PAWELwaw84 Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Jadę sobie Ci ja np. w płynnym korku na drugim biegu i co jakiś czas dodaję i puszczam gazu tocząc się - wtedy trzeba operować pedałem bardzo delikatnie żeby autko nie kangurzyło. Identyczne objawy miałem w Nubirze 1,6 kiedy silniczek krokowy się zabrudził. Tak pobieżnie obejrzałem przepustnicę w Lacetti 1,4 i nie zauważyłem podobnego ustrojstwa. Jeśli go nie ma to co steruje ilością powietrza kiedy przepustnica jest zamknięta? Może to EGR, ale w sumie przebieg dopiero 16kkm, więc chyba odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Miałem kangurzenie w 1,6 Lacetti i mam teraz w Cruze 1,8. Efekt nasila się, gdy robi się cieplej i gdy włączyć klimę. ASO twierdzi, że wszystko w porządku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 a jak wyobrazasz sobie proce silnika na jalowym biegu co mialo by sterowac dawka powietrza.silnik krokowy jest w krzdym aucie ale czasami jest zespolony z innymi urzadzeniami silnik 1,4 1,6 i 1,8 pozniejszy to ta sama konstrukcja ale pojemnosc inna to tzw malu blok GM http://ak-parts.pl/pl/p/Silnik-krokowy-Lacetti/96 to jeden z przykladow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > a jak wyobrazasz sobie proce silnika na jalowym biegu co mialo by sterowac dawka powietrza.silnik > krokowy jest w krzdym aucie ale czasami jest zespolony z innymi urzadzeniami silnik 1,4 1,6 i > 1,8 pozniejszy to ta sama konstrukcja ale pojemnosc inna to tzw malu blok GM > http://ak-parts.pl/pl/p/Silnik-krokowy-Lacetti/96 to jeden z przykladow 1.4/1.6 nie ma osobnego silnika krokowego w przepustnicy. Przepustnica, oprócz napędu linką, ma serwomechanizm do korekcji prędkości obrotowej biegu jałowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik23 Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > Jadę sobie Ci ja np. w płynnym korku na drugim biegu i co jakiś czas dodaję i puszczam gazu tocząc > się - wtedy trzeba operować pedałem bardzo delikatnie żeby autko nie kangurzyło. Identyczne > objawy miałem w Nubirze 1,6 kiedy silniczek krokowy się zabrudził. Tak pobieżnie obejrzałem > przepustnicę w Lacetti 1,4 i nie zauważyłem podobnego ustrojstwa. Jeśli go nie ma to co > steruje ilością powietrza kiedy przepustnica jest zamknięta? Może to EGR, ale w sumie przebieg > dopiero 16kkm, więc chyba odpada Podpiąć auto pod ruski soft i zobaczyć wartość podciśnienia.Z opisu wynika na nie szczelne kolanko w map sensorze i ciągnie lewe powietrze. Podciśnienie mna zmieniac sie z dodaniem gazu na wolnych obrotach.W moim stało na jednej wartosci i auto robiło kangury pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 a tak konkretnie jak wyglada ten serwo mechanizm bo nie znalazlem nigdzie tego wynalazku a 1,4 1,6 1,8 ale nie t18sed to ten sam silnik f14\16\18D3 a 1,8 starszy to t18 sed przerobiony z duzego bloku GM ktory poczatkowo mial 2,0 pozniej 2,2 a nastepnie wspomniane 1,8 a podobno gdzies wystepowal jako 2,4 ale w Polsce nie spotkalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Coś tak czułem właśnie, że klapka przepustnicy może być sterowana zamiast krokowca, a ja jakiś czas temu trochę naciągnąłem linkę gazu na regulacji i być może za bardzo - elektryczne sterowanie może przez to nie pracuje w pełnym zakresie - stąd trudności z płynnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 > Coś tak czułem właśnie, że klapka przepustnicy może być sterowana zamiast krokowca, a ja jakiś czas > temu trochę naciągnąłem linkę gazu na regulacji i być może za bardzo - elektryczne sterowanie > może przez to nie pracuje w pełnym zakresie - stąd trudności z płynnością. Nie wiem, czy nie odpowiedziałeś sobie na pytanie. Zluzuj nieco linkę, pojeździj trochę, a jak nic to nie da, to możliwe, że trzeba będzie zrobić adaptację z PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enter Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Ten servo działa tak iż czuć to na nodze jak się położy delikatnie na pedale gazu na obrotach jałowych to zwyczajnie czuć pracę tego mechanizmu (przenosi sie na pedał gazu delikatnie) i faktycznie nie ma tan krokowca - 1,4 i 1,6 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 > a tak konkretnie jak wyglada ten serwo mechanizm bo nie znalazlem nigdzie tego wynalazku Silnik prądu stałego z magnesem trwałym sterowany PWM obraca przepustnicę za pośrednictwem przekładni zębatej, gdy nie działa na nią linka. Do tego oczywiście czujnik położenia przepustnicy. Na przełomie lat 90/2000 dość popularne rozwiązanie. > a 1,4 1,6 1,8 ale nie t18sed to ten sam silnik f14\16\18D3 a 1,8 starszy to t18 sed przerobiony z > duzego bloku GM ktory poczatkowo mial 2,0 pozniej 2,2 a nastepnie wspomniane 1,8 a podobno > gdzies wystepowal jako 2,4 ale w Polsce nie spotkalem Captiva miała 2.4 na tym większym bloku. Co do silnika krokowego, to oba 1.8 miały silnik krokowy, natomiast nie miał go żaden 1.4/1.6 w Lacetti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 http://www.katalog-samochodow.pl/files/a...16-16v-9661.jpg to moj 5 rok zero problemow rocznik 2004i lpg koltec od nowosci a do kombi tylko 1,8 t18sed rewelacja choc lubi wysokie obroty a faktycznie wizualnie 2,4 antara/captiva to ten sam silnik choc w oznaczeniu ma z24sed czyli jakas roznicza jest ze zamiast t jest z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > http://www.katalog-samochodow.pl/files/a...16-16v-9661.jpg > to moj 5 rok zero problemow rocznik 2004i lpg koltec od nowosci a do kombi tylko 1,8 t18sed > rewelacja choc lubi wysokie obroty U mnie podobnie, ale nie ma to wielkiego związku z tematem. > a faktycznie wizualnie 2,4 antara/captiva to ten sam silnik choc w oznaczeniu ma z24sed czyli jakas > roznicza jest ze zamiast t jest z Wyższa norma Euro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Linke poluzowalem, pojezdzilem i niestety auto nadal bardzo wrazliwie reaguje na operowanie pedalem gazu na niskich obrotach. W weekend zerkne do tego podcisnienia na tyle na ile to sie da przejrzec, ale prawdopodobnie skupie sie na egr. Na probe chcialbym go zaslepic. Czy wtedy wyskoczy blad na desce czy dopiero jak sie odepnie wtyczke od Egra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > Linke poluzowalem, pojezdzilem i niestety auto nadal bardzo wrazliwie reaguje na operowanie pedalem > gazu na niskich obrotach. W weekend zerkne do tego podcisnienia na tyle na ile to sie da > przejrzec, ale prawdopodobnie skupie sie na egr. Na probe chcialbym go zaslepic. Czy wtedy > wyskoczy blad na desce czy dopiero jak sie odepnie wtyczke od Egra? EGR zostawiłbym na koniec, skoro przebieg tak mały. Robiłeś adaptację przepustnicy? Auto ma może LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > EGR zostawiłbym na koniec, skoro przebieg tak mały. Robiłeś adaptację przepustnicy? Auto ma może > LPG? Auto nie ma lpg, a adaptacji nie robiłem. Przeczyściłem przepustnicę w okolicach klapki, EGRa wymontowałem i też przeczyściłem, ale syfu nie było wiele a trzpień chodzi bez oporów. Przejechałem się też bez EGRa (odpiąłem wtyczkę, ale błąd na desce się nie pokazał) - troszkę jakby się poprawiło i auto stało się żwawsze, ale być może to autosugestia. Będę chciał jeszcze wykręcić świece i przeczyścić (próbowałem odkręcić ale zakręcone na amen) oraz nalać lepszego paliwa. Adaptacja przepustnicy tylko ELM i program czy jak za dawnych czasów w Nubirze też można (kluczyk w poz. II, potem w poz. I, potem odpalamy i zostawiamy aż się zagrzeje)???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Tutaj ktos opisał: http://forum.chevroletteampoland.com/viewtopic.php?f=79&t=944&view=unread#unread Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > Adaptacja przepustnicy tylko ELM i program czy jak za dawnych czasów w Nubirze też można (kluczyk w > poz. II, potem w poz. I, potem odpalamy i zostawiamy aż się zagrzeje)???? Zwykły VAG KKL USB (cena około 30 zł) + rosyjski, darmowy program Chevrolet Explorer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 8 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2014 Sprawa prawdopodobnie się rozwiązała. Kiedyś kilka razy robiliśmy z ojcem podchody do wyciągnięcia świec, żeby je przeczyścić. Zakręcone na amen w fabryce nie chciały się odkręcić, dlatego odpuściliśmy ze strachu przed zerwaniem gwintu. Za drugim podejściem okazało się, że wewnątrz klucza do świec jest taka gumowa uszczelka, która "łapie" świecę, żeby ją było można wyciągnąć do góry. Przy wcześniejszym podejściu ta gumka została na świecy i prawdopodobnie fajka kabla WN nie mogła wskoczyć do końca i być może silnik nie miał dobrej "iskry" na jednym cylindrze stąd poszarpywanie. Autko dostało nowe świece NGK V-Line 14 (BTW takie same były fabrycznie, chyba że ktoś je już wcześniej zmieniał, co jest wątpliwe przy takim przebiegu). Pierwsze jazdy wskazują na dużą poprawę. Tata w weekend zaliczył godzinny korek (w takich warunkach szarpanie było najgorsze) i jest zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.