Skocz do zawartości

Uszkodzenie turbiny - przyczyna.


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

Czy możliwe jest aby kierownice zmiennej geometrii skolidowały z wirnikiem turbiny?

Silnik VW 2.0 tdi 140KM, turbina garrett z rodziny GT17

Trwa dyskusja co było przyczyną uszkodzenia wirnika i "jedni mówią", że coś wyleciało z silnika (kawałek zaworu, pierścienia, tłka) a ja mówię, że to kierownice zahaczyły o wirnik bo albo się za bardzo otworzyły albo wirnik się przesunął.

Mogę mieć rację?

bvPxp6V.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możliwe jest aby kierownice zmiennej geometrii skolidowały z wirnikiem turbiny?

> Silnik VW 2.0 tdi 140KM, turbina garrett z rodziny GT17

> Trwa dyskusja co było przyczyną uszkodzenia wirnika i "jedni mówią", że coś wyleciało z silnika

> (kawałek zaworu, pierścienia, tłka) a ja mówię, że to kierownice zahaczyły o wirnik bo albo

> się za bardzo otworzyły albo wirnik się przesunął.

> Mogę mieć rację?

jak na stronę goracą to trochę czysty ten wirnik..... zlosnik.gif a po zimnej to kierownic niet, więc zahaczyć nie mogły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak na stronę goracą to trochę czysty ten wirnik..... a po zimnej to kierownic niet, więc

> zahaczyć nie mogły

No nie, nie jestem trans-turbo-ultra debilem i nie pokazałem Ci koła kompresji.

To jest strona gorąca.

Masz drugie foto.

kM79nGK.jpg

Biorąc ten wirnik i przykładając do kierownic wyraźnie widać, że mogą się zderzyć - pytanie, czy mechanizm sterujacy kierownicami może je ustawić równolegle do promienia wirnika????

Niestety nie rozbieraliśmy tego tutaj więc nie wiemy jak to wyglądało - dostaliśmy tylko zwłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak w v40 T4 kawałek muszli wpadł (kawałek twinscroola) to góra łopatek była ścięta ale w miare równo...łopatki nie były tak poszarpane...ale z drugiej strony po tym jeszcze trochę jeździłem więc może się te końcówki trochę wyrównały wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możliwe jest aby kierownice zmiennej geometrii skolidowały z wirnikiem turbiny?

> Silnik VW 2.0 tdi 140KM, turbina garrett z rodziny GT17

> Trwa dyskusja co było przyczyną uszkodzenia wirnika i "jedni mówią", że coś wyleciało z silnika

> (kawałek zaworu, pierścienia, tłka) a ja mówię, że to kierownice zahaczyły o wirnik bo albo

> się za bardzo otworzyły albo wirnik się przesunął.

> Mogę mieć rację?

JEśli była regenerowana, to kierownice były nieuszkodzone, bo kierownic nie ma jako części zamienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglądają końcówki łopatek zmiennej geometrii? Jeśli teoretycznie doszłoby do kontaktu łopatek koła z łopatkami VNT to na tych drugich również byłyby widoczne uszkodzenia.

Przy dźwignie VNT wychodzącej z korpusu turbo powinieneś mieć dwie śruby zakontrowane nakrętkami do regulacji wychylenia łopatek min i max. Jeśli ktoś kręcił to drugą śrubą, to w teorii kontakt łopatek z kołem jest możliwy, choć nie jestem tego pewien w praktyce. Pierścień obracający łopatkami ma wyznaczony kąt obrotu, ale jeśli został źle zamontowany lub uległ uszkodzeniu w inny sposób to niewiem.gif

vtg-sequenz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wyglądają końcówki łopatek zmiennej geometrii? Jeśli teoretycznie doszłoby do kontaktu łopatek

> koła z łopatkami VNT to na tych drugich również byłyby widoczne uszkodzenia.

> Przy dźwignie VNT wychodzącej z korpusu turbo powinieneś mieć dwie śruby zakontrowane nakrętkami do

> regulacji wychylenia łopatek min i max. Jeśli ktoś kręcił to drugą śrubą, to w teorii kontakt

> łopatek z kołem jest możliwy, choć nie jestem tego pewien w praktyce. Pierścień obracający

> łopatkami ma wyznaczony kąt obrotu, ale jeśli został źle zamontowany lub uległ uszkodzeniu w

> inny sposób to

Niektóre końcówki też mają ślady uszkodzeń (nie wszystkie).

Auto było "podkręcane" programem ale możliwe, że ktoś też majstrował przy zmiennej geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez spotkalem sie z takim wirnikiem od strony goracej, jedna lopata od geometrii krotsza (tak ja zlamana ) o 1mm. Fachowcy od turbo twierdzili ze to za wysoka temperatura spalin tak wypala wirnik. Drugie turbo zalozone -problem narazie nie wrocil. Pacjent to passat 2,0 tdi 140km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.