Skocz do zawartości

1.5 dCi, mam pytania do dłużej użytkujących


Bravus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam 1.5 dCi 86 KM, w Dacii, auto z 2009 roku, mam je od nowości. Na tą chwilę ma przejechane 106 tys. kilometrów. Ogólnie z auta jestem zadowolony ale "Rumun", zaczyna się domagać inwestycji.

1) Sprzęgło się kończy, nie wiem czy wynik 100 kkm, jest wynikiem dobrym, czy może powinno wytrzymać dłużej ? / innym wytrzymuje dłużej ? Myślę, że 85-90 % mojego przebiegu to Warszawa i bliskie okolice.

Chętnie się dowiem ile u Was wytrzymało sprzęgło zlosnik.gif

2) Kwestia klasy lepkości oleju. Od początku zalewany był Elf 5W40, wymieniany częściej niż producent przewiduje. Ostatnia wymiana była jakiś tydzień temu.

Na tym świeżym oleju, zimny silnik pracuje wyraźnie głośniej, słychać czasem popychacze. Na ciepłym jest tak samo jak przed wymianą. Ogólnie coś mi się nie podoba.

Chciałbym się dowiedzieć, jaki olej Wy lejecie do swoich silników. Zwłaszcza do aut z niewiadomym przebiegiem.

Chyba zaleję na próbę 5W30, ale wpierw chętnie dowiem się na czym jeżdżą inni.

Pzdr 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam 1.5 dCi 86 KM, w Dacii, auto z 2009 roku, mam je od nowości. Na tą chwilę ma przejechane 106

> tys. kilometrów. Ogólnie z auta jestem zadowolony ale "Rumun", zaczyna się domagać inwestycji.

> 1) Sprzęgło się kończy, nie wiem czy wynik 100 kkm, jest wynikiem dobrym, czy może powinno

> wytrzymać dłużej ? / innym wytrzymuje dłużej ? Myślę, że 85-90 % mojego przebiegu to Warszawa

> i bliskie okolice.

> Chętnie się dowiem ile u Was wytrzymało sprzęgło

> 2) Kwestia klasy lepkości oleju. Od początku zalewany był Elf 5W40, wymieniany częściej niż

> producent przewiduje. Ostatnia wymiana była jakiś tydzień temu.

> Na tym świeżym oleju, zimny silnik pracuje wyraźnie głośniej, słychać czasem popychacze. Na ciepłym

> jest tak samo jak przed wymianą. Ogólnie coś mi się nie podoba.

> Chciałbym się dowiedzieć, jaki olej Wy lejecie do swoich silników. Zwłaszcza do aut z niewiadomym

> przebiegiem.

> Chyba zaleję na próbę 5W30, ale wpierw chętnie dowiem się na czym jeżdżą inni.

> Pzdr

w moim Clio II 2003 200tys zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) przejeździłem na swoim sprzęgle ponad 90 kkm, a kto wie ile jeszcze w Belgii na nim przehulali

2) zalewam 10W40 od samego początku. ostatnio się chyba bardzo wyczyścił silnik, bo nawet olej nie chce być czarny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprzeglem nie boj, kosztuje jakies normalne pieniadze, nawet powinienem miec jakas fajna promo na

> nie,

Jak masz na stanie czujnik wody w filtrze paliwa, w normalnych pieniądzach to biorę. Sprzęgło mam na miejscu w IC, po rabacie nie boli bardzo..

> Co do oleju, jestes pewny zrodla z ktorego kupowales ??

IC hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik wody w filtrze paliwa, w normalnych pieniądzach

ASO krzyczy coś koło 400-450 pln brutto. Było to już jakiś czas temu jak pytałem.

> Jakie to są normalne?

Mniejsze niż w ASO.

Sam czujnik nie wpływa na pracę silnika, więc jeżdżę z pomarańczową kontrolką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za 200 sprzedam

Wybadałeś temat, teraz rzucasz ceną rotfl.gif Mirek handlarz może się od Ciebie uczyć.

Nadmienię, że było kilka typów tych czujników, zależne to było od rodzaju zamontowanego filtra paliwa. Były wkręcane z boku denka, były też takie wkręcane od spodu, wtyczki też były różne.

Jeżeli masz ten czujnik nowy, okaże się że pasuje, wystawisz mi FV, to zapraszam na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak i przyniesie ci go dziunia topless

Widzisz, nie wyczułeś ironii w poprzednim poście. Szkoda...

Zmień piaskownicę, tutaj rozmawiają poważni ludzie.

EOT

Wracając do klasy lepkości oleju. Przyznawać się, kto co wlewa do 1.5 dCi, z przebiegiem >100 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wracając do klasy lepkości oleju. Przyznawać się, kto co wlewa do 1.5 dCi, z przebiegiem >100 kkm

uparcie przez 90 kkm CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40 i zdaje się pięknie wyczyściłem tym silnik hehe.gif wątek tutaj

silnik ma ponad 300 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uparcie przez 90 kkm CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40 i zdaje się pięknie wyczyściłem tym silnik

Ja na półsyntetyk nie będę przechodził, przy moim przebiegu.

Chyba zmienię olej i wleję 5W30. Jak będę miał wenę, to przy wymianie sprzęgła zrzucę też miskę i sprawdzę jak się mają panewki.

> wątek tutaj

> silnik ma ponad 300 kkm

Jak już sporo osób napisało. Dziwne, że nie zrobił się czarny po 100 kilometrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba zmienię olej i wleję 5W30. Jak będę miał wenę, to przy wymianie sprzęgła zrzucę też miskę i

> sprawdzę jak się mają panewki.

jest sens, jak nic się nie dzieje?

> Jak już sporo osób napisało. Dziwne, że nie zrobił się czarny po 100 kilometrach.

no dziwne - po drugiej wymianie nadal nie jest czarny, a już z 500 km przeleciał. tym razem olej 100% pewny. sam już nie wiem, co myśleć o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest sens, jak nic się nie dzieje?

Dzieje się, dzieje. Odsyłam do pierwszego postu. W skrócie, na zimnym jest wyraźnie głośniej niż przed wymianą.

> no dziwne - po drugiej wymianie nadal nie jest czarny, a już z 500 km przeleciał. tym razem olej

> 100% pewny. sam już nie wiem, co myśleć o tym.

Cóż, u mnie jest czarny praktycznie od razu po wymianie. Z tego co kojarzę, to półsyntetyczne oleje w dieslach, też robiły się nam czarne, już po jeździe próbnej, lub nagrzaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieje się, dzieje. Odsyłam do pierwszego postu.

czytałem, ale popychaczy nie kojarzę grinser006.gif

a spróbuj zmienić na innego syntetyka.

> Cóż, u mnie jest czarny praktycznie od razu po wymianie.

zastanawiam się, czy zbieg okoliczności (zaślepiony EGR, niskie spalanie, stosowanie 9x tylko "molekuł") nie powoduje takiego stanu. pewnie po 10 kkm będzie czarny jak zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) Sprzęgło się kończy, nie wiem czy wynik 100 kkm, jest wynikiem dobrym, czy może powinno

> wytrzymać dłużej ? / innym wytrzymuje dłużej ? Myślę, że 85-90 % mojego przebiegu to Warszawa

> i bliskie okolice.

> Chętnie się dowiem ile u Was wytrzymało sprzęgło

My kupiliśmy meganki z przebiegiem sprawdzonym w ASO (ponoć oryginał)

1) 130 kkm obecnie 210kkm 86KM

2) 160 kkm obecnie 203 kkm 100KM

obie posiadają zwykłe sprzęgło. Nie wiem jak poprzedni właściciel, ale my w żadnej sprzęgła nie robiliśmy.

Prawdą jest, że czuć zużycie. Sprzęgło bierze wysoko i troszkę ciężko chodzi, ale dopóki nie zacznie ślizgać to nie będę wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.