Skocz do zawartości

Mazda 3 nowa


grze1234

Rekomendowane odpowiedzi

> Auto urosło. Moim zdaniem 165KM to lepszy wybór.

To ze uroslo to ok. Moze bedzie dobry komfort jazdy (2700 rozstawu osi powinno dac). Z tym silnikiem to wlasnie sie lamie. Moment maja ten sam, tylko moc mocno rozna. A jak moc to i trwalosc moze sie zmieniac. Konstrukcja przeciez ta sama. Bede musial w takim razie przejechac sie tym i tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. Czy ma to juz jakies znane wady. Przymierzam sie, ale troche nowy model na rynku i

> zwykle jakies choroby bywaja w tym wieku. Czy 120 czy 165 kucy do uzytku na codzien bez

> ekscesow.

zależy czego oczekujesz. Jak nie jesteś przyzwyczajony do współczesnych turbobenzyn, to 2.0 120KM powinien Ci wystarczyć. Chociaż nie ma co wierzyć reklamom. Ten SkyActive to żadna rewelacja, w odczuciach to zwykły wolnossący silnik, trochę słaby na niskich obrotach, trochę dużo palący na wysokich. zlosnik.gif Zawieszenie i rozmiar opon raczej nastawione na komfort niż na prowadzenie. Wnętrze to chyba najlepsza strona tego auta - ładnie, schludnie i wszystko na swoim miejscu. Może poza obrotomierzem, który jest wyświetlany jako jakiś taki mały "pasek postępu" zlosnik.gif

Moje zdanie jest takie, że jak się szuka zwykłego wozidła bez specjalnych wodotrysków, to za jakieś 15 tys. pln mniej można kupić I30 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze teraz Laguna T 2l benzyna. Jak dla mnie jest bez zarzutu, ale 7 rok jej idzie i befe musial wymienic. Myslalem o czyms mniejszym, ale o podobnym komforcie. Co do benzyn w turbinie to fajne, ale tak od 2l w gore. Te obecna 1,2-1,4 to porazka. No i potencjalne klopoty. Najczesciej jezdze na krotkich odcinkach 20_30 km i turbina tu zdechnie. Kusi mnie w Mazdzie wlasnie pojemnosc silnika i opinia o niezawodnosci.

Co do I30 to kiedys mialem przyjemnosc tym podrozowac i raczej sie mie zdecyduje. Dosc szybko rozbolala mnie glowa - moze bylo z nim cos nie tak confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. Czy ma to juz jakies znane wady. Przymierzam sie, ale troche nowy model na rynku i

> zwykle jakies choroby bywaja w tym wieku. Czy 120 czy 165 kucy do uzytku na codzien bez

> ekscesow.

Większość wersji 120KM wypluwa na hamowni 14xKM

W/g mnie nie ma sensu dopłacać do 165KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezdze teraz Laguna T 2l benzyna. Jak dla mnie jest bez zarzutu, ale 7 rok jej idzie i befe musial

> wymienic. Myslalem o czyms mniejszym, ale o podobnym komforcie. Co do benzyn w turbinie to

> fajne, ale tak od 2l w gore. Te obecna 1,2-1,4 to porazka. No i potencjalne klopoty.

> Najczesciej jezdze na krotkich odcinkach 20_30 km i turbina tu zdechnie. Kusi mnie w Mazdzie

> wlasnie pojemnosc silnika i opinia o niezawodnosci.

co się stanie turbinie w korku? icon_eek.gif Przecież w benzyniakach siedzą turbosprężarki o stałej geometrii, co ma się z nimi stać? Sam mam 1.4 turbo, już prawie 7 lat, z silnikiem i turbosprężarką zero problemów.

Ale rozumiem, że musisz liczyć się ze sporo gorszą dynamiką w porównaniu do 2.0T, skoro rozpatrujesz tę mazdę.

> Co do I30 to kiedys mialem przyjemnosc tym podrozowac i raczej sie mie zdecyduje. Dosc szybko

> rozbolala mnie glowa - moze bylo z nim cos nie tak

pewnie poprzedni model. Aktualnemu niczego nie brakuje. 1.6 120KM jeździ podobnie jak mazda 2.0 120KM, ma podobnie zestrojone zawieszenie raczej nastawione na komfort, wygodne fotele, przyzwoite wnętrze, lepszą gwarancję i jest tańszy. Nie widzę tutaj sensu kupowania mazdy, chyba jedynie po to, żeby mieć trochę mniej opatrzony model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedz sie tym najpierw. W porownaniu do silnikiem z T to to nie jedzie. Choc powinno bo to jednak 165KM. Moja kolezanka z pracy kupila. Wnetrze bardzo ladne zewnatz kwestia gustu mnie sie tyl hb nie podoba. Ale silnik nie zachwyca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta moja laguna T to oznaczenie modelu ,czyli III. Silnik mam bez turbiny, od Nissana. Czyli roznicy brak. Lubie taki.

Jezeli chodzi o gwarancje to na Mazde dawali 5 lat. Moze na I30 bedzie lepiej - sprawdze.

Turbina w malej benzynie ma jedna wade. Przy ciezsxych warunkach na drodze (kopny snieg, piach, lod) kiepsko sie tym jedzie, a i sprzeglo szybko odchodzi. Po prostu silnik jest troche zero jedynkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta moja laguna T to oznaczenie modelu ,czyli III. Silnik mam bez turbiny, od Nissana. Czyli roznicy

> brak. Lubie taki.

Acha, to zmienia postać rzeczy. ok.gif

> Jezeli chodzi o gwarancje to na Mazde dawali 5 lat. Moze na I30 bedzie lepiej - sprawdze.

standardowo 5 lat? Jak ja oglądałem trójkę jakoś tak w lutym, to było 2 lata gwarancji, z możliwoscią przedłużenia za dodatkowe $$$. Co czyni ten samochód jeszcze droższym

> Turbina w malej benzynie ma jedna wade. Przy ciezsxych warunkach na drodze (kopny snieg, piach,

> lod) kiepsko sie tym jedzie, a i sprzeglo szybko odchodzi. Po prostu silnik jest troche zero

> jedynkowy

trochę masz rację, trochę weź pod uwagę, że dużo współczesnych 1.2, 1.4 czy 1.6 turbo ma małe turbinki, małe lagi, dużą elastyczność i nie są wcale takie zerojedynkowe, tylko dosyć płynnie rozwijają moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie moge teraz znalezc ale gdzies test widzialem mazdy 3 120 i 165 i znaczna roznica byla w

> przelozeniach skrzyni biegow

Widzę z parametrów, że już 120KM daje ładny wynik poniżej 9s do 100km.

A że wolny ssak, to pewnie trzeba kręcić wysoko by odczuć to przyspieszenie.

Ja u siebie mam 140KM, ale skrzynię 5 dziwnie zestopniowaną i to daje 11s do 100km facepalm[1].gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę z parametrów, że już 120KM daje ładny wynik poniżej 9s do 100km.

> A że wolny ssak, to pewnie trzeba kręcić wysoko by odczuć to przyspieszenie.

> Ja u siebie mam 140KM, ale skrzynię 5 dziwnie zestopniowaną i to daje 11s do 100km

I Cruze pewnie waży z 200kg więcej niż trójka zlosnik.gif

Tak czy inaczej, moim zdaniem tych 9s w ogóle nie czuć, nawet jak się kręci wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I Cruze pewnie waży z 200kg więcej niż trójka

> Tak czy inaczej, moim zdaniem tych 9s w ogóle nie czuć, nawet jak się kręci wysoko.

Bo sa rozwijane bardziej liniowo niz w przypadku turbo grinser006.gif

Gdzie jest dosc zludne uczucie kopa w plecy, szczegolnie dobrze to widac w turbo dieslach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I Cruze pewnie waży z 200kg więcej niż trójka

100kg smile.gif

> Tak czy inaczej, moim zdaniem tych 9s w ogóle nie czuć, nawet jak się kręci wysoko.

Jak dla mnie taka 3 z silnikiem 2.0 120KM i 210Nm to rakieta - chętnie bym zanabył, jak już Cruza trochę zużyję ... tylko ta cena - 20 tys. zł więcej foch.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli 165 dluzsze i cichsza? Czy odwrotnie?

> Na marginesie halas to wazna rzecz, aby jej nie bylo.

wlasnie chyba na odwrot, w 165 krotsza skrzynia, w 120 na 2 biegu osiaga 110km.h a w 165 tylko 90

na trojce 160km/h i 140km/h

automaniak odcinek 1 sezon 3 porownanie 120 i 165

chociaz calosc wyglada jakby byla reklama mazdy smile.gif

w 120 przy 90km/h jest 1800obr/min

patrze na testy tego wozidla w sieci, ciekawa alternatywa, kwestia jak na codzien to wyglada czy nie ma irytujacych brakow typu zaczepy w bagazniku, male tylne drzwi itp

osobiscie bralbym 165

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. Czy ma to juz jakies znane wady. Przymierzam sie, ale troche nowy model na rynku i

> zwykle jakies choroby bywaja w tym wieku. Czy 120 czy 165 kucy do uzytku na codzien bez

> ekscesow.

Robiłem przymiarki do nowej Mazdy 3 ale auto odpadło ze względu na słabe osiągi . niestety nawet silnik 165KM nie daje fanu. Ot zwykły samochód.

Już lepiej mi sie jeżdziło dieslem od KIA smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiłem przymiarki do nowej Mazdy 3 ale auto odpadło ze względu na słabe osiągi . niestety nawet

> silnik 165KM nie daje fanu. Ot zwykły samochód.

> Już lepiej mi sie jeżdziło dieslem od KIA

Tylko ze ja szukam zwyklego samochodu. A takich jest coraz mniej.

A swoja droga to KIA w dieslu 001.gif to chyba tez zwykly niskobudzetowy samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko ze ja szukam zwyklego samochodu. A takich jest coraz mniej.

> A swoja droga to KIA w dieslu to chyba tez zwykly niskobudzetowy samochod.

Mówię o odczuciach podczas przyspieszania.

Całą ta technologia skyactive to nic tylko chwyt marketingowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówię o odczuciach podczas przyspieszania.

> Całą ta technologia skyactive to nic tylko chwyt marketingowy

Porownanie subiektywne osiagow turbo z wolnossakiem czesto wypada na korzysc turbo z uwagi na to jak szybko wstaja kreski. Wolnossak rozwija moc bardziej liniowo.

Moje pierwsze auto to byla Micra K11 1.0 55KM

Wtedy siostra dostala sluzbowa astre 1.7 TD 68KM

Pierwsza przejazdzka bylo - WOW, ale cisnie.

a wyniki 0-100 mialy identyczne. Tylko micra jechala tak samo w calym zakresie a astra nic-nic-nic-tuuuurbo-zmiana biegu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To I30 wychodzi jednak dosc drogo. Jest taniej, ale o 5_8kzl. Potem przy odsprzedazy i tak zysk

> zerowy na koniec. No i z I30 to sie pobujam zeby znalezc chetnego.

> Czyli na dzis by by I30.

Wbrew pozorom i30 dobrze trzyma cene i nie ma klopotow z odsprzedaza.

Choc jest IMO za drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To I30 wychodzi jednak dosc drogo. Jest taniej, ale o 5_8kzl.

może ceny podnieśli ostatnio. Rok temu mój tata kupił I30 1.6 120KM za równe 60 tys. pln. Wersja jakaś taka środkowa. Mazda 2.0 kosztuje ponad 70 tys. pln. a naprawdę według mnie nie ma w niej nic takiego, że warto ją bardziej chcieć niż takiego Hyundaia

Potem przy odsprzedazy i tak zysk

> zerowy na koniec. No i z I30 to sie pobujam zeby znalezc chetnego.

> Czyli na dzis by by I30.

ojciec poprzedni model I30 sprzedał błyskawicznie. Po pięciu latach za 44% wartości początkowej. Nie wiem czy do dużo czy mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> No to po temacie

> Pojezdzilem i mam dosc. Zawieszenie twarde, wysiadlem z bolem glowy. Do posmigania fajny wozek, ale

> na codzien

> Musze rozejzec sie za czyms innym (a wybor raczej kiepski).

Teraz auta mają twarde zawieszenia.

Ja po przesiadce ze starego Lacetti długo nie mogłem znieść zawiechy w Cruze.

Na początku jeździłem z ciśnieniem w kołach minimalnym dopuszczalnym. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to po temacie

> Pojezdzilem i mam dosc. Zawieszenie twarde, wysiadlem z bolem glowy. Do posmigania fajny wozek, ale

> na codzien

> Musze rozejzec sie za czyms innym (a wybor raczej kiepski).

twarde? hmm.gif Jaką wersją jeździłeś? Na jakich felgach? Mogą być 16" albo 18". Ja jeździłem jakąś zwykłą wersją, felgi 16", opony to jakiś balon 205/60R16 i miałem wrażenie, że zawieszenie jest miękkie i gumowe, samochód mocno się przechylał w zakrętach, ale też było dosyć komfortowo na nierównościach.

Jeżeli to jest dla Ciebie twarde zawieszenie, to raczej dziś nie znajdziesz kompakta z wyraźnie bardziej komfortowym zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz auta mają twarde zawieszenia.

> Ja po przesiadce ze starego Lacetti długo nie mogłem znieść zawiechy w Cruze.

> Na początku jeździłem z ciśnieniem w kołach minimalnym dopuszczalnym.

Przejechalem chwile (z braku czasu) Fokusem i bylo lepiej (nie mowie ze wysmienicie). Po prostu 3 kiepsko wybiera pojedyncze nierownosci. Wali od razu do srodka. 893goodvibes.gif

Mam nadzieje ze uda sie cos jednak znalezc w tych kompaktach. Albo wyrownaja ulice. niewiem.gif

Niekoniecznie chcialbym do konca zycia jezdzic C5 na hydraulice. beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byla to jaks wersja wysoka, bo miala wszystko.

> Silnik 120KM.

> Kurcze, na kola nie zwrocilem uwagi, a to moze byc to ze 18 zamiast 16.

różnica w odczuciach i komforcie między 16 a 18" będzie na pewno spora. Dowiedz się, jeżeli jeździłeś na 18", to przejedź się jeszcze na 16" i pewnie wtedy zawieszenie wyda Ci się dużo przyjemniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> różnica w odczuciach i komforcie między 16 a 18" będzie na pewno spora. Dowiedz się, jeżeli

> jeździłeś na 18", to przejedź się jeszcze na 16" i pewnie wtedy zawieszenie wyda Ci się dużo

> przyjemniejsze

do jazd testowych mają zwykle "niższe" wersje - Classic Plus itp., więc 18" z całą pewnością tam nie ma (nawet za dopłatą chyba nie ma )

i30 jest naprawdę fajne, ale...drogie, a każda wersja powyżej Comfort jest na zamówienie...w całej Polsce nie znajdziesz takiego auta...dziwna polityka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.