Skocz do zawartości

[H] Tarcze hamulcowe tylne - poległem


widaw

Rekomendowane odpowiedzi

Po raz pierwszy...

Nie udało mi się ruszyć śrub trzymających jarzmo zacisku hamulcowego do piasty. Auto miałem na lewarku do zmiany koła, wiec nie mogłem przyłożyć większej siły. No i klucz miałem o zbyt krótkim ramieniu.

Zaskoczyło mnie to - że tak przypiekło się. To norma w Astrach? I jeszcze te nietypowe łby śrub oslabiony.gif. Już ci producenci wiedzą jak dopiec frajerowi który kupił od nich auto zlosnik2.gif.

Będę musiał podjechać na warsztat i ruszyć to g...

ps: przy okazji gdzie w Wawie dostane nasadkę torx E18? do tych śrub confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeśli nie mam odpowiedniego klucza torx a zwykłym jest ryzyko obrobienia łba śruby to też odkładam na później albo kupuję jeśli sprawa jest pilna ok.gif

A o młotek pytałem, bo w przednich zaciskach w AG też miałem śruby zapieczone i musiałem sobie pomóc stukając impulsatorem kinetycznym zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce trzymaja, tylko dudnią (przyrdzewiałe tarcze). Nic pilnego na już. Auto robi 10 km dziennie, więc mogą odłozyć wymianę na tydzien lub dwa.

Jutro zmoczę to scierwo jakimś sprayem odrdzewiaczem. Jak zdobędę nasadke to spróbuję pustukać mocniej i zdecydowanie.

Jak nie pójdzie, pozostanie palnik zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ps: przy okazji gdzie w Wawie dostane nasadkę torx E18? do tych śrub

Zapewne w warszawce macie Castoramę, tam mają fajny zestaw nasadek torx firmy Proline za 70 parę złotych, mam taki zestaw a na prawdę wart jest tej ceny. Taki zestawik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak nie pójdzie, pozostanie palnik

Te śruby przechodzą na wylot przez otwory i ich końce są mocno zasyfione. Nawet gdybyś je ruszył ( też próbowałem zwykłą 14) to potem wykręcenie ich z tym syfem jest prawie niemożliwe. Wpierw oczyść te wystające końce śrub choćby szczoteczką do zębów a potem popsikaj.

U mnie sprawdziła się metoda wykręcania ( 1 pełny obrót) i wkręcania ( pół obrotu).

Gwint polewałem oliwką do maszyny.

pzdr

PS

Komplet nasadek Torx kupiłem za 60 zł w Norauto .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za pomoc. Temat ogarnięty. Nowe tarcze na aucie.

Teraz pozostały do wymiany tuleje gumowe wahaczy przednich (te duże grube - tylne).

Chyba tego nie ogarnę bez prasy więc auto pewnie wstawię do warsztatu - mimo ze robota prosta jak drut.

To może podpowiecie gdzie w Wawie (bielany, bemowo) zrobię to za rozsądne pieniądze? Tuleje mam. Idealnie byłoby gdyby warsztat miał praskę przenośną i wycisneli na aucie zlosnik.gif.

Ale to chyba marzenie... oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.