wesul Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 Witam! Pytałem na jednym forum, ale chciałbym się upewnić. Czy 1.2 8v ma kolizyjną głowice czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > Witam! > Pytałem na jednym forum, ale chciałbym się upewnić. > Czy 1.2 8v ma kolizyjną głowice czy nie? kolizyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 24 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 Na pewno? Bo jak na razie to z 2 zrodel mam info, że kolizyjny i z 2 ze nie... Podobno wszystkie FIRE byly bezkolizyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > Na pewno? > Bo jak na razie to z 2 zrodel mam info, że kolizyjny i z 2 ze nie... > Podobno wszystkie FIRE byly bezkolizyjne. np. KILK z tego co wiem to 1.1 nie poszukaj na Centomani tam temat był wałkowany 100 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > Witam! > Pytałem na jednym forum, ale chciałbym się upewnić. > Czy 1.2 8v ma kolizyjną głowice czy nie? jesli fire to bezkolizyjny btw. byles kiedys na pms? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > kolizyjny niestety nie masz racji silniki z serii fire są bezkolizyjne, tłok jest płaski a zawory nachylone więc nie ma mozliwości żeby sie spotkały kolizyjne są silniki szesnasto zaworowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 24 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > jesli fire to bezkolizyjny teoretycznie tak, ale... > btw. byles kiedys na pms? : nie raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 24 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 Witam! To teraz pytanie za milion złotych polskich nowych (ja nie płacę ;P) Odapliłem płytke FIATA, a tam stoi, że Palio 1.2 ma taką samą głowice co np. Punto 1.1... Skoro 1.1 jest bezkolizyjny, to dlaczego 1.2 juz jest kolizyjny, skoro to ta sama głowica??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chimal Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > Witam! > To teraz pytanie za milion złotych polskich nowych (ja nie płacę ;P) > Odapliłem płytke FIATA, a tam stoi, że Palio 1.2 ma taką samą głowice > co np. Punto 1.1... > Skoro 1.1 jest bezkolizyjny, to dlaczego 1.2 juz jest kolizyjny, > skoro to ta sama głowica??? otóż to jest bezkolizyjny - potwierdzone w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > Witam! > To teraz pytanie za milion złotych polskich nowych (ja nie płacę ;P) > Odapliłem płytke FIATA, a tam stoi, że Palio 1.2 ma taką samą głowice > co np. Punto 1.1... > Skoro 1.1 jest bezkolizyjny, to dlaczego 1.2 juz jest kolizyjny, > skoro to ta sama głowica??? no więc kolizyjny nie jest, a dlaczego to napisałem wyżej. głowica faktycznie pasuje z 1,1 zamienić trzeba tylko wałek. informacja bardzo ważna bo nie warto czasami naprawiać głowicy a zmienić na taką BTW jaką płytkę odpaliłeś??? czyżby eper???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ruti Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > kolizyjny ósemki są bezkolizyjne za to szesnastki juz nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 8V niekolizyjny 16V tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > niestety nie masz racji > silniki z serii fire są bezkolizyjne, tłok jest płaski a zawory > nachylone więc nie ma mozliwości żeby sie spotkały > kolizyjne są silniki szesnasto zaworowe to w takim razie co z tym KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > Witam! > To teraz pytanie za milion złotych polskich nowych (ja nie płacę ;P) > Odapliłem płytke FIATA, a tam stoi, że Palio 1.2 ma taką samą głowice > co np. Punto 1.1... > Skoro 1.1 jest bezkolizyjny, to dlaczego 1.2 juz jest kolizyjny, > skoro to ta sama głowica??? generalnie ja juz nie wiem ale pasek i napinacz wymieniony był przy 60 tysiach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > ósemki są bezkolizyjne za to szesnastki juz nie 1.4 8V też jest kolizyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > 1.4 8V też jest kolizyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 może nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > może nie? a nom baaaardzzooooo kolizyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 25 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 Witam! No własnie mam taki plan, bo nie wiem jakim cudem ale chyba u mnie sie spotkaly zawory z tlokiem. Bede wiedzial na bank w niedziele, bo wtedy nasapi demontaz . Tylko nie wiem czemu, ale na plytce Fiata stoi, że Palio 1.2 ma taka sama glowice jak Punto 93-97 (55, 60, 75), ale nie ma juz nic na temat podobienstw do CCS, SC 1.1... Jakies zmiany byly glowicy czy jak? Jest to o tyle istotne, że na allegro glowce kompletna bez walka do SC mozna dostac za 100pln, a do Palio za 300 lub wiecej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 25 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2005 > Witam! > No własnie mam taki plan, bo nie wiem jakim cudem ale chyba u mnie > sie spotkaly zawory z tlokiem. Bede wiedzial na bank w > niedziele, bo wtedy nasapi demontaz > . > Tylko nie wiem czemu, ale na plytce Fiata stoi, że Palio 1.2 ma taka > sama glowice jak Punto 93-97 (55, 60, 75), ale nie ma juz nic na > temat podobienstw do CCS, SC 1.1... Jakies zmiany byly glowicy > czy jak? Jest to o tyle istotne, że na allegro glowce kompletna > bez walka do SC mozna dostac za 100pln, a do Palio za 300 lub > wiecej. też słyszałem ze w marginalnych przypadkach jednak tłok może spotkać się z zaworami ale nie znam nikogo komu coś takiego by się stało. zazwyczaj jak pęka pasek w 1,2 to uszkodzenia nie są tak znaczne jak w silnikach typowo kolizyjnych. reasumując silniki fire są bezkolizyjne. o głowice to pytaj się darcyka, on tym chandluje i bedzie wiedział najlepiej. jak masz mocno uszkodzoną to lepiej kupić inna a starej nie remontować. pozdrawiam Kabz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias24 Napisano 26 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2005 > niestety nie masz racji > silniki z serii fire są bezkolizyjne, tłok jest płaski a zawory > nachylone więc nie ma mozliwości żeby sie spotkały > kolizyjne są silniki szesnasto zaworowe hehe są bardzo kolizyjne, wymiana 8 zaworów + pierdoły w 1.6 16V po przeskoczeniu paska 2000zł początkowe objawy to : 1. Czasami szarpał 2.problemy z rozruchem, podobne jak przy braku paliwa 3.początkowo słabe dymienie z rury 4.dziwne zapachy później dziwne odgłosy spod maski 5.traci moc ,żeźi niemiłosiernie 6.mimo ,że nadal da się go uruchomić i jechać, a spalanie wzrosło KILKAKROTNIE, problem z utrzymaniem obrotów, silnik gaśnie,można nadal uruchomić. 7.silnik kaputt,ale dalej kręci! --->i to błąd bo po 60000 powinno się wymienić pasek,zęby stracił w listopadzie jak przymroziło a stary materiał nie eytrzymał nauczka była, to samochód mojej mamy którym często sam jezdze u mnie w 2.0 dohc wydatek byłby jeszcze więkrzy pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 26 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2005 > hehe są bardzo kolizyjne, wymiana 8 zaworów + pierdoły w 1.6 16V po > przeskoczeniu paska > 2000zł > początkowe objawy to : > 1. Czasami szarpał > 2.problemy z rozruchem, podobne jak przy braku paliwa > 3.początkowo słabe dymienie z rury > 4.dziwne zapachy później dziwne odgłosy spod maski > 5.traci moc ,żeźi niemiłosiernie > 6.mimo ,że nadal da się go uruchomić i jechać, a spalanie wzrosło > KILKAKROTNIE, problem z utrzymaniem obrotów, silnik gaśnie,można > nadal uruchomić. > 7.silnik kaputt,ale dalej kręci! > --- nauczka była, to samochód mojej mamy którym często sam jezdze > u mnie w 2.0 dohc wydatek byłby jeszcze więkrzy pozdro często to się przytrafia w szesnastkach ale odpowiednio szybka wymiana rozrządu może temu zapobiec. to jest jedna z tych rzeczy o których trzeba uważać szczególnie w tych autach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remik500 Napisano 26 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2005 > często to się przytrafia w szesnastkach ale odpowiednio szybka > wymiana rozrządu może temu zapobiec. to jest jedna z tych rzeczy > o których trzeba uważać szczególnie w tych autach Bylem dzisiaj ogladac sienke w salonie i spytalem sie pracownika salonu i powiedzial mi ze silnik 1,2 w sience jest bezkolizyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 26 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2005 > Bylem dzisiaj ogladac sienke w salonie i spytalem sie pracownika > salonu i powiedzial mi ze silnik 1,2 w sience jest bezkolizyjny To niech sciagnie pasek i pokreci troche rozrusznikiem - zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 26 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2005 > jesli fire to bezkolizyjny 16v jest fire i jest kolizyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 26 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2005 > Witam! > To teraz pytanie za milion złotych polskich nowych (ja nie płacę ;P) > Odapliłem płytke FIATA, a tam stoi, że Palio 1.2 ma taką samą głowice > co np. Punto 1.1... > Skoro 1.1 jest bezkolizyjny, to dlaczego 1.2 juz jest kolizyjny, > skoro to ta sama głowica??? glowice 1.2 mpi i 1.1 spi roznia sie ksztaltem kanalow i rozstawem szpilek kolektora ssacego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 26 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2005 > Bylem dzisiaj ogladac sienke w salonie i spytalem sie pracownika > salonu i powiedzial mi ze silnik 1,2 w sience jest bezkolizyjny 60km ma mniejsze wzniosy krzywek niz 75'tka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 26 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2005 > 16v jest fire i jest kolizyjne ośmio zaworowe z seri fire są bezkolizyjne wszystkie szesnastki już niestety nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias24 Napisano 1 Marca 2005 Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 > ośmio zaworowe z seri fire są bezkolizyjne > wszystkie szesnastki już niestety nie ok a jak tu jestem ...to czy orientujecie się jeśli chodzi o silniki 2.0 8v??? taki sam był w Cromie,Alfa i Lancia też na tym pyrkały,ale Alfa miała chiba łańcuch. pozdro Niech bug ma w opiece Fiata i silniki DOHC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 1 Marca 2005 Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 > ok a jak tu jestem ...to czy orientujecie się jeśli chodzi o silniki > 2.0 8v??? > taki sam był w Cromie,Alfa i Lancia też na tym pyrkały,ale Alfa miała > chiba łańcuch. > pozdro > Niech bug ma w opiece Fiata i silniki DOHC jak dla mnie to za duże i za stare autka więc siem nie orientujem niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias24 Napisano 1 Marca 2005 Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 > jak dla mnie to za duże i za stare autka więc siem nie orientujem > niestety za duze ok..ale... za stare???? Tipo produkowali oficjalnie do 95, a w turcji Tofas robił je dłużej! Silniki rodziny fiata są wykorzystywane od lat 60 praktycznie te same jedynie przeprowadzano w nich modyfikacje. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 2 Marca 2005 Udostępnij Napisano 2 Marca 2005 > za duze ok..ale... > za stare???? > Tipo produkowali oficjalnie do 95, a w turcji Tofas robił je > dłużej! > Silniki rodziny fiata są wykorzystywane od lat 60 praktycznie te same > jedynie przeprowadzano w nich modyfikacje. > pozdro no niestety moja sytuacja zmusza mnie do kupna auta jak najmłodszego(5-6 lat max) i z niewielką pojemnością, tak więc takie auta są mi zupełnie obce. pozdrawiam Kabz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.