Bravus Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Witam Mam 1.5 dCi 86 KM, w Dacii, auto z 2009 roku, mam je od nowości. Na tą chwilę ma przejechane 106 tys. kilometrów. Ogólnie z auta jestem zadowolony ale "Rumun", zaczyna się domagać inwestycji. 1) Sprzęgło się kończy, nie wiem czy wynik 100 kkm, jest wynikiem dobrym, czy może powinno wytrzymać dłużej ? / innym wytrzymuje dłużej ? Myślę, że 85-90 % mojego przebiegu to Warszawa i bliskie okolice. Chętnie się dowiem ile u Was wytrzymało sprzęgło 2) Kwestia klasy lepkości oleju. Od początku zalewany był Elf 5W40, wymieniany częściej niż producent przewiduje. Ostatnia wymiana była jakiś tydzień temu. Na tym świeżym oleju, zimny silnik pracuje wyraźnie głośniej, słychać czasem popychacze. Na ciepłym jest tak samo jak przed wymianą. Ogólnie coś mi się nie podoba. Chciałbym się dowiedzieć, jaki olej Wy lejecie do swoich silników. Zwłaszcza do aut z niewiadomym przebiegiem. Chyba zaleję na próbę 5W30, ale wpierw chętnie dowiem się na czym jeżdżą inni. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > Witam > Mam 1.5 dCi 86 KM, w Dacii, auto z 2009 roku, mam je od nowości. Na tą chwilę ma przejechane 106 > tys. kilometrów. Ogólnie z auta jestem zadowolony ale "Rumun", zaczyna się domagać inwestycji. > 1) Sprzęgło się kończy, nie wiem czy wynik 100 kkm, jest wynikiem dobrym, czy może powinno > wytrzymać dłużej ? / innym wytrzymuje dłużej ? Myślę, że 85-90 % mojego przebiegu to Warszawa > i bliskie okolice. > Chętnie się dowiem ile u Was wytrzymało sprzęgło > 2) Kwestia klasy lepkości oleju. Od początku zalewany był Elf 5W40, wymieniany częściej niż > producent przewiduje. Ostatnia wymiana była jakiś tydzień temu. > Na tym świeżym oleju, zimny silnik pracuje wyraźnie głośniej, słychać czasem popychacze. Na ciepłym > jest tak samo jak przed wymianą. Ogólnie coś mi się nie podoba. > Chciałbym się dowiedzieć, jaki olej Wy lejecie do swoich silników. Zwłaszcza do aut z niewiadomym > przebiegiem. > Chyba zaleję na próbę 5W30, ale wpierw chętnie dowiem się na czym jeżdżą inni. > Pzdr w moim Clio II 2003 200tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > w moim Clio II 2003 200tys dCi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > dCi ? 1.5DCI to jedyna część która tak długo wytrzymała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 sprzeglem nie boj, kosztuje jakies normalne pieniadze, nawet powinienem miec jakas fajna promo na nie, Co do oleju, jestes pewny zrodla z ktorego kupowales ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 1) przejeździłem na swoim sprzęgle ponad 90 kkm, a kto wie ile jeszcze w Belgii na nim przehulali 2) zalewam 10W40 od samego początku. ostatnio się chyba bardzo wyczyścił silnik, bo nawet olej nie chce być czarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > sprzeglem nie boj, kosztuje jakies normalne pieniadze, nawet powinienem miec jakas fajna promo na > nie, Jak masz na stanie czujnik wody w filtrze paliwa, w normalnych pieniądzach to biorę. Sprzęgło mam na miejscu w IC, po rabacie nie boli bardzo.. > Co do oleju, jestes pewny zrodla z ktorego kupowales ?? IC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 czujnik wody w filtrze paliwa, w normalnych pieniądzach Jakie to są normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > czujnik wody w filtrze paliwa, w normalnych pieniądzach ASO krzyczy coś koło 400-450 pln brutto. Było to już jakiś czas temu jak pytałem. > Jakie to są normalne? Mniejsze niż w ASO. Sam czujnik nie wpływa na pracę silnika, więc jeżdżę z pomarańczową kontrolką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 za 200 sprzedam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > za 200 sprzedam Wybadałeś temat, teraz rzucasz ceną Mirek handlarz może się od Ciebie uczyć. Nadmienię, że było kilka typów tych czujników, zależne to było od rodzaju zamontowanego filtra paliwa. Były wkręcane z boku denka, były też takie wkręcane od spodu, wtyczki też były różne. Jeżeli masz ten czujnik nowy, okaże się że pasuje, wystawisz mi FV, to zapraszam na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Tak i przyniesie ci go dziunia topless Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > Tak i przyniesie ci go dziunia topless Widzisz, nie wyczułeś ironii w poprzednim poście. Szkoda... Zmień piaskownicę, tutaj rozmawiają poważni ludzie. EOT Wracając do klasy lepkości oleju. Przyznawać się, kto co wlewa do 1.5 dCi, z przebiegiem >100 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 u mnie klienci zawsze biora elfa 5w40 i nie narzekaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > u mnie klienci zawsze biora elfa 5w40 i nie narzekaja Ja do 1.9dci tez lalem tego Elfa i obecnie u ojca dojezdza do 300kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > Wracając do klasy lepkości oleju. Przyznawać się, kto co wlewa do 1.5 dCi, z przebiegiem >100 kkm uparcie przez 90 kkm CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40 i zdaje się pięknie wyczyściłem tym silnik wątek tutaj silnik ma ponad 300 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > uparcie przez 90 kkm CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40 i zdaje się pięknie wyczyściłem tym silnik Ja na półsyntetyk nie będę przechodził, przy moim przebiegu. Chyba zmienię olej i wleję 5W30. Jak będę miał wenę, to przy wymianie sprzęgła zrzucę też miskę i sprawdzę jak się mają panewki. > wątek tutaj > silnik ma ponad 300 kkm Jak już sporo osób napisało. Dziwne, że nie zrobił się czarny po 100 kilometrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > Chyba zmienię olej i wleję 5W30. Jak będę miał wenę, to przy wymianie sprzęgła zrzucę też miskę i > sprawdzę jak się mają panewki. jest sens, jak nic się nie dzieje? > Jak już sporo osób napisało. Dziwne, że nie zrobił się czarny po 100 kilometrach. no dziwne - po drugiej wymianie nadal nie jest czarny, a już z 500 km przeleciał. tym razem olej 100% pewny. sam już nie wiem, co myśleć o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > jest sens, jak nic się nie dzieje? Dzieje się, dzieje. Odsyłam do pierwszego postu. W skrócie, na zimnym jest wyraźnie głośniej niż przed wymianą. > no dziwne - po drugiej wymianie nadal nie jest czarny, a już z 500 km przeleciał. tym razem olej > 100% pewny. sam już nie wiem, co myśleć o tym. Cóż, u mnie jest czarny praktycznie od razu po wymianie. Z tego co kojarzę, to półsyntetyczne oleje w dieslach, też robiły się nam czarne, już po jeździe próbnej, lub nagrzaniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > Dzieje się, dzieje. Odsyłam do pierwszego postu. czytałem, ale popychaczy nie kojarzę a spróbuj zmienić na innego syntetyka. > Cóż, u mnie jest czarny praktycznie od razu po wymianie. zastanawiam się, czy zbieg okoliczności (zaślepiony EGR, niskie spalanie, stosowanie 9x tylko "molekuł") nie powoduje takiego stanu. pewnie po 10 kkm będzie czarny jak zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 > u mnie klienci zawsze biora elfa 5w40 i nie narzekaja ja mam dwie meganki, obie mają nalatane ponad 200 kkm i do obuj leje olej ELF 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 benzyny czy dizle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > benzyny czy dizle? nie sprecyzowane, wiec w domyśle takie same czyli 1.5 dci jedna 86 KM a druga 100 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 no to gratki! Kolejne dCi obalajace mity 100 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 16 Marca 2014 Udostępnij Napisano 16 Marca 2014 > 1) Sprzęgło się kończy, nie wiem czy wynik 100 kkm, jest wynikiem dobrym, czy może powinno > wytrzymać dłużej ? / innym wytrzymuje dłużej ? Myślę, że 85-90 % mojego przebiegu to Warszawa > i bliskie okolice. > Chętnie się dowiem ile u Was wytrzymało sprzęgło My kupiliśmy meganki z przebiegiem sprawdzonym w ASO (ponoć oryginał) 1) 130 kkm obecnie 210kkm 86KM 2) 160 kkm obecnie 203 kkm 100KM obie posiadają zwykłe sprzęgło. Nie wiem jak poprzedni właściciel, ale my w żadnej sprzęgła nie robiliśmy. Prawdą jest, że czuć zużycie. Sprzęgło bierze wysoko i troszkę ciężko chodzi, ale dopóki nie zacznie ślizgać to nie będę wymieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 > 1.5DCI to jedyna część która tak długo wytrzymała Miałeś tą samą odmianę mocy 82 KM ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.