Andrzej Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Witam Od założenia instalacji (Stag Qbox +Hana +AC01) przejechałem 6 kkm. Przy 5 kkm wyskoczył mi pierwszy błąd silnika ( cewka zapłonowa na 1 cyl.). Po przełożeniu na 2 cyl. pojawił się znowu i to już częściej. Gazownicy mówią, że po wymianie będzie ok. Cena nowej oryginalnej cewki to ponad 650 zł. Ma tylko nadzieję, że to jednostkowy incydent. Czy u Was po założeniu LPG zdarzały się takie sytuacje? Z tego co się orientuję to cewka zapłonowa przy zasilaniu LPG ma trudniej, czy można coś zrobić ? czy tylko czekać jak pozostałe się odezwą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Przy spalaniu LPG iskra musi być mocniejsza i zawsze szybciej zużywają się świece, przewody i cewki. Ja u siebie cyklicznie zmieniam świeczki i przewody co jakieś 30 - 40 kkm i nigdy nie miałem problemy z zapłonem. 2 lata po założeniu musiałem zmienić u siebie moduł zapłonowy z rozpędu wymieniłem również cewkę (mam tylko jedną) i już przejechałem na nich ponad 130 kkm na LPG. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 a jak często zmieniasz świece? Cewki lubią się wysypać jak nie kontroluje się odstępu elektrody w świecy. Na LPG wszystkie niedomagania układu zapłonowego się zwiększają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 9 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 > a jak często zmieniasz świece? Cewki lubią się wysypać jak nie kontroluje się odstępu elektrody w > świecy. Na LPG wszystkie niedomagania układu zapłonowego się zwiększają Właśnie Świeczki wymieniane 40 kkm temu. Założone Denso irydowe które wg zaleceń Toyoty powinny wytrzymać 100kkm. Wykrecałem wczoraj i wszystkie mają przerwę 1,1 tak jak powinny mieć. Nie wie czy nie zmniejszyć do 1,0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 > Właśnie > Świeczki wymieniane 40 kkm temu. Założone Denso irydowe które wg zaleceń Toyoty powinny wytrzymać > 100kkm. Wykrecałem wczoraj i wszystkie mają przerwę 1,1 tak jak powinny mieć. > Nie wie czy nie zmniejszyć do 1,0 IMHO zostaw seryny odstęp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 U mnie jak założyłem gaz to silnik zaczął brać olej, rozwaliło obudowę filtra powietrza i przepływkę, musiałem wymieniać świece, kable i cewki i tyle zaoszczędziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > Właśnie > Świeczki wymieniane 40 kkm temu. Założone Denso irydowe które wg zaleceń Toyoty powinny wytrzymać > 100kkm. Wykrecałem wczoraj i wszystkie mają przerwę 1,1 tak jak powinny mieć. > Nie wie czy nie zmniejszyć do 1,0 denso i lpg to pomylka prerobilismy kilkadziesiat kapletow, szybko padaly na lpg swieczki denso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > denso i lpg to pomylka > prerobilismy kilkadziesiat kapletow, szybko padaly na lpg swieczki denso Jak objawiał się pad świec ? Co zastosować zamiast Denso jak producent samochodu innych nie poleca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 NGK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > NGK Właśnie znalazłem zamienniki moich Denso w katalogu NGK (też irydówki). Warto założyć NGK mimo że producent auta nie poleca ? Będą lepsze od Denso ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > Jak objawiał się pad świec ? > Co zastosować zamiast Denso jak producent samochodu innych nie poleca objaw taki ze zaplony wypadaly, auto szarpalo , nie pali na wszystkie, nie mialo mocy itd typowka a ze toyota nie poleca nic innego niz denso to normalne:) ngk do twojego to ILKAR7B11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 A Reno ciągle poleca Sagema Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 gazownik, do ktorego mam zamiar oddać auto mówił, ze jeśli cewki nie są w super stanie to po zamontowaniu gazu padną po kilku miesiącach. Potem trzeba bedzie wymienić na porząde i bedzie spokój. BTW, czy jak wymieniacie świece w swoich autach to przed montażem sprawdzacie szczelinomierzem odstęp przerwy na elektrodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > gazownik, do ktorego mam zamiar oddać auto mówił, ze jeśli cewki nie są w super stanie to po > zamontowaniu gazu padną po kilku miesiącach. Potem trzeba bedzie wymienić na porząde i bedzie > spokój. Mam nadzieję, że tylko na jednej poprzestanę. Swoją drogą żeby padła cewka po 140 kkm i w tym 6 kkm na LPG to dość szybko wg mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > denso i lpg to pomylka > prerobilismy kilkadziesiat kapletow, szybko padaly na lpg swieczki denso Masz jakiś warsztat? Skąd to info ? Bo jeśli tak to faktycznie będę musiał się zastanowić nad zmianą Denso na NGK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 20 Marca 2014 Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 > Masz jakiś warsztat? Skąd to info ? > Bo jeśli tak to faktycznie będę musiał się zastanowić nad zmianą Denso na NGK. warsztat/sklep itd zrezygnowalismy z denso, a niezle sie zapowiadalo marka/cena, nawet na szkoleniu bylem chyba ze 2 lata temu, montujemy na wyrazne zyczenie klienta i ostatnio tak wlasnie bylo, nowe denso, 2 tyg pozniej na trasie gdzies za granica elektroda masowa sie oderwala i zrobila zamieszanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Z tego co się orientuję to cewka zapłonowa > przy zasilaniu LPG ma trudniej... Zdecydowanie. Mieszanka gazowo-powietrzna ma nieco mniejszą "wilgotność" i do jej przebicia jest potrzebne znacznie wyższe napięcie. Jest ono generowane przez cewkę w taki sposób, że stopniowo (bardzo szybko) narasta aż do chwili przeskoczenia iskry. Wyższe napięcie końcowe wymaga lepszej wytrzymałości izolacji cewki i przewodów WN oraz świec, aby nie doszło do ich uszkodzenia. > Czy można coś zrobić ? Oczywiście. Zmniejszyć szczelinę świecy do 0,6 - 0,7 mm. W znacznej mierze kompensuje to zmianę właściwości "elektrycznych" paliwa i przywraca napięcie przeskoku iskry do akceptowalnych wartości a w jeździe na benzynie nie przeszkadza. Jeżdżę tak od wielu lat, odkąd uwaliłem cewkę w Felicii i zainteresowałem się bliżej tematem (również z pobudek zawodowych). No i wymieniam świece co max 20 kkm. Używam najtańszych Iskier lub Bosch-a w zależności od tego, co akurat mogę taniej kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > IMHO zostaw seryny odstęp Fatalna podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Nie wiem czy nie zmniejszyć do 1,0 Zmniejsz przynajmniej do 0,7, tylko dokładnie, z użyciem szczelinomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Fatalna podpowiedź. dlaczego, sprawny silnik ze sprawną instalacją gazową będzie pracowała poprawnie na seryjnych świecach. Zmniejszanie odstępu to tylko maskowanie problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > dlaczego... Pokrótce, ale chyba dość sensownie opisałem wyżej. I nie ma to nic wspólnego ze sprawną bądź niesprawną instalacją. Raczej z czysto fizycznymi właściwościami odmiennego paliwa, czego nie przewidywał konstruktor cewki zapłonowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > dlaczego, sprawny silnik ze sprawną instalacją gazową będzie pracowała poprawnie na seryjnych > świecach. Zmniejszanie odstępu to tylko maskowanie problemu Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie. Cewka (czy np. kable) są policzone na jakieś konkretne napięcie. Jeśli są przebicia, wypadają zapłony, ale tylko przy LPG, nie znaczy że coś jest uszkodzone. Cewki są sprawne, bo spokojnie dają radę w zastosowaniu, do którego zostały zaprojektowane. Zmniejszenie odstępu elektrody (lub zastosowanie innej świecy) to nie maskowanie problemu, tylko zapewnienie projektowanych parametrów pracy układu zapłonowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Jaki wpływ na przewody zapłonowe posiada instalacja gazowa? Stary wątek ale pewne sprawy rozjaśni. Głównie o uszkadzaniu się przewodów WN ale zjawisko również dotyczy cewek. A że nic nie jest ani czarne ani białe to: Mniejsza szczelina świec obniża napięcie przeskoku, jednak ma też wadę - uzyskuje się mniejszą energię iskry. Dlatego przesadzić też nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 3:1 - nie będę się kłócił po prostu zakładam, że różnice w paliwach są na tyle małe, że przy standardowych warunkach będzie wszystko dobrze działało. U mnie wypadał zapłon tylko na LPG. Sprawdzenie cewek na testerze wykazało, że jedna z nich ledwo zipie. Wymiana cewki rozwiązała problem wypadania zapłonu. Zmniejszenie szczeliny na świecy pewnie też by pomogło, na jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Bo to nie chodzi tylko o to, że przy mniejszej szczelinie jakoś by jeszcze działała. Ona się mogła właśnie uszkodzić przez to że pracowała w gorszych warunkach. Izolacja międzyzwojowa cewki była bardziej narażona na przebicia przy LPG niż przy NoPB. Quote: po prostu zakładam, że różnice w paliwach są na tyle małe, że przy standardowych warunkach będzie wszystko dobrze działało I tak najczęściej jest bo jednak jakiś zapas bezpieczeństwa producent daje. Różnice w maksimach napięcia przeskoku dla NoPB i LPG są jednak nie takie małe bo 20..30% wyższe dla LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > Bo to nie chodzi tylko o to, że przy mniejszej szczelinie jakoś by jeszcze działała. Ona się mogła > właśnie uszkodzić przez to że pracowała w gorszych warunkach. Izolacja międzyzwojowa cewki > była bardziej narażona na przebicia przy LPG niż przy NoPB. z pewnością praca na LPG bardziej obciąża cewki, ale moim zdaniem trzeba to wliczyć w koszty użytkowania auta na "błękitnym paliwie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > 3:1 - nie będę się kłócił > po prostu zakładam, że różnice w paliwach są na tyle małe, że przy standardowych warunkach będzie > wszystko dobrze działało. U mnie wypadał zapłon tylko na LPG. Sprawdzenie cewek na testerze > wykazało, że jedna z nich ledwo zipie. jak to sprawdziłeś i gdzie? > Wymiana cewki rozwiązała problem wypadania zapłonu. > Zmniejszenie szczeliny na świecy pewnie też by pomogło, na jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > jak to sprawdziłeś i gdzie? jest sklep w Kielcach, który specjalizuje się w elektryce/elektronice samochodowej i mają tester do testowania cewek. o tu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.