Skocz do zawartości

[F] Akumulator rozładowuje sie podczas dłuższeg postoju auta


Wagraf

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Do tej pory nie zauważyłem tego problemu bo jeździłem autem codziennie, od miesiąca jestem w delegacji i autem jeżdżę tylko w weekendy i tu pojawił sie problem. Po tygodniowym postoju auto ledwo odpala lub nie odpala w ogóle.

Czy mogę to sprawdzić w taki sposób: podłącze miernik szeregowo do aku i będę pojedynczo wyciągał bezpieczniki ze skrzynki bezpiecznikowej i zobaczę który obwód czerpie prąd?

A może znacie jakiś lepszy sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bardzo dobry sposób.

Musisz mieć tylko na uwadze, że jeśli podczas zdejmowania klemy przerwiesz obwód, to po połączeniu włącza się na kilkanaście sekund podświetlenie wyświetlacza i pamiętaj, żeby drzwi nie otwierać wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszym problemem jest radio inne niż montowane fabrycznie w Aśkach. W radiach delco, blaupunkt czy philips montowanych w oplach + po stacyjce i plus stały sa zamienione miejscami. W ten sposób radio pobiera na tyle mało prądu, że podczas jazd codziennych nie widać tego a po dłuższym przestoju potrafi rozładować aku. Kiedyś dowiedziałem się o tym osobiście jak zamontowałem inne radio w swojej aśce i nie zamieniłem tych kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wyświetlaczu pamiętałem natomiast zupełnie nie pomyślałem o drzwiach.

Zacznę od sprawdzenia radia bo to może być przyczyna awarii, (mam zamontowane nie fabryczne).

Czy możecie mi dokładnie wytłumaczyć jak powinny być podłączone kabelki do radia, lub jakiś schemacik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od radia. Zazwyczaj jest możliwość przełączenia kabelków miedzy sobą np na bezpiecznikach lub na wtyczkach. Wtedy podłącza się np. czerwony z fioletowym, a fioletowy z czerwonym i po kłopocie.

Ale łatwo to sprawdzić. Jeśli możesz włączyć radio nie mając przekręconego kluczyka w stacyjce to raczej masz podłączone na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież oryginalne radio też można włączyć nie mając kluczyka w stacyjce. Są radia, np. Alpine które sporo prądu pobierają z akumulatora, nie wiedzieć czemu, nie mniej jednak należy w pierwszej kolejności sprawdzić radio, zwłaszcza jeśli nie jest oryginalne oraz autoalarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne radio to troszkę inna bajka 270751858-jezyk.gif Zazwyczaj niefabryczne, jeśli jest dobrze podłączone to nie da się włączyć bez przekręcenia kluczyka, chyba że ktoś zmostkuje plusa stałego. Stały plus powinien być tylko na podtrzymanie pamięci.

W oplach akurat trzeba przełączać przewody więc być może kolega ma podłączone na odwrót. Dodatkowym dowodem może być, to że radio nie pamięta np godziny. Łatwiej było by coś powiedzieć gdyby kolega podał jakie radio ma.

Chyba, że jego akumulator to trup już. Możesz podać przy okazji ile ma lat już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba, że jego akumulator to trup już. Możesz podać przy okazji ile ma lat już.

Akumulator "nówka" ma 4miesiące, poprzedni wymieniłem po 7 latach używania. Być może stary aku jeszcze trochę by pociągną ale w zimie były problemy z odpalaniem i odrazu postawiłem na stary akumulator, teraz widzę ze niekoniecznie :-)

czy alarm jest podłączany do bezpieczników czy bezpośrednio do akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy mogę to sprawdzić w taki sposób: podłącze miernik szeregowo do aku i będę pojedynczo wyciągał

> bezpieczniki ze skrzynki bezpiecznikowej i zobaczę który obwód czerpie prąd?

Możesz też wyciągać bezpiecznik i w jego miejsce wpinać miernik. Metoda wg mnie bezpieczniejsza.

Warto też zadbać aby nie paliło się żadne światło, np podsufitka czy oświetlenie bagażnika, bo każda taka żarówka to ok. +0.5A poboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg H.R.Etzolda tropienie złodzieja prądu powinno przebiegać następująco:

- Do sprawdzenia powinien być użyty naładowany akumulator.

- Odłączyć przewód masy (-) od akumulatora. (...)

- Na amperomierzu (z zakresem pomiarowym 0-5 mA i 0-5 A) ustawić najwyższy zakres pomiarowy. Włączyć amperomierz między ujemny zacisk akumulatora i przewód masy. (...)

- Wyłączyć wszystkie odbiorniki, odłączyć przewody zegara (także inne urządzenia o stałym poborze prądu), zamknąć drzwi.

- Zmniejszać zakres pomiarowy amperomierza tak długo, aż ukaże się możliwe do odczytania wskazanie (może być 1-3 mA).

- Przez wyjmowanie bezpieczników wyłączać kolejno poszczególne obwody. Jeśli wskazówka amperomierza wróci do zera po przerwaniu kolejnego obwodu, w tym obwodzie należy szukać źródła uszkodzenia. Mogą to powodować skorodowane lub zanieczyszczone styki, przetarte przewody lub wewnętrzne zwarcie w urządzeniu.

- Jeśli nie zostanie znalezione żadne uszkodzenie w obwodach zabezpieczonych, to należy odłączać przewody urządzeń nie zabezpieczonych, jak układ zapłonowy, alternator i rozrusznik.

- Jeśli wskazówka amperomierza wróci do zera po odłączeniu kolejnego z nie zabezpieczonych urządzeń, należy naprawić lub wymienić to urządzenie. W razie upływu prądu w rozruszniku lub układzie zapłonowym, powinien być sprawdzony także wyłącznik zapłonu według schematu instalacji elektrycznej.(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz też wyciągać bezpiecznik i w jego miejsce wpinać miernik. Metoda wg mnie bezpieczniejsza.

Dziękuję za wskazówki w weekend będę w domu to się tym zajmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te podstawowe metody nic nie dadzą to sprawdź to:

Spotkałem się z podobnym problemem jednak w Astrze G. Okazało się, że uszkodzone było jedno z uzwojeń. Nie pamiętam czy rozrusznika czy altka ale fakt faktem uzwojenie wzbudzenia cały czas brało zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.