Skocz do zawartości

podniesienie auta dystansami pod kolumny


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

co sadzicie to takim zabiegu

chce podniesc forka okolo 10-20mm podkladajc podkladki pod gorne mocowanie kolum amorka i sprezyny z przodu i z tyl

podkladki beda wykonane wykonane z alu podobnie do tych

287721661-4222013910_1.jpg

potem oczywiscie ustawienie zbieznosci

czy taki jest bezpieczny?

post-8406-14352524167342_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sadzicie to takim zabiegu

> chce podniesc forka okolo 10-20mm podkladajc podkladki pod gorne mocowanie kolum amorka i sprezyny

> z przodu i z tyl

> podkladki beda wykonane wykonane z alu podobnie do tych

> potem oczywiscie ustawienie zbieznosci

> czy taki jest bezpieczny?

pomyśl o półosiach. Sprawdź czy nie uda im się przez to wypaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz dać ale powiem ci że kupiłem patrola ze szwagrem dwa lata temu. Jakiś baran podniósł w ten sposób auto o 25mm. Rok wcześniej przed zakupem auto dostało nowe sprężyny i amortyzatory i amorki były uszkodzone bo non stop je wyciągało w górę i tłukły o obudowę a sprężyny wyglądały jak 5cio letnie bo walczyły nie tylko z drogą ale i amortyyzatorami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz dać ale powiem ci że kupiłem patrola ze szwagrem dwa lata temu. Jakiś baran podniósł w ten

> sposób auto o 25mm. Rok wcześniej przed zakupem auto dostało nowe sprężyny i amortyzatory i

> amorki były uszkodzone bo non stop je wyciągało w górę i tłukły o obudowę a sprężyny wyglądały

> jak 5cio letnie bo walczyły nie tylko z drogą ale i amortyzatorami

Przecież podłożenie po kolumnę takich podkładek nie spowoduje żadnego większego napięcia sprężyn ani amortyzatorów, jedyny problem to ewentualnie geometria i półosie, ale przy niewielkim podniesieniu powinno być ok. Jest jeszcze jedna sprawa-jak dokładnie są montowane kolumny do nadwozia, bo czasami oprócz śrub są jeszcze jakieś kołki prowadzące.

A w ogóle to w patrolu są mcpersony hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ten zabieg nie zmienia zakresu pracy amortyzatora ani sprezyny To sa podkladki pod cala

> kolumne. Wiec jesli cos to zakresy geometrii najwyzej plus katy dla polosi.

Podnoszenie/obniżanie całej kolumny jest z reguły najlepszym wyjściem.

W burubaru z tego co się orientuję jest dość dużo regulacji w geometrii. Może wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podnoszenie/obniżanie całej kolumny jest z reguły najlepszym wyjściem.

> W burubaru z tego co się orientuję jest dość dużo regulacji w geometrii. Może wystarczy?

Tez mi sie wydaje, ze przy tak niewielkim podniesieniu powinno starczyc fabrycznych tolerancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podnoszenie/obniżanie całej kolumny jest z reguły najlepszym wyjściem.

I w takim przypadku te 10 czy 20 mm nie powinno mieć znaczenia. A że z konstruktorami różnie bywa grinser006.gif, to dla pewności po przeróbce buda w górę, koła w zwisie i oględziny co dzieje się z zawieszeniem, półosiami itp. No i zasadnicze pytanie - po jaka cholerę robić takie przeróbki? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I w takim przypadku te 10 czy 20 mm nie powinno mieć znaczenia. A że z konstruktorami różnie bywa

> , to dla pewności po przeróbce buda w górę, koła w zwisie i oględziny co dzieje się z

> zawieszeniem, półosiami itp.

dobry pomysł.

> No i zasadnicze pytanie - po jaka cholerę robić takie przeróbki?

bo tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I w takim przypadku te 10 czy 20 mm nie powinno mieć znaczenia. A że z konstruktorami różnie bywa

> , to dla pewności po przeróbce buda w górę, koła w zwisie i oględziny co dzieje się z

> zawieszeniem, półosiami itp. No i zasadnicze pytanie - po jaka cholerę robić takie przeróbki?

tez sie pukalem w czolo jak kolega ponformowal mnie ze zrobil lift forka o 10mm z przodu i z tylu

razem bylismy na wyprawie w rumuni. efekt jest taki ze jadac ta sama trasa ja szorowalem brzuchem wiecej niz on..

dlatego ide w taki lift (chcialbym sprobowac 20mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sadzicie to takim zabiegu

> chce podniesc forka okolo 10-20mm podkladajc podkladki pod gorne mocowanie kolum amorka i sprezyny

> z przodu i z tyl

> podkladki beda wykonane wykonane z alu podobnie do tych

> potem oczywiscie ustawienie zbieznosci

> czy taki jest bezpieczny?

IMHO jedyny problem (ale to nie będzie problem - bo bez przesady... nie jest to robione aż tak na limicie wink.gif ) mógłby pojawić się w przypadku półosi. Cała reszta się nie zmieni, bo po prostu odsuwasz całość równolegle do starych punktów mocowań, więc fabrycznej regulacji powinno wystarczyć do prawidłowego ustawienia geometrii zawieszenia. Oczywiście - jak najlepsze śruby do połączenia tego wszystkiego, bo siły działające na nie się zwiększą, pomyślałbym też o rozpórkach, bo ramię siły wydłuży się wraz z dystansem i głupio byłoby, gdyby efektem ubocznym było rozjechanie się budy na zgrzewach. Poza tym - powodzenia 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> możesz dać ale powiem ci że kupiłem patrola ze szwagrem dwa lata temu. Jakiś baran podniósł w ten

> sposób auto o 25mm. Rok wcześniej przed zakupem auto dostało nowe sprężyny i amortyzatory i

> amorki były uszkodzone bo non stop je wyciągało w górę i tłukły o obudowę a sprężyny wyglądały

> jak 5cio letnie bo walczyły nie tylko z drogą ale i amortyyzatorami

Jak podłożysz pod gorne mocowanie amorka, a karoserie to nic sie nie wyciągnie bo nie rozkrecasz mcpesrona i tam nie ingerujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak podłożysz pod gorne mocowanie amorka, a karoserie to nic sie nie wyciągnie bo nie rozkrecasz

> mcpesrona i tam nie ingerujesz.

fakt teraz widze że to ciut inaczej zrobione niż to nasze. u nas tylko springi podnosiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.