Skocz do zawartości

LPG - pierwsze problemy


Andrzej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od założenia instalacji (Stag Qbox +Hana +AC01) przejechałem 6 kkm. Przy 5 kkm wyskoczył mi pierwszy błąd silnika ( cewka zapłonowa na 1 cyl.). Po przełożeniu na 2 cyl. pojawił się znowu i to już częściej. Gazownicy mówią, że po wymianie będzie ok.

Cena nowej oryginalnej cewki to ponad 650 zł. Ma tylko nadzieję, że to jednostkowy incydent. Czy u Was po założeniu LPG zdarzały się takie sytuacje? Z tego co się orientuję to cewka zapłonowa przy zasilaniu LPG ma trudniej, czy można coś zrobić ? czy tylko czekać jak pozostałe się odezwą frown.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spalaniu LPG iskra musi być mocniejsza i zawsze szybciej zużywają się świece, przewody i cewki.

Ja u siebie cyklicznie zmieniam świeczki i przewody co jakieś 30 - 40 kkm i nigdy nie miałem problemy z zapłonem.

2 lata po założeniu musiałem zmienić u siebie moduł zapłonowy z rozpędu wymieniłem również cewkę (mam tylko jedną) i już przejechałem na nich ponad 130 kkm na LPG.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak często zmieniasz świece? Cewki lubią się wysypać jak nie kontroluje się odstępu elektrody w

> świecy. Na LPG wszystkie niedomagania układu zapłonowego się zwiększają

Właśnie

Świeczki wymieniane 40 kkm temu. Założone Denso irydowe które wg zaleceń Toyoty powinny wytrzymać 100kkm. Wykrecałem wczoraj i wszystkie mają przerwę 1,1 tak jak powinny mieć.

Nie wie czy nie zmniejszyć do 1,0

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie

> Świeczki wymieniane 40 kkm temu. Założone Denso irydowe które wg zaleceń Toyoty powinny wytrzymać

> 100kkm. Wykrecałem wczoraj i wszystkie mają przerwę 1,1 tak jak powinny mieć.

> Nie wie czy nie zmniejszyć do 1,0

IMHO zostaw seryny odstęp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak założyłem gaz to silnik zaczął brać olej, rozwaliło obudowę filtra powietrza i przepływkę, musiałem wymieniać świece, kable i cewki i tyle zaoszczędziłem no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie

> Świeczki wymieniane 40 kkm temu. Założone Denso irydowe które wg zaleceń Toyoty powinny wytrzymać

> 100kkm. Wykrecałem wczoraj i wszystkie mają przerwę 1,1 tak jak powinny mieć.

> Nie wie czy nie zmniejszyć do 1,0

denso i lpg to pomylka

prerobilismy kilkadziesiat kapletow, szybko padaly na lpg swieczki denso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> denso i lpg to pomylka

> prerobilismy kilkadziesiat kapletow, szybko padaly na lpg swieczki denso

Jak objawiał się pad świec ?

Co zastosować zamiast Denso jak producent samochodu innych nie poleca niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak objawiał się pad świec ?

> Co zastosować zamiast Denso jak producent samochodu innych nie poleca

objaw taki ze zaplony wypadaly, auto szarpalo , nie pali na wszystkie, nie mialo mocy itd

typowka

a ze toyota nie poleca nic innego niz denso to normalne:)

ngk do twojego to ILKAR7B11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazownik, do ktorego mam zamiar oddać auto mówił, ze jeśli cewki nie są w super stanie to po zamontowaniu gazu padną po kilku miesiącach. Potem trzeba bedzie wymienić na porząde i bedzie spokój.

BTW, czy jak wymieniacie świece w swoich autach to przed montażem sprawdzacie szczelinomierzem odstęp przerwy na elektrodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gazownik, do ktorego mam zamiar oddać auto mówił, ze jeśli cewki nie są w super stanie to po

> zamontowaniu gazu padną po kilku miesiącach. Potem trzeba bedzie wymienić na porząde i bedzie

> spokój.

Mam nadzieję, że tylko na jednej poprzestanę.

Swoją drogą żeby padła cewka po 140 kkm i w tym 6 kkm na LPG to dość szybko wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> denso i lpg to pomylka

> prerobilismy kilkadziesiat kapletow, szybko padaly na lpg swieczki denso

Masz jakiś warsztat? Skąd to info ?

Bo jeśli tak to faktycznie będę musiał się zastanowić nad zmianą Denso na NGK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Masz jakiś warsztat? Skąd to info ?

> Bo jeśli tak to faktycznie będę musiał się zastanowić nad zmianą Denso na NGK.

warsztat/sklep itd

zrezygnowalismy z denso, a niezle sie zapowiadalo marka/cena, nawet na szkoleniu bylem chyba ze 2 lata temu, montujemy na wyrazne zyczenie klienta i ostatnio tak wlasnie bylo, nowe denso, 2 tyg pozniej na trasie gdzies za granica elektroda masowa sie oderwala i zrobila zamieszanie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co się orientuję to cewka zapłonowa

> przy zasilaniu LPG ma trudniej...

Zdecydowanie.

Mieszanka gazowo-powietrzna ma nieco mniejszą "wilgotność" i do jej przebicia jest potrzebne znacznie wyższe napięcie.

Jest ono generowane przez cewkę w taki sposób, że stopniowo (bardzo szybko) narasta aż do chwili przeskoczenia iskry.

Wyższe napięcie końcowe wymaga lepszej wytrzymałości izolacji cewki i przewodów WN oraz świec, aby nie doszło do ich uszkodzenia.

> Czy można coś zrobić ?

Oczywiście. Zmniejszyć szczelinę świecy do 0,6 - 0,7 mm. W znacznej mierze kompensuje to zmianę właściwości "elektrycznych" paliwa i przywraca napięcie przeskoku iskry do akceptowalnych wartości a w jeździe na benzynie nie przeszkadza.

Jeżdżę tak od wielu lat, odkąd uwaliłem cewkę w Felicii i zainteresowałem się bliżej tematem (również z pobudek zawodowych).

No i wymieniam świece co max 20 kkm.

Używam najtańszych Iskier lub Bosch-a w zależności od tego, co akurat mogę taniej kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego...

Pokrótce, ale chyba dość sensownie opisałem wyżej.

I nie ma to nic wspólnego ze sprawną bądź niesprawną instalacją.

Raczej z czysto fizycznymi właściwościami odmiennego paliwa, czego nie przewidywał konstruktor cewki zapłonowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego, sprawny silnik ze sprawną instalacją gazową będzie pracowała poprawnie na seryjnych

> świecach. Zmniejszanie odstępu to tylko maskowanie problemu

Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie.

Cewka (czy np. kable) są policzone na jakieś konkretne napięcie. Jeśli są przebicia, wypadają zapłony, ale tylko przy LPG, nie znaczy że coś jest uszkodzone. Cewki są sprawne, bo spokojnie dają radę w zastosowaniu, do którego zostały zaprojektowane.

Zmniejszenie odstępu elektrody (lub zastosowanie innej świecy) to nie maskowanie problemu, tylko zapewnienie projektowanych parametrów pracy układu zapłonowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wpływ na przewody zapłonowe posiada instalacja gazowa?

Stary wątek ale pewne sprawy rozjaśni. Głównie o uszkadzaniu się przewodów WN ale zjawisko również dotyczy cewek.

A że nic nie jest ani czarne ani białe to:

Mniejsza szczelina świec obniża napięcie przeskoku, jednak ma też wadę - uzyskuje się mniejszą energię iskry. Dlatego przesadzić też nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3:1 - nie będę się kłócił zlosnik.gif

po prostu zakładam, że różnice w paliwach są na tyle małe, że przy standardowych warunkach będzie wszystko dobrze działało. U mnie wypadał zapłon tylko na LPG. Sprawdzenie cewek na testerze wykazało, że jedna z nich ledwo zipie. Wymiana cewki rozwiązała problem wypadania zapłonu. Zmniejszenie szczeliny na świecy pewnie też by pomogło, na jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie chodzi tylko o to, że przy mniejszej szczelinie jakoś by jeszcze działała. Ona się mogła właśnie uszkodzić przez to że pracowała w gorszych warunkach. Izolacja międzyzwojowa cewki była bardziej narażona na przebicia przy LPG niż przy NoPB.

Quote:

po prostu zakładam, że różnice w paliwach są na tyle małe, że przy standardowych warunkach będzie wszystko dobrze działało


I tak najczęściej jest bo jednak jakiś zapas bezpieczeństwa producent daje. Różnice w maksimach napięcia przeskoku dla NoPB i LPG są jednak nie takie małe bo 20..30% wyższe dla LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to nie chodzi tylko o to, że przy mniejszej szczelinie jakoś by jeszcze działała. Ona się mogła

> właśnie uszkodzić przez to że pracowała w gorszych warunkach. Izolacja międzyzwojowa cewki

> była bardziej narażona na przebicia przy LPG niż przy NoPB.

z pewnością praca na LPG bardziej obciąża cewki, ale moim zdaniem trzeba to wliczyć w koszty użytkowania auta na "błękitnym paliwie" waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3:1 - nie będę się kłócił

> po prostu zakładam, że różnice w paliwach są na tyle małe, że przy standardowych warunkach będzie

> wszystko dobrze działało. U mnie wypadał zapłon tylko na LPG. Sprawdzenie cewek na testerze

> wykazało, że jedna z nich ledwo zipie.

jak to sprawdziłeś i gdzie?

> Wymiana cewki rozwiązała problem wypadania zapłonu.

> Zmniejszenie szczeliny na świecy pewnie też by pomogło, na jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.