ppmarian Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 co sadzicie to takim zabiegu chce podniesc forka okolo 10-20mm podkladajc podkladki pod gorne mocowanie kolum amorka i sprezyny z przodu i z tyl podkladki beda wykonane wykonane z alu podobnie do tych potem oczywiscie ustawienie zbieznosci czy taki jest bezpieczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > czy taki jest bezpieczny? Jak zmieści się w granicach pracy amortyzatorów, to jest bezpieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > co sadzicie to takim zabiegu > chce podniesc forka okolo 10-20mm podkladajc podkladki pod gorne mocowanie kolum amorka i sprezyny > z przodu i z tyl > podkladki beda wykonane wykonane z alu podobnie do tych > potem oczywiscie ustawienie zbieznosci > czy taki jest bezpieczny? pomyśl o półosiach. Sprawdź czy nie uda im się przez to wypaść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > pomyśl o półosiach. Sprawdź czy nie uda im się przez to wypaść. 10-20 mm, to nie 10-20 cm. W pełnym zakresie amortyzatora półoś nie wypada (pomijamy tematy, gdy coś jest zwalone). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 możesz dać ale powiem ci że kupiłem patrola ze szwagrem dwa lata temu. Jakiś baran podniósł w ten sposób auto o 25mm. Rok wcześniej przed zakupem auto dostało nowe sprężyny i amortyzatory i amorki były uszkodzone bo non stop je wyciągało w górę i tłukły o obudowę a sprężyny wyglądały jak 5cio letnie bo walczyły nie tylko z drogą ale i amortyyzatorami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > możesz dać ale powiem ci że kupiłem patrola ze szwagrem dwa lata temu. Jakiś baran podniósł w ten > sposób auto o 25mm. Rok wcześniej przed zakupem auto dostało nowe sprężyny i amortyzatory i > amorki były uszkodzone bo non stop je wyciągało w górę i tłukły o obudowę a sprężyny wyglądały > jak 5cio letnie bo walczyły nie tylko z drogą ale i amortyzatorami Przecież podłożenie po kolumnę takich podkładek nie spowoduje żadnego większego napięcia sprężyn ani amortyzatorów, jedyny problem to ewentualnie geometria i półosie, ale przy niewielkim podniesieniu powinno być ok. Jest jeszcze jedna sprawa-jak dokładnie są montowane kolumny do nadwozia, bo czasami oprócz śrub są jeszcze jakieś kołki prowadzące. A w ogóle to w patrolu są mcpersony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Jak zmieści się w granicach pracy amortyzatorów, to jest bezpieczny. Ale ten zabieg nie zmienia zakresu pracy amortyzatora ani sprezyny To sa podkladki pod cala kolumne. Wiec jesli cos to zakresy geometrii najwyzej plus katy dla polosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Ale ten zabieg nie zmienia zakresu pracy amortyzatora ani sprezyny To sa podkladki pod cala > kolumne. Wiec jesli cos to zakresy geometrii najwyzej plus katy dla polosi. Podnoszenie/obniżanie całej kolumny jest z reguły najlepszym wyjściem. W burubaru z tego co się orientuję jest dość dużo regulacji w geometrii. Może wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Podnoszenie/obniżanie całej kolumny jest z reguły najlepszym wyjściem. > W burubaru z tego co się orientuję jest dość dużo regulacji w geometrii. Może wystarczy? Tez mi sie wydaje, ze przy tak niewielkim podniesieniu powinno starczyc fabrycznych tolerancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > Podnoszenie/obniżanie całej kolumny jest z reguły najlepszym wyjściem. I w takim przypadku te 10 czy 20 mm nie powinno mieć znaczenia. A że z konstruktorami różnie bywa , to dla pewności po przeróbce buda w górę, koła w zwisie i oględziny co dzieje się z zawieszeniem, półosiami itp. No i zasadnicze pytanie - po jaka cholerę robić takie przeróbki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > I w takim przypadku te 10 czy 20 mm nie powinno mieć znaczenia. A że z konstruktorami różnie bywa > , to dla pewności po przeróbce buda w górę, koła w zwisie i oględziny co dzieje się z > zawieszeniem, półosiami itp. dobry pomysł. > No i zasadnicze pytanie - po jaka cholerę robić takie przeróbki? bo tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > I w takim przypadku te 10 czy 20 mm nie powinno mieć znaczenia. A że z konstruktorami różnie bywa > , to dla pewności po przeróbce buda w górę, koła w zwisie i oględziny co dzieje się z > zawieszeniem, półosiami itp. No i zasadnicze pytanie - po jaka cholerę robić takie przeróbki? tez sie pukalem w czolo jak kolega ponformowal mnie ze zrobil lift forka o 10mm z przodu i z tylu razem bylismy na wyprawie w rumuni. efekt jest taki ze jadac ta sama trasa ja szorowalem brzuchem wiecej niz on.. dlatego ide w taki lift (chcialbym sprobowac 20mm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > (chcialbym sprobowac 20mm) To śmiało próbuj! Biorąc pod uwagę budowę i zakresy pracy zawieszenia i napędów w terenówkach samochód nawet tego nie zauważy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > co sadzicie to takim zabiegu > chce podniesc forka okolo 10-20mm podkladajc podkladki pod gorne mocowanie kolum amorka i sprezyny > z przodu i z tyl > podkladki beda wykonane wykonane z alu podobnie do tych > potem oczywiscie ustawienie zbieznosci > czy taki jest bezpieczny? IMHO jedyny problem (ale to nie będzie problem - bo bez przesady... nie jest to robione aż tak na limicie ) mógłby pojawić się w przypadku półosi. Cała reszta się nie zmieni, bo po prostu odsuwasz całość równolegle do starych punktów mocowań, więc fabrycznej regulacji powinno wystarczyć do prawidłowego ustawienia geometrii zawieszenia. Oczywiście - jak najlepsze śruby do połączenia tego wszystkiego, bo siły działające na nie się zwiększą, pomyślałbym też o rozpórkach, bo ramię siły wydłuży się wraz z dystansem i głupio byłoby, gdyby efektem ubocznym było rozjechanie się budy na zgrzewach. Poza tym - powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 a tak wyglada Geometria ustawina na fabryczne nastawy, można próbować jeszcze 5mm więcej podnieść auto ale będzie na granicy tolerancji albo ciut poniżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 Hondy CRV 1 gen to do 1 " można bez problemu liftować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 No i jak? Sprawa umarła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > No i jak? Sprawa umarła? ale co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > możesz dać ale powiem ci że kupiłem patrola ze szwagrem dwa lata temu. Jakiś baran podniósł w ten > sposób auto o 25mm. Rok wcześniej przed zakupem auto dostało nowe sprężyny i amortyzatory i > amorki były uszkodzone bo non stop je wyciągało w górę i tłukły o obudowę a sprężyny wyglądały > jak 5cio letnie bo walczyły nie tylko z drogą ale i amortyyzatorami Jak podłożysz pod gorne mocowanie amorka, a karoserie to nic sie nie wyciągnie bo nie rozkrecasz mcpesrona i tam nie ingerujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > Jak podłożysz pod gorne mocowanie amorka, a karoserie to nic sie nie wyciągnie bo nie rozkrecasz > mcpesrona i tam nie ingerujesz. fakt teraz widze że to ciut inaczej zrobione niż to nasze. u nas tylko springi podnosiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > ale co A o co ja Cie mogę pytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2014 > A o co ja Cie mogę pytać? no wlasnie nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.