karax Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 rocznik 98 silnik 1.4 16V, bodajże 103 KM powiedzcie coś o tym czy gnije, jak silnik? czy rozrząd jest kolizyjny jaki rozstaw śrub typowe bolączki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > rocznik 98 > silnik 1.4 16V, bodajże 103 KM > powiedzcie coś o tym > czy gnije, jak silnik? > czy rozrząd jest kolizyjny > jaki rozstaw śrub > typowe bolączki Silnik kolizyjny, typowe bolączki to rdza (tylne błotniki) i uszczelka pod głowicą. A tak w ogóle to fajne autko. Miałem Rovera 400 i psuł się na potęgę Ale i tak go miło wspominam. I standardowo - https://forum.roverki.eu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > Silnik kolizyjny, typowe bolączki to rdza (tylne błotniki) i uszczelka pod głowicą. A tak w ogóle > to fajne autko. > Miałem Rovera 400 i psuł się na potęgę Ale i tak go miło wspominam. > I standardowo - https://forum.roverki.eu/ A, i jeszcze jedno - ten silnik 103 konie to ten sam co w poldku chyba. Jedynie kolektor był inny (lustrzane odbicie? coś mi się tak w głowie kołacze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > czy gnije, tak > typowe bolączki 1 gnije 2 podobno lubi się przegrzać, UPG itp, ale pewnie jak się uważa, to ok zarejestruj się na forum.roverki.eu i czytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > rocznik 98 > silnik 1.4 16V, bodajże 103 KM > powiedzcie coś o tym > czy gnije, jak silnik? > czy rozrząd jest kolizyjny > jaki rozstaw śrub > typowe bolączki Koleżanka jeździ tym już ze trzy lata, o dziwo w sumie bezproblemowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > rocznik 98 > silnik 1.4 16V, bodajże 103 KM > powiedzcie coś o tym > czy gnije, jak silnik? > czy rozrząd jest kolizyjny > jaki rozstaw śrub > typowe bolączki Nie polecam jako były użytkownik roverka.Silnik dość mocno narażony na UPG,więc albo będziesz miał szczeście i ktoś przed tobą zrobił albo będziesz robił.Silniki niestety to modyfikacje silnika 1,4 z polonezo-roverów,z tego co pamiętam jest to nowsza seria.Nie gnije (przeważnie ,blacha dość dobra).Rozrzad oczywiście kolizyjny jako to w 16v.Rozstaw śrub hondowski.Typowa bolączką -rover Nie nadaje się toto do gazu.Kiedyś jadę sobie spokojnie (roverem)z dzieciakiem na wczasy widze w lusterku goni mnie taki sam zielony ,mruga światłami etc.Zatrzymuje się na boku ,wyskakuje facet i mówi ,że przepraszam za zamieszanie ale widzi że mam wlew gazu i czy mam odpowiednio zestrojoną instalację ,ewentualnie czy wiem jak to zrobić Pomimo 2 czy 3 lat jak go miałem żadnemu gazownikowi nie udało się tak do końca ustawić poprawnie instalacji ,większość jak słyszy rover to nie chce woogóle się podejmować. Jedyne auto które 3 razy ciągłem na sznurku,awarię może nie bardzo poważne ale upierdliwe.Słaby dostęp do części niektóre tylko w oryginale i niedostępne w PL.Górny wąż chłodnicy ,jak go miałem kosztował ponad 300zł +wysyłka z GB. Plusy?Dobre zawieszenie,dobra wydajna klimatyzacja ,większość 90% auto z elektryką i klimą. Jeśli myślisz nad autem dla żony/matki/kochanki odpuść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 A to nie jest "bliźniak" civica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > A to nie jest "bliźniak" civica? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > rocznik 98 > silnik 1.4 16V, bodajże 103 KM > powiedzcie coś o tym > czy gnije, jak silnik? > czy rozrząd jest kolizyjny > jaki rozstaw śrub > typowe bolączki silnik nie lubi ciepla, UPG go trapi poza tym lozyska w skrzyni i ogolnie skrzynie dosc slabe w srodku, plastiki slabe i to bardzo, boczki drzwi to jakas pomylka rover 200 to bylo auto budzetowe na rynek UK i to widac 400 lepsza bo to w sumie honda z inym znaczkiem mialem przez chwile, nie polece ci tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > Nie polecam jako były użytkownik roverka.Silnik dość mocno narażony na UPG,więc albo będziesz miał > szczeście i ktoś przed tobą zrobił albo będziesz robił.Silniki niestety to modyfikacje silnika > 1,4 z polonezo-roverów,z tego co pamiętam jest to nowsza seria.Nie gnije (przeważnie ,blacha > dość dobra).Rozrzad oczywiście kolizyjny jako to w 16v.Rozstaw śrub hondowski.Typowa bolączką > -rover Nie nadaje się toto do gazu.Kiedyś jadę sobie spokojnie (roverem)z dzieciakiem na > wczasy widze w lusterku goni mnie taki sam zielony ,mruga światłami etc.Zatrzymuje się na boku > ,wyskakuje facet i mówi ,że przepraszam za zamieszanie ale widzi że mam wlew gazu i czy mam > odpowiednio zestrojoną instalację ,ewentualnie czy wiem jak to zrobić Pomimo 2 czy 3 lat jak > go miałem żadnemu gazownikowi nie udało się tak do końca ustawić poprawnie instalacji > ,większość jak słyszy rover to nie chce woogóle się podejmować. > Jedyne auto które 3 razy ciągłem na sznurku,awarię może nie bardzo poważne ale upierdliwe.Słaby > dostęp do części niektóre tylko w oryginale i niedostępne w PL.Górny wąż chłodnicy ,jak go > miałem kosztował ponad 300zł +wysyłka z GB. > Plusy?Dobre zawieszenie,dobra wydajna klimatyzacja ,większość 90% auto z elektryką i klimą. > Jeśli myślisz nad autem dla żony/matki/kochanki odpuść. ja miałem Rovera 400 i jeździł na gazie całkiem fajnie. Rolniczej 1,6, KME Diego. Raz sie tylko ścieżka w kompie gazowym spaliła, ale to chyba nie wina Rovera. UPG robiłem. Czy od gazu? Chyba nie. Przy okazji glowica poszła do fachowca, ale nie była zła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > ja miałem Rovera 400 i jeździł na gazie całkiem fajnie. Rolniczej 1,6, KME Diego. Raz sie tylko > ścieżka w kompie gazowym spaliła, ale to chyba nie wina Rovera. UPG robiłem. Czy od gazu? > Chyba nie. Przy okazji glowica poszła do fachowca, ale nie była zła. Ja miałem Staga i dość porządny osprzęt,czytałem co prawda o zrobieniu dotrysków etc.Natomiast uważam ,iż instalacja ma być bezobsługowa poza oczywiście wymianą filterków etc.Tam non-stop się coś działo O jakiś tekst na przykład na ten temat. Nie wspomniałem jeszcze o jednym fantastycznym patencie w tym samochodzie Immo w pilocie i problemy z pilotami.Oczywiście szansa na to że trafisz auto (najczesciej 3-4 nieszczesliwy właściciel)którego użytkownik posiada kod EKA(pozwalający na odpalenie auto bez tego nieszczęsnego pilota) jest minimalna.Dodam jeszcze ,że auto jest dość nisko zawieszone(ale to już taki jego urok).Progi zwalniające o ile są wysokie mogą być problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > Nie wspomniałem jeszcze o jednym fantastycznym patencie w tym samochodzie Immo w pilocie i problemy > z pilotami.Oczywiście szansa na to że trafisz auto (najczesciej 3-4 nieszczesliwy > właściciel)którego użytkownik posiada kod EKA(pozwalający na odpalenie auto bez tego > nieszczęsnego pilota) jest minimalna. +1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 > Silniki niestety to modyfikacje silnika > 1,4 z polonezo-roverów,z tego co pamiętam jest to nowsza seria. To poldek miał drobne mody fabryczne. Kolektor od wersji 75KM oraz przepustnicę od 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 > To poldek miał drobne mody fabryczne. Kolektor od wersji 75KM oraz przepustnicę od 2.0 W 200 i 400 z tego co pamiętam była seria L a w Polonezie seria K silników roverowskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 > W 200 i 400 z tego co pamiętam była seria L a w Polonezie seria K silników roverowskich. IMO nie, te silniki z wrażliwą UPG to właśnie seria K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 > W 200 i 400 z tego co pamiętam była seria L a w Polonezie seria K silników roverowskich. wszystko to seria K wszystko pasuje do wszystkiego, swego czasu silnik z poldka wkladalismy do rovera bo ten wyzional ducha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 > wszystko to seria K > wszystko pasuje do wszystkiego, swego czasu silnik z poldka wkladalismy do rovera bo ten wyzional > ducha W 400 miałem serie L ,więc teoretycznie nowsze.Zmiany były kosmetyczne więc mógł bez większych problemów pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 > W 400 miałem serie L ,więc teoretycznie nowsze.Zmiany były kosmetyczne więc mógł bez większych > problemów pasować. ale seria L to dieselki kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 > ale seria L to dieselki kolego Rzeczywiście Co do nazewnictwa się zgodzę.Natomiast silnik wkładany do serii 200/400 był nowszy konstrukcyjnie niż ten od poloneza ,z tego co pamietam minimalnie wyższy moment obrotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 > A to nie jest "bliźniak" civica? Chyba tylko przednie zawieszenie jest wzorowane na Hondzie Concerto. No i drobne pierdoły z racji ogólnego pokrewieństwa. Miałem przez 4 czy 5 lat 200 z ośmiozaworowym silnikiem 75KM. Ominęły mnie typowe bolączki i bardzo miło wspominam to autko. Małe, zgrabne, poręczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 > Natomiast silnik wkładany do serii 200/400 był nowszy > konstrukcyjnie niż ten od poloneza ,z tego co pamietam minimalnie wyższy moment obrotowy. 200 i 400 miały K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 > rocznik 98 > silnik 1.4 16V, bodajże 103 KM > powiedzcie coś o tym > czy gnije, jak silnik? > czy rozrząd jest kolizyjny > jaki rozstaw śrub > typowe bolączki Gnije, jak większość aut w tym wieku, czyli jeden egzemplarz tak, drugi nie. To zależy, teść ma 214 z 97r, od 7 lat stoi pod blokiem i nie gnije. Drobne ogniska korozji na klapie i to wszystko. Silniki 1.4 8V i 16V to seria K, czyli wrażliwe na przegrzanie (konstrukcja sandwich), śruby głowicy dochodzą aż do miski olejowej. Z innych znanych mi wad, to fabryczny immo, słabej jakości podsufitka i tapicerka drzwi, problemy typu przełącznik pod kierownicą. Zalety - mało palą i 16V nawet nieźle się odpycha. Koła są hondowskie, czyli 4x100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 > Gnije, jak większość aut w tym wieku, czyli jeden egzemplarz tak, drugi nie. To zależy, teść ma 214 > z 97r, od 7 lat stoi pod blokiem i nie gnije. Drobne ogniska korozji na klapie i to wszystko. > Silniki 1.4 8V i 16V to seria K, czyli wrażliwe na przegrzanie (konstrukcja sandwich), śruby > głowicy dochodzą aż do miski olejowej. Z innych znanych mi wad, to fabryczny immo, słabej > jakości podsufitka i tapicerka drzwi, problemy typu przełącznik pod kierownicą. > Zalety - mało palą i 16V nawet nieźle się odpycha. > Koła są hondowskie, czyli 4x100. dobra, kupiłem fura dla braciaka wcześniej miał saxo 1.4, teraz niech pośmiga czymś młodszym pod spodem nie zgnity, blachy w stanie ok, silnik działa, UPG cała kosztował na tyle mało, że się nie stresuję parę rzeczy do ogarnięcia ale nic poważnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > dobra, kupiłem > fura dla braciaka > wcześniej miał saxo 1.4, teraz niech pośmiga czymś młodszym > pod spodem nie zgnity, blachy w stanie ok, silnik działa, UPG cała > kosztował na tyle mało, że się nie stresuję > parę rzeczy do ogarnięcia ale nic poważnego Poza bzdetami niech zwróci uwagę na pilota dobrze by było mieć 2 działające.Jeśli niedomaga niech odżałuje i dorobi bo może się okazać ,że nie odpali (Immo jest w pilocie nie w kluczyku!!!).Jeśli by dorabiał pilota niech mu facet sczyta kod EKA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Poza bzdetami niech zwróci uwagę na pilota dobrze by było mieć 2 działające.Jeśli niedomaga niech > odżałuje i dorobi bo może się okazać ,że nie odpali (Immo jest w pilocie nie w > kluczyku!!!).Jeśli by dorabiał pilota niech mu facet sczyta kod EKA. komplet kluczyków był jeden pilota będę dorabiał zapewne razem z kluczykami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > komplet kluczyków był jeden > pilota będę dorabiał zapewne razem z kluczykami lub zdjac immo razemi zapomniej o problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > lub zdjac immo razemi zapomniej o problemie Nie wiem czy będzie to takie proste.Parę lat temu lat miałem te 400-stkę ,nie bardzo się chcieli podejmować-a w necie pełno było historyjek że ktoś tam nie może odpalić jakiś tekst . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > komplet kluczyków był jeden > pilota będę dorabiał zapewne razem z kluczykami Polecam Twojemu bratu lekturę jakiś tekst a także ,jak będzie dorabiał pilota sczytanie kodu EKA(niech popatrz w papierach (o ile dostał jakieś od poprzedniego właściciela może gdzieś jest zapisany będzie to 4-cyfrowe). W ,,zwykłym '' punkcie dorabiania kluczy pilota mu nie dorobią -trzeba się podpiąć do samochodu. Mekką roverowców w PL jest facet z Nowego Miasta nad Warną (nie wiem czy to nie ten czasem jakiś tekst )ale na roverkach dowiesz sie wiecej.Ja w Krk płaciłem z dojazdem i nowym pilotem bodajże 250zł. BTW Jeszcze raz podkreślę (bo nie jest to normalne) dorobienia zwykłego kluczyka nic mu nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.