Skocz do zawartości

Się chwalę. Parch Y60


Bravus

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem było tak

287639458-20140322_211950.jpg

Wrzuciłem zawieszenie, zrobiło się tak.

287639458-20140330_181321.jpg

Podniosłem budę i zamontowałem opony jest finalnie tak zlosnik.gif

287639458-20140406_164436.jpg

Została jeszcze znienawidzone przeze mnie kosmetyka, czyli nadkola, wywalenie tapicerki itp, itd

Oraz muszę powalczyć z geometrią, bo na tą chwilę auto się nie prowadzi.

Nie mogę się doczekać pierwszego wyjazdu w teren zlosnik.gif

post-64340-14352523796117_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zadam jedno pytanie

> jaki jest sens podnosić tak wysoko budę, skoro prześwit i tak determinuje średnica kół?

Jak się lubi przeprawy wodne to jest. Z drugiej strony masz większą możliwość wykrzyżu osi. Z trzeciej strony inaczej by opony nie weszły.

Lift mam najprostszy jaki się da. 2" na zawieszeniu 2" na budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zadam jedno pytanie

> jaki jest sens podnosić tak wysoko budę, skoro prześwit i tak determinuje średnica kół?

Niektórzy podnoszą na tyle, że muszą potem obniżać skrzynię smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niektórzy podnoszą na tyle, że muszą potem obniżać skrzynię

W krótkim Y60 podobno wypadałoby zastosować dropboxy do skrzyni, nawet przy zawieszeniu +2".

Znam takich co jeżdżą w podobnym zestawieniu jak u mnie już 2/3 sezon i nic się nie dzieje.

Ważniejsze przy lifcie jest wyosiowanie mostów, bo z auta robi się czteroślad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się lubi przeprawy wodne to jest. Z drugiej strony masz większą możliwość wykrzyżu osi. Z

> trzeciej strony inaczej by opony nie weszły.

> Lift mam najprostszy jaki się da. 2" na zawieszeniu 2" na budzie.

dodatkowo poprawiąją się kąty natarcia i zejścia, oraz możliwość pokonywania poprzecznych przeszkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadałoby między belkę skrzyni a ramę dać 10mm przekładkę dla oszczędzenia tylnego wału, przy 2" z przodem nie powinno nic się dziać, jeśli zbieżność wyjdzie ok pomyśl o amortyzatorze skrętu, na pewno pomoże w prowadzeniu. No i oponki mimo fajnego wyglądu w błocie wiele lepiej od AT nie porobią zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wypadałoby między belkę skrzyni a ramę dać 10mm przekładkę dla oszczędzenia tylnego wału, przy 2" z

> przodem nie powinno nic się dziać, jeśli zbieżność wyjdzie ok pomyśl o amortyzatorze skrętu,

> na pewno pomoże w prowadzeniu. No i oponki mimo fajnego wyglądu w błocie wiele lepiej od AT

> nie porobią

to samo chciałem napisac.

Zdecydowanie mniej.

To są opony na piach i skały mlot.gif

w błocie "nie robią" no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat podnoszenie budy z opuszczneim skrzyni nie ma nic wspolnego

"Plotki powtarzam", ale się chętnie czegoś nauczę smile.gif

ps. raz w życiu w terenie widziałem oryginalnego Parcha, bez zawiasu i wielkich kół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat podnoszenie budy z opuszczneim skrzyni nie ma nic wspolnego

Lift budy, ma ze skrzynią tyle wspólnego, że trzeba wyciąć trochę tunel bo 4L nie wchodzi.

BTW

Dzisiaj wyszło, że jestem zdolny bo udało mi się urwać kawałek wahacza wzdłużnego w miejscu mocowania do ramy.

W sumie to lepiej, że puścił przy dokręcaniu, niż miałby odpaść w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Kupiłem było tak

> Wrzuciłem zawieszenie, zrobiło się tak.

> Podniosłem budę i zamontowałem opony jest finalnie tak

> Została jeszcze znienawidzone przeze mnie kosmetyka, czyli nadkola, wywalenie tapicerki itp, itd

> Oraz muszę powalczyć z geometrią, bo na tą chwilę auto się nie prowadzi.

> Nie mogę się doczekać pierwszego wyjazdu w teren

i jak?

zmieniasz opony ? grinser006.gif

odezwij się za dwa tyg.

Zabiorę Cię właśnie tam .. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jak?

> zmieniasz opony ?

Nie wiem zlosnik.gif, bo prawdziwego błota to one jeszcze nie widziały. W warunkach w jakich upalałem do tej pory, opony robiły. Z drugiej strony dopiero doszedłem do ładu z mocą, bo ładowało mi niecałe pół bara.

Podjazdy ze zrzucaniem trzech biegów w dół, były trochę męczące.

> odezwij się za dwa tyg.

> Zabiorę Cię właśnie tam ..

Rozwiń myśl.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i ognisko na koniec

Bardzo chętnie, ale potrzebuję więcej szczegółów. Weekendy muszę planować z wyprzedzeniem. Są zdecydowanie zbyt krótkie w stosunku do tygodnia pracującego. Powinno być 50/50 zlosnik.gif.

> może Balbo'ę zabierzemy leniucha

Daihatsu Skalisty vel. Balbo`a hehe.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące później...

Jest postęp. W ramach wcześniejszej gwiazdki Parch dostał:

1) Zderzak przód

2) Osłonę drążków wraz z przerobieniem amortyzatora skrętu ( przeniesienie go na górę )

3) Wyciągarkę yay.gif

288111464-zdjeciewindatest.jpg

post-64340-14352527544087_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest postęp. W ramach wcześniejszej gwiazdki Parch dostał:

> 1) Zderzak przód

> 2) Osłonę drążków wraz z przerobieniem amortyzatora skrętu ( przeniesienie go na górę )

> 3) Wyciągarkę

Z ciekawości co to za winda? Masz już żelowy akumulator i większy alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości co to za winda? Masz już żelowy akumulator i większy alternator?

Bez cudów DW 13000 ST, alternator już od dawna ogarnięty ( coś około 100 A), razem z montażem windy zrobiłem porządek z przewodami:

alternator-akumulator, akumulator - rozrusznik, wszystkimi masami a przy okazji z wiązką kabiny, wszystko puszczone przewodem 25mm2 a rozrusznik 2x25mm2

Akumulator ma pół roku i jeszcze działa, jak klęknie mam w planach układ z dwoma aku oraz przełączaniem w zależności od stanu rozładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez cudów DW 13000 ST, alternator już od dawna ogarnięty ( coś około 100 A), razem z montażem windy

> zrobiłem porządek z przewodami:

> alternator-akumulator, akumulator - rozrusznik, wszystkimi masami a przy okazji z wiązką kabiny,

> wszystko puszczone przewodem 25mm2 a rozrusznik 2x25mm2

> Akumulator ma pół roku i jeszcze działa, jak klęknie mam w planach układ z dwoma aku oraz

> przełączaniem w zależności od stanu rozładowania.

Aha. Co do altka, to mogłeś już dodać większy, jedna robota. To takiej wyciągarki chyba lepiej byłoby dać dużą optimę, po co tyle kombinacji i dodatkowych kg. Ciekawy patent z kablami do rozrusznika wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha. Co do altka, to mogłeś już dodać większy, jedna robota. To takiej wyciągarki chyba lepiej

> byłoby dać dużą optimę, po co tyle kombinacji i dodatkowych kg. Ciekawy patent z kablami do

> rozrusznika

Alternator był robiony po dobrej znajomości więc nie mogę narzekać, tu podobnie jak z aku. Jak się skończy to będę myślał co dalej zlosnik.gif

Kilogramów jeszcze dojdzie sporo, w planach mam też między innymi windę z tyłu zlosnik.gif, dlatego myślę o dwóch bateriach. Przygotuje sobie prądowe i drugi aku w bagażniku później będzie mi łatwiej.

Do czasu realizacji planów sporo się jeszcze może zmienić, na tą chwilę głośno myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest postęp. W ramach wcześniejszej gwiazdki Parch dostał:

> 1) Zderzak przód

> 2) Osłonę drążków wraz z przerobieniem amortyzatora skrętu ( przeniesienie go na górę )

> 3) Wyciągarkę

cześć, bardzo fajny zderzak.

Przy sprawnym altku i w miarę dobrym aku prąd się nie skończy.

Używam dwóch wind i jeszcze nie zjadłem nigdy całego prądu.

Tylko w extreme to mam miejsce, a nasze auta to bardziej klasa grill+szydera smile.gif

dobrze, że zabrałeś choinkę z atrapy.

Jeszcze gałązki zabiorą latarnie z dachu i będzie wyglądał hehe.gif

U mnie coś z przednią szwankuje. Szukam przyczyn icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cześć, bardzo fajny zderzak.

Dzięki 20.GIF

> dobrze, że zabrałeś choinkę z atrapy.

Wiem zlosnik.gif

> Jeszcze gałązki zabiorą latarnie z dachu i będzie wyglądał

Wczoraj próbowałem je strącić, bo trasa nie była lekka. Wychodzi na to, że solidnie je zamocowałem. W święta mam dyżur więc może posiedzę trochę w warsztacie i coś przemodeluję.

> U mnie coś z przednią szwankuje. Szukam przyczyn

Można się ustawić i obadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> Wiem

> Wczoraj próbowałem je strącić, bo trasa nie była lekka. Wychodzi na to, że solidnie je zamocowałem.

> W święta mam dyżur więc może posiedzę trochę w warsztacie i coś przemodeluję.

> Można się ustawić i obadać.

poszedł na badanie do kumpla.

albo zasilanie, albo sama winda z ChRL ma jakąś wadę - to jest mój typ.

najwyżej wymienię .

zobaczymy.

dzięki za propozycję.

może w święta zrobimy jakąś jazdę. będę się odzywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo zasilanie, albo sama winda z ChRL ma jakąś wadę - to jest mój typ.

> najwyżej wymienię .

Strzelam w ciemno, że przekaźniki zlosnik.gif

> może w święta zrobimy jakąś jazdę. będę się odzywał.

Jak coś się uda ustalić to dzwoń. Ja raczej będę chętny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Od jakiegoś czasu Patrol połykał płyn chłodniczy.

Jako że nie przybywało oleum, test na zawartość dwutlenku w w spalinach był negatywny, nie dymił również na biało, a próba ciśnieniowa nie wykazała żadnych wycieków. Nie wierzyłem w koniec UPG bądź samej głowicy.

Niestety ale ostatnio ciśnienie w układzie rosło do tego stopnia, że wyrzucało płyn przez zawór bezpieczeństwa, co zmusiło mnie do decyzji o rozebraniu góry silnika.

Moim oczom ukazało się następujące ( zdjęć nie będę wklejał bo mi się nie chce )

- pęknięcia między-zaworowe na pierwszym oraz szóstym cylindrze

- pęknięcia na wszystkich sześciu gniazdach wtryskowych

- zabity sadzą na amen zawór EGR ( teraz go zaślepię )

- stojący zawór westgate turbiny ( a ja się cieszyłem, że pompuje 1,1 )

- nie działające 5 świec żarowych ( a przy -10 odpalał zlosnik.gif )

W poniedziałek głowica idzie na sprawdzenie czy nadaje się w ogóle do regeneracji. Mam nadzieję, że da się ją uratować bo koszty wychodzą już nie małe, a plusem może będzie to, że to byłby dopiero jej pierwszy szlif.

Sumując moje żale. W pierwszym roku eksploatacji wydałem na naprawy jakieś 80 % wartości zakupu auta. Kosztu modyfikacji nawet nie mam zamiaru liczyć, bo szkoda mi nerwów hehe.gif

Chyba doszedłem do momentu pt. mam wszystkiego dość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fanatycy patroli i tak będą twierdzić ze w 2.8 pad głowicy to jakiś mit.

Kiedyś na allegro bywały nowe głowice. Cena prawie 3 tys ale może warto przemyśleć co się bardziej opłaca.

EDIT znalazłem i jest troszkę taniej http://allegro.pl/nowa-glowica-nissan-patrol-2-8-y60-87-97-kompletna-i5157140788.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fanatycy patroli i tak będą twierdzić ze w 2.8 pad głowicy to jakiś mit.

Robię rozeznanie już od dłuższego czasu i mi wychodzi, że im późniejszy egzemplarz Y60, tym gorsze / słabsze materiały są w nim zamontowane.

Zauważyłem to już przy okazji wymiany ramy.

Np. rama z 1989 jest wykonana w innej technologii niż moja z 1994. Różnicę widać gołym okiem, ciężko to wytłumaczyć.

Podobnie jest z budą, te starsze w warunkach normalnej eksploatacji są mniej podatne na korozję.

> Kiedyś na allegro bywały nowe głowice. Cena prawie 3 tys ale może warto przemyśleć co się bardziej

> opłaca.

Będę myślał, jak warsztat z którym współpracujemy jeżeli chodzi o obróbkę głowic, stwierdzi że się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety naprawa nie poszła do końca po mojej myśli.

Jestem bogatszy o:

- nową/ używaną głowicę po obróbce

- komplet świec żarowych ( działała tylko jedna zlosnik.gif, a drań przy -10 gadał )

- regenerację wszystkich wtrysków

- reszta to standard: rozrząd, pompa wody, termostat, czujniki,płyny itd

Na plus, wywaliłem EGR, dorobiłem króciec wodny na 6tym cylindrze, naprawiłem zawór westgate na turbinie, zamontowałem zbiorniczek wyrównawczy, żeby widzieć czy jest prawidłowy poziom płynu chłodzącego.

Parch już prawie poskładany jutro powinien odżyć.

Przy następnym uszkodzeniu głowicy zmieniam silnik na inny zlosnik.gif

Teraz czekam na spektakularny koniec skrzyni biegów hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety naprawa nie poszła do końca po mojej myśli.

> Jestem bogatszy o:

> - nową/ używaną głowicę po obróbce

> - komplet świec żarowych ( działała tylko jedna , a drań przy -10 gadał )

> - regenerację wszystkich wtrysków

> - reszta to standard: rozrząd, pompa wody, termostat, czujniki,płyny itd

> Na plus, wywaliłem EGR, dorobiłem króciec wodny na 6tym cylindrze, naprawiłem zawór westgate na

> turbinie, zamontowałem zbiorniczek wyrównawczy, żeby widzieć czy jest prawidłowy poziom płynu

> chłodzącego.

> Parch już prawie poskładany jutro powinien odżyć.

> Przy następnym uszkodzeniu głowicy zmieniam silnik na inny

> Teraz czekam na spektakularny koniec skrzyni biegów

ok ok.

A co będziesz robił w niedzielny wieczór ????????????????

cfaniaczek.gifcfaniaczek.gifcfaniaczek.gifcfaniaczek.gifcfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co będziesz robił w niedzielny wieczór ????????????????

Mył okna, w końcu święta idą hehe.gif

Patrol nie odpalił, brakuje kompresji na 1,2,3,4,5 hehe.gif

Wszystko wskazuje na to, że popychacze wyzionęły ducha przy rozpompowywaniu.

Jest plan na Kuklę w poniedziałek wielkanocny ???

Co Ty na to ? Masz dyżur ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.