Bravus Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Kupiłem było tak Wrzuciłem zawieszenie, zrobiło się tak. Podniosłem budę i zamontowałem opony jest finalnie tak Została jeszcze znienawidzone przeze mnie kosmetyka, czyli nadkola, wywalenie tapicerki itp, itd Oraz muszę powalczyć z geometrią, bo na tą chwilę auto się nie prowadzi. Nie mogę się doczekać pierwszego wyjazdu w teren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 zadam jedno pytanie jaki jest sens podnosić tak wysoko budę, skoro prześwit i tak determinuje średnica kół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > zadam jedno pytanie > jaki jest sens podnosić tak wysoko budę, skoro prześwit i tak determinuje średnica kół? Jak się lubi przeprawy wodne to jest. Z drugiej strony masz większą możliwość wykrzyżu osi. Z trzeciej strony inaczej by opony nie weszły. Lift mam najprostszy jaki się da. 2" na zawieszeniu 2" na budzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > zadam jedno pytanie > jaki jest sens podnosić tak wysoko budę, skoro prześwit i tak determinuje średnica kół? Niektórzy podnoszą na tyle, że muszą potem obniżać skrzynię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Niektórzy podnoszą na tyle, że muszą potem obniżać skrzynię W krótkim Y60 podobno wypadałoby zastosować dropboxy do skrzyni, nawet przy zawieszeniu +2". Znam takich co jeżdżą w podobnym zestawieniu jak u mnie już 2/3 sezon i nic się nie dzieje. Ważniejsze przy lifcie jest wyosiowanie mostów, bo z auta robi się czteroślad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Jak się lubi przeprawy wodne to jest. Z drugiej strony masz większą możliwość wykrzyżu osi. Z > trzeciej strony inaczej by opony nie weszły. > Lift mam najprostszy jaki się da. 2" na zawieszeniu 2" na budzie. dodatkowo poprawiąją się kąty natarcia i zejścia, oraz możliwość pokonywania poprzecznych przeszkód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Ło panie! Jaki to rozmiar kółek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > jaki jest sens podnosić tak wysoko budę, skoro prześwit i tak determinuje średnica kół? jesli lubisz moczyc jajca w zimnej wodzie przy przeprawach to nie ma sensu podnosic budy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > Ło panie! Jaki to rozmiar kółek? 35x12.5x15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > zadam jedno pytanie > jaki jest sens podnosić tak wysoko budę, skoro prześwit i tak determinuje średnica kół? No ale kolega zwiększył koła wiec i prześwit pod mostem ma teraz większy. O kątach nie wspominam bo to oczywiste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Wypadałoby między belkę skrzyni a ramę dać 10mm przekładkę dla oszczędzenia tylnego wału, przy 2" z przodem nie powinno nic się dziać, jeśli zbieżność wyjdzie ok pomyśl o amortyzatorze skrętu, na pewno pomoże w prowadzeniu. No i oponki mimo fajnego wyglądu w błocie wiele lepiej od AT nie porobią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > Wypadałoby między belkę skrzyni a ramę dać 10mm przekładkę dla oszczędzenia tylnego wału, przy 2" z > przodem nie powinno nic się dziać, jeśli zbieżność wyjdzie ok pomyśl o amortyzatorze skrętu, > na pewno pomoże w prowadzeniu. No i oponki mimo fajnego wyglądu w błocie wiele lepiej od AT > nie porobią to samo chciałem napisac. Zdecydowanie mniej. To są opony na piach i skały w błocie "nie robią" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KameleonSuper Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > zadam jedno pytanie > jaki jest sens podnosić tak wysoko budę, skoro prześwit i tak determinuje średnica kół? Łatwiej brykę znaleźć na parkingu pod marketem. Plus kąty i kapcie oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stebel Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Niektórzy podnoszą na tyle, że muszą potem obniżać skrzynię Akurat podnoszenie budy z opuszczneim skrzyni nie ma nic wspolnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Akurat podnoszenie budy z opuszczneim skrzyni nie ma nic wspolnego "Plotki powtarzam", ale się chętnie czegoś nauczę ps. raz w życiu w terenie widziałem oryginalnego Parcha, bez zawiasu i wielkich kół... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Akurat podnoszenie budy z opuszczneim skrzyni nie ma nic wspolnego Lift budy, ma ze skrzynią tyle wspólnego, że trzeba wyciąć trochę tunel bo 4L nie wchodzi. BTW Dzisiaj wyszło, że jestem zdolny bo udało mi się urwać kawałek wahacza wzdłużnego w miejscu mocowania do ramy. W sumie to lepiej, że puścił przy dokręcaniu, niż miałby odpaść w terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 A co z tym hamerykanckim 4x4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > A co z tym hamerykanckim 4x4? Pisałem w tamtym temacie, umarła skrzynia. Auto było fajne ale mało odporne na moje upalanie, dlatego trzeba było powrócić do czegoś sprawdzonego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ol4f Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Na tym nie powinieneś się zawieść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 > Kupiłem było tak > Wrzuciłem zawieszenie, zrobiło się tak. > Podniosłem budę i zamontowałem opony jest finalnie tak > Została jeszcze znienawidzone przeze mnie kosmetyka, czyli nadkola, wywalenie tapicerki itp, itd > Oraz muszę powalczyć z geometrią, bo na tą chwilę auto się nie prowadzi. > Nie mogę się doczekać pierwszego wyjazdu w teren i jak? zmieniasz opony ? odezwij się za dwa tyg. Zabiorę Cię właśnie tam .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > i jak? > zmieniasz opony ? Nie wiem , bo prawdziwego błota to one jeszcze nie widziały. W warunkach w jakich upalałem do tej pory, opony robiły. Z drugiej strony dopiero doszedłem do ładu z mocą, bo ładowało mi niecałe pół bara. Podjazdy ze zrzucaniem trzech biegów w dół, były trochę męczące. > odezwij się za dwa tyg. > Zabiorę Cię właśnie tam .. Rozwiń myśl. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > Podjazdy ze zrzucaniem trzech biegów w dół, były trochę męczące. > Rozwiń myśl. > Pzdr i ognisko na koniec może Balbo'ę zabierzemy leniucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 8 Maja 2014 Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > i ognisko na koniec > może Balbo'ę zabierzemy leniucha O właśnie! Dzwonię do Cybula co z Balboą Poza tym leniuch zaczął przygodę z Gacą i do końca roku ma nadzieję znacząco zmniejszyć obwody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 > i ognisko na koniec Bardzo chętnie, ale potrzebuję więcej szczegółów. Weekendy muszę planować z wyprzedzeniem. Są zdecydowanie zbyt krótkie w stosunku do tygodnia pracującego. Powinno być 50/50 . > może Balbo'ę zabierzemy leniucha Daihatsu Skalisty vel. Balbo`a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Jest progres Rama gotowa do ostatecznego pomalowania, za jakieś dwa tygodnie Parch wraca do żywych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > Jest progres > Rama gotowa do ostatecznego pomalowania, za jakieś dwa tygodnie Parch wraca do żywych. to ta nowa ? fajnie. Dawaj znaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 7 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > to ta nowa ? Nowa, używana, wyspawana, powzmacniana. > fajnie. Dawaj znaki Parch do odbioru około piątku 12/09 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Jest postęp. W ramach wcześniejszej gwiazdki Parch dostał: 1) Zderzak przód 2) Osłonę drążków wraz z przerobieniem amortyzatora skrętu ( przeniesienie go na górę ) 3) Wyciągarkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Jest postęp. W ramach wcześniejszej gwiazdki Parch dostał: > 1) Zderzak przód > 2) Osłonę drążków wraz z przerobieniem amortyzatora skrętu ( przeniesienie go na górę ) > 3) Wyciągarkę Z ciekawości co to za winda? Masz już żelowy akumulator i większy alternator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Z ciekawości co to za winda? Masz już żelowy akumulator i większy alternator? Bez cudów DW 13000 ST, alternator już od dawna ogarnięty ( coś około 100 A), razem z montażem windy zrobiłem porządek z przewodami: alternator-akumulator, akumulator - rozrusznik, wszystkimi masami a przy okazji z wiązką kabiny, wszystko puszczone przewodem 25mm2 a rozrusznik 2x25mm2 Akumulator ma pół roku i jeszcze działa, jak klęknie mam w planach układ z dwoma aku oraz przełączaniem w zależności od stanu rozładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Bez cudów DW 13000 ST, alternator już od dawna ogarnięty ( coś około 100 A), razem z montażem windy > zrobiłem porządek z przewodami: > alternator-akumulator, akumulator - rozrusznik, wszystkimi masami a przy okazji z wiązką kabiny, > wszystko puszczone przewodem 25mm2 a rozrusznik 2x25mm2 > Akumulator ma pół roku i jeszcze działa, jak klęknie mam w planach układ z dwoma aku oraz > przełączaniem w zależności od stanu rozładowania. Aha. Co do altka, to mogłeś już dodać większy, jedna robota. To takiej wyciągarki chyba lepiej byłoby dać dużą optimę, po co tyle kombinacji i dodatkowych kg. Ciekawy patent z kablami do rozrusznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Aha. Co do altka, to mogłeś już dodać większy, jedna robota. To takiej wyciągarki chyba lepiej > byłoby dać dużą optimę, po co tyle kombinacji i dodatkowych kg. Ciekawy patent z kablami do > rozrusznika Alternator był robiony po dobrej znajomości więc nie mogę narzekać, tu podobnie jak z aku. Jak się skończy to będę myślał co dalej Kilogramów jeszcze dojdzie sporo, w planach mam też między innymi windę z tyłu , dlatego myślę o dwóch bateriach. Przygotuje sobie prądowe i drugi aku w bagażniku później będzie mi łatwiej. Do czasu realizacji planów sporo się jeszcze może zmienić, na tą chwilę głośno myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Jest postęp. W ramach wcześniejszej gwiazdki Parch dostał: > 1) Zderzak przód > 2) Osłonę drążków wraz z przerobieniem amortyzatora skrętu ( przeniesienie go na górę ) > 3) Wyciągarkę cześć, bardzo fajny zderzak. Przy sprawnym altku i w miarę dobrym aku prąd się nie skończy. Używam dwóch wind i jeszcze nie zjadłem nigdy całego prądu. Tylko w extreme to mam miejsce, a nasze auta to bardziej klasa grill+szydera dobrze, że zabrałeś choinkę z atrapy. Jeszcze gałązki zabiorą latarnie z dachu i będzie wyglądał U mnie coś z przednią szwankuje. Szukam przyczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > cześć, bardzo fajny zderzak. Dzięki > dobrze, że zabrałeś choinkę z atrapy. Wiem > Jeszcze gałązki zabiorą latarnie z dachu i będzie wyglądał Wczoraj próbowałem je strącić, bo trasa nie była lekka. Wychodzi na to, że solidnie je zamocowałem. W święta mam dyżur więc może posiedzę trochę w warsztacie i coś przemodeluję. > U mnie coś z przednią szwankuje. Szukam przyczyn Można się ustawić i obadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Dzięki > Wiem > Wczoraj próbowałem je strącić, bo trasa nie była lekka. Wychodzi na to, że solidnie je zamocowałem. > W święta mam dyżur więc może posiedzę trochę w warsztacie i coś przemodeluję. > Można się ustawić i obadać. poszedł na badanie do kumpla. albo zasilanie, albo sama winda z ChRL ma jakąś wadę - to jest mój typ. najwyżej wymienię . zobaczymy. dzięki za propozycję. może w święta zrobimy jakąś jazdę. będę się odzywał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > albo zasilanie, albo sama winda z ChRL ma jakąś wadę - to jest mój typ. > najwyżej wymienię . Strzelam w ciemno, że przekaźniki > może w święta zrobimy jakąś jazdę. będę się odzywał. Jak coś się uda ustalić to dzwoń. Ja raczej będę chętny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Strzelam w ciemno, że przekaźniki > Jak coś się uda ustalić to dzwoń. Ja raczej będę chętny. 26.12 na rozruszanie świąteczne gotów bądź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 16 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > 26.12 na rozruszanie świąteczne gotów bądź Ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Od jakiegoś czasu Patrol połykał płyn chłodniczy. Jako że nie przybywało oleum, test na zawartość dwutlenku w w spalinach był negatywny, nie dymił również na biało, a próba ciśnieniowa nie wykazała żadnych wycieków. Nie wierzyłem w koniec UPG bądź samej głowicy. Niestety ale ostatnio ciśnienie w układzie rosło do tego stopnia, że wyrzucało płyn przez zawór bezpieczeństwa, co zmusiło mnie do decyzji o rozebraniu góry silnika. Moim oczom ukazało się następujące ( zdjęć nie będę wklejał bo mi się nie chce ) - pęknięcia między-zaworowe na pierwszym oraz szóstym cylindrze - pęknięcia na wszystkich sześciu gniazdach wtryskowych - zabity sadzą na amen zawór EGR ( teraz go zaślepię ) - stojący zawór westgate turbiny ( a ja się cieszyłem, że pompuje 1,1 ) - nie działające 5 świec żarowych ( a przy -10 odpalał ) W poniedziałek głowica idzie na sprawdzenie czy nadaje się w ogóle do regeneracji. Mam nadzieję, że da się ją uratować bo koszty wychodzą już nie małe, a plusem może będzie to, że to byłby dopiero jej pierwszy szlif. Sumując moje żale. W pierwszym roku eksploatacji wydałem na naprawy jakieś 80 % wartości zakupu auta. Kosztu modyfikacji nawet nie mam zamiaru liczyć, bo szkoda mi nerwów Chyba doszedłem do momentu pt. mam wszystkiego dość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Fanatycy patroli i tak będą twierdzić ze w 2.8 pad głowicy to jakiś mit. Kiedyś na allegro bywały nowe głowice. Cena prawie 3 tys ale może warto przemyśleć co się bardziej opłaca. EDIT znalazłem i jest troszkę taniej http://allegro.pl/nowa-glowica-nissan-patrol-2-8-y60-87-97-kompletna-i5157140788.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 > Fanatycy patroli i tak będą twierdzić ze w 2.8 pad głowicy to jakiś mit. Robię rozeznanie już od dłuższego czasu i mi wychodzi, że im późniejszy egzemplarz Y60, tym gorsze / słabsze materiały są w nim zamontowane. Zauważyłem to już przy okazji wymiany ramy. Np. rama z 1989 jest wykonana w innej technologii niż moja z 1994. Różnicę widać gołym okiem, ciężko to wytłumaczyć. Podobnie jest z budą, te starsze w warunkach normalnej eksploatacji są mniej podatne na korozję. > Kiedyś na allegro bywały nowe głowice. Cena prawie 3 tys ale może warto przemyśleć co się bardziej > opłaca. Będę myślał, jak warsztat z którym współpracujemy jeżeli chodzi o obróbkę głowic, stwierdzi że się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Niestety naprawa nie poszła do końca po mojej myśli. Jestem bogatszy o: - nową/ używaną głowicę po obróbce - komplet świec żarowych ( działała tylko jedna , a drań przy -10 gadał ) - regenerację wszystkich wtrysków - reszta to standard: rozrząd, pompa wody, termostat, czujniki,płyny itd Na plus, wywaliłem EGR, dorobiłem króciec wodny na 6tym cylindrze, naprawiłem zawór westgate na turbinie, zamontowałem zbiorniczek wyrównawczy, żeby widzieć czy jest prawidłowy poziom płynu chłodzącego. Parch już prawie poskładany jutro powinien odżyć. Przy następnym uszkodzeniu głowicy zmieniam silnik na inny Teraz czekam na spektakularny koniec skrzyni biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Niestety naprawa nie poszła do końca po mojej myśli. > Jestem bogatszy o: > - nową/ używaną głowicę po obróbce > - komplet świec żarowych ( działała tylko jedna , a drań przy -10 gadał ) > - regenerację wszystkich wtrysków > - reszta to standard: rozrząd, pompa wody, termostat, czujniki,płyny itd > Na plus, wywaliłem EGR, dorobiłem króciec wodny na 6tym cylindrze, naprawiłem zawór westgate na > turbinie, zamontowałem zbiorniczek wyrównawczy, żeby widzieć czy jest prawidłowy poziom płynu > chłodzącego. > Parch już prawie poskładany jutro powinien odżyć. > Przy następnym uszkodzeniu głowicy zmieniam silnik na inny > Teraz czekam na spektakularny koniec skrzyni biegów ok ok. A co będziesz robił w niedzielny wieczór ???????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > A co będziesz robił w niedzielny wieczór ???????????????? Mył okna, w końcu święta idą Patrol nie odpalił, brakuje kompresji na 1,2,3,4,5 Wszystko wskazuje na to, że popychacze wyzionęły ducha przy rozpompowywaniu. Jest plan na Kuklę w poniedziałek wielkanocny ??? Co Ty na to ? Masz dyżur ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.