Glaca Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Czy możliwe jest aby kierownice zmiennej geometrii skolidowały z wirnikiem turbiny? Silnik VW 2.0 tdi 140KM, turbina garrett z rodziny GT17 Trwa dyskusja co było przyczyną uszkodzenia wirnika i "jedni mówią", że coś wyleciało z silnika (kawałek zaworu, pierścienia, tłka) a ja mówię, że to kierownice zahaczyły o wirnik bo albo się za bardzo otworzyły albo wirnik się przesunął. Mogę mieć rację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Czy możliwe jest aby kierownice zmiennej geometrii skolidowały z wirnikiem turbiny? > Silnik VW 2.0 tdi 140KM, turbina garrett z rodziny GT17 > Trwa dyskusja co było przyczyną uszkodzenia wirnika i "jedni mówią", że coś wyleciało z silnika > (kawałek zaworu, pierścienia, tłka) a ja mówię, że to kierownice zahaczyły o wirnik bo albo > się za bardzo otworzyły albo wirnik się przesunął. > Mogę mieć rację? jak na stronę goracą to trochę czysty ten wirnik..... a po zimnej to kierownic niet, więc zahaczyć nie mogły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > jak na stronę goracą to trochę czysty ten wirnik..... a po zimnej to kierownic niet, więc > zahaczyć nie mogły No nie, nie jestem trans-turbo-ultra debilem i nie pokazałem Ci koła kompresji. To jest strona gorąca. Masz drugie foto. Biorąc ten wirnik i przykładając do kierownic wyraźnie widać, że mogą się zderzyć - pytanie, czy mechanizm sterujacy kierownicami może je ustawić równolegle do promienia wirnika???? Niestety nie rozbieraliśmy tego tutaj więc nie wiemy jak to wyglądało - dostaliśmy tylko zwłoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 u mnie jak w v40 T4 kawałek muszli wpadł (kawałek twinscroola) to góra łopatek była ścięta ale w miare równo...łopatki nie były tak poszarpane...ale z drugiej strony po tym jeszcze trochę jeździłem więc może się te końcówki trochę wyrównały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Czy możliwe jest aby kierownice zmiennej geometrii skolidowały z wirnikiem turbiny? > Silnik VW 2.0 tdi 140KM, turbina garrett z rodziny GT17 > Trwa dyskusja co było przyczyną uszkodzenia wirnika i "jedni mówią", że coś wyleciało z silnika > (kawałek zaworu, pierścienia, tłka) a ja mówię, że to kierownice zahaczyły o wirnik bo albo > się za bardzo otworzyły albo wirnik się przesunął. > Mogę mieć rację? JEśli była regenerowana, to kierownice były nieuszkodzone, bo kierownic nie ma jako części zamienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Jak wyglądają końcówki łopatek zmiennej geometrii? Jeśli teoretycznie doszłoby do kontaktu łopatek koła z łopatkami VNT to na tych drugich również byłyby widoczne uszkodzenia. Przy dźwignie VNT wychodzącej z korpusu turbo powinieneś mieć dwie śruby zakontrowane nakrętkami do regulacji wychylenia łopatek min i max. Jeśli ktoś kręcił to drugą śrubą, to w teorii kontakt łopatek z kołem jest możliwy, choć nie jestem tego pewien w praktyce. Pierścień obracający łopatkami ma wyznaczony kąt obrotu, ale jeśli został źle zamontowany lub uległ uszkodzeniu w inny sposób to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Jak wyglądają końcówki łopatek zmiennej geometrii? Jeśli teoretycznie doszłoby do kontaktu łopatek > koła z łopatkami VNT to na tych drugich również byłyby widoczne uszkodzenia. > Przy dźwignie VNT wychodzącej z korpusu turbo powinieneś mieć dwie śruby zakontrowane nakrętkami do > regulacji wychylenia łopatek min i max. Jeśli ktoś kręcił to drugą śrubą, to w teorii kontakt > łopatek z kołem jest możliwy, choć nie jestem tego pewien w praktyce. Pierścień obracający > łopatkami ma wyznaczony kąt obrotu, ale jeśli został źle zamontowany lub uległ uszkodzeniu w > inny sposób to Niektóre końcówki też mają ślady uszkodzeń (nie wszystkie). Auto było "podkręcane" programem ale możliwe, że ktoś też majstrował przy zmiennej geometrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Tez spotkalem sie z takim wirnikiem od strony goracej, jedna lopata od geometrii krotsza (tak ja zlamana ) o 1mm. Fachowcy od turbo twierdzili ze to za wysoka temperatura spalin tak wypala wirnik. Drugie turbo zalozone -problem narazie nie wrocil. Pacjent to passat 2,0 tdi 140km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 nie ma możliwości żeby geometria zahaczyła o wirnik. Ewentualnie pękła jedna kierownica ale jest to mało prawdopodobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 a co powiecie o przyczynie tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.