Skocz do zawartości

1.2 kolizyjny czy nie?


wesul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

To teraz pytanie za milion złotych polskich nowych (ja nie płacę ;P)

Odapliłem płytke FIATA, a tam stoi, że Palio 1.2 ma taką samą głowice co np. Punto 1.1...

Skoro 1.1 jest bezkolizyjny, to dlaczego 1.2 juz jest kolizyjny, skoro to ta sama głowica???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> To teraz pytanie za milion złotych polskich nowych (ja nie płacę ;P)

> Odapliłem płytke FIATA, a tam stoi, że Palio 1.2 ma taką samą głowice

> co np. Punto 1.1...

> Skoro 1.1 jest bezkolizyjny, to dlaczego 1.2 juz jest kolizyjny,

> skoro to ta sama głowica???

otóż to

jest bezkolizyjny - potwierdzone w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> To teraz pytanie za milion złotych polskich nowych (ja nie płacę ;P)

> Odapliłem płytke FIATA, a tam stoi, że Palio 1.2 ma taką samą głowice

> co np. Punto 1.1...

> Skoro 1.1 jest bezkolizyjny, to dlaczego 1.2 juz jest kolizyjny,

> skoro to ta sama głowica???

no więc kolizyjny nie jest, a dlaczego to napisałem wyżej. głowica faktycznie pasuje z 1,1 zamienić trzeba tylko wałek. informacja bardzo ważna bo nie warto czasami naprawiać głowicy a zmienić na taką ok.gif

BTW jaką płytkę odpaliłeś??? hmm.gif czyżby eper????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> To teraz pytanie za milion złotych polskich nowych (ja nie płacę ;P)

> Odapliłem płytke FIATA, a tam stoi, że Palio 1.2 ma taką samą głowice

> co np. Punto 1.1...

> Skoro 1.1 jest bezkolizyjny, to dlaczego 1.2 juz jest kolizyjny,

> skoro to ta sama głowica???

generalnie ja juz nie wiem spineyes.gif

ale pasek i napinacz wymieniony był przy 60 tysiach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

No własnie mam taki plan, bo nie wiem jakim cudem ale chyba u mnie sie spotkaly zawory z tlokiem. Bede wiedzial na bank w niedziele, bo wtedy nasapi demontaz

frown.gif.

Tylko nie wiem czemu, ale na plytce Fiata stoi, że Palio 1.2 ma taka sama glowice jak Punto 93-97 (55, 60, 75), ale nie ma juz nic na temat podobienstw do CCS, SC 1.1... Jakies zmiany byly glowicy czy jak? Jest to o tyle istotne, że na allegro glowce kompletna bez walka do SC mozna dostac za 100pln, a do Palio za 300 lub wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> No własnie mam taki plan, bo nie wiem jakim cudem ale chyba u mnie

> sie spotkaly zawory z tlokiem. Bede wiedzial na bank w

> niedziele, bo wtedy nasapi demontaz

> .

> Tylko nie wiem czemu, ale na plytce Fiata stoi, że Palio 1.2 ma taka

> sama glowice jak Punto 93-97 (55, 60, 75), ale nie ma juz nic na

> temat podobienstw do CCS, SC 1.1... Jakies zmiany byly glowicy

> czy jak? Jest to o tyle istotne, że na allegro glowce kompletna

> bez walka do SC mozna dostac za 100pln, a do Palio za 300 lub

> wiecej.

też słyszałem ze w marginalnych przypadkach jednak tłok może spotkać się z zaworami ale nie znam nikogo komu coś takiego by się stało. zazwyczaj jak pęka pasek w 1,2 to uszkodzenia nie są tak znaczne jak w silnikach typowo kolizyjnych. reasumując silniki fire są bezkolizyjne. o głowice to pytaj się darcyka, on tym chandluje i bedzie wiedział najlepiej. jak masz mocno uszkodzoną to lepiej kupić inna a starej nie remontować. pozdrawiam Kabz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety nie masz racji

> silniki z serii fire są bezkolizyjne, tłok jest płaski a zawory

> nachylone więc nie ma mozliwości żeby sie spotkały

> kolizyjne są silniki szesnasto zaworowe

hehe są bardzo kolizyjne, wymiana 8 zaworów + pierdoły w 1.6 16V po przeskoczeniu paska

2000zł

początkowe objawy to :

1. Czasami szarpał

2.problemy z rozruchem, podobne jak przy braku paliwa

3.początkowo słabe dymienie z rury

4.dziwne zapachy później dziwne odgłosy spod maski

5.traci moc ,żeźi niemiłosiernie

6.mimo ,że nadal da się go uruchomić i jechać, a spalanie wzrosło KILKAKROTNIE, problem z utrzymaniem obrotów, silnik gaśnie,można nadal uruchomić.

7.silnik kaputt,ale dalej kręci!

--->i to błąd bo po 60000 powinno się wymienić pasek,zęby stracił w listopadzie jak przymroziło a stary materiał nie eytrzymał frown.gif

nauczka była, to samochód mojej mamy którym często sam jezdze drive.gif

u mnie w 2.0 dohc wydatek byłby jeszcze więkrzy pozdro 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hehe są bardzo kolizyjne, wymiana 8 zaworów + pierdoły w 1.6 16V po

> przeskoczeniu paska

> 2000zł

> początkowe objawy to :

> 1. Czasami szarpał

> 2.problemy z rozruchem, podobne jak przy braku paliwa

> 3.początkowo słabe dymienie z rury

> 4.dziwne zapachy później dziwne odgłosy spod maski

> 5.traci moc ,żeźi niemiłosiernie

> 6.mimo ,że nadal da się go uruchomić i jechać, a spalanie wzrosło

> KILKAKROTNIE, problem z utrzymaniem obrotów, silnik gaśnie,można

> nadal uruchomić.

> 7.silnik kaputt,ale dalej kręci!

> --- nauczka była, to samochód mojej mamy którym często sam jezdze

> u mnie w 2.0 dohc wydatek byłby jeszcze więkrzy pozdro

często to się przytrafia w szesnastkach sick.gif ale odpowiednio szybka wymiana rozrządu może temu zapobiec. to jest jedna z tych rzeczy o których trzeba uważać szczególnie w tych autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> często to się przytrafia w szesnastkach ale odpowiednio szybka

> wymiana rozrządu może temu zapobiec. to jest jedna z tych rzeczy

> o których trzeba uważać szczególnie w tych autach

Bylem dzisiaj ogladac sienke w salonie i spytalem sie pracownika salonu i powiedzial mi ze silnik 1,2 w sience jest bezkolizyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bylem dzisiaj ogladac sienke w salonie i spytalem sie pracownika

> salonu i powiedzial mi ze silnik 1,2 w sience jest bezkolizyjny

To niech sciagnie pasek i pokreci troche rozrusznikiem - zobaczymy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> To teraz pytanie za milion złotych polskich nowych (ja nie płacę ;P)

> Odapliłem płytke FIATA, a tam stoi, że Palio 1.2 ma taką samą głowice

> co np. Punto 1.1...

> Skoro 1.1 jest bezkolizyjny, to dlaczego 1.2 juz jest kolizyjny,

> skoro to ta sama głowica???

glowice 1.2 mpi i 1.1 spi roznia sie ksztaltem kanalow i rozstawem szpilek kolektora ssacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ośmio zaworowe z seri fire są bezkolizyjne

> wszystkie szesnastki już niestety nie

ok a jak tu jestem ...to czy orientujecie się jeśli chodzi o silniki 2.0 8v???

taki sam był w Cromie,Alfa i Lancia też na tym pyrkały,ale Alfa miała chiba łańcuch.

pozdro

Niech bug ma w opiece Fiata i silniki DOHC uzbroj_zlo.gifpub2.gifbrawo.gifdrive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok a jak tu jestem ...to czy orientujecie się jeśli chodzi o silniki

> 2.0 8v???

> taki sam był w Cromie,Alfa i Lancia też na tym pyrkały,ale Alfa miała

> chiba łańcuch.

> pozdro

> Niech bug ma w opiece Fiata i silniki DOHC

niewiem.gif jak dla mnie to za duże i za stare autka więc siem nie orientujem niestety frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dla mnie to za duże i za stare autka więc siem nie orientujem

> niestety

za duze ok..ale... angryfire.gif

za stare????

angryfire.gif033102bebe_1_prv.gifTipo produkowali oficjalnie do 95, a w turcji Tofas robił je dłużej!

Silniki rodziny fiata są wykorzystywane od lat 60 praktycznie te same jedynie przeprowadzano w nich modyfikacje.

pozdro waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za duze ok..ale...

> za stare????

> Tipo produkowali oficjalnie do 95, a w turcji Tofas robił je

> dłużej!

> Silniki rodziny fiata są wykorzystywane od lat 60 praktycznie te same

> jedynie przeprowadzano w nich modyfikacje.

> pozdro

no niestety frown.gif moja sytuacja zmusza mnie do kupna auta jak najmłodszego(5-6 lat max) i z niewielką pojemnością, tak więc takie auta są mi zupełnie obce.

pozdrawiam Kabz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.