Skocz do zawartości

Eurovan II 3.0 wymiana skrzyni automatycznej na manual.


2Rotor

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli Phedra/C8/Ulysse/807 z silnikiem 3.0. Kolega prawdopodobnie nabędzie taką sztukę w bdb stanie z uwaloną skrzynią. I tak nie chce jeździć tym dychawicznym 4 biegowym automatem więc chcemy swapować na manual. O ile robiłem przekładki skrzyń Selespeed z Fiata/Alfy na manuale bez problemu to tutaj brakuje mi wiedzy w temacie aut francuskich jeśli chodzi o typy skrzyń i inne niuanse.

Załóżmy że weźmiemy skrzynie z jakiegoś P406 3.0 to czy od 2.0 16V to jest ten sam typ skrzyni (pomijam obudowę sprzęgła)? Jeśli ten sam to można liczyć na to ze pólosie i linki będą pasować (albo chociaż prawie). Wszelkie podpowiedzi znawców aut francuskich mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podstawowe pytanie. Czy istniała taka wersja z manualem.

To ja wiem że nie istniała. Ale są inne auta z tym samym silnikiem 3.0 V6 i skrzynia manualną i jeżeli te skrzynie są z tej samej rodziny co manual w 2.0 16V no to mamy 50% tematu za sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja wiem że nie istniała. Ale są inne auta z tym samym silnikiem 3.0 V6 i skrzynia manualną i

> jeżeli te skrzynie są z tej samej rodziny co manual w 2.0 16V no to mamy 50% tematu za sobą.

Ja chciałbym zauważyć dwie rzeczy jakie mi na szybko przychodzą do głowy:

- umieszczając silnik 2.2HDI w tak nietypowej komorze silnikowej utracono możliwość dostępu do korka wlewu oleju co pociągnęło konieczność doprojektowania kolejnego wlewu oleju z przodu silnika.

- próbując wyjąć skrzynię stwierdziłem, że się nie da, nakład pracy byłby przeogromny i postanowiłem wyjąć razem z silnikiem oraz na przyszłość samemu sobie i innym będę tak zalecał.

Nie jest moim zamiarem wątpić w możliwość wsadzenia tam manuala, czego nie przewidziała fabryka. Ciekawi mnie rzeźba, jakiej trzeba będzie dokonać w tym celu. Te samochody i tak mają kiepski dostęp do silnika i skrzyni, byle wymiana napędu rozrządu i trzeba całość opuszczać co nie jest zachęcające. Po takim przeszczepie może być tylko gorzej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, że...nie

I tu sie kończy sensowność dalszych rozważań.

Nawet jeśli podejdzie skrzynia, co z łapami.

Jak podejdą łapy, co ze sprzęgłem.

Jak i to wraz ze sterowaniem się ogarnie, co z półosiami.

Sztuka dla sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu sie kończy sensowność dalszych rozważań.

> Nawet jeśli podejdzie skrzynia, co z łapami.

> Jak podejdą łapy, co ze sprzęgłem.

> Jak i to wraz ze sterowaniem się ogarnie, co z półosiami.

> Sztuka dla sztuki.

możliwe, że większość spraw uda się sprytnie załatwić dobrze dobierając zamienniki ale i tak pchanie się w taką przeróbkę jest wg mnie bez sensu. Pozbywanie się wcale nie najgorszej skrzyni na rzecz machania lewarkiem jak kijem w wiadrze jest, tak jak zauważyłeś, sztuką dla sztuki. Samochód będzie stał, żeby pochłonąć sporo pieniędzy i czasu aż dokona się uwstecznienia i zapewni niesprzedawalność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet jeśli podejdzie skrzynia, co z łapami.

Dlatego pytam o typ skrzyni w Eurovanach II 2.0 16V a np. takim Pugiem 3.0 V6 -jeśli jest ten sam to temat łap mamy raczej rozwiązany.

> Jak podejdą łapy, co ze sprzęgłem.

Sprzęgło z auta z tym samym silnikiem V6 występujacym z manualem.

> Jak i to wraz ze sterowaniem się ogarnie, co z półosiami.

Temat taki sam jak z łapami.

> Sztuka dla sztuki.

Nie każdy myśli kategoriami opłaca się/nie opłaca się czy warto/ nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możliwe, że większość spraw uda się sprytnie załatwić dobrze dobierając zamienniki ale i tak

> pchanie się w taką przeróbkę jest wg mnie bez sensu. Pozbywanie się wcale nie najgorszej

> skrzyni na rzecz machania lewarkiem jak kijem w wiadrze jest, tak jak zauważyłeś, sztuką dla

> sztuki. Samochód będzie stał, żeby pochłonąć sporo pieniędzy i czasu aż dokona się

> uwstecznienia i zapewni niesprzedawalność.

Interesują mnie stricte technikalia a nie czy da się to potem sprzedać czy nie. Kolega który to kupuje ma gdzieś opinie innych. Chce Lancię Phedrę V6 manual i kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego pytam o typ skrzyni w Eurovanach II 2.0 16V a np. takim Pugiem 3.0 V6 -jeśli jest ten sam

> to temat łap mamy raczej rozwiązany.

> Sprzęgło z auta z tym samym silnikiem V6 występujacym z manualem.

> Temat taki sam jak z łapami.

> Nie każdy myśli kategoriami opłaca się/nie opłaca się czy warto/ nie warto.

Skrzynia z innego modelu bedzie miala na pewno inne przelozenie dyferencjalu - kiedys porownywalem skrzynie od 2.2HDI w C8 i np C5 i w tej samej rodzinie byly inne. DO ogarniecia moze byc naped predkosciomierza. Chociaz to szczegol.

Dodatkowo, z tego co pamietam Eurovan V6 ma inne przednie piasty niz reszta modeli - jesli nie podpasuja polosie od automatu to pewnie bedzie trzeba cos skladac z kawalkow.

Co do sterowania skrzyni to wszystkie Eurovany maja drazek zmiany biegow z linkami - nie powinno byc problemu zeby dobrac cos z innej wersji.

Co do mocowania skrzyni manualnej to sa co najmniej dwie wersje (mam inne w Ulysse'03 i inne w C8'07, oba diesle ze skrzyniami ML5C i ML6C). Eurovan moze miec szersza wneke silnika niz 407, do tego V6 jest teoretycznie "krotszy" niz silnik R4 - bez przymierzenia ciezko stwierdzic czy jakies mocowania beda pasowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynia z innego modelu bedzie miala na pewno inne przelozenie dyferencjalu - kiedys porownywalem

> skrzynie od 2.2HDI w C8 i np C5 i w tej samej rodzinie byly inne. DO ogarniecia moze byc naped

> predkosciomierza. Chociaz to szczegol.

> Dodatkowo, z tego co pamietam Eurovan V6 ma inne przednie piasty niz reszta modeli - jesli nie

> podpasuja polosie od automatu to pewnie bedzie trzeba cos skladac z kawalkow.

> Co do sterowania skrzyni to wszystkie Eurovany maja drazek zmiany biegow z linkami - nie powinno

> byc problemu zeby dobrac cos z innej wersji.

> Co do mocowania skrzyni manualnej to sa co najmniej dwie wersje (mam inne w Ulysse'03 i inne w

> C8'07, oba diesle ze skrzyniami ML5C i ML6C). Eurovan moze miec szersza wneke silnika niz 407,

> do tego V6 jest teoretycznie "krotszy" niz silnik R4 - bez przymierzenia ciezko stwierdzic czy

> jakies mocowania beda pasowac.

No właśnie zrobiliśmy wstępny rekonsensans i chyba trzeba będzie bazować na skrzyni z Puga 406 V6 bo tam jest ML5. Postaramy się taką skrzynię "obłożyć" resztą ze skrzyni z eurovana HDI. Pólosie to nie problem bo najwyżej firma motomax zrobi customowe, liczę że wybieranie biegów, łapy podejda z HDI a resztę zobaczymy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

> Jakieś szczegóły ?

Mój kolega na szczęście nie czytał tego wątku, nie wiedział że się nie da i zrobił. Skrzynia z innego auta w którym był taki silnik V6, sprzęgło seria. Linki, pedały seria, wybieranie biegów custom, przerobiona łapa skrzyni a właściwie jej mocowanie do skrzyni, 1 półoś custom i parę innych dupreli. Koszty w zasadzie śmieszne, sporo dłubania. Dzięki temu auto zyskało bardzo na dynamice bo ten 4 biegowy automat z Eurovana II zmula okrutnie ten silnik. Pozostało wykastrowanie ecu bo się pluje że automatu brak wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

> Jakieś szczegóły ?

Mój kolega na szczęście nie czytał tego wątku, nie wiedział że się nie da i zrobił. Skrzynia z innego auta w którym był taki silnik V6, sprzęgło seria. Linki, pedały seria, wybieranie biegów custom, przerobiona łapa skrzyni a właściwie jej mocowanie do skrzyni, 1 półoś custom i parę innych dupreli. Koszty w zasadzie śmieszne, sporo dłubania. Dzięki temu auto zyskało bardzo na dynamice bo ten 4 biegowy automat z Eurovana II zmula okrutnie ten silnik. Pozostało wykastrowanie ecu bo się pluje że automatu brak wink.gif

Witam, jakieś namiary na tego kolegę można prosić? Mam C8 z identycznym problemem - co prawda jutro jadę ze skrzynią do specjalisty ale jeżeli diagnoza cenowa mnie zabije to rozważę przekładkę na manual, mój mail [email protected] - z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Podepnę się trochę pod temat. C8 z benzynowym 2.0  i skrzynią automat rocznik 2007/2008. Co to za skrzynia, awaryjna ? Czy taka konfiguracja w ogóle pojedzie. Według danych do 100 km w 14,4 trochę sporo.

 

Pzdr

 

Przeca to są prawie 2 tony auta :) a 2.0 benzyna nie jest demonem przyspieszenia, to tylko ~140KM

 

Jak dasz VIN to się dowiemy więcej, ale stawiam na AL4=DP0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


umieszczając silnik 2.2HDI w tak nietypowej komorze silnikowej utracono możliwość dostępu do korka wlewu oleju co pociągnęło konieczność doprojektowania kolejnego wlewu oleju z przodu silnika.

 

No nie dotyczy tylko 2.2HDI, tylko taka specyfika tego rodzaju budy.

Ogólnie silnik siedzi tam pod podszybiem ze wszystkimi konsekwencjami.

Dla przykładu C8 z silnikiem 2.0 EW10 - też dorobiony drugi wlew oleju i beznadziejny dostęp np. do cewki/świec i w zasadzie wszystkiego innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dla przykładu C8 z silnikiem 2.0 EW10 - też dorobiony drugi wlew oleju i beznadziejny dostęp np. do cewki/świec i w zasadzie wszystkiego innego

 

Mój 806 ma dorobiony drugi wlewik płynu hamulcowego, śmiechowy patent ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Scenicu II (jako DP0) byłem zadowolony. Musiałem tylko wymienić 2 elektrozawory, ale byłem na to przygotowany, gdyż to znana przypadłość tej skrzyni.

 

Po jakim przebiegu te elektrozawory ? Jaki koszt ? Olej często wymieniałeś ?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakim przebiegu te elektrozawory ? Jaki koszt ? Olej często wymieniałeś ?

 

Pzdr

 

Elektrozawory po 135 kkm, koszt 900 zł, w firmie w Łomiankach. Objawy klasyczne: tryb awaryjny, 3 bieg bez lock-upa, wyłączenie i włączenie pomagało na jakiś czas. Zaś jeśli chodzi o olej - nie wiem jak pierwszy właściciel w Holandii (przeglądy robił co 20 kkm, ale w bazie nie było dokładnej rozpiski) ale ja wymieniłem olej dynamicznie w MidParts Ursus od razu po kupieniu auta, przy 98 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.