Skocz do zawartości

Tech2 na PC


MaTeOoSh

Rekomendowane odpowiedzi

No to u mnie gada. waytogo.gif

Chodzi tylko z programem Opel_tech_2_PL.rar, pozostałe nie widzą interfejsu. Podejrzewam że problem może tkwić w ustawieniach transmisji w obu wersjach Op-com. Niestety opcje szczegółowej konfiguracji komunikacji nie działają w żadnym z nich (ani tym węgierskim, ani tym z któregoś z moich postów).

Odpaliłem to na notebooku z WIN98 i seryjnym COMem (jakiś stary Compaq). Oczywiście jedyny błąd jaki mi się pojawił to 400 (bo czego by się spodziewać) czacha.gif

Natomiast przy poduchach czy przy instruments pokazywało mi jakiś czas w ms. niewiem.gif Nie wiem o co tu biega.

post-49778-14352474323267_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ na MAXie, wszystkie TECH-y jakie się tu pojawiły, windows XP, prawa admina, fizyczny COM w lapie i potrafi odczytać tylko "dział" BODY: immo, airbag etc ... Nie mogę odczytać ABSów i silnika frown.gif Błąd jest jednak dziwny, bo nie wyskakuje okno o problemie z komunikacją (Nincs echo / nie ma echa), tylko w pasku programu przewija się jakiś tekst w wiadomym języku. Miał ktoś tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Układ na MAXie, wszystkie TECH-y jakie się tu pojawiły, windows XP,

> prawa admina, fizyczny COM w lapie i potrafi odczytać tylko

> "dział" BODY: immo, airbag etc ... Nie mogę odczytać ABSów i

> silnika Błąd jest jednak dziwny, bo nie wyskakuje okno o

> problemie z komunikacją (Nincs echo / nie ma echa), tylko w

> pasku programu przewija się jakiś tekst w wiadomym języku. Miał

> ktoś tak ?

To moze zmien maxa na ukladzik na 2 tranzystorach, u mnie dziala jak nalezy (oczywiscie z Opel_tech_2_PL.rar na Win XP SP2). Max'a pozostawilem do gmerania w instalce LPG Autronica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Układ na MAXie, wszystkie TECH-y jakie się tu pojawiły, windows XP,

> prawa admina, fizyczny COM w lapie i potrafi odczytać tylko

> "dział" BODY: immo, airbag etc ... Nie mogę odczytać ABSów i

> silnika Błąd jest jednak dziwny, bo nie wyskakuje okno o

> problemie z komunikacją (Nincs echo / nie ma echa), tylko w

> pasku programu przewija się jakiś tekst w wiadomym języku. Miał

> ktoś tak ?

A według którego schematu kolega zrobił układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj wg któregoś z tych. np u dołu po prawej (wystarczy tylko kilka zmian). Ja mam interfejs na 2 tranzystorach BC108 i chodzi bez zastrzeżeń. Tak więc polecam ten układ, chociaż działa tylko z jednym z programów z wątku.

post-49778-14352474331539_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie "międzymordzie" Kolega posiada (na MAX-ie, czy na

> tranzystorach)?

Witam uklad jest na maxsie (gotowiec od viakena kkl ) na 100% sprawny , sys. win 98 i nie chciałbym zmieniać ze względu na programy obsługujące grupę volkswagena .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam uklad jest na maxsie (gotowiec od viakena kkl ) na 100% sprawny

> , sys. win 98 i nie chciałbym zmieniać ze względu na programy

> obsługujące grupę volkswagena .

Czyli na VAGCOM Kolega sprawdzał i tam interfejs jest widoczny?

Jeżeli tak, to może brak bibliotek systemowych. Trza je umieścić w katalogach windy -te z rozszerzeniem .ocx lub .dll rzecz jasna.

No i jeszcze pytanie podstawowe - nie widzi fejscu, czy się nie komunikuje?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może spróbuj wg któregoś z tych. np u dołu po prawej (wystarczy tylko

> kilka zmian). Ja mam interfejs na 2 tranzystorach BC108 i chodzi

> bez zastrzeżeń. Tak więc polecam ten układ, chociaż działa tylko

> z jednym z programów z wątku.

Ja właśnie ten zmontowałem i mam to samo co cron irked.gif

Jeszcze sprawdzę tą PL wersję.

P.S. Na tranzystorach ta sama "sieczka".

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja właśnie ten zmontowałem i mam to samo co cron

> Jeszcze sprawdzę tą PL wersję.

> P.S. Na tranzystorach ta sama "sieczka".

> Pzdr.

Może to kwestia ustawień softu - koledzy którym działa - możecie pokazać parametry czasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie ustawienia parametrów takie jak w orginalnym pliku ODW.CONFIG w programie Opel_Tech_2_PL. Nic nie zmieniałem, ruszyło odrazu. Jeżeli układ na tranzystorach nie działa na normalnym COM'ie, to albo źle zmontowany, źle podłączony albo ECU nie współpracuje. Chyba że ktoś ma inny pomysł? Ja np. musiałem przekładać piny we wtyku OBD, bo na rysunku z forum było od strony złącza w samochodzie a nie wtyku. Chyba, że jeszcze kwestia systemu ale ktoś pisał że na XP też gada. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musiałem przekładać piny we wtyku OBD, bo na rysunku z forum

> było od strony złącza w samochodzie a nie wtyku. Chyba, że

> jeszcze kwestia systemu ale ktoś pisał że na XP też gada.

Raczej to nie ten problem - część opcji działa więc pin-y są OK. Chyba jednak ECU nie do końca współpracuje frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej to nie ten problem - część opcji działa więc pin-y są OK.

> Chyba jednak ECU nie do końca współpracuje

Z twoim silnikiem juz komuś ruszyło np. tu http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=276539800&page=0&fpart=7&vc=1

Może złącze w samochodzie nie ma 7 pinu podpiętego? Miałeś tę furę od początku czy był już ktoś wcześniej? Może coś ktoś nawywijał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może złącze w samochodzie nie ma 7 pinu podpiętego? Miałeś tę furę od

> początku czy był już ktoś wcześniej? Może coś ktoś nawywijał.

Gdyby pin nie był podbiety to pewnie bym miał błąd o braku echa. Samochód był już czytany na kompie w zakładzie i ABS i silnik dało się sprawdzić więc to raczej coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z twoim silnikiem juz komuś ruszyło np. tu

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=276539800&page=0&fpart=7&vc=1

> Może złącze w samochodzie nie ma 7 pinu podpiętego? Miałeś tę furę od

> początku czy był już ktoś wcześniej? Może coś ktoś nawywijał.

Ja miałem od początku i jak już pisałem, mam to samo co cron palacz.gif

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej to nie ten problem - część opcji działa więc pin-y są OK.

> Chyba jednak ECU nie do końca współpracuje

Ja zmontowalem ten (zalacznik) do tego soft PL/HU oplalony na XP. Calosc na PC. Czytalo mi to silnk i poduchy wiec pokasowalem bledy.

Dzis ten sam soft odpalalem na jakims starym laptopie na 98. Jak robilem sobie miejsce po stronie pasazera to dozyc mocno odsunalem siedzenie do tylu no i zapalila sie kontrolka poduszek. Posprawdzalem zlacze pod siedzeniem i wszystko gra. Wiec zabralem sie do kasowania a tu dupa. Do silnika dostalem sie bez problemu, a do puduszek nie poszlo. Niby sie laczy, pokazuje czas polaczenia i ze nie ma zadnych bledow a kontolka dalej swieci, ale cos jest nie tak, bo pamietam ze jak sie polaczyl z poduchami na PCcie to bylo tam wiecej napisane ( typ poduszek czy cos takiego).

Jutro zatacham PCta do garazu i jeszcze raz potestuje.

post-81458-14352474373069_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli na VAGCOM Kolega sprawdzał i tam interfejs jest widoczny?

> Jeżeli tak, to może brak bibliotek systemowych. Trza je umieścić w

> katalogach windy -te z rozszerzeniem .ocx lub .dll rzecz jasna.

> No i jeszcze pytanie podstawowe - nie widzi fejscu, czy się nie

> komunikuje?

> Pzdr.

Witam , nie mam asterki na kanale i nie mogę sprawdzić co mi programik wypisuje .Jak się jakaś trafi to dokładnie zacytuje .Viaken mi powiedział że ten madziarski program chodzi tylko na XP więc może trzeba tą polska wersje odpalić ale skąd ją wziąc . Pozdrawiam Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam , nie mam asterki na kanale i nie mogę sprawdzić co mi

> programik wypisuje .Jak się jakaś trafi to dokładnie zacytuje

> .Viaken mi powiedział że ten madziarski program chodzi tylko na

> XP więc może trzeba tą polska wersje odpalić ale skąd ją wziąc .

> Pozdrawiam Krzysztof

Maila podaj, to zobaczymy co da się zrobić w kwestii ver. PL wink.gif

Pzdr. Krzychu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Próbowałem z interfejsem na tranzystorach - nie było komunikacji z kompem auta.

Zrobiłem ten na MAX-ie, to samo.

Zastanawia mnie jedno połączenie na tym schemacie, to od rezystorów 4,7 k do +12V.

Czy od rezystorów nie powinno być połączenia do 16 nóżki MAX-a?

Tak to dziwnie na tym schemacie wygląda, może tu tkwi mój błąd?

W programie "opelscan" są naprzemian komunikaty: interfejs uszkodzony i nie mogę połączyć się z ECU.

W Tech-u - interface not found.

Włączony port COM, Winda 98.

Co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nic nie zrobisz, bo program Opel.exe (są różne, więc piszę o tym, co ma długość 973 824 bajty) nie obsługuje Twojego silnika, jest tylko X16SZR, a to już może inny ECU.... Co do rezystorów, to jeden z nich (ten do wejścia Maxa od srtony auta) rzeczywiście powinien być podciągnięty do +5V a nie +12V, gdyż na wyjściach Maxa są poziomy TTL, czyli 0 i +5V. Ale na interfejsie na tranzystorach jest podciągnięcie do +12V i działa pięknie, być może na pinach ALDL są poziomy CMOS, czyli 0 i +12V?

Interfejs na tranzystorach jest sprawny, jeśli po próbie komunikacji nie wywali błędu "... nincs echo" lub "... There is not echo". Nie musisz nawet podłączać go do auta, wystarczy podpiąć tylko do złącza ALDL +12V i masę z zasilacza. Można to zrobić w domu na stole!!!

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do rezystorów,

> to jeden z nich (ten do wejścia Maxa od srtony auta)

> rzeczywiście powinien być podciągnięty do +5V a nie +12V, gdyż

> na wyjściach Maxa są poziomy TTL, czyli 0 i +5V.

Tez mam ten dylemat - znalazłem identyczny schemat (na MAXie) w którym faktycznie jest podciągnięte do +5V - ten który ma podejście do +12V jest ręcznie poprawiany właśnie na tym odcinku ... tylko dlaczego soft działa częściowo (czyta np. immo a nie czyta ABS) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, poczytaj wyżej, dwóch artystów pozamieniało emitery z kolektorami i też chcieli przysięgać, że zrobili dobrze. Może układ zbyt prosty, więc robią byle jaka prowizorkę, jakies pająki itp. A samochód to drogie urządzenie i delikatne, łatwo uszkodzić przez nieodpowiednie podłączanie.

Sprawdź interfejs najpierw hiperterminalem, tylko podłącz do niego +12V i masę. Jak znaki z klawiatury "wracają" na ekran to działa, jak nie, to "brak echa". Tylko w ustawieniacj portu w hiperterminalu ustaw sterowanie: X-on/X-off, lub brak, a nie Sprzęt". To dotyczy tego na tranzystorach. Maxa sprawdzisz też, jeśli zewrzesz ze sobą końcówki po stronie TTL (auto), czyli na tym niebieskim schemacie 9 i 10, ale resztę tymczasowo odłącz.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mój fejsik zrobiony został na max 232 i czytał jedynie błędy silnika, łączył się z poduchami i ABS ale wyświetla błąd taki jak powyżej w zrzucie z ekranu. Pstanowiłem zrobiś drugi układzik na tranzystorkach i znów zczytałem tylko silnik- posługiwałem się laptopem z win98, w najbliższą sobotę sprawdzę jak zachowa się z XP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze pro forma przetestowałem w sobotę układ na tranzystorach lecz tym razem na winXP i interfejsie USB/com. Więc wygląda na to że program interfejs widzi i się z nim komunikuje, natomiast ewidentnie ecu nie gada z takimi przelotkami , bo mi wywaliło komunikat w stylu ecu nie odpowiedziało czy jakoś tak. Tak więc potwierdzam, że niezbędny jest port COM montowany seryjnie w komputerze, przejściówki wszelkiego rodzaju lepiej sobie odpuścić. nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przełączyłem połączenie w max-ie do +5V, niestety dalej nie działa.

> Ustawienia portu COM zgodnie z zaleceniem.

> Możliwe, że max spalony przez to 12V?

> Co można jeszcze z tym fantem zrobić?

Z tego co wiem, to MAX'y to bardzo zawodne układy. Więc najlepiej wlutuj sobie za wczasu podstawkę i kup kilka max232. Ale jeżeli max jest dobry i stosowałeś się do wszystkich uwag jakie pojawiły się w tym wątku, to niewiem.gif

Testujesz tę Astrę co w opisie? Jeżeli tak to w programie Opel_tech2pl dostępne są dopiero f od '97. Może Multec SZ nie gada z tym softem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze pytanko

> Czy polaryzacja kondensatorów 10mF, od nóżki 6 maxa, i między nóżkami

> 2 i 16 jest dobra na schemacie?

> Nie wiem, jak z tym 4 - 5, bo nie mam rozrysowanego maxa.

> Może tu tkwi błąd?

Raczej nie - też mnie dziwiły te kondensatory a sprawdziłem inne aplikacje MAX-a i tak jest dobrze. Problem jest o tyle dziwny, że częściowo czyta mi dane - czyli interfejs działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna ciekawostka dotycząca interfejsu na tranzystorach.

Dziś kupowałem maxy na podmiankę i podstawkę do niego, przy okazji zapytałem sprzedawcę o tranzystory BC147B.Chciałem sie upewnić, czy nie pomyliłem nóżek w moim interfejsie.

Zajrzał do mądrego katalogu i okazało się, że są 2 rodzaje tych tranzystorów!

Różnią się położeniem emitera i bazy!

Moze właśnie na takie trafiłem?

Spróbuję jeszcze raz, w tych jestem pewien nóżek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.