczki odlewane razem z przewodami i jeszcze w środku jest silikon. Ale dobrałem się do złącza przy samym module . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyprin Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > i tu jest problem, bo nie ma do czego plusa przyłożyć - wszystko przykryte plastikem Sprawdz na wyjsciu przekaźnika, w zielonym kólku. Sprawdzic tez mozesz op-comem lub po prostu zwykla kontrolką. Przepraszam za rozjechanie się forum [Orochimaru] Poprawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 ^^^ Ależ "wyplakowany" ten silnik. Sory za OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 > Sprawdz na wyjsciu przekaźnika, w zielonym kólku. a gdzie ten przekaźnik (nie sterownik) znajduje się w Oplu Meriva?? jeżeli NTK to przepraszam i proszę przerzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.